Sugester to nie tylko system CRM. To kompleksowe oprogramowanie, które łączy wszystkie jego funkcje, a ponadto posiada takie dodatki, jak: helpdesk, live chat, zarządzanie zadaniami, prowadzenie forum i tworzenie bazy wiedzy. Choć jego początki sięgają 2009 roku, w obecnym kształcie Sugester funkcjonuje od 2015 roku, a aktualnie korzysta z niego ponad 20 000 firm. Ma on ułatwiać pracę, a nie ją utrudniać. Sprawdźmy jak jest w rzeczywistości.

 

Jak zacząć?

Sugester to polska firma więc absolutnie nie zaskoczyła mnie polska wersja językowa strony. Co ciekawe, oprócz naszego ojczystego języka, występuje jeszcze 6 innych, między innymi angielski, hiszpański, francuski, a nawet chorwacki.

Rejestracja przebiega bardzo sprawnie, wystarczy podać adres e-mail, można też zarejestrować się za pomocą Facebooka. Twórcy oferują nam aż 30 dni testowych, aby w pełni móc przyjrzeć się temu systemowi i wykorzystać wszystkie funkcje, które oferuje.

Po zalogowaniu, Sugester pyta nas od razu, które z modułów chcielibyśmy aktywować. Ja włączyłem wszystkie – nie ma co się rozdrabniać.

Dostępne moduły:

  • Helpdesk + e-mail grupowy,
  • CRM,
  • Live chat,
  • Projekty i zadania,
  • Forum sugestii,
  • Baza wiedzy,
  • Formularze,
  • E-mail marketing,
  • Telefonia VoIP.

Strona główna przed jakąkolwiek personalizacją wygląda ładnie. Wszystko jest bardzo przejrzyste, można monitorować ostatnie aktywności, wysłać maila, dodać nowe zgłoszenie. Sam system od razu przypomina nam, aby dokończyć konfigurację. Fajna sprawa – nie dość, że można to zrobić szybko, to nie trzeba się tego na własną rękę nigdzie doszukiwać. Co mi się szczególnie podoba to „to do” lista. Chętnie korzystam z takich narzędzi, a tutaj mam je od razu w systemie.

 

Wszystkie dodane moduły pojawiły się w górnym menu. Dobrze, że mogę mieć wszystko pod ręką. Oczywiście to, jak menu będzie rozbudowane, zależy od modułów, które aktywujemy.

Integracje

Zazwyczaj zaczynam od konfiguracji poczty i kalendarza. Przywykłem do tego, że zazwyczaj taka integracja zajmuje mi dosłownie chwilkę. W Sugesterze to jednak trochę dłuższa chwilka. Aby skonfigurować adres e-mail należy sięgnąć do ustawień. Ja synchronizowałem Gmaila i w tym celu musiałem ustawić przekierowanie, a później je potwierdzić. Patrząc na to, jak rozwiązane jest to w innych systemach CRM, można się zniechęcić. Natomiast jak już skonfigurujemy pocztę, wszystko działa bez zarzutu.

Sugester nie integruje się z żadnym kalendarzem, posiada z kolei własny. Czy to wada, czy zaleta? Zależy od punktu widzenia. Ja korzystam z jednego kalendarza i chciałbym, aby można było go bez problemu zsynchronizować. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że uzupełniam dwa kalendarze – strata czasu.

Wszystkie pozostałe integracje są dostępne z poziomu ustawień konta. Ciekawą pozycją jest na pewno synchronizacja z Fakturownią, która pozwala zaciągać dane i automatycznie tworzy interesy (bardzo ciekawa nazwa dla szans sprzedaży). Ta integracja pozwala również na łatwe wystawianie faktur z poziomu Sugestera, pojawia się wtedy dodatkowy przycisk „Dodaj fakturę”.

Sugester integruje się z VOIPem, a także ma dostępne API, dzięki czemu jesteśmy w stanie zintegrować z nim zewnętrzne aplikacje.

 

CRM

Teraz to na co pewnie każdy czekał – CRM. Jest on podzielony na klientów, gdzie możemy dodawać nowe pozycje – jest to taka nasza baza kontaktów, i na interesy, gdzie dodajemy szanse sprzedaży. Obie zakładki wyglądają… skromnie. Sam na pierwszy rzut pomyślałem „i o to tyle hałasu?” – nic z tego. W obu przypadkach, gdy rozwiniemy opcje, pojawia się całkiem interesujący wachlarz możliwości. Możemy generować raporty, w tym lejki sprzedażowe, dodawać kategorie i inne.

To co lubię najbardziej – szanse sprzedaży można przedstawić w sposób graficzny na tablicy kanban. Jest to przejrzyste i łatwe w użytkowaniu. Dla wszystkich, którzy nie podzielają mojego zdania – można te sekcję ustawić jako listę. Duży plus za szybkie dodawanie nowego klienta – mnie zajęło to około 20 sekund. Na dodanie nowej szansy sprzedaży musiałem jednak przeznaczyć nieco więcej czasu.

Raporty podzielone są według kategorii na: zgłoszenia, klienci, zgłoszenia klientów, interesy, automatyzacja i inne – całkiem spora baza. Poza gotowymi raportami możemy w pełni modyfikować ich składowe.

Myślę, że fajną funkcją, o której koniecznie trzeba wspomnieć, jest możliwość wysyłania mailingów. Wystarczy rozpocząć kampanię i obserwować jakie przynosi efekty – Sugester może zliczać otwarcia i kliki.

Plusy

  1. Aż 7 wersji językowych, w tym polska wersja językowa.
  2. Czat online – bardzo szybkie odpowiedzi na zadawane pytania, ale tylko w godzinach 9 – 17.
  3. Dostępność API.
  4. Możliwość wysyłania mailingów.
  5. Integracja z VOIP.
  6. Intuicyjny, prosty w obsłudze system.
  7. Dostęp na podstawie ról.
  8. Wsparcie wielu walut.
  9. Możliwość zmian dedykowanych.
  10. Krótki czas dodania nowego kontaktu.
  11. Atrakcyjna cena dla nowych firm/startupów – przez pierwszy rok 9 zł netto/miesiąc za użytkownika.

 

Minusy

  1. Brak modułu ofertowania.
  2. Brak integracji z kalendarzem.
  3. Brak aplikacji mobilnej.
  4. Brak możliwości monitorowania celów w systemie.
  5. Brak katalogu produktów – można to robić w Fakturowni.

 

 

Podsumowanie

Sugester to dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm. Poza możliwością sprawnego zarządzania sprzedażą jest on również po części rozwiązaniem marketingowym – pozwala umieścić np. formularze na stronie, które od razu po uzupełnieniu przez użytkownika, trafiają prosto do systemu CRM. Sugester posiada również bardzo rozbudowany moduł do mailingu, który umożliwia tworzenie efektywnych kampanii mailowych. Mimo, że posiada kilka braków, zdecydowanie ułatwia pracę zamiast ją utrudniać – warte sprawdzenia!