Doradztwo marketingowe B2B


Pomagamy firmom sprzedającym w modelu B2B w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowych. Pracujemy od etapu koncepcyjnego, aż do wykonawczego i analitycznego.


Zjedź niżej
i dowiedz się więcej

uslugi_ikona_b2b-marketing

Doradztwo marketingowe B2B


Pomagamy firmom sprzedającym w modelu B2B w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowych. Pracujemy od etapu koncepcyjnego, aż do wykonawczego i analitycznego.


Zjedź niżej
i dowiedz się więcej

uslugi_ikona_b2b-marketing

Doradztwo marketingowe B2B – na czym polega?

Doradztwo marketingowe B2B polega na zaangażowaniu konsultanta-eksperta z zewnątrz, który pomoże klientowi w poprawieniu działań firmy. Taki doradca marketingowy dzięki doświadczeniom wyniesionym z podobnych firm, pomaga zaplanować, jak powinna wyglądać strategia marketingowa w firmie oraz zamienić ją w rzetelny plan działań. Następnie razem z zespołem po stronie klienta, regularnie wprowadza zmiany i realizuje założoną strategię – tak, aby konsulting marketingowy zaczął przynosić realne efekty.


Czy doradztwo marketingowe pomoże w Twojej firmie?

Rozwiązywanie problemów w obszarze marketingu B2B wymaga dokładnego określenia, w jakim zakresie doradztwa marketingowego pracujemy. Najczęściej problemy w marketingu powstają na punktach styku pomiędzy różnymi wykonawcami czy autorami pomysłów. Właśnie dlatego nasz zespół jest wyspecjalizowany w pełnym spektrum działań. Dbamy też o łącznie wysiłków sprzedaży i marketingu, ponieważ dzięki temu rezultaty naszych klientów są znacznie lepsze.

01

Strategia marketingowa B2B

Przygotowujemy z klientem buyer persony (czyli opis grupy docelowej), customer journey oraz pełne strategie sprzedaży i marketingu B2B. Dzięki temu schemat działań promocyjnych bazuje na dobrych fundamentach.

02

Budowa lejka marketingowego

Na podstawie wypracowanej strategii, budujemy taktyki mające na celu pozyskanie wartościowych zapytań dla naszego klienta. Lejek jest dla nas drogowskazem dla kolejnych działań.

03

Budowa procesów w marketingu

Dzięki poprzednim działaniom wiemy, jak zbudować zespół i procesy wykonywane przez dział marketingu. Procesy zawsze dzielimy na takie, które muszą dziać się stale i okazyjnie.

04

Strona internetowa i strategia marki

Pomagamy wykonać stronę internetową, strategii marki, działania content marketingowe i pozycję w wyszukiwarkach internetowych tak, aby pasowała do wszystkich wcześniejszych założeń. Oba te elementy są bardzo ważne dla pozyskiwania potencjalnych klientów.

05

Skuteczna ekspansja zagraniczna

Pomagamy klientom budować działania marketingowe za granicą. Od wyboru i pomocy w zbadaniu rynku, przez zbudowanie zespołu, aż do gotowego i wdrożonego lejka marketingowego.

06

Audyt obecnych działań marketingowych

Zawsze kiedy to potrzebne, audytujemy bieżące działania promocyjne i pomagamy określić, co warto poprawić. Dzięki temu klient ma materiał rozwojowy do pracy ze swoim zespołem.

07

Systemy IT wspierające marketing

Podczas budowy procesów i strategii, pomagamy dobrać i wdrożyć niezbędne systemy IT. W przypadku marketingu najczęściej są to systemy marketing automation, które pomagają nam zarządzić środkiem lejka.

08

Połączenie sprzedaży i marketingu

Budujemy kompleksowe działania marketingu i sprzedaży, tak aby połączyć wysiłki obu zespołów. Budujemy reguły i zasady współpracy oraz wspólne fundamenty.

Zapytaj o problem, który chcesz rozwiązać

Większość działań dla klientów projektujemy na zamówienie. Zapytaj o sytuację Twojej firmy i odpowiemy czy możemy pomóc.

Bezpłatna konsultacja

Chcesz poprawić marketing?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania marketingu.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

ilustracja_konsultacje_black

Jak wygląda nasz proces doradztwa marketingowego?

Warsztat zerowy

Doradztwo w zakresie marketingu rozpoczyna się od warsztatu zerowego. Ten krok ma na celu dobre poznanie klienta, analizy rynku i działań na tle konkurencji. Ważnym punktem warsztatu zerowego jest zrozumienie celów firmy oraz tego, w jaki sposób marketing działa obecnie. Po zmapowaniu celów badamy strategię marketingową i ofertę handlową. Później sprawdzamy spójność obu tych elementów ze stroną internetową oraz pozostałymi materiałami. Sprawdzamy procesy, kompetencje w zespole, analitykę oraz aktualnie prowadzone projekty. Dzięki temu mamy pełny obraz tego, jak wygląda sytuacja w marketingu firmy.

Rezultat: Klient i my, mamy takie samo zrozumienie aktualnej sytuacji marketingu i celów, które przed nim stoją. Mamy solidne podstawy do zbudowania planu rozwoju. 


Gotowy raport i plan rozwojowy

To bardzo ważny etap. Konsultant po warsztacie zerowym przygotowuje raport, który zbiera wszystkie obserwacje oraz sugestie rozwojowe działań marketingowych. Raport podzielony jest na obszary marketingowe (np. analityka, strona internetowa czy zespół). Najbardziej istotnym elementem raportu jest plan rozwojowy. Przygotowujemy go tak, aby realizował cel klienta i uwzględniał możliwości obu stron. Plan zawsze podlega wspólnej dyskusji i dopracowaniu. Nigdy nie idziemy dalej dopóki nie przygotujemy planu, który odpowiada klientowi i rzeczywiście realizuje cele.

Rezultat: Plan rozwojowy marketingu, który jest zaakceptowany przez obie strony i bazuje na naszym doświadczeniu.


Rozpoczęcie wdrożenia

Na tym etapie startuje właściwy projekt. Zaczynamy realizować zaprojektowane kroki. Dbamy, aby na początku wdrożenia uzgodnić z klientem wszystkie ważne obszary takie, jak odpowiedzialność za wykonywanie zadań, bieżący kontakt, czy wyciąganie wniosków. Podczas realizacji pierwszych warsztatów budujemy strategię działania, procesy, metryki i wszystko co było zawarte w planie. Na tym etapie konsultant prowadzący często angażuje innych konsultantów z zespołu SellWise.

Rezultat: Pierwsze kroki planu są wdrożone w firmie klienta.


Stały monitoring i rozwój

Po wdrożeniu pierwszych kroków, mierzymy rezultaty, wzrost sprzedaży z marketingu i pomagamy w dopracowaniu procesów. Sprawdzamy, zaplanowana strategia marketingowa faktycznie działa. Na tym etapie pomagamy klientom rozwiązywać wiele bieżących problemów i wdrażamy kolejne kroki planu. Nasz konsultant przyjmuje w firmie klienta rolę eksperta, który prowadzi strategiczne i procesowe działania. Dostosowujemy je do ruchów konkurencji, aktualnej sytuacji gospodarczej czy wewnątrzfirmowej. Często wdrażamy nowych pracowników, przebudowujemy procesy, czy z pomocą całego zespołu, szukamy rozwiązań największych problemów.

Rezultat: Dalszy rozwój dopasowany do sytuacji klienta, rozwoju biznesu i rozwiązywanie bieżących problemów.


Zobacz, jak wygląda praca konsultantów sprzedaży i marketingu

Chcesz poprawić marketing?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania marketingu.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

ilustracja_konsultacje_black

Doradztwo w obszarze marketingu — czy warto?

  • Niesiemy ze sobą doświadczenie i studium przypadków kilkuset przedsiębiorstw w Polsce. Możemy dzięki temu wdrażać u klientów najnowsze i najbardziej skuteczne rozwiązania.
  • Zazwyczaj koszty konsultacji są wielokrotnie niższe od potencjalnie popełnianych błędów.
  • Posiadamy znaczną sieć konsultantów, która pozwala nam rozwiązać większość problemów w marketingu i zarządzaniu.
  • Zaangażowanie profesjonalnego konsultanta w swoją firmę, pozwala uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz.
  • Często zaangażowanie konsultanta, jest bardziej rentowne niż zatrudnianie dyrektora marketingu na stałe.
  • Zaangażowanie profesjonalnej firmy doradczej, pozwala uniknąć różnych pomysłów na firmę w jej działach. Firma doradcza buduje z zespołem spójną strategię, którą później realizuje cała firma.

Doradztwo marketingowe — jakie są koszty?

Koszty doradztwa marketingowego są skalkulowane tak, że mają sens w średnich i większych firmach. Z doradztwa marketingowego najczęściej korzystają firmy, które planują zbudować skuteczny marketing B2B. Zazwyczaj planują w tym obszarze prowadzić dużo działań, albo już to robią. Przy pracy z klientem, który ma co najmniej 2 osoby w dziale i zewnętrzną agencję, koszty doradztwa to zazwyczaj od kilku do kilkunastu procent kosztów wszystkich działań. Przy większych działach ten procent spada. Jeżeli chcesz poznać koszty dla Twojej firmy, zamów bezpłatną konsultację i opowiedz nam o sytuacji, którą próbujesz rozwiązać.

FAQ - najczęściej zadawane pytania o doradztwo marketingowe

Pracujemy z firmami, które sprzedają w modelu B2B. Projekt doradczy dotyczący działań marketingowych ma największy sens, kiedy już w zespole pracują handlowcy lub marketerzy. Nasi klienci to najczęściej firmy produkcyjne, przemysłowe, usługowe i handlowe. Najczęściej zatrudniające od kilkudziesięciu do kilkuset, a nawet kilku tysięcy pracowników.

Tak. Warsztat zerowy to element usługi, w którym oddajemy najwięcej wiedzy, w najkrótszym czasie. Wymaga zaplanowania, pojawienia się w firmie klienta oraz pracy kilku osób nad przygotowaniem raportu. Sam plan i raport budujemy w taki sposób, aby klient mógł użyć wniosków, jeżeli nie zdecyduje się na dalszą wspólną pracę. Koszt warsztatu zerowego to najczęściej od kilku, do kilkunastu tysięcy.

Dobry projekt doradczy nigdy się nie kończy. Jeżeli obie strony dobrze robią swoją pracę, z czasem jest coraz więcej wyzwań związanych z promocją Twojej firmy za pomocą działań marketingowych. Nowy konkurent, rotacja ważnego pracownika, nowa linia produktowa, nowe pomysły na pozyskanie rynku. To wszystko nas angażuje i dzięki naszym działaniom, firma klienta może podejmować lepsze decyzje biznesowe. Pierwsza część (wdrożeniowa) najczęściej trwa od 6 do 12 miesięcy.

Jeżeli firma już działa, a zespoły robią dużo działań, pierwsze rezultaty mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach. Wtedy mamy możliwość wprowadzenia modyfikacji w już działających procesach i szybko obserwować wyniki. Na rezultaty czeka się najdłużej kiedy budujemy dział lub zespół od zera. Wtedy doradztwo marketingowe skupia się na budowaniu solidnych fundamentów.

Po zamówieniu bezpłatnej konsultacji, najpierw zadzwoni nasz zespół sprzedaży. Na podstawie pierwszej rozmowy, razem z zespołem, dobierze konsultanta, którego wieloletnie doświadczenie najbardziej pasuje do celu i branży klienta. Następnie klient może poznać dobraną osobę w trakcie pierwszej rozmowy. Jeżeli ta przebiegnie pozytywnie, klient ma możliwość sprawdzenia merytoryki i stylu pracy konsultanta w trakcie warsztatu zerowego. Dzięki temu możemy mieć pewność, że konsultant pasuje do projektu. Wtedy doradztwo marketingowe ma największe szanse na sukces.

Dzwonimy do każdego naszego stałego klienta raz na kwartał, aby sprawdzić zadowolenie z projektu. Jeżeli w projekcie występują bieżące problemy, wystarczy powiedzieć o nich konsultantowi. Jeżeli jednak problem jest poważniejszy, każdy klient ma kontakt do lidera oraz szefa konsultantów. Zgłoszony w ten sposób problem jest zawsze rozwiązywany – wówczas przygotowujemy tzw. plan naprawczy, gdzie konsulting marketingowy prowadzący korzysta z pomocy pozostałych konsultantów SellWise.

Sposób pracy jest każdorazowo uzgadniany z konsultantem przy każdym projekcie. Niektóre nasze projekty są realizowane tylko zdalnie, a inne tylko w siedzibie klienta. Duża część z nich jest prowadzona w formule mieszanej – w zależności od przerabianego tematu.

Te marki zaufały


woda-dla-firmy-logo
future-processing
eqsystem
sylius
bitbag
leanpassion-logo
alnor
lunching-crm
sherlock-waste-logo

Skontaktuj sięz nami

Skontaktuj się z nami

Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

formularz_ilustracja

Bezpośredni kontakt


Bezpośredni kontakt

Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań

NIP: PL6312699869

Działamy na terenie całej Europy