Happy Client Story: Air-Com

Happy Client Story:Air-Com


Szymon-negacz
Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


1 lipca 2021

air-com-logo

Poznaj rezultaty projektu: Air-Com i SellWise

Kim jest nasz klient?

Air-Com jest dystrybutorem produktów z pneumatyki z najszerszą ofertą na polskim rynku. Firma produkuje siłowniki pneumatyczne w 24h oraz buduje zaawansowane instalacje pneumatyczne. Air-com od 2004 roku wspiera przedsiębiorstwa z różnych gałęzi przemysłu, a wśród nich są prawie wszystkie najbardziej rozpoznawalne polskie firmy produkcyjne i przemysłowe.

Dzisiaj Air-Com generuje kilkadziesiąt milionów przychodu, a my jako SellWise możemy być dumni z pracy, z firmą, która tak konsekwentnie realizuje swoją strategię i reprezentuje najwyższe standardy pracy.

Marcin Temperowicz

Współwłaściciel

Współpracę z firmą Sellwise rozpoczęliśmy ponad dwa lata temu warsztatem zerowym, na którym skupiliśmy się na weryfikacji bieżącej sytuacji firmy. W czasie warsztatu zostały przeanalizowane dotychczas wdrożone procesy i systemy wspomagające oraz inne działy firmy. Na warsztacie została też ułożona wstępna strategia rozwoju w najważniejszych obszarach, poczynając od segmentacji klientów, ułożenia nowego modelu sprzedaży, wybrania kluczowych zagadnień do kolejnych modyfikacji, aż do sposobu wdrożenia zmian w dziale handlowym.

Dziś z perspektywy czasu wiemy, że to była i jest bardzo dobra decyzja, gdyż nasza współpraca nadal trwa, optymalizujemy i poprawiamy wdrożone już procesy i poszerzamy obszary działania o e-commerce oraz marketing.

 

Największe wartości ze współpracy dla nas to:

  1. Warsztat zerowy- gdzie zrobiliśmy trafną mapę pracy na najbliższe 6 miesięcy,
  2. Wdrożenie nowego procesu podczas pandemii, który pomógł nam wyjść z kryzysu obronną ręką,
  3. Segmentacja klientów wewnętrzna i zewnętrza, która ułatwiła nam pracę,
  4. Warsztaty z działem handlowym, które pomogły nabyć niezbędne kompetencje.

Współpracę z firmą Sellwise rozpoczęliśmy ponad dwa lata temu warsztatem zerowym, na którym skupiliśmy się na weryfikacji bieżącej sytuacji firmy. W czasie warsztatu zostały przeanalizowane dotychczas wdrożone procesy i systemy wspomagające oraz inne działy firmy. Na warsztacie została też ułożona wstępna strategia rozwoju w najważniejszych obszarach, poczynając od segmentacji klientów, ułożenia nowego modelu sprzedaży, wybrania kluczowych zagadnień do kolejnych modyfikacji, aż do sposobu wdrożenia zmian w dziale handlowym.

Dziś z perspektywy czasu wiemy, że to była i jest bardzo dobra decyzja, gdyż nasza współpraca nadal trwa, optymalizujemy i poprawiamy wdrożone już procesy i poszerzamy obszary działania o e-commerce oraz marketing.

Największe wartości ze współpracy dla nas to:

  1. Warsztat zerowy- gdzie zrobiliśmy trafną mapę pracy na najbliższe 6 miesięcy,
  2. Wdrożenie nowego procesu podczas pandemii, który pomógł nam wyjść z kryzysu obronną ręką,
  3. Segmentacja klientów wewnętrzna i zewnętrza, która ułatwiła nam pracę,
  4. Warsztaty z działem handlowym, które pomogły nabyć niezbędne kompetencje.
Marcin Temperowicz

Współwłaściciel

Problem klienta

Air-Com trafił do nas jako duże i dojrzałe przedsiębiorstwo. Firma chciała objąć strategię dalszego wzrostu oraz dopasować strukturę działu handlowego do nowych celów. Główne cele obejmowały dalszy wzrost, zwiększenie efektywności oraz świadome i stabilne pozyskiwanie nowych klientów (w oparciu zarówno o kanał online jak i offline). Zarządowi zależało, aby nowo wdrożone procesy były sprawne i praktyczne.

Wprowadzone rozwiązania

Nasza współpraca rozpoczęła się od warsztatu zerowego, na którym powstał plan na najbliższe 6 miesięcy. Po jego zrealizowaniu, ze względu na dobre rezultaty zmian, prowadziliśmy projekt dalej, porządkując kolejne obszary. Podczas współpracy z Air-Com wdrożyliśmy wszystkie najważniejsze w naszej metodyce procesy i metody.

Nasze wdrożenie obejmowało między innymi:

  • Wdrożenie segmentacji,
  • Wdrożenie procesu pozyskiwania klientów,
  • Uruchomienie niezbędnych miar oraz sposobu ich weryfikacji,
  • Zbudowanie w zespole odpowiednich kompetencji,
  • Usprawnienie procesu rekrutacji i premiowania,
  • Stworzenie struktury działu handlowego,
  • Wdrożenie procesu kwalifikacji,
  • Wdrożenie procesu sprzedaży,
  • Usprawnienie sposobu pracy z systemem CRM,
  • Połączenie procesów sprzedażowych z marketingowymi,
  • Pomoc w uruchomieniu nowej platformy e-commerce,
  • Bieżące usprawnienia w strategii marketingowej,
  • Poprawę ofert handlowych firmy.

Jest to jedno z najbardziej kompleksowych wdrożeń zrealizowanych przez SellWise. Dzisiaj Air-Com jest jedną z firm, które najlepiej zarządzają sprzedażą w Polsce.

Rezultaty projektu

50% wzrost obrotów  I półrocze 2021/ I półrocze 2020
ikona-uslugi-b2n
Ustrukturyzowana praca z leadami
Ustalenie celów sprzedażowych dla działu handlowego

Rezultatyprojektu

50% wzrost obrotów I półrocze 2021/ I półrocze 2020
ikona-branżowa_usługi B2B
Ustrukturyzowana praca z leadami
Ustalenie celów sprzedażowych dla działu handlowego

Podsumowanie

W czasie 2 lat współpracy jednym z głównych rezultatów projektu jest dalszy wzrost przedsiębiorstwa, pomimo kryzysu wywołanego Pandemią. Ze względu na bardzo dobre zarządzanie działem sprzedaży, udało nam się bardzo szybko opracować i wdrożyć nowe procesy, które pomogły firmie wyjść z kryzysu obronną ręką. Dzisiaj, mimo rozmiaru firmy, przychód Air-Com wzrósł o 50% wobec analogicznego okresu rok wcześniej.

Podsumowanie

W czasie 2 lat współpracy jednym z głównych rezultatów projektu jest dalszy wzrost przedsiębiorstwa, pomimo kryzysu wywołanego Pandemią. Ze względu na bardzo dobre zarządzanie działem sprzedaży, udało nam się bardzo szybko opracować i wdrożyć nowe procesy, które pomogły firmie wyjść z kryzysu obronną ręką. Dzisiaj, mimo rozmiaru firmy, przychód Air-Com wzrósł o 50% wobec analogicznego okresu rok wcześniej.

konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka