Recenzja: Berg System - system CRM

Berg System to polski CRM istniejący na rynku już kilkanaście lat. Wywodzi się z branży finansowej, co w wielu miejscach systemu widać. Początkowo budowany był szczególnie do działania w ramach ubezpieczeń. Mimo, że system ten wywodzi się z finansów, dzisiaj można śmiało powiedzieć, że sprawdzi się również w wielu innych branżach. Użytkownikiem zatem nie będzie już tylko agent ubezpieczeniowy, ale także zespoły handlowe. Pozwala on zaopiekować zarówno proces sprzedaży, jak i realizacji w miejscu o nazwie sprawy. Jeśli szukasz opinii i odpowiedzi na pytania o tym systemie, ta recenzja jest właśnie dla Ciebie.

Spis treści

  • Wideorecenzja Berg System
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Berg System
  • Integracje Berg System
  • Zalety i wady Berg System
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Berg System?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Berg System

Krótka charakterystyka

System Berg jest dość rozbudowany jak na standardowy CRM. Posiada możliwości nadzoru nad płatnościami cyklicznymi, prowadzenia podprocesów lub realizacji, oraz automatycznej wysyłki SMS np. z przypomnieniami o płatnościach. Uważamy, że może się sprawdzić nie tylko w branży ubezpieczeniowej, a w wielu różnych branżach i sprostać wymaganiom B2B. Jego budowa, mimo dość prostej konstrukcji, jest bardzo funkcjonalna i intuicyjna.

Procesy w Berg System

W Bergu znajdziesz dość rozbudowane możliwości prowadzenia procesów sprzedaży. W pewnym zakresie moduł jest podobny do systemu Livespace.

Pozwala on też na ustawianie wymaganych notatek lub zadań do wykonania w zależności od etapu procesu i jego realizacji. Jednak pewną wadą jest fakt, iż na jednym zadaniu można wywołać tylko jedną akcję. Bardzo dobrze poprowadzone jest wizualne przedstawienie procesu, które dodatkowo pozwala na ułożenie procesu jako checklisty do zrealizowania.

Dodatkowo w procesie mamy możliwość pracy w widoku tabeli oraz osi czasu, co pozwala bardzo obrazowo ocenić jakie wartości mamy do zrealizowania w danym miesiącu.

Ten System CRM umożliwia także użycie “podprocesów” na funkcji sprawy. Tymi “podprocesami” mogą być na przykład proces ofertowania, czy inne wymagane procesy w trakcie sprzedaży lub po jej zakończeniu. W systemie natomiast zdecydowanie brakuje możliwości realizacji prospectingu. Testując inne systemy CRM, ta funkcjonalność jest według nas czymś, co powinno posiadać każde oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami.

Kolejny ważny element, to możliwość rejestrowania sprzedaży bez procesu szansy sprzedaży. Czyli system pozwala wprowadzić już gotową umowę i ją zatwierdzić.

Następnym ciekawym elementem jest możliwość użycia spraw jako rejestracji zgłoszeń, które składają u nas klienci poprzez portal klienta. Jednak jest to opcja dodatkowo płatna i niestety nie daje możliwości automatycznego założenia sprawy w systemie jako ticketa.

Integracje Berg System

System posiada możliwość działania w integracji z narzędziem Zapier, co pozwala na proste połączenia z innymi narzędziami. Dodatkowo ma gotową integrację z SMSAPI. Posiada ona bardzo ciekawe funkcje wysyłania wiadomości SMS np. gdy wymagana jest kolejna płatność. Niestety, jeśli chodzi o integracje, to w sumie tyle. Jak widać, są one dosyć ubogie i polegają w dużej mierze na tym, jakie aplikacje łączy Zapier.

Zalety:

  1. Łatwość w obsłudze
  2. Przejrzyste ustawienie procesów
  3. Rozbudowane możliwości dodawania własnych pół i ich grup
  4. Przystępny interfejs
  5. Możliwość łączenia sprzedaży z prostą realizacją

Wady:

  1. Brak aplikacji mobilnej – narzędzie działa tylko w przeglądarce
  2. Mała liczba integracji
  3. Brak modułu automatyzacji
  4. Brak modułu prospectingu
  5. Brak możliwości budowania własnych raportów

Dla jakich firm jest przeznaczony Berg System?

  • Raczej dla małych i średnich firm – system sprawdzi się zarówno dla niewielkiego zespołu handlowego jak i w kilkuoddziałowej strukturze sprzedaży o dużej liczbie pracowników. Należy wspomnieć, że przez m.in. brak modułów automatyzacji i pozyskiwania klientów (prospectingu), spełni on raczej bardzo podstawowe wymagania.
  • W naszej ocenie będzie dobrze funkcjonował w środowisku usług lub produktów, których sprzedaż jest abonamentowa lub realizacja ma wpływ na sprzedaż, gdyż dzięki połączeniu z modułem spraw oraz realizacją płatności pozwoli na skuteczne zarządzanie miesięcznymi rozliczeniami.

Berg System – czy warto? Podsumowanie

Berg System to proste, jednak ciekawe narzędzie. Pozwala na prowadzenie procesów sprzedaży, ale również i rejestracje sprzedaży jako umowy bez procesu. Dodatkowo pozwoli na obsługę podprocesów w funkcji sprawy.

Program jest prosty zarówno w obsłudze jak i we wdrożeniu. Dodatkowo jest odpowiednim stosunkiem jakości do ceny. Może być bardzo dobrym narzędziem dla organizacji potrzebujących prostego i szybkiego systemu do wdrożenia praktycznie od zaraz.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm