Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2024
Sprawdź Ranking systemów CRM i wybierz ten produkt, który najlepiej spełni Twoje wymagania. Przetestowaliśmy, omówiliśmy i porównaliśmy kilkadziesiąt produktów dostępnych na rynku, oceniając je na podstawie starannie dobranych kryteriów, które wynikają z naszego doświadczenia wdrożeniowego. Dzięki temu łatwo dobierzesz rozwiązanie, które spełni Twoje najważniejsze wymagania.
Ranking najlepszych systemów CRM w 2024 roku.
Tworząc nasz ranking systemów CRM bazowaliśmy na doświadczeniu wdrożeniowym naszego zespołu linii wdrożeń narzędzi IT. Systemy CRM wybieramy pod kątem problemów do rozwiązania oraz wyzwań do spełnienia na rynku MŚP w Polsce. Wybrane do tego rankingu CRM systemy testowaliśmy samodzielnie w ramach naszego zespołu.
Aktualnie widzimy, że rynek i świat zmieniają się znacznie szybciej niż w poprzednich latach. Dlatego w tym roku znacząco rozbudowaliśmy nasz ranking CRM. Stworzyliśmy nowe kryteria oceny systemów oraz pogrupowaliśmy je w przejrzysty sposób.
Wszystkie rankingi i recenzje staramy się przygotować jak najbardziej obiektywnie. Nie ma możliwości zamówienia rankingu bądź recenzji, a producent dowiaduje się o nich z publikacji. Jednocześnie informujemy, że linki w niniejszym materiale są linkami afiliacyjnymi – jeżeli masz ochotę skorzystać z narzędzia wykorzystując załączony link, otrzymamy % ze sprzedaży. Niemniej, celem rankingu i recenzji nie jest generowanie wpływów z załączonych linków – zazwyczaj nie pokrywają one kosztów produkcji recenzji.
Wyróżnione Systemy CRM
1 miejsce 49 pkt |
2 miejsce 46 pkt |
3 miejsce 42 pkt |
4 miejsce 42 pkt |
5 miejsce 41 pkt |
6 miejsce 39 pkt |
7 miejsce 36 pkt |
8 miejsce 34 pkt |
9 miejsce 34 pkt |
10 miejsce 29 pkt |
|
Systemy CRM | ||||||||||
Ceny licencji za użytkownika ( ceny netto) | 10-150 EUR | 21,90-119 EUR | 0-69 USD | 69-349 PLN | 25-500 EUR | 23-63 USD | 12,5-30 EUR | 64-168 PLN | 79-399 PLN | 69-115 PLN |
Ocena SellWise ( od 1 do 5) | 5/5 | 5/5 | 3/5 | 3/5 | 3/5 | 4/5 | 4/5 | 2/5 | 1/5 | 1/5 |
Przyjazność dla użytkownika (od 1 do 5) | 4/5 | 5/5 | 2/5 | 4/5 | 2/5 | 4/5 | 3/5 | 2/5 | 3/5 | 2/5 |
Łatwość wdrożenia (od 1 do 5) | 4/5 | 5/5 | 3/5 | 3/5 | 3/5 | 3/5 | 3/5 | 2/5 | 4/5 | 3/5 |
Bezpłatny test | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ |
Główne | ||||||||||
Przestrzeń na pliki | Bez limitu | Bez limitu | Na użytkownika: 0-100GB |
Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu | 1TB | Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu |
Wersje językowe (liczba) | 14 | 22 | 34 | 31 | 18 | 1 | 14 | 13 | 3 | 4 |
System w języku polskim | ||||||||||
Wsparcie klienta po polsku | ||||||||||
Wsparcie wielu walut | ||||||||||
Budowanie i strukturyzowanie zespołów | ||||||||||
Aplikacja mobilna | ||||||||||
Baza | ||||||||||
Filtrowanie i ustawianie widoków bazy kontaktów |
Bez zapisu |
|||||||||
Możliwość dodawania własnych pól do firmy / kontaktu / szansy sprzedażowej | ||||||||||
Baza produktów | ||||||||||
Podział na obiekty – firma, kontakt, lead | ||||||||||
Generowanie leadów | ||||||||||
Chat / Bot | ||||||||||
Formularze | ||||||||||
Obiekt Lead | ||||||||||
Możliwość podłączenia maila zespołowego | ||||||||||
Sekwencje działań prospectingowych | ||||||||||
Nie wiesz jaki system CRM wybrać? Wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
|
||||||||||
Aktywności | ||||||||||
Integracja z pocztą email – GMAIL / Microsoft / IMAP | ||||||||||
Synchronizacja dwustronna kalendarza Google / Outlook |
Tylko w Outlooku |
– | ||||||||
Szablony komunikacji z klientami | ||||||||||
Moduł zadań do wykonania | ||||||||||
Możliwość dzwonienia z systemu | ||||||||||
Call tracking w aplikacji mobilnej | – | |||||||||
Nagrania / transkrypcje | ||||||||||
Procesy | ||||||||||
Wizualne przedstawienie procesu sprzedaży (widok kanban) | ||||||||||
Proces prospectingu | ||||||||||
Moduł ofertowania | ||||||||||
Dodatkowe widoki poza Kanban | ||||||||||
Automatyzacja zadań w procesach sprzedaży | ||||||||||
Integracja | ||||||||||
Dostępne API | ||||||||||
Integracja z VOiP | ||||||||||
Integracja z Zapier / Make | ||||||||||
Integracja z systemem marketing automation | ||||||||||
Marketplace integracji | ||||||||||
Automatyzacje i AI | ||||||||||
Moduł automatyzacji działań w systemie | ||||||||||
AI w funkcjonalnościach systemu | ||||||||||
Raporty | ||||||||||
Możliwość analizy powodów wygranej i przegranej szansy sprzedaży | ||||||||||
Monitoring celów handlowców w systemie | ||||||||||
Prognozowanie sprzedaży na podstawie lejka | ||||||||||
Moduł tworzenia własnych raportów | ||||||||||
Bezpłatny test | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ | TESTUJ |
Pomożemy Ciwybrać system CRM
Pomożemy Ciwybrać system CRM
Chcesz wybrać system, ale nie wiesz, który spełni Twojej wymagania? A może masz inne pytania dotyczące CRM? Porozmawiaj z naszym konsultantem w ramach bezpłatnej konsultacji.
Ranking CRM – Jak samodzielnie wybrać system?
- Przeglądając tabelę, wybierz kilka systemów CRM (na przykład dwa lub trzy), które wydają się najbardziej zgodne z potrzebami Twojej firmy.
- Dla każdego systemu CRM dostępna jest szczegółowa recenzja. Zawiera ona informacje pomocne w implementacji systemu i wstępnych etapach użytkowania, a także pozwala ocenić, czy dane oprogramowanie CRM rzeczywiście odpowiada na specyficzne potrzeby Twojej firmy.
- Dokładne przeanalizowanie recenzji umożliwi wybór systemów, które są warte dokładniejszego przetestowania. Klikając na logotyp danego systemu, możesz bezpłatnie wypróbować każdy z nich w praktyce. Zaleca się przeprowadzenie testów w grupie osób – nasze doświadczenie pokazuje, że obserwacje mogą się różnić nawet w obrębie jednego zespołu, np. sprzedażowego. Dlatego warto zebrać uwagi od różnych użytkowników w firmie, którzy będą korzystać z systemu CRM.
- Ostatnim krokiem jest zakup tego systemu, który po fazie testów spisał się najlepiej.
Uwaga!
Przy systemach CRM znajdziesz linki, które służą do poznania wersji testowej produktu. Jeżeli skorzystasz z tego linku, to Twoja cena się nie zmienia. Nam natomiast część poniesionej opłaty pozwoli sfinansować kolejne przedsięwzięcia oraz następne edycje tego rankingu CRM. Twój wybór i zakup pomaga nam się rozwijać. Dziękujemy!
Ranking Systemów CRM - Top 10
HubSpot
Ciężko omówić HubSpot odcinając się od jego wszystkich modułów, które dzięki bezpośredniej integracji zyskują na sile. Natomiast podejmiemy się tej próby! Skupimy się na działaniu samego modułu Sales Hub, który jest podstawowym narzędziem wspierającym sprzedaż od HubSpot.
Dzięki jego rozwiązaniom, możemy sprawnie zarządzać pozyskiwaniem klientów, procesem sprzedaży, działaniami posprzedażowymi oraz account managementem. Dzięki dodaniu w ostatnim roku modułu potencjalnych klientów oraz obiektu lead, system w swojej wersji Professional jest w końcu kompletnym narzędziem automatyzującym i wspierającym sprzedaż.
Ostatni rok to także bardzo dynamiczny rozwój AI, które na początku było dostępne jedynie w module marketingowym do budowania treści. Dziś ten element naszej codzienności jest już także dostępny w module sprzedażowym jako narzędzie do tworzenia i redagowania wiadomości handlowych.
Silne strony
- Duża dostępność dodatkowych integracji oraz aplikacji (marketplace)
- HubSpot Academy jako źródło wiedzy o systemie
- Moduł wspierający pozyskiwanie nowych klientów
- Automatyzacje
- Elastyczne wyceny dostępów dla użytkowników: Sprzedaż, darmowy, użytkownik łączony.
- Możliwość budowy własnych raportów
- Możliwość doboru wysokości planu licencyjnego do potrzeb organizacji
Słabe strony
- Brak natywnej integracji z GUS
- Nadal pomiędzy planami starter a pro jest duża przepaść cenowa
Więcej w pełnej recenzji:
Pipedrive
Pipedrive to system CRM, który został stworzony w Estonii w 2010 roku i od tego czasu nieustannie się rozwija, dostosowując się do potrzeb swoich klientów. W ciągu ostatniego roku firma Pipedrive wprowadziła szereg nowości, takich jak pełny moduł Projects do zarządzania projektami czy możliwość automatycznego przydzielania nowych leadów. To tylko przykłady, gdyż zmian było znacznie więcej, zaczynając od drobnych (np. możliwość dostosowania widoku systemu), a kończąc na bardziej znaczących, jak wspomniane wcześniej.
Jednym z mocnych punktów Pipedrive jest transparentna komunikacja z użytkownikami, zarówno poprzez bloga, jak i forum, gdzie Pipedrive jest aktywnie obecny. Pipedrive to jest jeden z tych systemów, które budzą naturalną ciekawość, jakie nowe funkcje przyniesie nowy miesiąc/kwartał, bo przyniesie na pewno
Silne strony
- Pipedrive jest bardzo dojrzałym systemem CRM (brak błędów lub innych problemów)
- Leadbooster – prosty chat, bot, formularze
- Bardzo dużo dostępnych integracji
- Dopracowana aplikacja mobilna
- Możliwość prowadzenia realizacji w systemie
- Moduł prospectingu – zarządzania leadami
- Możliwość wysyłania newslettera
- Rozbudowany moduł produktów
Słabe strony
- Brak dedykowanego modułu ofertowania (możliwość wykorzystania szablonów dokumentów do stworzenia oferty)
- W Pipedrive nie ma możliwości wprowadzania zmian na zamowienie
Więcej w pełnej recenzji:
Freshworks
Rosnące potrzeby dynamiczne rozwijających się firm pokazują, że systemy pełniące funkcję platform z dostępem do wielu narzędzi zyskują na swojej wartości. Między innymi dzięki temu Freshworks awansuje do ścisłej czołówki systemów CRM.
Jest to rozbudowany system pozwalający na kompleksową obsługę klientów z poziomu jednego narzędzia. Ułatwia to komunikację między zespołami wewnątrz organizacji, a zgromadzone w ramach jednego środowiska dane ułatwiają obsługę klientów oraz podejmowanie decyzji biznesowych.
Silne strony
- Aż 34 wersji językowych – w tym wersja polska
- Wiele różnych dodatkowych modułów – Freshdesk, Freshcaller, Freshchat, FreshService i inne
- Integracja z Zapier
- Moduł ofertowania
- Moduł zarządzania leadami
Słabe strony
- Brak wsparcia przez obsługę klienta w języku polskim
Więcej w pełnej recenzji:
Zendesk
Zendesk jest znany szerszym odbiorcom jako ciekawe narzędzie do obsługi klienta, w szczególności zgłoszeń / ticketów. Jest to globalna platforma rozbudowywana jako jedno narzędzie do realizacji sprzedaży i obsługi klienta. Zendesk sell uznaję, jako bardzo ciekawe narzędzie do sprzedaży. W ostatnich latach Zendek postawił mocniej na polski rynek co widać po tłumaczeniu systemu oraz opiekunach handlowych prowadzących rozmowy w języku polskim.
Jednym z mocnych punktów Zendesk jest przejrzystość. Jak sami twierdzą ich misją jest upraszczanie codzienności. Zendesk sell to rozbudowana platforma na której śmiało poprowadzisz wszystkie procesy sprzedaży. Począwszy od prospectingu, poprzez kwalifikację i proces sprzedaży. Jednym z ciekawszych elementów jest moduł rejestracji i obsługi wizyt handlowych. Ciekawe, w niektórych procesach niezbędne. Na podstawie geolokalizacji można zaplanować i przeprowadzić oraz raportować wizyty handlowe u klientów.
Silne strony
- Zendesk jest bardzo przejrzystym systemem CRM
- W połączeniu z własnym centrum obsługi klienta
- Dopracowana aplikacja mobilna
- Moduł prospectingu – zarządzania leadami
- Rozbudowany moduł produktów
- Poczta e-mail w systemie
Słabe strony
- Brak modułu ofertowania
- Trochę skostniały moduł do ustawiania automatyzacji
Więcej w pełnej recenzji:
Salesforce
Salesforce pomimo tego, że jest dedykowanem narzędziem dla dużych organizacji o większych wymaganiach znajduje również swoje zastosowanie w sektorze MŚP. Oferuje pełną paletę funkcji, umożliwiając w miarę rozwoju firmy dopasowanie ich do swoich potrzeb.
Platforma umożliwia efektywne zarządzanie relacjami z klientami, centralizując dane i ułatwiając lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Zebrane w ten sposób dane wspierają podejmowanie decyzji biznesowych wykorzystując wbudowane narzędzia do ich analizy
Niemniej jednak, przeszkodą w jego wdrożeniu są wysokie koszty często związane z koniecznością zaangażowania programistów.
Silne strony
- Szeroki zakres funkcji
- Duże możliwości przebudowy systemu
- Moduł obsługi leadów
Słabe strony
- Wysokie koszty wdrożenia systemu
- Wymagane wsparcie deweloperów przy wdrożeniu i rozbudowie systemu
- Brak wsparcia w języku polskim
- Skomplikowany interfejs
Więcej w pełnej recenzji:
Salesmate
Salesmate to odkrycie poprzedniego roku. Uważamy, że ten system może się doskonale sprawdzić w wielu firmach, dla których jeżyk polski w systemie nie jest wymagany. Aktualnie narzędzie to nie oferuje takiej możliwości. CRM przejrzysty, rozbudowany i szalenie łatwy w poznawaniu.
Salesmate posiada rozbudowane możliwości Outreach jako podróży z automatyzacjami, rozbudowany moduł własnych raportów oraz, co szalenie nas zaskoczyło, to możliwość tworzenia własnych obiektów w systemie. Mamy obiekty kontakt, firma, szansa sprzedaży itp. Wyobraź sobie jak mogą działać procesy, gdy możemy stworzyć np. obiekt samochód jako centrum procesów w wypożyczalni samochodowej. To wszystko jako kliknięcie: dodaj obiekt!
System ten jak każdy, ma swoje wady i zalety. Uważamy, że może w tym roku stanowić ciekawą alternatywę dla już rozpoznawalnych w Polsce systemów CRM.
Silne strony
- Duża elastyczność dostosowania do procesów
- Tworzenie własnych obiektów
- Intuicyjna automatyzacja
- Osobny moduł dla zespołowego maila
- Moduł budowy własnych raportów
- Rozbudowany moduł automatyzacji działań
Słabe strony
- Brak języka polskiego
- Najbardziej zaawansowane moduły wykonane jako płatne dodatki do systemu
Więcej w pełnej recenzji:
Monday
Monday.com to chyba najmocniej promowany system w social mediach. Jeżeli korzystasz z takich serwisów jak YouTube, czy LinkedIn na pewno trafiłeś/aś na jakąś jego reklamę. Promują się na system nowoczesny z przyjemną dla oka szatą graficzną zachęcającą wręcz swoich użytkowników do współpracy w nim. Trzeba przyznać, że Monday.com właśnie taki jest.
Co jest tym ciekawsze, że struktura samego systemu to po prostu tabele na dane. Monday.com przygotował je jednak w taki sposób, z tak szerokimi możliwościami konfiguracji i rozszerzania ich funkcjonalności za pomocą integracji z innymi systemami, że system jest jednym z najbardziej elastycznych, jakie można spotkać. To jakie dane będą prezentowane i w jaki sposób w większym stopniu ograniczone jest naszą wyobraźnią niż możliwościami systemu.
Silne strony
- Elastyczność platformy i możliwość jej dostosowania do swoich potrzeb
- Bogata biblioteka szablonów widoków
- Intuicyjna automatyzacja
- Marketplace integracji
- Ułatwienia we współpracy pomiędzy członkami zespołów
- Możliwość udostępniania wybranych części systemu do klientów/podwykonawców/osób spoza organizacji
Słabe strony
- Integracja kalendarza wyłącznie z Google
- Jeżeli nie znajdziemy odpowiedniego szablonu, długotrwałe dostosowanie widoków do potrzeb
- Brak śledzenia połączeń
- Brak możliwości zapraszania na spotkania online
Więcej w pełnej recenzji:
Firmao
Firmao to rodzimy system CRM, który został stworzony i rozwija się od 2010 roku. Jednak stwierdzenie, że Firmao to jedynie system CRM, to znaczne uproszczenie. Firmao to kompleksowe narzędzie, które integruje funkcje zarówno systemu CRM, jak i systemu ERP, obejmując zarządzanie magazynem i m.in. fakturowanie. Dzięki takiemu podejściu wydaje się być doskonałym rozwiązaniem dla mniejszych firm, które potrzebują nie tylko systemu CRM, ale również narzędzia ERP – zwłaszcza że tradycyjne, rozbudowane rozwiązania klasy ERP są często poza ich zasięgiem.
Powiązania Firmao z systemem ERP są widoczne również w samym interfejsie systemu. Mimo że może wydawać się bardziej przypominać klasyczne systemy magazynowe niż nowoczesne narzędzie do zarządzania sprzedażą, warto dać temu systemowi szansę. Pomimo swojego archaicznego wyglądu, kryje w sobie bogactwo funkcjonalności.
Silne strony
- Możliwość zmian dedykowanych
- Opcja Callback i Livechat, dzięki którym można pozostawać w ciągłym kontakcie z klientem
- Funkcjonalność małego ERP
- Moduł ofertowania
Słabe strony
- Nieprzejrzysty interfejs
- Ograniczenia liczby dodatkowych pól
- Mało rozwinięte raportowania procesu sprzedaży
Więcej w pełnej recenzji:
Livespace
W dynamicznie zmieniających się realiach sektora MŚP niezwykle istotne jest to jak systemy wspierające pracę dostosowują się do otaczającego nas świata. Niestety Livespace nie dotrzymał kroku co poskutkowało aktualnym miejscem w rankingu.
Pomimo braku większych aktualizacji w ostatnim czasie Livespace jest systemem, który sprawdzi się w niektórych firmach. Możliwość odwzorowania nieliniowości procesu sprzedaży, wbudowana integracja z GUS, czy prosty i intuicyjny interfejs są niewątpliwie zaletami, które zachęcają do wykorzystania systemu w swojej organizacji.
Trzeba mieć jednak świadomość, że przy zachowaniu obecnego tempa rozwoju systemu, Livespace może nie odpowiedzieć na rosnące potrzeby rozwijającej się firmy.
Silne strony
- Nieliniowy proces sprzedaży
- Integracja z GUS
- Prosty interfejs
Słabe strony
- Brak modułu ofertowania
- Brak możliwości budowy własnych raportów
- Brak automatyzacji
- Brak modułu prospectingu
- Ograniczony marketplace
Więcej w pełnej recenzji:
Berg System
Berg to prosty i ciekawy system CRM. System ten wywodzi się z finansów, jednak dzisiaj można śmiało powiedzieć, że sprawdzi się również w wielu innych branżach. System ten pozwala zaopiekować zarówno proces sprzedaży jak i realizacji w miejscu o nazwie sprawy.
Ciekawy innego rodzaju funkcjami jest obsługa sprzedaży ratalnej, nadzór nad płatnościami oraz ciekawa opcja nadawania celów zespołom. Kolejny zasługujący na wspomnienie jest system wysyłki SMS oparty o integrację z SMS API.
Silne strony
- Łatwość w obsłudze
- Przejrzyste ustawienie procesów
- Rozbudowane możliwości dodawania własnych pół i ich grup
- Przystępny interfejs
- Możliwość łączenia sprzedaży z prostą realizacją
Słabe strony
- Brak aplikacji mobilnej
- Mała liczba integracji
- Brak modułu automatyzacji
- Brak modułu prospectingu
- Brak możliwości budowania własnych raportów
Więcej w pełnej recenzji:
Podsumowanie
Oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management) jest kluczowym narzędziem do zarządzania relacjami z klientami, umożliwiając firmom centralizację niezbędnych danych, takich jak analiza historii zakupów. System CRM rejestruje rozmowy telefoniczne i wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania automatycznych odpowiedzi, co umożliwia zgromadzenie informacji o potencjalnych klientach w jednym, zintegrowanym miejscu. Takie narzędzia jak automatyzacja sprzedaży i marketingu dodatkowo usprawniają obsługę klienta oraz optymalizują kluczowe procesy biznesowe, a integracja z zewnętrznymi systemami do zarządzania projektami dodatkowo wzbogaca bazy danych.
W naszym rankingu CRM skupiamy się na zebraniu informacji, które są najistotniejsze dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Eksperci z SellWise przeprowadzili dogłębne testy dostępnych na rynku rozwiązań, aby dostarczyć Ci wiarygodnych danych dotyczących ich funkcjonalności. Dzięki tym praktycznym testom, możemy przedstawić zalety i wady każdego z systemów CRM, co ułatwi Ci wybór oprogramowania najbardziej odpowiadającego potrzebom Twojej firmy.
Masz pytanie dotyczące systemów CRM? Zastanawiasz się nad wdrożeniem takiego systemu w Twojej firmie? Chcesz skorzystać z bezpłatnej konsultacji? Wypełnij formularz poniżej, a nasz ekspert odezwie się do Ciebie.
Kryteria oceniania
Wybrane systemy CRM testowaliśmy w ramach poniższych grup oraz kryteriów:
- Główne
- Przestrzeń na pliki – oceniamy, czy ograniczona i do jakiej wielkości
- Wersje językowe – liczba dostępnych języków
- System w języku polskim – czy jest dostępny
- Wsparcie klienta po polsku – czy jest dostępne
- Wsparcie wielu walut – istotny parametr w wielu firmach
- Budowanie i strukturyzowanie zespołów – tworzenie własnych struktur organizacyjnych w systemie
- Aplikacja mobilna – czy dostępna
- Baza
- Filtrowanie i ustawianie widoków bazy kontaktow – jak możemy zarządzać naszą bazą danych firm i kontaktów
- Możliwość dodawania własnych pół do firmy / kontaktu / szansy sprzedaży – możliwość dodawania własnych właściwości bazy
- Baza produktów – czy można zarządzać bazą produktów
- Podział na obiekty – firma, kontakt, lead: rodzaje obiektów w CRM
- Generowanie leadów
- Chat / Bot – integracja na stronę internetową do pozyskiwania leadów
- Formularze – czy można nimi zarządzać i dodawać je do strony
- Obiekt Lead – obiekt w procesie prospectingu
- Możliwość podłączenia maila zespołowego – funkcja do skutecznego zarządzania mailem zespołowym
- Sekwencje działań prospectingowych – zaplanowanie krok po kroku działań pozyskiwania klienta
- Aktywności
- Integracja z pocztą email: Gmail, Microsoft, IMAP
- Synchronizacja dwustronna kalendarza Google / Outlook
- Szablony komunikacji z klientami – głównie maila, ale czasem też snippety
- Moduł zadań do wykonania – czy jest i czy można skutecznie zarządzać zadaniami
- Możliwość dzwonienia z systemu – czy z systemu można dzwonić do klientów
- Call tracking w aplikacji mobilnej – rejestracja telefonów poprzez aplikację mobilną
- Nagrania / transkrypcje – czy system nagrywa lub transkrybuje rozmowy
- Procesy
- Wizualne przedstawienie procesu sprzedaży / widok kanban – jedna z kluczowych funkcji, czyli prowadzenie procesu sprzedaży
- Proces prospectingu – czy jest proces prowadzenia działań prospectingowych
- Moduł ofertowania – często poszukiwany moduł do produkcji i wysyłki ofert
- Dodatkowe widoki poza Kanban – pozwalają zarządzać procesami sprzedaży
- Automatyzacja zadań w procesach sprzedaży – czy system pomoże realizować zadania w procesach automatycznie
- Integracje
- Dostępne API – czy jest prosty dostęp i możliwości integracji
- Integracja z VOiP – czy ma gotową integrację z VOIP
- Integracja z Zapier / Make – czy posiada integracje z ZAPIER i MAKE
- Integracja z systemem marketing automation – czy ma gotową integrację z jakimkolwiek systemem
- Marketplace integracji – czy posiada zbiór integracji gotowych do instalacji
- Automatyzacje i AI
- Moduł automatyzacji działań w systemie – czy posiada rozbudowany moduł automatyzacji (poza zadaniami w procesie sprzedaży)
- AI w funkcjonalnościach systemu – czy ma jakikolwiek dodatek z AI, np. generowanie treści maili
- Raporty
- Możliwość analizy powodów wygranej i przegranej szansy sprzedaży – czy ma wybudowany taki moduł
- Monitoring celów handlowców w systemie – czy posiada zarządzanie celami
- Prognozowanie / estymacja sprzedaży na podstawie lejka – czy ma moduł estymowania sprzedaży na podstawie lejka
- Moduł tworzenia własnych raportów – czy można projektować własne raporty z dowolnych danych z systemu
Kto stworzył ten ranking?
Filip Kulikowski
Head of IT implementations
Miłośnik Inbound marketingu, procesowego podejścia do sprzedaży i relacji międzyludzkich. Doświadczenia zdobywał w różnych branżach, jako handlowiec, zarządzający. Od 4 lat związany ściśle z technologiami, odpowiadał za wdrożenia platformy HubSpot zarówno w marketingu jak i sprzedaży.
Systemy i aplikacje wspierające funkcjonowanie nowoczesnego przedsiębiorstwa to jego konik. Uważa, że są dzisiaj nieodłącznym elementem efektywnego działania.
W codziennej pracy wspiera klientów w skutecznym wdrożeniu tych narzędzi. Jego doświadczenie pozwala poukładać procesy sprzedaży i połączenie tego odpowiednimi systemami.
W Sellwise prowadzi projekty jako konsultant sprzedaży, prowadzi linię wdrożeń narzędzi IT oraz kanał YouTube WiseTools, na którym prezentuje narzędzia ułatwiające pracę -> link do kanału
Pomożemy Ciwybrać system CRM
Pomożemy Ciwybrać system CRM
Chcesz wybrać system, ale nie wiesz, który spełni Twojej wymagania? A może masz inne pytania dotyczące CRM? Porozmawiaj z naszym konsultantem w ramach bezpłatnej konsultacji.