Happy Client Story: Future Processing

Happy Client Story: Future Processing


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


20 stycznia 2020

Poznaj Future Processing

Future Processing to Software House zatrudniający ponad 800 osób. Bazując na długotrwałych i partnerskich relacjach, pomaga rozwiązywać prawdziwe problemy biznesowe. Specjaliści Future Processing wykorzystują technologię i zadają właściwe pytania, aby przynosić wymierne rezultaty w postaci niezawodnego oprogramowania wysokiej jakości, które dostarczają od razu, na czas.

Future Processing otrzymał już 5-krotnie tytuł „Najlepsi Twórcy Oprogramowania w Polsce” według Clutch.

Co mówi o nas klient?

Rozpoczynając współpracę z SellWise mieliśmy kilka priorytetów. Jednym z nich było zbudowanie realnego i przewidywalnego lejka sprzedaży, tak aby móc skutecznie realizować cele sprzedażowe. Powiązanym obszarem było wypracowanie procesu generowania szans sprzedażowych w grupie obecnych klientów, dla której nie funkcjonowały metodyczne formy rozwoju współpracy.

Na początku skoncentrowaliśmy się na stworzeniu i przełożeniu strategii na konkretne cele sprzedażowe. Tutaj bardzo ważnym etapem było całościowe opomiarowanie każdego etapu dla stworzonego procesu sprzedażowego.

 Znaczącym aspektem współpracy był całościowy proces zmiany komunikacji roli naszej firmy w rozwoju naszych klientów. Zależało nam na współpracy jako partner technologiczny, który rozumie biznes swoich klientów i potrafi doradzić w zakresie wyboru odpowiedniej technologii. Pomogły w tym praktyczne skrypty rozmów z klientami dotyczące badania i rozumienia ich potrzeb oraz ich wdrożenie w zespole. 

Jako trwały efekt stale wpływający na organizację widzimy wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą, które utrwala sposób działania i zadania w taki sposób, że na stale wpisują się w rytm naszej organizacji.

Nowy tryb pracy dał mi większy spokój dzięki poczuciu kontroli i przewidywalności procesów – wiem dokąd podążamy, jakie mamy cele, jak je mierzymy. Zaplanowana strategia i jasny plan wprowadza w organizacji przewidywalność i przynosi konkretne rezultaty.

Szczególnie ważne w realizacji projektu było pełne dopasowanie rytmu pracy i priorytetów do naszych potrzeb. Duża elastyczność m.in. przez częste kontakty i dobre dopasowanie tematyki warsztatów. Każdorazowo omawiane spotkanie z odpowiednimi priorytetami w odpowiedzi na pojawiające się wyzwania i najpilniejsze sprawy.

Co mówi o nas klient?

Rozpoczynając współpracę z SellWise mieliśmy kilka priorytetów. Jednym z nich było zbudowanie realnego i przewidywalnego lejka sprzedaży, tak aby móc skutecznie realizować cele sprzedażowe. Powiązanym obszarem było wypracowanie procesu generowania szans sprzedażowych w grupie obecnych klientów, dla której nie funkcjonowały metodyczne formy rozwoju współpracy.

Na początku skoncentrowaliśmy się na stworzeniu i przełożeniu strategii na konkretne cele sprzedażowe. Tutaj bardzo ważnym etapem było całościowe opomiarowanie każdego etapu dla stworzonego procesu sprzedażowego.

Znaczącym aspektem współpracy był całościowy proces zmiany komunikacji roli naszej firmy w rozwoju naszych klientów. Zależało nam na współpracy jako partner technologiczny, który rozumie biznes swoich klientów i potrafi doradzić w zakresie wyboru odpowiedniej technologii. Pomogły w tym praktyczne skrypty rozmów z klientami dotyczące badania i rozumienia ich potrzeb oraz ich wdrożenie w zespole.

Jako trwały efekt stale wpływający na organizację widzimy wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą, które utrwala sposób działania i zadania w taki sposób, że na stale wpisują się w rytm naszej organizacji.

Nowy tryb pracy dał mi większy spokój dzięki poczuciu kontroli i przewidywalności procesów – wiem dokąd podążamy, jakie mamy cele, jak je mierzymy. Zaplanowana strategia i jasny plan wprowadza w organizacji przewidywalność i przynosi konkretne rezultaty.

Szczególnie ważne w realizacji projektu było pełne dopasowanie rytmu pracy i priorytetów do naszych potrzeb. Duża elastyczność m.in. przez częste kontakty i dobre dopasowanie tematyki warsztatów. Każdorazowo omawiane spotkanie z odpowiednimi priorytetami w odpowiedzi na pojawiające się wyzwania i najpilniejsze sprawy.

Jarosław Granat

Head of Client Engagement @ Future Processing

Jarosław Granat

Head of Client Engagement @ Future Processing

Rezultaty projektu SellWise i Future Processing

Ponad 200% zakładanych leadów sprzedażowych ze strony aktywnych klientów – Wygenerowano 105 leadów

Realizacja celów finansowych – 109% zakładanych celów finansowych w 2020

Jak zrealizowaliśmy ten projekt?

Projekt rozpoczął się od warsztatu zerowego. Jego celem było lepsze zrozumienie celów klienta, zmapowanie procesów w zespole oraz wskazanie obszarów rozwojowych, które mogą doprowadzić do celów. Na tej podstawie, wspólnie z klientem, przygotowaliśmy plan działania, który był podzielony na aktywności SellWise oraz Future Processing.

Jako formę pracy, zdecydowaliśmy się na pracę warsztatową w cyklach miesięcznych, z bieżącym nadzorowaniem postępów w międzyczasie przez konsultanta prowadzącego z SellWise. Projekt zakładał obserwowanie rezultatów poszczególnych usprawnień i dostosowywanie kolejnego kroku do realnych postępów oraz wyników zespołu.

Projekt składał się między innymi z następujących bloków:

  • Stworzenie strategii sprzedaży razem z zespołem handlowców FP,
  • Zaprojektowanie procesu sprzedaży, który jest spójny z powyższą strategią,
  • Pomoc w opracowaniu dokumentacji procesów,
  • Praca na kompetencjach zespołu w kluczowych aspektach procesu sprzedaży,
  • Stworzenie systemu zarządzania sprzedażą, opartego o fakty, cyfry i cykl PDCA.

Główna część projektu trwałą około 6 miesięcy i zakończyła się w połowie 2020 roku.

 


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.