Doradztwow marketingu B2B
Pomagamy firmom sprzedającym w modelu B2B w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowych. Pracujemy od etapu koncepcyjnego, aż do wykonawczego i analitycznego.
Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Doradztwow marketingu B2B
Pomagamy firmom sprzedającym w modelu B2B w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowych. Pracujemy od etapu koncepcyjnego, aż do wykonawczego i analitycznego.
Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Doradztwo w marketingu - na czym polega?
Doradztwo polega na zaangażowaniu konsultanta-eksperta z zewnątrz, który pomoże klientowi w poprawieniu działań firmy. Konsultant dzięki doświadczeniom wyniesionym z podobnych firm, pomaga zaplanować strategię marketingową oraz zamienić ją w rzetelny plan działań. Następnie razem z zespołem po stronie klienta, regularnie wprowadza zmiany i realizuje założoną strategię – tak, aby marketing zaczął przynosić realne efekty.
W jakich obszarach pracujemy?
Aby skutecznie budować marketing B2B musieliśmy tak stworzyć obszary, w których pracujemy, aby umożliwiały zrealizowanie całości. Najczęściej problemy w marketingu powstają na punktach styku pomiędzy różnymi wykonawcami czy autorami pomysłów. Właśnie dlatego nasz zespół jest wyspecjalizowany w pełnym spektrum działań. Dbamy też o łącznie wysiłków sprzedaży i marketingu, ponieważ dzięki temu rezultaty naszych klientów są znacznie wyższe.
01
Strategia marketingu B2B
Przygotowujemy z klientem buyer persony, customer journey oraz pełne strategie sprzedaży i marketingu B2B. Dzięki temu wszystkie działania bazują na dobrych fundamentach.
02
Budowa lejka marketingowego
Na podstawie wypracowanej strategii, budujemy taktyki mające na celu pozyskanie wartościowych zapytań dla naszego klienta. Lejek jest dla nas drogowskazem dla kolejnych działań.
03
Budowa procesów w marketingu
Dzięki poprzednim działaniom, wiemy jak zbudować zespół i procesy w dziale marketingu. Procesy zawsze dzielimy na takie, które muszą dziać się stale i okazyjnie.
04
Strona internetowa i strategia marki
Pomagamy w wykonaniu strony internetowej i strategii marki, tak aby pasowała do wszystkich wcześniejszych założeń. Oba te elementy są bardzo ważne dla pozyskiwania biznesu.
05
Skuteczna ekspansja zagraniczna
Pomagamy klientom budować marketing za granicą. Od wyboru i pomocy w zbadaniu rynku, przez zbudowanie zespołu, aż do gotowego i wdrożonego lejka marketingowego.
06
Audyt obecnych działań marketingowych
Zawsze kiedy to potrzebne, audytujemy bieżące działania w marketingu i pomagamy określić co warto poprawić. Dzięki temu klient ma materiał rozwojowy do pracy ze swoim zespołem.
07
Systemy IT wspierające marketing
Podczas budowy procesów i strategii, pomagamy dobrać i wdrożyć niezbędne systemy IT. W przypadku marketingu najczęściej są to systemy marketing automation, które pomagają nam zarządzić środkiem lejka.
08
Połączenie sprzedaży i marketingu
Budujemy kompleksowe działania marketingu i sprzedaży, tak aby połączyć wysiłki obu zespołów. Budujemy reguły i zasady współpracy oraz wspólne fundamenty.
Zapytaj o problem, który chcesz rozwiązać
Większość działań dla klientów projektujemy na zamówienie. Zapytaj o sytuację Twojej firmy i odpowiemy czy możemy pomóc.
Chcesz poprawić marketing?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania marketingu.
Jak wygląda naszproces doradztwa w marketingu?
Warsztat zerowy
Ten krok ma na celu dobre poznanie klienta. Ważnym punktem warsztatu zerowego jest zrozumienie celów firmy oraz tego w jaki sposób marketing działa obecnie. Po zmapowaniu celów, badamy strategię i ofertę handlową. Później sprawdzamy spójność obu tych elementów ze stroną internetową oraz pozostałymi materiałami. Sprawdzamy procesy, kompetencje w zespole, analitykę oraz aktualnie prowadzone projekty. Dzięki temu, mamy pełny obraz tego, jak wygląda sytuacja w marketingu firmy.
Rezultat: Klient i my, mamy takie samo zrozumienie aktualnej sytuacji marketingu i celów, które przed nim stoją. Mamy solidne podstawy do zbudowania planu rozwoju.
Gotowy raport i plan rozwojowy
To bardzo ważny etap. Konsultant po warsztacie zerowym przygotowuje raport, który zbiera wszystkie obserwacje oraz sugestie rozwojowe. Raport podzielony jest na obszary marketingowe (np. analityka, strona internetowa czy zespół). Najbardziej istotnym elementem raportu jest plan rozwojowy. Przygotowujemy go tak, aby realizował cel klienta i uwzględniał możliwości obu stron. Plan zawsze podlega wspólnej dyskusji i dopracowaniu. Nigdy nie idziemy dalej dopóki nie przygotujemy planu, który odpowiada klientowi i rzeczywiście realizuje cele.
Rezultat: Plan rozwojowy marketingu, który jest zaakceptowany przez obie strony i bazuje na naszym doświadczeniu.
Rozpoczęcie wdrożenia
Na tym etapie startuje właściwy projekt. Zaczynamy realizować zaprojektowane kroki. Dbamy, aby na początku wdrożenia uzgodnić z klientem wszystkie ważne obszary, takie jak odpowiedzialność za wykonywanie zadań, bieżący kontakt czy wyciąganie wniosków. Podczas realizacji pierwszych warsztatów budujemy strategię działania, procesy, metryki i wszystko co było zawarte w planie. Na tym etapie konsultant prowadzący często angażuje innych konsultantów z zespołu.
Rezultat: Pierwsze kroki planu są wdrożone w firmie klienta.
Stały monitoring i rozwój
Po wdrożeniu pierwszych kroków, mierzymy rezultaty i pomagamy w dopracowaniu procesów. Na tym etapie pomagamy klientom rozwiązywać wiele bieżących problemów i wdrażamy kolejne kroki planu. Nasz konsultant przyjmuje w firmie klienta rolę eksperta, który prowadzi strategiczne i procesowe działania. Dostosowujemy je do ruchów konkurencji, aktualnej sytuacji gospodarczej czy wewnątrzfirmowej. Często wdrażamy nowych pracowników, przebudowujemy procesy, czy z pomocą całego zespołu, szukamy rozwiązań największych problemów.
Rezultat: Dalszy rozwój dopasowany do sytuacji klienta i rozwiązywanie bieżących problemów.
Zobacz jak wygląda praca konsultantów sprzedaży i marketingu
Chcesz poprawić marketing?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania marketingu.
Doradztwo w marketingu - czy warto?
- Niesiemy ze sobą doświadczenie i studium przypadków kilkuset przedsiębiorstw w Polsce. Możemy dzięki temu wdrażać u klientów najnowsze i najbardziej skuteczne rozwiązania.
- Zazwyczaj koszty konsultacji są wielokrotnie niższe od potencjalnie popełnianych błędów.
- Posiadamy znaczną sieć konsultantów, która pozwala nam rozwiązać większość problemów w marketingu i zarządzaniu.
- Zaangażowanie profesjonalnego konsultanta w swoją firmę, pozwala uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz.
- Często zaangażowanie konsultanta, jest bardziej rentowne niż zatrudnianie dyrektora marketingu na stałe.
- Zaangażowanie profesjonalnej firmy doradczej, pozwala uniknąć różnych pomysłów na firmę w jej działach. Firma doradcza buduje z zespołem spójną strategię, którą później realizuje cała firma.
Doradztwo w marketingu - jakie są koszty?
Koszty doradztwa marketingowego są skalkulowane tak, że mają sens w średnich i większych firmach. Z doradztwa marketingowego najczęściej korzystają firmy, które planują zbudować skuteczny marketing B2B. Zazwyczaj planują w tym obszarze prowadzić dużo działań, albo już to robią. Przy pracy z klientem, który ma co najmniej 2 osoby w dziale i zewnętrzną agencję, koszty doradztwa to zazwyczaj od kilku do killkunastu procent kosztów wszystkich działań. Przy większych działach ten procent spada. Jeżeli chcesz poznać koszty dla Twojej firmy, zamów bezpłatną konsultację i opowiedz nam o sytuacji, którą próbujesz rozwiązać.
FAQ - najczęściej zadawane pytania o doradztwo w sprzedaży
Pracujemy z firmami, które sprzedają w modelu B2B. Projekt doradczy ma największy sens, kiedy już w zespole pracują handlowcy lub marketerzy. Nasi klienci to najczęściej firmy produkcyjne, przemysłowe, usługowe i handlowe. Najczęściej zatrudniające od kilkudziesięciu do kilkuset, a nawet kilku tysięcy pracowników.
Tak. Warsztat zerowy to element usługi, w którym oddajemy najwięcej wiedzy, w najkrótszym czasie. Wymaga zaplanowania, pojawienia się w firmie klienta oraz pracy kilku osób nad przygotowaniem raportu. Sam plan i raport budujemy w taki sposób, aby klient mógł użyć wniosków, jeżeli nie zdecyduje się na dalszą wspólną pracę. Koszt warsztatu zerowego to najczęściej od kilku, do kilkunastu tysięcy.
Dobry projekt doradczy nigdy się nie kończy. Jeżeli obie strony dobrze robią swoją pracę, z czasem jest coraz więcej wyzwań. Nowy konkurent, rotacja ważnego pracownika, nowa linia produktowa, nowe pomysły na pozyskanie rynku. To wszystko nas angażuje i dzięki naszym działaniom, firma klienta działa sprawniej. Pierwsza część (wdrożeniowa) najczęściej trwa od 6 do 12 miesięcy.
Jeżeli firma już działa, a zespoły robią dużo działań, pierwsze rezultaty mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach. Wtedy mamy możliwość wprowadzenia modyfikacji w już działających procesach i szybko obserwować wyniki. Na rezultaty czeka się najdłużej kiedy budujemy dział lub zespół od zera.
Po zamówieniu bezpłatnej konsultacji, najpierw zadzwoni nasz zespół sprzedaży. Na podstawie pierwszej rozmowy, razem z zespołem, dobierze konsultanta, którego doświadczenie najbardziej pasuje do celu i branży klienta. Następnie klient może poznać dobraną osobę w trakcie pierwszej rozmowy. Jeżeli ta przebiegnie pozytywnie, klient ma możliwość sprawdzenia merytoryki i stylu pracy konsultanta w trakcie warsztatu zerowego. Dzięki temu możemy mieć pewność, że konsultant pasuje do projektu.
Dzwonimy do każdego naszego stałego klienta raz na kwartał, aby sprawdzić zadowolenie z projektu. Jeżeli w projekcie występują bieżące problemy wystarczy powiedzieć o nich konsultantowi. Jeżeli jednak problem jest poważniejszy, każdy klient ma kontakt do lidera oraz szefa konsultantów. Zgłoszony w ten sposób problem jest zawsze rozwiązywany (przygotowujemy tzw. plan naprawczy).
Sposób pracy jest każdorazowo uzgadniany z konsultantem przy każdym projekcie. Niektóre nasze projekty są realizowane tylko zdalnie, a inne tylko w siedzibie klienta. Duża część z nich jest prowadzona w formule mieszanej – w zależności od przerabianego tematu.
Sprawdź klientów, którzy skorzystali z doradztwa w marketingu
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
















Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy