Wdrożeniesystemu CRM
Łączymy wiedzę z dwóch obszarów:
IT i sprzedaży. Pomagamy w doborze oraz wdrożeniu systemu CRM, który najlepiej pasuje do sytuacji klienta.
Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Wdrożeniesystemu CRM
Łączymy wiedzę z dwóch obszarów:
IT i sprzedaży. Pomagamy w doborze oraz wdrożeniu systemu CRM, który najlepiej pasuje do sytuacji klienta.
Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Czy wiesz, że
- Mniej niż 40% firm, wdrożyło swój system CRM poprawnie co najmniej w 90%. (źródło: CSO Insights)
- Najczęstszym powodem nieudanego wdrożenia CRM-u są błędnie wyszkoleni handlowcy, którzy nie chcą używać systemu. (obserwacja Sellwise)
- 32% handlowców spędza ponad godzinę dziennie na uzupełnianiu danych w systemie CRM. (źródło: HubSpot)
- Poprawnie wdrożony system CRM, może zwiększyć sprzedaż nawet o 29%. (źródło: SalesForce)
- Tylko 45% firm używa systemu CRM do przechowywania leadów sprzedażowych i danych swoich klientów. (źródło: HubSpot)
Pomożemy Ciwdrożyć System CRM
Pomożemy Ci wdrożyć System CRM
Potrzebujesz wsparcia przy profesjonalnym wdrożeniu systemu CRM? Wypełnij formularz, a w czasie krótkiej rozmowy sprawdzimy czy w Twojej sytuacji ta usługa się sprawdzi.
7 kroków do wdrożenia systemu CRM
Krok 1 - Rozpoznanie sytuacji klienta
Współpracę zawsze rozpoczyna niezobowiązująca rozmowa. To krótkie spotkanie pozwala nam ustalić aktualną sytuację klienta.
Na tym etapie sprawdzamy między innymi:
- Co klient zdążył zrobić po swojej stronie?
- W jaki sposób wygląda sprzedaż produktów/ usług?
- Kto jest klientem końcowym?
- Jaki jest cel wdrożenia systemu CRM?
Po wstępnym ustaleniu, że nasza firma jest w stanie wesprzeć klienta w projekcie, umawiamy się na zdalny lub osobisty warsztat przedwdrożeniowy.
Krok 2 - Warsztat przedwdrożeniowy
Wdrożenie systemu CRM jest idealnym momentem na uporządkowanie procesu sprzedaży, który zostanie finalnie odzwierciedlony w środowisku informatycznym. Jakiekolwiek późniejsze zmiany wiążą się z ingerencją w istniejące rozwiązanie.
Nasz specjalista na tym etapie między innymi:
- szuka obszarów do poprawy w istniejącym procesie sprzedaży,
- w przypadku braku, pomaga stworzyć pierwszy proces,
- pomaga znaleźć elementy procesu sprzedaży, które system CRM będzie mógł zautomatyzować,
- wspiera w komunikacji z zespołem, która pozwala na stworzenie procesu, który może być treścią konkurencyjności firmy.
Następnie na podstawie odpowiednio skonstruowanych warsztatów, tworzymy wszystkie wymagania biznesowe i funkcjonalne dotyczące systemu CRM.
Główną korzyścią ze współpracy z Sellwise na tym etapie jest dokładne zrozumienie, co system CRM ma robić i w jaki sposób, żeby organizacja klienta mogła zyskać. A to wszystko na długo przed pierwszym spotkaniem z jakimkolwiek dostawcą.
Pomaga to między innymi:
- Zaoszczędzić czas,
- Uniknąć błędnego wyboru systemu CRM,
- Przewidzieć błędy, których naprawienie po wdrożeniu może kosztować krocie,
- Poprawnie oszacować koszty wdrożenia.
Na podstawie zebranej wiedzy, przygotowujemy dla klienta rekomendację systemów CRM, które mogą spełnić jego wymagania. Dbamy o to, żeby rekomendowane systemy były różne.
Zawsze proponujemy klientowi minimum 2 systemy CRM.
Największą korzyścią ze współpracy z Sellwise na tym etapie jest między innymi:
- Dobre zrozumienie, jakie system ma wady i zalety przed spotkaniem się z wykonawcą,
- Oszczędność czasu ze względu na brak spotkań z firmami, których systemy nie nadają się do potrzeb klienta,
- Nie rekomendujemy systemów i wdrożeniowców, które nie spełniają swojego zadania.
Przeprowadziliśmy już wiele wdrożeń i współpracujemy tylko z rzetelnymi producentami i wdrożeniowcami.
Krok 3 - Stworzenie sytemu testowego oraz przeprowadzenie testów
Bardzo ważnym krokiem przed wyborem systemu są odpowiednie testy. Na tym etapie budujemy system testowy i sprawdzamy procesy w systemie razem z klientem.
Na tym etapie szczególnie ważne jest:
- przygotowanie procesów w wersji podstawowej w jednym lub dwóch systemach,
- przeprowadzenie wnikliwych testów systemu/systemów razem z zespołem klienta,
- wypracowanie wszelkich uwag, wniosków, informacji pozwalających na dokonanie wyboru,
- wybór systemu do wdrożenia.
Na koniec tego etapu, wszystkie osoby odpowiedzialne po stronie klienta wiedzą już jak system będzie w stanie wesprzeć ich pracę.
Krok 4 - Stworzenie harmonogramu działań
Po wybraniu systemu przechodzimy do kolejnego kroku, gdzie wspólnie z klientem tworzymy harmonogram działań, który kończy się na gotowym wdrożeniu.
Na tym etapie szczególnie zwracamy uwagę między innymi na:
- zgromadzenie dookoła projektu odpowiedniego zespołu wdrożeniowego po stronie klienta,
- przeprowadzenie testów, prezentacji wybieranych systemów mające na celu wybór właściwego systemu,
- zaplanowanie warsztatów i spotkań z interesariuszami projektu,
- dokładne określenie harmonogramu w czasie,
- zadbanie o wszystkie elementy, dzięki którym wdrożenie zakończy się sukcesem.
Na koniec tego etapu, wszystkie osoby odpowiedzialne po stronie klienta rozumieją co się będzie działo i jak doprowadzimy wdrożenie do końca.
Krok 5 - Właściwe wdrożenie
Podczas właściwego wdrożenia, klient zderza się z szeregiem utrudnień.
Są to między innymi:
- odpowiednie podpisanie umowy, które pomoże w terminowym i skutecznym wdrożeniu,
- reakcja na przedłużające się terminy,
- odbieranie funkcjonalności przygotowanych przez wdrożeniowca,
- rozmowy z wdrożeniowcem przy planowaniu funkcjonalności.
Sellwise skutecznie wspiera kompetencyjnie zespół klienta w całym okresie wdrożenia.
Krok 6 - Szkolenia zespołu
Po zakończeniu wdrożenia informatycznego, planujemy z klientem szkolenia dotyczące nie tylko używania systemu CRM, ale również skutecznej pracy z procesem sprzedaży w oparciu o system.
Handlowcy uczą się między innymi:
- Jak planować swoją pracę w oparciu o dane w systemie CRM,
- Jak skutecznie pracować na lejku sprzedaży,
- Jak wyciągać wnioski ze swojego lejka sprzedaży,
- Jak automatyzować niektóre czynności przy użyciu systemu,
- Jak używać wszystkich narzędzi w systemie CRM.
To ostatni etap, po którym klient jest gotowy do samodzielnej pracy z systemem.
Krok 7 - Wsparcie konsultacyjne po wdrożeniu
Większość standardowych wdrożeń kończy się po zrealizowaniu harmonogramu, co często prowadzi do degradacji systemu w długim terminie. Zespół przestaje z niego prawidłowo korzystać, nie prowadza danych. Na tej podstawie managerowie nie mogą podejmować skutecznych decyzji i rola systemu w danej organizacji w tym momencie się kończy. Po zakończeniu wdrożenia planujemy pakiet konsultacji pozwalających na analizę i ewentualną korektę.
Pracujemy nad takimi zagadnieniami jak:
- Utrzymanie higieny danych w systemie CRM,
- Skutecznie zarządzać systemem w długim terminie,
- Dostosowywać system do zmieniającej się firmy,
- Rozwianie wątpliwości, bądź odpowiedzi na pytania zespołu,
- Rozwijaniu nowych zastosowań biznesowych systemu.
Pomożemy Ciwdrożyć System CRM
Pomożemy Ci wdrożyć System CRM
Potrzebujesz wsparcia przy profesjonalnym wdrożeniu systemu CRM? Wypełnij formularz, a w czasie krótkiej rozmowy sprawdzimy czy w Twojej sytuacji ta usługa się sprawdzi.

Zobacz najbardziej popularny w Polsce ranking systemów CRM w chmurze dla małych i średnich firm.
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie „Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
















Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
537 222 221
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy