Happy Client Story: Promika Solar


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


17 grudnia 2019

17 grudnia 2019

Poznaj rezultaty projektu Promika Solar i SellWise

Bardzo zależało mi, żeby ta historia ujrzała światło dziennie. Na szczęście dzięki uprzejmości klienta, mogę dzisiaj o niej napisać. Jest ona dla mnie ważna dlatego, że rozbija dwa bardzo popularne mity i to dość spektakularnie.

Kim jest nasz klient?

PROMIKA-SOLAR jest prężnie rozwijającą się firmą działającą w branży Odnawialnych Źródeł Energii. Firma dostarcza instalacje fotowoltaiczne do domów, przedsiębiorstw i budynków użyteczności publicznej.

Problem klienta

Właściciele firmy Promika Solar, skontaktowali się z nami na wczesnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa. Firma miała kilkadziesiąt tysięcy przychodu, jednego kluczowego handlowca oraz już sprawnie zorganizowaną część operacyjną. Ich celem było szybkie wyskalowanie firmy oraz ułożenie jej w odpowiedzialny sposób. Wydawać by się mogło, że wzrost na obszernym i nośnym rynku, jest prosty, ale niestety – jak się okazało, było wręcz odwrotnie. Ilość klientów jest mimo wszystko ograniczona, a rynek z racji swojej chłonności jest przepełniony dużymi i średnimi firmami.

Wprowadzone rozwiązania

Nasza współpraca rozpoczęła się od warsztatu zerowego. Dzięki temu, szybko zidentyfikowaliśmy luki w działalności konkurencji, stworzyliśmy szkic strategii sprzedaży oraz plan, którym wspólnie podążyliśmy razem z naszym klientem.

Bardzo ważnymi elementami planu było:

  1. Strategia pozyskiwania klientów,
  2. Proces sprzedaży (w tym szczególnie spotkania z klientami),
  3. System CRM spajający sprzedaż i późniejszą realizację usług,
  4. Rekrutacja handlowców oraz ich onboarding w firmie,
  5. Proces obsługi klienta,
  6. Struktura działu handlowego oraz odpowiedni system premiowy,
  7. Metoda zarządzania działem sprzedaży,
  8. Wyszkolenie nowego zespołu pod kątem kompetencji sprzedażowych,
  9. Strategia marketingowa (w tym szczególnie SEO oraz struktura strony internetowej).

Mimo, że plan jest opisany w krótkich 9 punktach, to jego realizacja nie była już tak prosta. Jak w każdym projekcie, po drodze napotkaliśmy dużo problemów i rozterek, ale mimo wszystko udało się doprowadzić do jego realizacji. Na bardzo istotną uwagę zasługuje fakt, że właściciele firmy byli osobiście zaangażowani w projekt oraz od samego początku przyświecała im idea, stworzenia firmy, która będzie jak najlepiej świadczyć usługi dla swoich klientów.

Problem klienta

Właściciele firmy Promika Solar, skontaktowali się z nami na wczesnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa. Firma miała kilkadziesiąt tysięcy przychodu, jednego kluczowego handlowca oraz już sprawnie zorganizowaną część operacyjną. Ich celem było szybkie wyskalowanie firmy oraz ułożenie jej w odpowiedzialny sposób. Wydawać by się mogło, że wzrost na obszernym i nośnym rynku, jest prosty, ale niestety – jak się okazało, było wręcz odwrotnie. Ilość klientów jest mimo wszystko ograniczona, a rynek z racji swojej chłonności jest przepełniony dużymi i średnimi firmami.

Wprowadzone rozwiązania

Nasza współpraca rozpoczęła się od warsztatu zerowego. Dzięki temu, szybko zidentyfikowaliśmy luki w działalności konkurencji, stworzyliśmy szkic strategii sprzedaży oraz plan, którym wspólnie podążyliśmy razem z naszym klientem.

Bardzo ważnymi elementami planu było:

  1. Strategia pozyskiwania klientów,
  2. Proces sprzedaży (w tym szczególnie spotkania z klientami),
  3. System CRM spajający sprzedaż i późniejszą realizację usług,
  4. Rekrutacja handlowców oraz ich onboarding w firmie,
  5. Proces obsługi klienta,
  6. Struktura działu handlowego oraz odpowiedni system premiowy,
  7. Metoda zarządzania działem sprzedaży,
  8. Wyszkolenie nowego zespołu pod kątem kompetencji sprzedażowych,
  9. Strategia marketingowa (w tym szczególnie SEO oraz struktura strony internetowej).

Mimo, że plan jest opisany w krótkich 9 punktach, to jego realizacja nie była już tak prosta. Jak w każdym projekcie, po drodze napotkaliśmy dużo problemów i rozterek, ale mimo wszystko udało się doprowadzić do jego realizacji. Na bardzo istotną uwagę zasługuje fakt, że właściciele firmy byli osobiście zaangażowani w projekt oraz od samego początku przyświecała im idea, stworzenia firmy, która będzie jak najlepiej świadczyć usługi dla swoich klientów.

Rezultaty projektu

W 9 miesiącu od startu projektu, firma wygenerowała przychód ze sprzedaży o lekko ponad 700% wyższy, niż w miesiącu przed startem

Rezultaty projektu

Wdrożenie systemu CRM
Organizacja działu tak, aby handlowcy cały swój czas mogli poświęcać sprzedaży
Przeprowadzenie rekrutacji handlowców
W 9 miesiącu od startu projektu, firma wygenerowała przychód ze sprzedaży o lekko ponad 700% wyższy, niż w miesiącu przed startem
Wdrożenie systemu CRM
Organizacja działu tak, aby handlowcy cały swój czas mogli poświęcać sprzedaży
Przeprowadzenie rekrutacji handlowców

Podsumowanie

Na samym początku napisałem, że ten projekt rozbija mity, więc czas to wyjaśnić.

Mit pierwszy: Konsulting to luksus, na który mogą sobie pozwolić tylko duże firmy.

W tym przypadku widać wyraźnie, że mimo rozmiaru firmy, udało nam się dowieźć rezultaty, które kilkudziesięciokrotnie spłaciły koszty samego projektu doradczego.

Mit drugi: Na rezultaty doradztwa trzeba długo czekać.

Nasze ostatnie obserwacje wskazują, że szczególnie w małych i średnich firmach najłatwiej wygenerować szybki zwrot z inwestycji. Wynika to z tego, że dużo łatwiej na oceanie zawrócić małą łódką niż wielkim tankowcem.

Podsumowując, oba mity, wydają się być trochę na wyrost.

Bardzo dziękuję właścicielom firmy, za możliwość opisania tej historii, ale czas zakasać rękawy, bo wciąż dużo pracy przed nami!

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.