Happy Client Story: Sylius


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


30 kwietnia 2020

sylius-logo

Poznaj rezultaty projektu Sylius i SellWise

Kim jest nasz klient?

Sylius to producent otwartej Platformy eCommerce zbudowanej na Symfony. Najwyższa jakość kodu, silna kultura testowania, wbudowany przepływ pracy Agile i wyjątkowa elastyczność sprawiają, że jest to najlepsze rozwiązanie dla aplikacji dostosowanych do wymagań biznesowych. Sylius to również zespół, który pracuje w zdecentralizowanej strukturze i w niezwykle szybki sposób rozwija firmę, podbijając rynki zagraniczne i docierając do jednych z największych przedsiębiorstw na świecie.

Paweł Jędrzejewski

Founder of Sylius

Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Zachęcam do zapoznania się z podcastem NSM. Dołożyliśmy do tego warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.

Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Zachęcam do zapoznania się z podcastem NSM. Dołożyliśmy do tego warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.

Paweł Jędrzejewski

Founder of Sylius

Problem klienta

Sylius postawił przed nami kilka zadań. Dotąd firma funkcjonowała w modelu hybrydowym – łącząc zalety działalności usługowej z produktową. Na pewnym etapie została podjęta decyzja o zmianie sposobu działania. Z tego powodu, najbardziej istotnym zadaniem, było wspólne stworzenie skalowalnego modelu biznesowego, który pozwoli rozwijać się firmie stale przez kolejne lata.

Dodatkowo, tak aby nowy model mógł sprawnie funkcjonować, całość miała zostać otoczona kompetentnym i wyszkolonym zespołem, który miał pracować na sprawdzonych i mierzonych procesach.

Wprowadzone rozwiązania

Nasza współpraca rozpoczęła się od warsztatu zerowego. W czasie warsztatu otrzymaliśmy wgląd w dotychczasowe rezultaty i sposób działania. Po wyciągnięciu wniosków, wskazaliśmy najbardziej podstawowe luki w obecnym sposobie działania. Jednocześnie, w warsztatowej formie, stworzyliśmy kilka hipotez, które następnie testowaliśmy przez pierwsze tygodnie naszej współpracy.

Na podstawie wyników, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do oferty nowego produktu i oparcie na nim nowego modelu biznesowego.

Wraz z nowym produktem opracowaliśmy grupę docelową podzieloną na wyraźne segmenty. Pozyskana z zespołu i rynku wiedza o tym jak wyglądają procesy zakupowe poszczególnych z nich, pomogła nam dostosować komunikację produktu, wraz z konkretnymi wartościami płynącymi z zakupu.

Wspólnie wypracowaliśmy również kompetencje sprzedażowe u członków zespołu, a wraz z nimi proces dotarcia do nowych klientów, szczelny proces kwalifikacji oraz proces sprzedaży, który został silnie uzależniony od segmentu klienta, z którym rozmawiamy. Co istotne – wszystkie procesy zostały oparte na realnych procesach zakupu klientów z którymi pracowaliśmy. Wzory ofert i prezentacji przeszły znaczną przebudowę i zostały dostosowane do procesu sprzedaży doradczej. Na “koniec” całość została osadzona w zmodyfikowanej strukturze zespołu.

Na późniejszym etapie projektu, dopracowaliśmy funkcjonowanie kanału partnerskiego i uruchomiliśmy prognozowanie sprzedaży, które znacznie ułatwia planowanie inwestycji oraz wczesne znajdowanie ewentualnych problemów w sprzedaży.

Projekt (wciąż trwa) odbywa się w ramach comiesięcznych spotkań, których celem jest sprawdzenie postępów, wdrożenie poprawek, warsztat i zaplanowanie działań na kolejny miesiąc. Praca w ten sposób zagwarantowała nam rozwijanie projektu w odpowiednim tempie i stałe weryfikowanie wszystkiego co dotąd zostało wykonane.

Problem klienta

Sylius postawił przed nami kilka zadań. Dotąd firma funkcjonowała w modelu hybrydowym – łącząc zalety działalności usługowej z produktową. Na pewnym etapie została podjęta decyzja o zmianie sposobu działania. Z tego powodu, najbardziej istotnym zadaniem, było wspólne stworzenie skalowalnego modelu biznesowego, który pozwoli rozwijać się firmie stale przez kolejne lata.

Dodatkowo, tak aby nowy model mógł sprawnie funkcjonować, całość miała zostać otoczona kompetentnym i wyszkolonym zespołem, który miał pracować na sprawdzonych i mierzonych procesach.

Podsumowując:

  • usystematyzowanie biznesowo-sprzedażowej części przedsiębiorstwa,
  • umożliwienie szybkiego zwiększenia przychodu.

Wprowadzone rozwiązania

Nasza współpraca rozpoczęła się od warsztatu zerowego. W czasie warsztatu otrzymaliśmy wgląd w dotychczasowe rezultaty i sposób działania. Po wyciągnięciu wniosków, wskazaliśmy najbardziej podstawowe luki w obecnym sposobie działania. Jednocześnie, w warsztatowej formie, stworzyliśmy kilka hipotez, które następnie testowaliśmy przez pierwsze tygodnie naszej współpracy.

Na podstawie wyników, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do oferty nowego produktu i oparcie na nim nowego modelu biznesowego.

Wraz z nowym produktem opracowaliśmy grupę docelową podzieloną na wyraźne segmenty. Pozyskana z zespołu i rynku wiedza o tym jak wyglądają procesy zakupowe poszczególnych z nich, pomogła nam dostosować komunikację produktu, wraz z konkretnymi wartościami płynącymi z zakupu.

Wspólnie wypracowaliśmy również kompetencje sprzedażowe u członków zespołu, a wraz z nimi proces dotarcia do nowych klientów, szczelny proces kwalifikacji oraz proces sprzedaży, który został silnie uzależniony od segmentu klienta, z którym rozmawiamy. Co istotne – wszystkie procesy zostały oparte na realnych procesach zakupu klientów z którymi pracowaliśmy. Wzory ofert i prezentacji przeszły znaczną przebudowę i zostały dostosowane do procesu sprzedaży doradczej. Na “koniec” całość została osadzona w zmodyfikowanej strukturze zespołu.

Na późniejszym etapie projektu, dopracowaliśmy funkcjonowanie kanału partnerskiego i uruchomiliśmy prognozowanie sprzedaży, które znacznie ułatwia planowanie inwestycji oraz wczesne znajdowanie ewentualnych problemów w sprzedaży.

Projekt (wciąż trwa) odbywa się w ramach comiesięcznych spotkań, których celem jest sprawdzenie postępów, wdrożenie poprawek, warsztat i zaplanowanie działań na kolejny miesiąc. Praca w ten sposób zagwarantowała nam rozwijanie projektu w odpowiednim tempie i stałe weryfikowanie wszystkiego co dotąd zostało wykonane.

Rezultaty projektu

szkolenia_ikona_wywieranie wplywu w biznesie
Został wprowadzony i skomercjalizowany nowy produkt na rynku

Rezultaty projektu

Wzrost sprzedaży w Q1 2020 w porównaniu do Q1 2019 na poziomie 233%
szkolenia_ikona_rekrutacja_talentow_w_sprzedazy
Do zespołu dołączyli kolejni handlowcy
Sprzedaż przestała funkcjonować w chaotyczny sposób i jest bardziej przewidywalna
ikona-szkolenia
Został wprowadzony i skomercjalizowany nowy produkt na rynku
Wzrost sprzedaży w Q1 2020 w porównaniu do Q1 2019 na poziomie 233%
Do zespołu dołączyli kolejni handlowcy
hand-konsultacja-ikona
Sprzedaż przestała funkcjonować w chaotyczny sposób i jest bardziej przewidywalna

Podsumowanie

Po roku od rozpoczęcia współpracy, Sylius z sukcesem wprowadził i skomercjalizował nowy produkt na rynku. Spowodowało to wzrost sprzedaży w Q1 2020 w porównaniu do Q1 2019 na poziomie 233%. Do zespołu dołączyli kolejni handlowcy, aby dalej zwiększać sprzedaż i skutecznie rozwijać firmę. Sprzedaż przestała funkcjonować w chaotyczny sposób i jest bardziej przewidywalna, co daje dużo większe bezpieczeństwo i możliwość spokojniejszego inwestowania. Większość problemów, które pojawiały się w projekcie, była rozwiązywana na bieżąco, co utrzymało działania w szybkim tempie.

Wypracowane rezultaty generują kolejne wyzwania i dlatego współpraca trwa. Na dzień dzisiejszy pracujemy jak jeden zespół, wspólnie rozwijając tę wyjątkową firmę!

Podsumowanie

Wdrożenie nowego procesu oraz strategii zaowocowało istotnym zwiększeniem przychodu oraz stałych abonamentów już w pierwszym roku. Firma jest na bardzo dobrej trajektorii wzrostu i wciąż ma plany na dalszy intensywny rozwój, który z przyjemnością będziemy wspierać. Jeżeli w Twojej firmie finanse mogłyby być lepiej zorganizowane, Value Finance jest firmą, która będzie najlepszym wyborem!

konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka