Happy Client Story: WPC

Happy Client Story: WPC


Iwona Borawska

Chief Consulting Officer,

Konsultant i Trener Sprzedaży


25 stycznia 2020

Poznaj W.P.C.

W.P.C. jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę kilku marek: Pilot, PukkaPad oraz UHU. Dodatkowo posiada własną markę artykułów szkolnych – Strigo. Firma powstała w latach 90 i od samego początku z dużą dbałością podchodziła do procesów biznesowych oraz budowania partnerskich relacji ze swoimi klientami. Współpracując z liderami rynku branży PBS oraz światowymi markami, czerpie wiedzę również z rynków zagranicznych.

Co mówi o nas klient?

Współpraca z Sellwise to już ponad rok intensywnych prac nad rozwojem strategii oraz procesów wewnątrz naszej firmy W.P.C. Mimo bardzo trudnego roku dla naszej branży, w 2020 intensywnie rozwijaliśmy naszą sprzedaż i rozszerzyliśmy portfolio naszych produktów. Nowoczesne spojrzenie na strategię sprzedażową i marketingową, ciekawe warsztaty oraz wskazówki dotyczące narzędzi dały nam możliwość rozwijania skrzydeł, co będziemy kontynuować wspólnie z Sellwise w 2021 roku.

Wszystkie prace wykonywane były i są nadal sprawnie, terminowo i zgodnie z wszelkimi zasadami sztuki. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi zespołu firmy ,,Sellwise“ możemy się dynamicznie i stabilnie rozwijać.

Co mówi o nas klient?

Współpraca z Sellwise to już ponad rok intensywnych prac nad rozwojem strategii oraz procesów wewnątrz naszej firmy W.P.C. Mimo bardzo trudnego roku dla naszej branży, w 2020 intensywnie rozwijaliśmy naszą sprzedaż i rozszerzyliśmy portfolio naszych produktów. Nowoczesne spojrzenie na strategię sprzedażową i marketingową, ciekawe warsztaty oraz wskazówki dotyczące narzędzi dały nam możliwość rozwijania skrzydeł, co będziemy kontynuować wspólnie z Sellwise w 2021 roku.

Wszystkie prace wykonywane były i są nadal sprawnie, terminowo i zgodnie z wszelkimi zasadami sztuki. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi zespołu firmy ,,Sellwise“ możemy się dynamicznie i stabilnie rozwijać.

Damian Tyndyk

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu W.P.C.

Rezultaty projektu SellWise i W.P.C.

Zmniejszenie kosztów wewnątrz organizacyjnych i strukturalnych o 35 %

Wzrost o 20% dosprzedaży dzięki rozwojowi działu sprzedaży.

Problem - wyzwanie, od którego zaczęliśmy

Dynamiczny rozwój firmy oraz sprzedaż flagowego produktu znanego na całym świecie spowodował, iż nie zadbano o procesy sprzedażowe. Sprzedaż rosła, lecz nie dostrzeżono ryzyka przetowarowania niektórych klientów, co doprowadziło w pewnym momencie do zahamowania sprzedaży.

Pierwszym poważnym testem dla firmy był okres strajku nauczycieli, który w całej branży wywołał bardzo mocne spadki sprzedażowe. Wtedy właśnie Zarząd firmy zaczął rozglądać się za możliwościami wdrożenia zmian.

W chwili, gdy rozpoczęliśmy projekt, nastąpiła zmiana na kluczowym stanowisku managerskim, a to wymagało całkowitej zmiany dotychczasowej strategii oraz założeń.

Rozwiązanie - jak zrealizowaliśmy ten projekt?

Naszą pracę rozpoczęliśmy od audytu, który składał się z 2 etapów:

– diagnoza procesów w organizacji

– audyt kompetencyjny handlowców

Dzięki temu przygotowaliśmy założenia do procesów w sprzedaży tradycyjnej, a także ze wspólnie zarysowanym planem rozwoju, realizowaliśmy kolejne zmiany. W ramach współpracy z zespołem Klienta opracowaliśmy i wdrożyliśmy narzędzia zarządzania działem sprzedaży, metodologię tworzenia targetów, a także strukturę działu.

Obecnie wraz z zespołem konsultantów pracujemy nad rozwojem marketingu oraz eCommerce.

Rezultaty

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi – wspomagających rozwój przedsiębiorstwa podczas realizacji projektu, udało się osiągnąć między innymi poniższe rezultaty:

  • Zmniejszyć koszty wewnątrz organizacyjne i strukturalne o 35 %
  • Uporządkować strukturę zarządczą – wyłonić liderów wśród kadry o najdłuższym stażu pracy
  • Stworzyć ciągle rozwijający się dział sprzedaży dzięki któremu wzrosła dosprzedaż o 20%
  • Stworzyć nowe kanały sprzedaży takie jak e-commerce, czy kanał sprzedaży w rynku nowoczesnym.
  • Uporządkować działania marketingowe
  • Przeprowadzić optymalizację kosztów związanych z marketingiem
  • Doprowadzić do szeregu procesów usprawniających współpracę między działami
  • Stworzyć strategię przedsiębiorstwa krótkoterminową oraz długoterminową
  • Wdrożyć efektywnie CRM
  • Przeprowadzić szkolenia oraz uzupełnić braki w wiedzy
  • Przeprowadzić rekrutację i poszerzyć ważne kompetencje w zespole
  • Zorganizować sprawny kontroling
  • Wdrożyć narzędzia usprawniające dosprzedaż

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.