Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2019


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


8 kwietnia 2019

Wracamy z drugą edycją najbardziej popularnego Rankingu CRM w Polsce. Te zestawienie zostało stworzone z myślą o wszystkich małych i średnich firmach, które borykają się z wyborem najlepszego systemu CRM dla siebie. Ranking ułatwia wybór rozwiązania, które najlepiej pasuje do potrzeb danej firmy. Zatem prezentujemy już po raz drugi:

 

Ranking systemów CRM w chmurze dla małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Założenia testu

Nie sposób przetestować wszystkie CRMy na świecie, zatem istotne jest wskazanie założeń tego zestawienia. Istotną cechą systemów musiało być to, że są dostępne w chmurze i można je uruchomić praktycznie od ręki. Wszystkie prezentowane narzędzia to oprogramowanie SaaS, czyli użytkownik płaci stałą opłatę miesięczną za użytkowanie systemu, nie ponosząc tym samym kosztów za utrzymanie systemu, aktualizację, serwer czy inne dodatkowe elementy.

Kolejnym bardzo istotnym kryterium była cena rozwiązania. Braliśmy pod uwagę systemy, które w najtańszej płatnej wersji kosztują poniżej 70 zł netto za użytkownika. Podczas setek rozmów na temat poprzedniego rankingu CRM, właśnie tyle wynosiła średnia maksymalna kwota, jaką klient był gotowy zapłacić za jednego użytkownika.

Tym sposobem powstała lista kilkudziesięciu CRMów, a TOP 10 prezentujemy poniżej.

Wszystkie systemy CRM, które znalazły się w rankingu, posiadają:

  • Kartę klienta, posiadającą historię zdarzeń.
  • Wersję responsywną, otwierającą się na telefonie.
  • Możliwość nadania innych uprawnień dla managera i handlowca.
  • Kalendarz umożliwiający planowanie działań sprzedażowych.
  • Możliwość tworzenia raportów.
  • Moduł zarządzania szansami sprzedaży.
  • Wsparcie dla użytkownika (każdy system ma określone godziny wsparcia).
Kliknij logo, aby przejść do opisu

Przejdź do opisu kategorii

Ilość punktów według SELLWISE

38

37

35

35

34

33

33

32

28

27

DARMOWY TEST Test Test Test Test Test Test Test Test Test Test
Cena użytkownik / miesięcznie netto 59 – 199 PLN 15 – 59 EUR 0 – 699 PLN (na firmę) 0 – 45 EUR 39,9 – 119,9 PLN 15 – 45 USD 29 – 120 PLN 39 – 104 PLN 19 – 59 PLN od 17 USD (na firmę)
Łatwość użytkowania (od 1 do 5) 5 4 4 3 5 4 3 3 4 2
Elastyczność / Konfigurowalność (od 1 do 5) 5 5 5 5 4 5 4 4 4 5
Czas dodania kontrahenta i kontaktu 14,57 s 39,06 s 93 s 62 s 10,64 s 43,32 s 23,41 s 9,92 s 19,8 s
Czas dodania szansy sprzedaży 20,17 s 16,75 s 22,28 s 27,18 s 12,45 s 20,68 s 15,80 s 14,45 s 35,72 s 29,37 s
Przestrzeń na pliki Bez limitu Bez limitu 5 GB / Bez limitu 0,5 GB – 1 GB Bez limitu 0,2 GB – 0,8 GB Bez limitu 2 GB – 25 GB 5 GB – 30 GB 5 GB / Bez limitu
Wersje językowe (ilość) 3 16 18 25 1 3 1 3 7 1
Wsparcie 8:30 – 17:30 24/7 24/7 24/7 24/7 9:00 – 2:00 8:00 – 16:00 7:00 – 23:00 9:00 – 17:00 24/7
Wsparcie wielu walut
Integracja z pocztą
Dostępne API
Zaawansowany moduł raportowania
Gotowe integracje z aplikacjami zewnętrznymi
Integracja z Zapier
Integracja z narzędziami marketingowymi
Zarządzanie szansami sprzedaży
Graficzny lejek sprzedaży
Integracja z kalendarzem
Aplikacja mobilna
Monitoring celów handlowców w systemie
Możliwość wysłania mailingu
Moduł ofertowania
Integracja z VOIP
Możliwość zmian dedykowanych
DARMOWY TEST Test Test Test Test Test Test Test Test Test Test
PEŁNA RECENZJA Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja

Zamów bezpłatnąkonsultację

Potrzebujesz wsparcia przy profesjonalnym wdrożeniu systemu CRM? Szukasz większego lub dedykowanego systemu? Nasz specjalista pomoże Ci dobrze wybrać.

Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych. (Polityka Prywatności).

Powyższa tabela wyraźnie pokazuje, że dobry crm jest trudno wybrać. Systemy różnią się w wielu obszarach i należy wybrać ten, który najlepiej odpowiada na potrzeby konkretnej firmy. Z tego powodu, oprócz powyższej tabeli napisaliśmy dedykowane recenzje każdego z systemów crm, co powinno pomóc w wyborze tak, żeby można było powiedzieć, że się wybrało najlepszy crm.

Uwaga!

Przy niektórych systemach są linki do wygenerowania wersji testowej CRM-u. Po skorzystaniu z takiego linku, część z wniesionej opłaty pomoże nam finansować kolejne przedsięwzięcia, ale sama wysokość opłaty nie ulegnie zmianie. Dzięki temu będziemy mogli robić kolejne recenzje! 


Systemy CRM - Top 10

Livespace


Przetestuj Livespace przez 14 dni za darmo

Livespace pokazuje się w rankingu po raz drugi na pierwszym miejscu. To dojrzały system, który prowadzony jest przez zespół osób z dużym poziomem świadomości. A wspomniana świadomość objawia się w dwóch obszarach, zarówno biznesowym, jak i narzędziowym.  Bardzo odpowiada mi kierunek rozwoju tego oprogramowania i cieszy mnie, że taki producent objawił nam się nad Wisłą.

Od zeszłego rankingu Livespace, oprócz dużego grona nowych klientów, dołożył również bezcenną integrację z Zapierem, która otworzyła przed rozwiązaniem zupełnie nowe możliwości.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Przyjazny UX i duża łatwość użytkowania.
  2. Integracja z Zapier.
  3. Aplikacja mobilna.

Słabe strony

  1. Brak możliwości podpięcia swojego kalendarza do kalendarza Livespace.
  2. Brak możliwości masowej wysyłki e-maili.
  3. Brak modułu ofertowania.

Więcej w pełnej recenzji:

Pipedrive


Przetestuj Pipedrive przez 14 dni za darmo

Pipedrive jest narzędziem znanym na całym świecie. Korzysta z niego już ponad 80 000 użytkowników, a to naprawdę imponująca ilość. Pipedrive urzeka prostotą, ale zaskakuje komplikacją w niektórych obszarach. Mimo pierwszego wrażenia, system okazuje się mieć bardzo duże możliwości i potencjał do zaspokojenia potrzeb niejednej firmy.

To dobry system CRM, który szczególnie ze względu na poziom wsparcia użytkownika i ilość funkcjonalności, może być bardzo dobrym wyborem.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Nielimitowana przestrzeń w chmurze.
  2. Aż 16 wersji językowych programu, w tym polska wersja językowa.
  3. Czat 24/7, dostępne webinary.

Słabe strony

  1. Brak możliwości generowania spersonalizowanych raportów.
  2. Brak modułu ofertowania.
  3. Mimo prostego wyglądu Pipedrive nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania. Wiele funkcjonalności jest ukrytych, trzeba poświęcić chwilę, aby je znaleźć.

Więcej w pełnej recenzji:

Bitrix24


Przetestuj Bitrix24 za darmo

Bitrix24 poznałem na jednej z zeszłorocznych konferencji. Już wtedy postanowiłem, że przetestuję ten system przy publikacji nowego rankingu. Na szczęście okazało się, że jest przyjazny, funkcjonalny i bardzo rozbudowany. Ilość modułów wykraczająca poza funkcjonalność CRMu jest imponująca i zdecydowanie warto ją przeglądnąć. System mimo tego, że zagraniczny, jest dostępny w Polskiej wersji językowej.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Aż 18 wersji językowych, w tym polska wersja językowa.
  2. Darmowy plan – do 12 użytkowników, 5 GB przestrzeni na pliki.
  3. Czat 24/7 – w planie darmowym wyłącznie przez 7 dni w ramach onboardingu.

Słabe strony

  1. Stosunkowo długi czas dodania kontrahenta.
  2. Kanały pomocy takie jak e-mail i telefon dostępne wyłącznie poprzez sieć autoryzowanych partnerów.
  3. Brak zakładki umożliwiającej monitorowanie celów w systemie, można to realizować, ale jako „Projekty”.

Więcej w pełnej recenzji:

Zoho CRM


Przetestuj Zoho CRM przez 14 dni za darmo

Zoho CRM jest jednym z najbardziej znanych systemów CRM na świecie. Na szczęście zakwalifikował się do rankingu i zaskoczył mnie mnogością funkcjonalności, ale niestety – rozczarował trudnością używania. To najlepszy crm, dla wszystkich, którzy lubią długo szukać i ustawiać funkcjonalności pod siebie. Dla tych, którzy stawiają na prostotę używania, może nie być najlepszym wyborem.

Warto sprawdzić, czy akurat w Twojej firmie Zoho się sprawdzi.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Aż 25 wersji językowych, w tym polska wersja językowa.
  2. Darmowy plan do 3 użytkowników.
  3. Ai Zia.

Słabe strony

  1. Mało miejsca w przestrzeni dyskowej – maksymalnie 1 GB, można ją powiększyć za dodatkową opłatą.
  2. Słabe wsparcie, brak online czatu, telefon tylko dla pełnopłatnych użytkowników, e-mail wyłącznie w sprawach technicznych.
  3. System jest odrobinę skomplikowany, wiele rzeczy jest ukrytych i dostęp do nich nie jest taki oczywisty.

Więcej w pełnej recenzji:

CSMART


Przetestuj CSMART przez 14 dni za darmo

CSMART pojawia się w rankingu po raz drugi. W ciągu ostatniego roku zdążyłem poznać jego drugą stronę, czyli możliwość dostosowania pod potrzeby organizacji i rozbudowy aplikacji. Natomiast to nie ten ranking, więc skupiając się na funkcjonalności CRM, to CSMART jest jednym z moich ulubionych systemów, mimo tego, że rozwiązanie jest młode i wciąż boryka się z małymi błędami.

Warto sprawdzić system samodzielnie na własnej skórze i sprawdzić czy pasuje do potrzeb firmy.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Czat w określonych godzinach. Wsparcie telefoniczne 24/7.
  2. Dostępność API.
  3. Możliwość wysyłania mailingów.

Słabe strony

  1. Tylko polska wersja językowa. Wiem, że pracują nad angielską.
  2. Brak gotowych integracji.
  3. Brak aplikacji mobilnej.

Więcej w pełnej recenzji:

amoCRM


Przetestuj amoCRM przez 14 dni za darmo

Na amoCRM natknąłem się przypadkiem. Wspomniał mi o nim jednej z klientów. Przez przypadek zacząłem testować i okazało się, że to obiektywnie bardzo ciekawy system. Tym samym, bardzo się cieszę, że znalazł się w rankingu. Posiada tony gotowych integracji i bardzo intuicyjny interfejs. AmoCRM to z pewnością dobry system CRM, który może być ciekawą alternatywą dla naszych polskich rozwiązań.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Możliwość wysyłania mailingów.
  2. System bardzo prosty w obsłudze.
  3. Dostęp na podstawie ról.

Słabe strony

  1. Niewiele miejsca w przestrzeni dyskowej, maksymalnie 800 Mb.
  2. Czat 24/7, ale na odpowiedzi trzeba długo czekać.
  3. Brak modułu ofertowania.

Więcej w pełnej recenzji:

Synergius CRM


Przetestuj Synergius CRM przez 30 dni za darmo

Synergius CRM to jedyny system w zestawieniu, który jest młodszym bratem większego rozwiązania. Daje to szereg możliwości i rozbudowy samego rozwiązania. Możliwość jego dostosowania do potrzeb firmy jest bardzo szeroka. Istotnym obszarem są również gotowe integracje z programami sprzedażowymi popularnymi na polskim rynku, takimi jak SubiektGT, Optima i podobne.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Krótki czas dodania szansy sprzedaży.
  2. Możliwość zmian dedykowanych.
  3. Gotowe integracje z programami handlowymi.

Słabe strony

  1. Mimo pozornie prostego wyglądu Synergius nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania.
  2. Długi czas synchronizacji narzędzia ze skrzynką mailową.
  3. Brak integracji z VOIP.

Więcej w pełnej recenzji:

Firmao


Przetestuj Firmao przez 14 dni za darmo

Firmao to moim zdaniem system CRM i mały ERP jednocześnie. Z powodzeniem mógłby służyć jako jedyne oprogramowanie dla małej firmy, która ma poniżej 8 milionów przychodu. Firmao jest jednym z najszybciej działających CRMów w zestawieniu i ma szereg funkcjonalności ponad standard w branży. Między innymi interesujące są narzędzia typu chat na stronę oraz callback.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Możliwość zmian dedykowanych.
  2. Duża konfigurowalność systemu.
  3. Narzędzia – Callback, Livechat i Chat.

Słabe strony

  1. Dodatkowa opłata za dostępność API.
  2. Brak integracji z narzędziami marketingowymi.
  3. Limitowana przestrzeń na pliki.

Więcej w pełnej recenzji:

Sugester


Przetestuj Sugester przez 14 dni za darmo

Sugester to ciekawy system, który jako jedyny zawiera funkcjonalności dedykowane helpdeskom i tworzeniu baz wiedzy. Dodatkowo znajdziemy tutaj chat i formularze na stronę oraz praktyczny moduł do mailingu. Integracja z VoIPem przebiega idealnie a sam system wygląda bardzo przyjaźnie. To zdecydowanie warte przetestowania rozwiązanie.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Możliwość wysyłania mailingów.
  2. Integracja z VOIP.
  3. Intuicyjny, prosty w obsłudze system.

Słabe strony

  1. Brak modułu ofertowania.
  2. Brak integracji z kalendarzem.
  3. Brak aplikacji mobilnej.

Więcej w pełnej recenzji:

Monday.com


Przetestuj Monday.com przez 14 dni za darmo

Monday.com to odpowiedź na potrzeby użytkowników Sellwise. Bardzo cieszę się, że znalazł się w zestawieniu, ponieważ wiele firm szukało rozwiązania, które może być dobrym systemem CRM i jednocześnie narzędziem do zarządzania projektami. Monday.com urzekł mnie możliwością kreowania aż do bólu. Można stworzyć niemalże wszystko co się wymyśli. A dużo gotowych integracji ułatwia pracę.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Pełna konfigurowalność.
  2. Bardzo szybkie odpowiedzi Supportu.
  3. Świetnie sprawdza się jako narzędzie do zarządzania projektami.

Słabe strony

  1. Bardzo liche raporty, a praktycznie ich brak.
  2. Brak możliwości wysyłania mailingów.
  3. Brak modułu ofertowania.

Więcej w pełnej recenzji:

Podsumowanie


Udało się. Dotarliśmy od końca. Poprzedni ranking zajął nam ponad 120 godzin pracy. Ten, który aktualnie czytacie, przekroczył 300. Jestem bardzo zadowolony, że udostępniamy już drugi ranking, który jeszcze bardziej kompleksowo niż poprzedni, pomoże firmom w wyborze najlepszego systemu CRM dla swoich potrzeb.

Gratuluję wszystkim producentom, którzy dostali się do TOP 10!

W przypadku jakichkolwiek pytań na temat systemów CRM – zachęcam do zamówienia darmowej konsultacji. 

Pozdrawiam,

Opis kryteriów rankingu

Cena rozwiązania nie ma wpływu na punktację.

    1. Przestrzeń na pliki: Jeżeli jest opcja nielimitowanej – 1 punkt, Jeżeli nielimitowana przestrzeń jest w każdym pakiecie – 2 punkty, Jeżeli przestrzeń jest limitowana – 0 punktów.
    2. Czas dodania kontrahenta i kontaktu. (Ręczne wpisanie danych firmy SELLWISE z adresem strony i numerem telefonu, średnia z 5 prób. Czas uwzględnia czasy ładowania oraz konieczność przejść między oknami. Wyniki mogą się różnić w zależności od metodyki mierzenia oraz ilości danych firmy): Poniżej 20 sekund – 2 punkty, poniżej 40 sekund – 1 punkt, powyżej 40 sekund – 0 punktów
    3. Czas dodania szansy sprzedaży. (Ręcznie wpisane szansy sprzedaży i podpięcie pod firmę SELLWISE, z podaniem kwoty, średnia z 5 prób. Czas uwzględnia czasy ładowania oraz konieczność przejść między oknami. Czasy mogą się różnić w zależności od metodyki mierzenia.): Poniżej 20 sekund – 2 punkty, poniżej 30 sekund – 1 punkt, powyżej 30 sekund – 0 punktów
    4. Łatwość użytkowania (Subiektywna ocena SELLWISE na podstawie jakości interfejsu, intuicyjność systemu, UX): od 1 do 5 punktów.
    5. Elastyczność lub możliwość konfiguracji (Ocena na podstawie możliwości opcji do skonfigurowania, bezpośrednio związanych z funkcjonalnością CRM. Nie wlicza się możliwość konfigurowania modułów pobocznych.): od 1 do 5 punktów.
    6. Wersje językowe (liczba dostępnych wersji językowych): Brak wersji polskiej – 0 punktów, tylko wersja Polska – 1 punkt, więcej wersji – 2 punkty
    7. Wsparcie wielu walut (możliwość dodawania szans w walutach innych niż PLN): 1 punkt – jeśli istnieje możliwość, 0 punktów – jeśli nie ma takiej możliwości.
    8. Integracja z Zapier: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    9. Integracja z pocztą: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    10. Dostępne API: 2 punkty – udostępnione przez producenta,  1 punkt – z utrudnieniami, 0 punktów – nieudostępnione.
    11. Integracja z narzędziami marketingowymi (np. SALESmanago): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    12. Szanse sprzedażowe (możliwość tworzenia szans sprzedażowych w systemie na kontrahentach): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma
    13. Graficzny lejek sprzedażowy (graficzna prezentacja szans sprzedażowych w systemie umożliwiająca zarządzanie): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma
    14. Integracja z kalendarzem (np. Google/Outlook): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    15. Aplikacja mobilna: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    16. Monitoring celów sprzedażowych w systemie: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    17. Możliwość wysyłania mailingu: 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    18. Moduł ofertowania (możliwość przygotowywania ofert w systemie CRM): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    19. Integracja VOIP (możliwość dzwonienia do klientów bezpośrednio z systemu): 1 punkt – jest, 0 punktów – nie ma.
    20. Moduł raportowania: Jest – 2 punkty, Jest z ograniczeniami – 1 punkt, Nie ma – 0 punktów.
    21. Możliwość zmian dedykowanych: Jest – 1 punkt, Nie ma – 0 punktów.
    22. Wsparcie: 24/7 – 2 punkty, Z ograniczeniami – 1 punkt, Tylko chat – 0 punktów.
    23. Gotowe integracje : Są – 2 punkty, Brak – 0 punktów.

    SELLWISE zastrzega, że ze względu na ilość danych do przetworzenia, w rankingu mogły zostać popełnione błędy. Wszelkie pomyłki prosimy zgłaszać na adres: kontakt@sellwise.pl.