Happy Client Story: BitBag

Happy Client Story: BitBag


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise

Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


28 stycznia 2020

Poznaj BitBag

BitBag to około 40-osobowy zespół, który tworzy sklepy eCommerce bazując głównie na Sylius, eZ Platform (Ibexa), Pimcore, VueStorefront i Akeneo. Ich celem jest zapewnienie prawdziwej cyfrowej transformacji za pomocą elastycznych rozwiązań, które skalują się zgodnie z potrzebami klientów. Bardzo skupiają się na rozwiązaniu problemu krótkiego cyklu życia sklepów eCommerce na rynku.

Tworzą niezapomniane, spójne, cyfrowe ścieżki klientów w oparciu te technologie, które najlepiej pasują do celu biznesowego klienta.

Co mówi o nas Klient?

Najbardziej we współpracy z SellWise doceniamy doświadczenie, które pozwala nam skracać ścieżkę do odpowiednich wniosków, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze, które normalnie musielibyśmy wydać na próby i błędy. SellWise poprzez wprowadzenie nowoczesnych metodyk pozyskiwania leadów kanałami inbound i outbound, pomógł nam w wygenerowaniu wzrostu. Nie bez znaczenia jest również usystematyzowanie procesu sprzedaży oraz sposobu zarządzania działem sprzedaży i marketingu. Cały projekt dalej jest realizowany przez dwóch konsultantów SellWise – sprzedażowego i marketingowego, co pomaga w tym aby oba te obszary były ze sobą spójne i rozwijały się równomiernie.

Mikołaj Król

Prezes Zarządu BitBag Sp. z o.o.

Rezultaty projektu SellWise i BitBag

Wzrost sprzedaży o 198% w 18 miesięcy

Wdrożenie systemu CRM oraz analityki

Problem - wyzwanie, od którego zaczęliśmy.

BitBag trafił do nas jako kilkuosobowy zespół, ze sprawdzonym modelem biznesowym oraz istniejącym gronem klientów. Główną potrzebą było przesunięcie działań sprzedażowych z CEO na zespół sprzedaży i marketingu, który rozpocznie realizowanie zadań i pomoże firmie w szybkim wzroście. Dodatkowym celem było bezpośrednie dotarcie do większych klientów. Zarząd miał za sobą dużo doświadczeń z klientami, które docelowo miały być zamienione w skuteczne i sprawne procesy.

Rozwiązanie - jak zrealizowaliśmy ten projekt?

Współpracę rozpoczęliśmy od warsztatu zerowego, na którym zrozumieliśmy cele zarządu, sprawdziliśmy jak dotąd pracowano z klientami, dokąd firma docierała oraz jak sprzedawała. Na tej podstawie wspólnie klientem przygotowaliśmy plan działań.

Jednym z głównych wyzwań, które przed nami stało było stworzenie planu, który pozwoli dotrzeć bezpośrednio do dużych klientów rozsianych na całym świecie, bez ogromnych budżetów.

Zdecydowaliśmy się połączyć siły marketingowe i sprzedażowe. Z tego powodu do realizacji projektu zostało przydzielonych dwóch konsultantów.

Plan składał się głównie z:

  • Ułożenia procesu prospectingu,
  • Stworzenia procesu sprzedaży,
  • Pomocy we wdrożeniu nowych handlowców oraz marketerów,
  • Stworzeniu nowej strony internetowej,
  • Stworzeniu strategii marketingowej,
  • Stworzeniu procesu zarządzania dwoma działami wraz z miarami.

Aktualnie w roli Dyrektora sprzedaży i marketingu na godziny prowadzimy dalsze zmiany i sukcesywnie wdrażamy kolejne zmiany i poprawki.

W czasie realizacji projektu bardzo ważna była bliska współpraca z Zarządem oraz ogromne zaangażowanie CEO w sprawne wdrażanie zmian.

Rezultaty

Jako główne rezultaty BitBag wskazuje:

  • Wzrost sprzedaży o prawie 200%,
  • Zbudowanie działu sprzedaży i marketingu, który działa w większości samodzielnie,
  • Stworzenie procesu zarządzania, dzięki któremu wszystko jest transparentne,
  • Wsparcie we wdrożeniu nowych osób oraz systemu CRM.

Dziękujemy za zaufanie!


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.