Happy Client Story: WPC


Iwona Borawska

Chief Consulting Officer,

Konsultant i Trener Sprzedaży


25 stycznia 2020

25 stycznia 2020

wpc-logo

Poznaj rezultaty projektu WPC i SellWise

Kim jest nasz klient?

W.P.C. jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę kilku marek: Pilot, PukkaPad oraz UHU. Dodatkowo posiada własną markę artykułów szkolnych – Strigo. Firma powstała w latach 90 i od samego początku z dużą dbałością podchodziła do procesów biznesowych oraz budowania partnerskich relacji ze swoimi klientami. Współpracując z liderami rynku branży PBS oraz światowymi markami, czerpie wiedzę również z rynków zagranicznych.

Damian Tyndyk

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu W.P.C.

Współpraca z Sellwise to już ponad rok intensywnych prac nad rozwojem strategii oraz procesów wewnątrz naszej firmy W.P.C. Mimo bardzo trudnego roku dla naszej branży, w 2020 intensywnie rozwijaliśmy naszą sprzedaż i rozszerzyliśmy portfolio naszych produktów. Nowoczesne spojrzenie na strategię sprzedażową i marketingową, ciekawe warsztaty oraz wskazówki dotyczące narzędzi dały nam możliwość rozwijania skrzydeł, co będziemy kontynuować wspólnie z Sellwise w 2021 roku.

Wszystkie prace wykonywane były i są nadal sprawnie, terminowo i zgodnie z wszelkimi zasadami sztuki. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi zespołu firmy ,,Sellwise“ możemy się dynamicznie i stabilnie rozwijać.

Współpraca z Sellwise to już ponad rok intensywnych prac nad rozwojem strategii oraz procesów wewnątrz naszej firmy W.P.C. Mimo bardzo trudnego roku dla naszej branży, w 2020 intensywnie rozwijaliśmy naszą sprzedaż i rozszerzyliśmy portfolio naszych produktów. Nowoczesne spojrzenie na strategię sprzedażową i marketingową, ciekawe warsztaty oraz wskazówki dotyczące narzędzi dały nam możliwość rozwijania skrzydeł, co będziemy kontynuować wspólnie z Sellwise w 2021 roku.

Wszystkie prace wykonywane były i są nadal sprawnie, terminowo i zgodnie z wszelkimi zasadami sztuki. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi zespołu firmy ,,Sellwise“ możemy się dynamicznie i stabilnie rozwijać.

Damian Tyndyk

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu W.P.C.

Problem klienta

Dynamiczny rozwój firmy oraz sprzedaż flagowego produktu znanego na całym świecie spowodował, iż nie zadbano o procesy sprzedażowe. Sprzedaż rosła, lecz nie dostrzeżono ryzyka przetowarowania niektórych klientów, co doprowadziło w pewnym momencie do zahamowania sprzedaży.

Pierwszym poważnym testem dla firmy był okres strajku nauczycieli, który w całej branży wywołał bardzo mocne spadki sprzedażowe. Wtedy właśnie Zarząd firmy zaczął rozglądać się za możliwościami wdrożenia zmian.

W chwili, gdy rozpoczęliśmy projekt, nastąpiła zmiana na kluczowym stanowisku managerskim, a to wymagało całkowitej zmiany dotychczasowej strategii oraz założeń.

Wprowadzone rozwiązania

Naszą pracę rozpoczęliśmy od audytu, który składał się z 2 etapów:

– diagnoza procesów w organizacji

– audyt kompetencyjny handlowców

Dzięki temu przygotowaliśmy założenia do procesów w sprzedaży tradycyjnej, a także ze wspólnie zarysowanym planem rozwoju, realizowaliśmy kolejne zmiany. W ramach współpracy z zespołem Klienta opracowaliśmy i wdrożyliśmy narzędzia zarządzania działem sprzedaży, metodologię tworzenia targetów, a także strukturę działu.

Obecnie wraz z zespołem konsultantów pracujemy nad rozwojem marketingu oraz eCommerce.

Problem klienta

Dynamiczny rozwój firmy oraz sprzedaż flagowego produktu znanego na całym świecie spowodował, iż nie zadbano o procesy sprzedażowe. Sprzedaż rosła, lecz nie dostrzeżono ryzyka przetowarowania niektórych klientów, co doprowadziło w pewnym momencie do zahamowania sprzedaży.

Pierwszym poważnym testem dla firmy był okres strajku nauczycieli, który w całej branży wywołał bardzo mocne spadki sprzedażowe. Wtedy właśnie Zarząd firmy zaczął rozglądać się za możliwościami wdrożenia zmian.

W chwili, gdy rozpoczęliśmy projekt, nastąpiła zmiana na kluczowym stanowisku managerskim, a to wymagało całkowitej zmiany dotychczasowej strategii oraz założeń.

Wprowadzone rozwiązania

Naszą pracę rozpoczęliśmy od audytu, który składał się z 2 etapów:

– diagnoza procesów w organizacji

– audyt kompetencyjny handlowców

Dzięki temu przygotowaliśmy założenia do procesów w sprzedaży tradycyjnej, a także ze wspólnie zarysowanym planem rozwoju, realizowaliśmy kolejne zmiany. W ramach współpracy z zespołem Klienta opracowaliśmy i wdrożyliśmy narzędzia zarządzania działem sprzedaży, metodologię tworzenia targetów, a także strukturę działu.

Obecnie wraz z zespołem konsultantów pracujemy nad rozwojem marketingu oraz eCommerce.

Rezultaty projektu

wzrost-ikona
Wprowadzono szereg procesów usprawniających współpracę między działami

Rezultaty projektu

Przygotowanie założeń i wdrożenie systemu CRM
crm-ikona
Stworzenie działu sprzedaży dzięki któremu wzrosła dosprzedaż o 20%
Przeprowadzenie rekrutacji i poszerzenie ważnych kompetencji w zespole
szkolenia_ikona_rekrutacja_talentow_w_sprzedazy
wzrost-ikona
Wprowadzono szereg procesów usprawniających współpracę między działami
crm-ikona
Przygotowanie założeń i wdrożenie systemu CRM
ikona-wyzwanie_wykres
Stworzenie działu sprzedaży dzięki któremu wzrosła dosprzedaż o 20%
Przeprowadzenie rekrutacji i poszerzenie ważnych kompetencji w zespole

Podsumowanie

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi – wspomagających rozwój przedsiębiorstwa podczas realizacji projektu, udało się osiągnąć między innymi:

  • Zmniejszyć koszty wewnątrz organizacyjne i strukturalne o 35 %
  • Uporządkować strukturę zarządczą – wyłonić liderów wśród kadry o najdłuższym stażu pracy
  • Stworzyć nowe kanały sprzedaży takie jak e-commerce, czy kanał sprzedaży w rynku nowoczesnym.
  • Uporządkować działania marketingowe
  • Przeprowadzić optymalizację kosztów związanych z marketingiem
  • Stworzyć strategię przedsiębiorstwa krótkoterminową oraz długoterminową
  • Przeprowadzić szkolenia oraz uzupełnić braki w wiedzy
  • Zorganizować sprawny kontroling

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka
konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Szymon-negacz
Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


Sprawdź:

Wierzy, że rozwój sprzedaży to proces. Z wykształcenia informatyk, trener biznesu oraz absolwent MBA. W czasie swojej drogi zawodowej zdobył kompetencje sprzedażowe, marketingowe i technologiczne, a w 2018 roku połączył je w jedno, otwierając firmę doradczo-szkoleniową SellWise. Razem ze swoim zespołem pomaga polskim firmom zwiększać wyniki sprzedaży, bez wydawania ogromnych kwot na nieskuteczne działania, poprzez dopasowywanie procesów do zmieniającego się otoczenia. Autor podcastu Nowoczesna Sprzedaż i Marketing, który aktualnie jest największą polską audycją poświęconą tej tematyce i współtwórca Akademii Sales Angels. Wszystkie przedsięwzięcia, w których brał udział wygenerowały już ponad 1 mld złotych przychodu.

Szymon-negacz
Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


Wierzy, że rozwój sprzedaży to proces. Z wykształcenia informatyk, trener biznesu oraz absolwent MBA. W czasie swojej drogi zawodowej zdobył kompetencje sprzedażowe, marketingowe i technologiczne, a w 2018 roku połączył je w jedno, otwierając firmę doradczo-szkoleniową SellWise. Razem ze swoim zespołem pomaga polskim firmom zwiększać wyniki sprzedaży, bez wydawania ogromnych kwot na nieskuteczne działania, poprzez dopasowywanie procesów do zmieniającego się otoczenia. Autor podcastu Nowoczesna Sprzedaż i Marketing, który aktualnie jest największą polską audycją poświęconą tej tematyce i współtwórca Akademii Sales Angels. Wszystkie przedsięwzięcia, w których brał udział wygenerowały już ponad 1 mld złotych przychodu.

Subskrybuj newsletter i bądź na bieżąco!

Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera. Najlepsze porady na Twojej skrzynce, raz w tygodniu. Dołącz do grona ponad 3 500 subskrybentów.

Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych. (Polityka Prywatności).

Subskrybuj newsletter i bądź na bieżąco!

Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera. Najlepsze porady na Twojej skrzynce, raz w tygodniu. Dołącz do grona ponad 3 500 subskrybentów.

Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych. (Polityka Prywatności).

ilustracja_newsletter

Sprawdź również

Sprawdź również

Privacy Preference Center