Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2019

Szymon Negacz
Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise
8 kwietnia 2019
Wracamy z drugą edycją najbardziej popularnego Rankingu CRM w Polsce. Te zestawienie zostało stworzone z myślą o wszystkich małych i średnich firmach, które borykają się z wyborem najlepszego systemu CRM dla siebie. Ranking ułatwia wybór rozwiązania, które najlepiej pasuje do potrzeb danej firmy. Zatem prezentujemy już po raz drugi:
Ranking systemów CRM w chmurze dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Założenia testu
Nie sposób przetestować wszystkie CRMy na świecie, zatem istotne jest wskazanie założeń tego zestawienia. Istotną cechą systemów musiało być to, że są dostępne w chmurze i można je uruchomić praktycznie od ręki. Wszystkie prezentowane narzędzia to oprogramowanie SaaS, czyli użytkownik płaci stałą opłatę miesięczną za użytkowanie systemu, nie ponosząc tym samym kosztów za utrzymanie systemu, aktualizację, serwer czy inne dodatkowe elementy.
Kolejnym bardzo istotnym kryterium była cena rozwiązania. Braliśmy pod uwagę systemy, które w najtańszej płatnej wersji kosztują poniżej 70 zł netto za użytkownika. Podczas setek rozmów na temat poprzedniego rankingu CRM, właśnie tyle wynosiła średnia maksymalna kwota, jaką klient był gotowy zapłacić za jednego użytkownika.
Tym sposobem powstała lista kilkudziesięciu CRMów, a TOP 10 prezentujemy poniżej.
Wszystkie systemy CRM, które znalazły się w rankingu, posiadają:
- Kartę klienta, posiadającą historię zdarzeń.
- Wersję responsywną, otwierającą się na telefonie.
- Możliwość nadania innych uprawnień dla managera i handlowca.
- Kalendarz umożliwiający planowanie działań sprzedażowych.
- Możliwość tworzenia raportów.
- Moduł zarządzania szansami sprzedaży.
- Wsparcie dla użytkownika (każdy system ma określone godziny wsparcia).
ZOBACZ NOWY RANKING SYSTEMÓW CRM 2020! Kliknij w poniższy przycisk.
Kliknij logo, aby przejść do opisu | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ilość punktów według SELLWISE |
38 |
37 |
35 |
35 |
34 |
33 |
33 |
32 |
28 |
27 |
DARMOWY TEST | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test |
Cena użytkownik / miesięcznie netto | 59 – 199 PLN | 15 – 59 EUR | 0 – 699 PLN (na firmę) | 0 – 45 EUR | 39,9 – 119,9 PLN | 15 – 45 USD | 29 – 120 PLN | 39 – 104 PLN | 19 – 59 PLN | od 17 USD (na firmę) |
Łatwość użytkowania (od 1 do 5) | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
Elastyczność / Konfigurowalność (od 1 do 5) | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Czas dodania kontrahenta i kontaktu | 14,57 s | 39,06 s | 93 s | 62 s | 10,64 s | 43,32 s | 23,41 s | 9,92 s | 19,8 s | — |
Czas dodania szansy sprzedaży | 20,17 s | 16,75 s | 22,28 s | 27,18 s | 12,45 s | 20,68 s | 15,80 s | 14,45 s | 35,72 s | 29,37 s |
Przestrzeń na pliki | Bez limitu | Bez limitu | 5 GB / Bez limitu | 0,5 GB – 1 GB | Bez limitu | 0,2 GB – 0,8 GB | Bez limitu | 2 GB – 25 GB | 5 GB – 30 GB | 5 GB / Bez limitu |
Wersje językowe (ilość) | 3 | 16 | 18 | 25 | 1 | 3 | 1 | 3 | 7 | 1 |
Wsparcie | 8:30 – 17:30 | 24/7 | 24/7 | 24/7 | 24/7 | 9:00 – 2:00 | 8:00 – 16:00 | 7:00 – 23:00 | 9:00 – 17:00 | 24/7 |
Wsparcie wielu walut | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Integracja z pocztą | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dostępne API | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zaawansowany moduł raportowania | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gotowe integracje z aplikacjami zewnętrznymi | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Integracja z Zapier | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Integracja z narzędziami marketingowymi | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zarządzanie szansami sprzedaży | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Graficzny lejek sprzedaży | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Integracja z kalendarzem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Aplikacja mobilna | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Monitoring celów handlowców w systemie | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Możliwość wysłania mailingu | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Moduł ofertowania | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Integracja z VOIP | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Możliwość zmian dedykowanych | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
DARMOWY TEST | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test |
PEŁNA RECENZJA | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja |
Zamów bezpłatnąkonsultację
Potrzebujesz wsparcia przy profesjonalnym wdrożeniu systemu CRM? Szukasz większego lub dedykowanego systemu? Nasz specjalista pomoże Ci dobrze wybrać.
Powyższa tabela wyraźnie pokazuje, że dobry crm jest trudno wybrać. Systemy różnią się w wielu obszarach i należy wybrać ten, który najlepiej odpowiada na potrzeby konkretnej firmy. Z tego powodu, oprócz powyższej tabeli napisaliśmy dedykowane recenzje każdego z systemów crm, co powinno pomóc w wyborze tak, żeby można było powiedzieć, że się wybrało najlepszy crm.
Uwaga!
Przy niektórych systemach są linki do wygenerowania wersji testowej CRM-u. Po skorzystaniu z takiego linku, część z wniesionej opłaty pomoże nam finansować kolejne przedsięwzięcia, ale sama wysokość opłaty nie ulegnie zmianie. Dzięki temu będziemy mogli robić kolejne recenzje!
Systemy CRM - Top 10
Livespace
Livespace pokazuje się w rankingu po raz drugi na pierwszym miejscu. To dojrzały system, który prowadzony jest przez zespół osób z dużym poziomem świadomości. A wspomniana świadomość objawia się w dwóch obszarach, zarówno biznesowym, jak i narzędziowym. Bardzo odpowiada mi kierunek rozwoju tego oprogramowania i cieszy mnie, że taki producent objawił nam się nad Wisłą.
Od zeszłego rankingu Livespace, oprócz dużego grona nowych klientów, dołożył również bezcenną integrację z Zapierem, która otworzyła przed rozwiązaniem zupełnie nowe możliwości.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Przyjazny UX i duża łatwość użytkowania.
- Integracja z Zapier.
- Aplikacja mobilna.
Słabe strony
- Brak możliwości podpięcia swojego kalendarza do kalendarza Livespace.
- Brak możliwości masowej wysyłki e-maili.
- Brak modułu ofertowania.
Więcej w pełnej recenzji:
Pipedrive
Pipedrive jest narzędziem znanym na całym świecie. Korzysta z niego już ponad 80 000 użytkowników, a to naprawdę imponująca ilość. Pipedrive urzeka prostotą, ale zaskakuje komplikacją w niektórych obszarach. Mimo pierwszego wrażenia, system okazuje się mieć bardzo duże możliwości i potencjał do zaspokojenia potrzeb niejednej firmy.
To dobry system CRM, który szczególnie ze względu na poziom wsparcia użytkownika i ilość funkcjonalności, może być bardzo dobrym wyborem.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Nielimitowana przestrzeń w chmurze.
- Aż 16 wersji językowych programu, w tym polska wersja językowa.
- Czat 24/7, dostępne webinary.
Słabe strony
- Brak możliwości generowania spersonalizowanych raportów.
- Brak modułu ofertowania.
- Mimo prostego wyglądu Pipedrive nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania. Wiele funkcjonalności jest ukrytych, trzeba poświęcić chwilę, aby je znaleźć.
Więcej w pełnej recenzji:
Bitrix24
Bitrix24 poznałem na jednej z zeszłorocznych konferencji. Już wtedy postanowiłem, że przetestuję ten system przy publikacji nowego rankingu. Na szczęście okazało się, że jest przyjazny, funkcjonalny i bardzo rozbudowany. Ilość modułów wykraczająca poza funkcjonalność CRMu jest imponująca i zdecydowanie warto ją przeglądnąć. System mimo tego, że zagraniczny, jest dostępny w Polskiej wersji językowej.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Aż 18 wersji językowych, w tym polska wersja językowa.
- Darmowy plan – do 12 użytkowników, 5 GB przestrzeni na pliki.
- Czat 24/7 – w planie darmowym wyłącznie przez 7 dni w ramach onboardingu.
Słabe strony
- Stosunkowo długi czas dodania kontrahenta.
- Kanały pomocy takie jak e-mail i telefon dostępne wyłącznie poprzez sieć autoryzowanych partnerów.
- Brak zakładki umożliwiającej monitorowanie celów w systemie, można to realizować, ale jako „Projekty”.
Więcej w pełnej recenzji:
Zoho CRM
Zoho CRM jest jednym z najbardziej znanych systemów CRM na świecie. Na szczęście zakwalifikował się do rankingu i zaskoczył mnie mnogością funkcjonalności, ale niestety – rozczarował trudnością używania. To najlepszy crm, dla wszystkich, którzy lubią długo szukać i ustawiać funkcjonalności pod siebie. Dla tych, którzy stawiają na prostotę używania, może nie być najlepszym wyborem.
Warto sprawdzić, czy akurat w Twojej firmie Zoho się sprawdzi.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Aż 25 wersji językowych, w tym polska wersja językowa.
- Darmowy plan do 3 użytkowników.
- Ai Zia.
Słabe strony
- Mało miejsca w przestrzeni dyskowej – maksymalnie 1 GB, można ją powiększyć za dodatkową opłatą.
- Słabe wsparcie, brak online czatu, telefon tylko dla pełnopłatnych użytkowników, e-mail wyłącznie w sprawach technicznych.
- System jest odrobinę skomplikowany, wiele rzeczy jest ukrytych i dostęp do nich nie jest taki oczywisty.
Więcej w pełnej recenzji:
CSMART
CSMART pojawia się w rankingu po raz drugi. W ciągu ostatniego roku zdążyłem poznać jego drugą stronę, czyli możliwość dostosowania pod potrzeby organizacji i rozbudowy aplikacji. Natomiast to nie ten ranking, więc skupiając się na funkcjonalności CRM, to CSMART jest jednym z moich ulubionych systemów, mimo tego, że rozwiązanie jest młode i wciąż boryka się z małymi błędami.
Warto sprawdzić system samodzielnie na własnej skórze i sprawdzić czy pasuje do potrzeb firmy.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Czat w określonych godzinach. Wsparcie telefoniczne 24/7.
- Dostępność API.
- Możliwość wysyłania mailingów.
Słabe strony
- Tylko polska wersja językowa. Wiem, że pracują nad angielską.
- Brak gotowych integracji.
- Brak aplikacji mobilnej.
Więcej w pełnej recenzji:
amoCRM
Na amoCRM natknąłem się przypadkiem. Wspomniał mi o nim jednej z klientów. Przez przypadek zacząłem testować i okazało się, że to obiektywnie bardzo ciekawy system. Tym samym, bardzo się cieszę, że znalazł się w rankingu. Posiada tony gotowych integracji i bardzo intuicyjny interfejs. AmoCRM to z pewnością dobry system CRM, który może być ciekawą alternatywą dla naszych polskich rozwiązań.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Możliwość wysyłania mailingów.
- System bardzo prosty w obsłudze.
- Dostęp na podstawie ról.
Słabe strony
- Niewiele miejsca w przestrzeni dyskowej, maksymalnie 800 Mb.
- Czat 24/7, ale na odpowiedzi trzeba długo czekać.
- Brak modułu ofertowania.
Więcej w pełnej recenzji:
Synergius CRM
Synergius CRM to jedyny system w zestawieniu, który jest młodszym bratem większego rozwiązania. Daje to szereg możliwości i rozbudowy samego rozwiązania. Możliwość jego dostosowania do potrzeb firmy jest bardzo szeroka. Istotnym obszarem są również gotowe integracje z programami sprzedażowymi popularnymi na polskim rynku, takimi jak SubiektGT, Optima i podobne.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Krótki czas dodania szansy sprzedaży.
- Możliwość zmian dedykowanych.
- Gotowe integracje z programami handlowymi.
Słabe strony
- Mimo pozornie prostego wyglądu Synergius nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania.
- Długi czas synchronizacji narzędzia ze skrzynką mailową.
- Brak integracji z VOIP.
Więcej w pełnej recenzji:
Firmao
Firmao to moim zdaniem system CRM i mały ERP jednocześnie. Z powodzeniem mógłby służyć jako jedyne oprogramowanie dla małej firmy, która ma poniżej 8 milionów przychodu. Firmao jest jednym z najszybciej działających CRMów w zestawieniu i ma szereg funkcjonalności ponad standard w branży. Między innymi interesujące są narzędzia typu chat na stronę oraz callback.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Możliwość zmian dedykowanych.
- Duża konfigurowalność systemu.
- Narzędzia – Callback, Livechat i Chat.
Słabe strony
- Dodatkowa opłata za dostępność API.
- Brak integracji z narzędziami marketingowymi.
- Limitowana przestrzeń na pliki.
Więcej w pełnej recenzji:
Sugester
Sugester to ciekawy system, który jako jedyny zawiera funkcjonalności dedykowane helpdeskom i tworzeniu baz wiedzy. Dodatkowo znajdziemy tutaj chat i formularze na stronę oraz praktyczny moduł do mailingu. Integracja z VoIPem przebiega idealnie a sam system wygląda bardzo przyjaźnie. To zdecydowanie warte przetestowania rozwiązanie.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Możliwość wysyłania mailingów.
- Integracja z VOIP.
- Intuicyjny, prosty w obsłudze system.
Słabe strony
- Brak modułu ofertowania.
- Brak integracji z kalendarzem.
- Brak aplikacji mobilnej.
Więcej w pełnej recenzji:
Monday.com
Monday.com to odpowiedź na potrzeby użytkowników Sellwise. Bardzo cieszę się, że znalazł się w zestawieniu, ponieważ wiele firm szukało rozwiązania, które może być dobrym systemem CRM i jednocześnie narzędziem do zarządzania projektami. Monday.com urzekł mnie możliwością kreowania aż do bólu. Można stworzyć niemalże wszystko co się wymyśli. A dużo gotowych integracji ułatwia pracę.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Pełna konfigurowalność.
- Bardzo szybkie odpowiedzi Supportu.
- Świetnie sprawdza się jako narzędzie do zarządzania projektami.
Słabe strony
- Bardzo liche raporty, a praktycznie ich brak.
- Brak możliwości wysyłania mailingów.
- Brak modułu ofertowania.
Więcej w pełnej recenzji:
Podsumowanie
Udało się. Dotarliśmy od końca. Poprzedni ranking zajął nam ponad 120 godzin pracy. Ten, który aktualnie czytacie, przekroczył 300. Jestem bardzo zadowolony, że udostępniamy już drugi ranking, który jeszcze bardziej kompleksowo niż poprzedni, pomoże firmom w wyborze najlepszego systemu CRM dla swoich potrzeb.
Gratuluję wszystkim producentom, którzy dostali się do TOP 10!
W przypadku jakichkolwiek pytań na temat systemów CRM – zachęcam do zamówienia darmowej konsultacji.
Pozdrawiam,
Opis kryteriów rankingu
Cena rozwiązania nie ma wpływu na punktację.
-
- Przestrzeń na pliki: Jeżeli jest opcja nielimitowanej – 1 punkt, Jeżeli nielimitowana przestrzeń jest w każdym pakiecie – 2 punkty, Jeżeli przestrzeń jest limitowana – 0 punktów.
- Czas dodania kontrahenta i kontaktu. (Ręczne wpisanie danych firmy SELLWISE z adresem strony i numerem telefonu, średnia z 5 prób. Czas uwzględnia czasy ładowania oraz konieczność przejść między oknami. Wyniki mogą się różnić w zależności od metodyki mierzenia oraz ilości danych firmy): Poniżej 20 sekund – 2 punkty, poniżej 40 sekund – 1 punkt, powyżej 40 sekund – 0 punktów
- Czas dodania szansy sprzedaży. (Ręcznie wpisane szansy sprzedaży i podpięcie pod firmę SELLWISE, z podaniem kwoty, średnia z 5 prób. Czas uwzględnia czasy ładowania oraz konieczność przejść między oknami. Czasy mogą się różnić w zależności od metodyki mierzenia.): Poniżej 20 sekund – 2 punkty, poniżej 30 sekund – 1 punkt, powyżej 30 sekund – 0 punktów
- Łatwość użytkowania (Subiektywna ocena SELLWISE na podstawie jakości interfejsu, intuicyjność systemu, UX): od 1 do 5 punktów.
- Elastyczność lub możliwość konfiguracji (Ocena na podstawie możliwości opcji do skonfigurowania, bezpośrednio związanych z funkcjonalnością CRM. Nie wlicza się możliwość konfigurowania modułów pobocznych.): od 1 do 5 punktów.
- Wersje językowe (liczba dostępnych wersji językowych): Brak wersji polskiej – 0 punktów, tylko wersja Polska – 1 punkt, więcej wersji – 2 punkty
- Wsparcie wielu walut (możliwość dodawania szans w walutach innych niż PLN): 1 punkt – jeśli istnieje możliwość, 0 punktów – jeśli nie ma takiej możliwości.
- Integracja z Zapier: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Integracja z pocztą: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Dostępne API: 2 punkty – udostępnione przez producenta, 1 punkt – z utrudnieniami, 0 punktów – nieudostępnione.
- Integracja z narzędziami marketingowymi (np. SALESmanago): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Szanse sprzedażowe (możliwość tworzenia szans sprzedażowych w systemie na kontrahentach): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma
- Graficzny lejek sprzedażowy (graficzna prezentacja szans sprzedażowych w systemie umożliwiająca zarządzanie): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma
- Integracja z kalendarzem (np. Google/Outlook): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Aplikacja mobilna: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Monitoring celów sprzedażowych w systemie: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Możliwość wysyłania mailingu: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Moduł ofertowania (możliwość przygotowywania ofert w systemie CRM): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Integracja VOIP (możliwość dzwonienia do klientów bezpośrednio z systemu): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
- Moduł raportowania: Jest – 2 punkty, Jest z ograniczeniami – 1 punkt, Nie ma – 0 punktów.
- Możliwość zmian dedykowanych: Jest – 1 punkt, Nie ma – 0 punktów.
- Wsparcie: 24/7 – 2 punkty, Z ograniczeniami – 1 punkt, Tylko chat – 0 punktów.
- Gotowe integracje : Są – 2 punkty, Brak – 0 punktów.
SELLWISE zastrzega, że ze względu na ilość danych do przetworzenia, w rankingu mogły zostać popełnione błędy. Wszelkie pomyłki prosimy zgłaszać na adres: kontakt@sellwise.pl.
Wierzy, że rozwój sprzedaży to proces. Z wykształcenia informatyk, trener biznesu oraz absolwent MBA. W czasie swojej drogi zawodowej zdobył kompetencje sprzedażowe, marketingowe i technologiczne, a w 2018 roku połączył je w jedno, otwierając firmę doradczo-szkoleniową SellWise. Razem ze swoim zespołem pomaga polskim firmom zwiększać wyniki sprzedaży, bez wydawania ogromnych kwot na nieskuteczne działania, poprzez dopasowywanie procesów do zmieniającego się otoczenia. Autor podcastu Nowoczesna Sprzedaż i Marketing, który aktualnie jest największą polską audycją poświęconą tej tematyce i współtwórca Akademii Sales Angels. Wszystkie przedsięwzięcia, w których brał udział wygenerowały już ponad 1 mld złotych przychodu.

Szymon Negacz
Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise
Wierzy, że rozwój sprzedaży to proces. Z wykształcenia informatyk, trener biznesu oraz absolwent MBA. W czasie swojej drogi zawodowej zdobył kompetencje sprzedażowe, marketingowe i technologiczne, a w 2018 roku połączył je w jedno, otwierając firmę doradczo-szkoleniową SellWise. Razem ze swoim zespołem pomaga polskim firmom zwiększać wyniki sprzedaży, bez wydawania ogromnych kwot na nieskuteczne działania, poprzez dopasowywanie procesów do zmieniającego się otoczenia. Autor podcastu Nowoczesna Sprzedaż i Marketing, który aktualnie jest największą polską audycją poświęconą tej tematyce i współtwórca Akademii Sales Angels. Wszystkie przedsięwzięcia, w których brał udział wygenerowały już ponad 1 mld złotych przychodu.
Zamów bezpłatnąkonsultację
Zadaj nam dowolne pytanie, wystarczy że klikniesz w poniższy przycisk i skontaktujesz się z jednym z naszych specjalistów.
Zamów bezpłatnąkonsultację
Zadaj nam dowolne pytanie, wystarczy że klikniesz w poniższy przycisk i skontaktujesz się z jednym z naszych specjalistów.
Subskrybuj newsletteri bądź na bieżąco!
Subskrybujnewsletter i bądź na bieżąco!
Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera. Najlepsze porady w Twojej skrzynce, raz w tygodniu. Dołącz do grona ponad 7 000 subskrybentów.
Sprawdź również
Sprawdź również
8 kwietnia 2019
Recenzja: Synergius CRM – System CRM
8 kwietnia 2019
Po co mi system CRM? Odpowiedź od strony praktycznej
5 marca 2018
Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2018
Komentarze 36
Komentarze są wyłączone.
Kawał dobrej roboty. Gratuluję Twórcom rankingu. Na pewno się przyda niejednej firmie, która będzie wybierać dla siebie konkretny CRM. W porównaniu z zeszłym rokiem widzę dużą różnicę (zielony wreszcie dominuje nad czerwonym :)), w kwestii integracji z VoIP. Bardzo fajnie. Acz w zeszłorocznym zestawieniu były tylko polskie systemy (swoją drogą ciekawi mnie jak w tegorocznym zestawieniu wypadłyby firmy, które znalazły się w TOP 10 w 2018, a teraz ich nie ma). Miło jest też z rana przeczytać, że tak dobrze działa integracja z VoIP w Sugesterze. W imieniu TeleCube wielkie dzięki, za docenienie tego faktu. You made my day.
Ranking zmienia się. Podejrzewam, że za rok też będzie zupełnie inny. Dziękuję za docenienie naszej pracy! 🙂
Super faktycznie kawał dobrej roboty, a gdyby tak dać możliwość wygenerować własną porównywarkę? Video z funkcji, kryteria sztywne i usuwanie z listy crm by zrobić miejsce dla nowych… Przy cenach crm’ów ktoś mógłby z tego zrobić biznes. Tylko czy wam to by pracy nie zabrało? To takie refleksje po przeczytaniu pierwszego akapitu, piszę bo potem się rozmyślę i nie napiszę 🙂
Widać ekspansje firm ze wschodu. Rosyjski Bitrix, rosyjskie AmoCRM, estoński Pipedrive, hinduskie Zoho.
Dziękuję bardzo za wspaniałą i bardzo przydatną pracę! 🙂
Chciałbym dodać kilka zdań na temat minusów Bitrix24:
1. „Monitoring celów handlowców w systemie” – ta opcja jest w systemie zaczynając od płatnej wersji. Nazywa się „Cel sprzedażowy” i ustawia się w panelu Start w CRM.
2. „Możliwość zmian dedykowanych” – jeżeli chodzi o pracę z klientami, w Bitrix24 jest to „Osoba odpowiedzialna”, którą pracownik może zmieniać.
W ostatnim czasie miałem okazję przetestować: Livespace – wersja płatna, Pipedrive – wersja Płatna, HubSpot – wersja darmowa, Freshsales – trial. Dziś próbowałem Britix24.
Potrzebuję CRM w wersji micro, zsynchronizowanego dobrze z kontem Office 365. Moje komentarze poniżej:
Livespace – bardzo im kibicuje, bo to nasi rodacy. Niestety możliwości synchronizacji, dalej są bardzo małe. Z tego powodu uważam, że do zastosowań micro, wypadają niestety dość słabo.
Pipedrive – najbardziej schludny i przejrzysty system (oczywiście subiektywnie). Używam go od dłuższego czasu. Pełna synchronizacja kalendarza i kontaktów. To naprawdę coś wspaniałego. Odnośnie sugestii z recenzji dotyczących ustawień.
Tu trochę też nie zgodzę się z recenzentem, zdecydowanie uważam, że odpowiednie ustawienie Pipedrive’a jest łatwiejsze od Livespace, nie wspominając o Britix24.
Britix24 – no właśnie, jak przeczytałem recenzję, to aż się zapaliłem i zabralem do testów. Niestety ten system jest tak wolny, wolny jak jest niemalże czysty, boje się pomyśleć co może być później. Dla podstawowego CRMowego zastosowania, bardzo chaotyczny.
Bardzo dziękuję za komentarz!
W czasie testów w temacie „powolności” Bitrix24 zwróciliśmy mocno uwagę na to, że bardzo długo trwa np. dodanie kontrahenta. To ma Pan na myśli czy inny rodzaj „wolnego systemu”?
Co do Livespace – wydaje mi się, że możliwości synchronizacji dzięki PieSync (np. Office365) i integracji dzięki Zapierowi są bardzo szerokie. Skąd wynika zdanie, że możliwości synchronizacji są bardzo małe?
Ten i inny, przeładowanie czegokolwiek, usunięcie, dodanie. Wszędzie system długo myśli. Sam w sobie system, bardzo wolno działa.
Integracja o której Pan napisał wymaga dodatkowych aplikacji, a więc i kosztów. Z perspektywy micro, moim zdaniem niekoniecznie uzasadnionych.
No i mam na myśli, podstawową (dla mnie synchronizację) którą wbrew pozorom ciężko znaleźć w systemach CRM:
– pełna synchronizacja kalendarza z Office 365 – mogę działać w Pipedrive, ale mogę równie dobrze pracować w kalendarzu Outlooka
– kontakty – pełna dwukierunkowa synchronizacja kontaktów, dodaję w pipedrive i ma kontakt w outlooku, telefonie i innych zsynchronizowanych usługach.
– poczta – tu rzeczywiście posiada ją większość dostawców
Ranking ciekawy ale momentami mało precyzyjny, samo stwierdzenie „integracja z pocztą” jest w dzisiejszych czasach mało miarodajne, bo może występować w różnych wariantach
– ręczne zapisanie emaila z thunderbirda
– automatyczna synchronizacja całe poczty z klientami (i tu też warianty: nagłówki, treść + nagłówki, nagłówki + treść + załączniki)
Dochodzi do tego opcja czy może być dowolny klient poczty, czy trzeba korzystać z jakiegoś wbudowanego często z ograniczonymi możliwościami w porównaniu z thunderbirdem czy outlookiem
Szukałem ostanio CRMa z mozliwoscia pelnej synchronizacji e-mail z załącznikami ale z też z użyciem dowolnego klienta poczty i znalazłem OptimaSales, jeszcze testuje ale wygląda obiecująco.
Swoją drogą na jakiej zasadzie są brane CRMy do zestawienia, bo trochę innych (z Polski, nie mówiąc już o zagranicy) brakuje patrząc nawet po wikipedii?
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_CRM_systems
Budowa takiego rankingu to odwieczna gra pomiędzy czytelnością a kompleksowością informacji. Z tego powodu w tym rankingu są osobne recenzje dla każdego systemu CRM, w których szerzej opisujemy np. temat integracji z pocztą.
Co do zasady brania CRM-ów do rankingu to, braliśmy pod uwagę większość, która spełniała nasze kryteria, czyli – chmura, SaaS, najtańsza płatna licencja poniżej 70 zł netto za osobę. Do tego kilka kryteriów jest jeszcze opisanych powyżej.
Świetny ranking! w Naszej firmie na razie funkcjonuje firmao.pl/demo ale może warto zastanowić się nad zmianą?
Powiem tak, iż część testowanych systemów CRM nie powinna się znaleźć w teście ponieważ co to za CRM bez modułu ofertowania. Ogólnie słabe systemy, które z mego punktu widzenia nie nadają się w wielu przypadkach nawet dla działalności jednoosobowej.
Poza tym rozszerzył bym kryteria tak aby faktycznie wyszukać system dla małych lub średnich firm.
W firmie produkującej okna – ofertowanie to konfiguracja produktu w systemie do tego wyspecjalizowanym, kosztującym miliony złotych. W hurtowni motoryzacyjnej wymaga natomiast połączenia z wieloma dostawcami i stokami w oddziałach. W e-commerce wymaga jeszcze czegoś innego. Moduły ofertowania są duże i skomplikowane, dlatego w gotowych CRMach w chmurze, nawet jeżeli już są w jakimś CRMie, to mało kto ich używa.
Co do kryteriów jestem otwarty, ranking powstaje corocznie, zatem jeżeli wpadł Pan tutaj po coś więcej niż krytykę, to zachęcam do pomocy. 😉
Panie Szymonie
proszę nie odbierać mej wypowiedzi jako krytykę tylko jako sugestię osoby, która aktualnie kożysta z CRMa ale pomimo tego szuka dla siebie lepszego rozwiązania. Zgadzam się co do faktu, że każda branża jest inna lecz z mego punktu widzenia klientów, których nie stać na oprogramowanie typu 'kombajn’ czyli SAP czy też Microsoft Dynamis szuka CRMa, który pozwala na integrację np. z optimą czy też innym mniejszym systemem ERP nie posiadającym modułu CRM. Gdzie kryteria z testu to takie minimum;)
Fajny ranking. Osobiście używałem w swojej pracy narzędzia Streak, które integruje się z Gmailem, chociaż nie wiem czy można nazwać go CRMem. Niemniej jednak narzędzie to wzniosło moją produktywność z obsługą klienta na wysoki poziom właśnie ze względu na fakt, że cała obsługa odbywała się z okna Gmaila.
cześć, Czy tylko ja odczuwam taką potrzebę – a może coś przegapiłem w opisie programów ale niesamowicie brakuje mi tej funkcjonalności – czy jest system który potrafi pracować z kontaktami firm/osób przedstawiając ich położenie na mapie (najlepiej Google) Niesamowicie ułatwiało by to planowanie wypadów handlowca w teren.
Brakuje mi tutaj nieco ITCube na który wpadłem przy okazji szukania i testowania kilku różnych CRMów, jest szansa, żeby załapał się na tegoroczną edycję rankingu?
Interfejs wygląda ok, ilość modułów i możliwości są naprawdę ciekawe, produkt polski. Tylko cena może niekoniecznie pasować do założeń.
Świetny artykuł! Kawał dobrej roboty. dla mnie osobiście najlepszym narzędziem na ten moment jest Firmao. Z perspektywy czasu oprogramowanie bardzo się rozwinęło. CRM to naprawdę przydatne narzędzie, więc cieszę się, że powstają takie porównania.