Doradztwow sprzedaży B2B
Pomagamy firmom sprzedającym w modelu B2B w zwiększaniu przychodu poprzez doradztwo, w ramach którego pracujemy nad strategią, procesami i kompetencjami w zespole.
Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Doradztwow sprzedaży B2B
Pomagamy firmom sprzedającym w modelu B2B w zwiększaniu przychodu poprzez doradztwo, w ramach którego pracujemy nad strategią, procesami i kompetencjami w zespole.
Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Doradztwo w sprzedaży - na czym polega?
Doradztwo polega na zaangażowaniu konsultanta-eksperta z zewnątrz, który pomoże klientowi w poprawieniu działań firmy, bez konieczności zatrudniania ekspertów do wewnątrz organizacji. Konsultant dzięki doświadczeniom wyniesionym z podobnych firm, pomaga zaplanować działania sprzedażowe oraz zamienić je w rzetelny plan działań. Następnie razem z zespołem po stronie klienta, regularnie wprowadza zmiany i realizuje założoną strategię – tak, aby sprzedaż była jeszcze bardziej efektywna.
W jakich obszarach pracujemy?
Jeżeli każda firma jest inna, to i obszarów, które pokrywa nasze doradztwo sprzedażowe – musi być wiele. Jedną z naszych najważniejszych przewag konkurencyjnych jest zbieranie w jednym miejscu wiedzy, która zazwyczaj jest rozproszona. W zależności od tego jak stworzony jest plan, konsultant prowadzący, angażuje konsultantów wspierających do współpracy z klientem, którzy specjalizują się w określonych zagadnieniach. Dzięki jednej osobie prowadzącej, projekt zachowuje integralność, a dzięki konsultantom wspierającym, wysoką specjalizację w każdym z obszarów.
01
Strategia sprzedaży i marketingu B2B
Przygotowujemy z klientem buyer persony oraz pełne strategie sprzedaży i marketingu B2B. Dzięki temu wszystkie działania bazują na dobrych fundamentach.
02
Aktywne pozyskiwanie klientów
Projektujemy z klientem proces aktywnego pozyskiwania klientów (prospecting). Uczymy handlowców, pomagamy tworzyć komunikaty prospectingowe a później wyciągać wnioski i je poprawiać.
03
Skuteczny proces sprzedaży
Razem z klientem budujemy skuteczny proces sprzedaży. Od kroków do podjęcia, kryteriów sukcesu, aż po scenariusze spotkań, dokumenty ofertowe i scenariusze negocjacji.
04
Zarządzanie działem sprzedaży
Zatrudniamy i wdrażamy managerów lub dyrektorów sprzedaży. Budujemy systemy zarządzania, systemy premiowe, metryki i scenariusze spotkań z zespołem. Wszystko co potrzebne, aby dobrze zarządzać.
05
Skuteczna ekspansja zagraniczna
Pomagamy klientom budować sprzedaż za granicą. Od zbudowania strategii, zatrudnienia zespołu, przez prospecting, proces sprzedaży aż do budowy oferty handlowej.
06
Audyt obecnych działań sprzedażowych
Zawsze kiedy to potrzebne, audytujemy bieżące działania w sprzedaży i pomagamy określić co warto poprawić. Dzięki temu klient ma materiał rozwojowy do pracy ze swoim zespołem.
07
Systemy IT wspierające sprzedaż
Podczas budowy procesów i strategii, pomagamy dobrać i wdrożyć niezbędne systemy IT. Ich najważniejszą funkcją jest zbieranie danych i analityka, która pomaga nam podejmować dobre decyzje.
08
Połączenie sprzedaży i marketingu
Budujemy kompleksowe działania marketingu i sprzedaży, tak aby połączyć wysiłki obu zespołów. Budujemy reguły i zasady współpracy oraz wspólne fundamenty.
Zapytaj o problem, który chcesz rozwiązać
Większość działań dla klientów projektujemy na zamówienie. Zapytaj o sytuację Twojej firmy i odpowiemy czy możemy pomóc.
Chcesz poprawić sprzedaż?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania sprzedaży.
Jak wygląda naszproces doradztwa w sprzedaży?
Warsztat zerowy
Każdy klient jest inny i każdy projekt musi wyglądać zupełnie inaczej. Ważnym punktem warsztatu zerowego jest zrozumienie celów firmy oraz tego w jaki sposób działa obecnie. Konsultant dba aby rozpisać cele, które stawia sobie klient. W czasie warsztatu doprowadzamy również do tego, aby cele współgrały ze sobą. Następnie mapujemy wszystkie niezbędne procesy – od prospectingu, przez sprzedaż aż do zarządzania. Konsultant spędza czas z zespołem klienta i sprawdza kilkaset elementów. Między innymi zwracamy uwagę na to jak rozmawiają handlowcy, co piszą w mailach oraz jakie mają cele. Podczas zakończenia warsztatu zerowego klient dzieli się z klientem wstępnymi obserwacjami i umawia na przygotowanie raportu z planem.
Rezultat: Klient i my, mamy takie samo zrozumienie aktualnej sytuacji firmy oraz jej celów. Mamy solidne podstawy do zbudowania planu rozwoju.
Gotowy raport i plan rozwojowy
To najważniejszy etap. Konsultant po warsztacie zerowym przygotowuje raport, który zbiera wszystkie obserwacje oraz sugestie rozwojowe. Raport podzielony jest na kategorie procesów w firmie klienta (np. pozyskiwanie klientów, sprzedaż, marketing). Najbardziej istotnym elementem raportu jest plan rozwojowy. Przygotowujemy go tak, aby realizował cel klienta i uwzględniał możliwości obu stron. Plan zawsze podlega wspólnej dyskusji i dopracowaniu. Nigdy nie idziemy dalej dopóki nie przygotujemy planu, który odpowiada klientowi i rzeczywiście realizuje cele.
Rezultat: Plan rozwojowy dla firmy, który jest zaakceptowany przez obie strony i bazuje na naszym doświadczeniu.
Rozpoczęcie wdrożenia
Na tym etapie startuje właściwy projekt. Zaczynamy realizować zaprojektowane kroki. Dbamy, aby na początku wdrożenia uzgodnić z klientem wszystkie ważne obszary, takie jak odpowiedzialność za wykonywanie zadań, bieżący kontakt czy wyciąganie wniosków. Podczas realizacji pierwszych warsztatów budujemy strategię działania, procesy, metryki i wszystko co było zawarte w planie. Na tym etapie konsultant prowadzący często angażuje innych konsultantów z zespołu.
Rezultat: Pierwsze kroki planu są wdrożone w firmie klienta.
Stały monitoring i rozwój
Po wdrożeniu pierwszych kroków, mierzymy rezultaty i pomagamy w dopracowaniu procesów. Na tym etapie pomagamy klientom rozwiązywać wiele bieżących problemów i wdrażamy kolejne kroki planu. Nasz konsultant przyjmuje w firmie klienta rolę eksperta, który prowadzi strategiczne i procesowe działania. Dostosowujemy je do ruchów konkurencji, aktualnej sytuacji gospodarczej czy wewnątrzfirmowej. Często wdrażamy nowych pracowników, przebudowujemy procesy, czy z pomocą całego zespołu, szukamy rozwiązań największych problemów.
Rezultat: Dalszy rozwój dopasowany do sytuacji klienta i rozwiązywanie bieżących problemów.
Zobacz jak wygląda praca konsultantów sprzedaży
Chcesz poprawić sprzedaż?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania sprzedaży.
Doradztwo w sprzedaży - czy warto?
- Niesiemy ze sobą doświadczenie i studium przypadków kilkuset przedsiębiorstw w Polsce. Możemy dzięki temu wdrażać u klientów najnowsze i najbardziej skuteczne rozwiązania.
- Zazwyczaj koszty konsultacji są wielokrotnie niższe od potencjalnie popełnianych błędów.
- Posiadamy znaczną sieć konsultantów, która pozwala nam rozwiązać większość problemów w sprzedaży i zarządzaniu.
- Zaangażowanie profesjonalnego konsultanta w swoją firmę, pozwala uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz.
- Często zaangażowanie konsultanta, jest bardziej rentowne niż zatrudnianie dyrektora sprzedaży na stałe.
- Zaangażowanie profesjonalnej firmy doradczej, pozwala uniknąć różnych pomysłów na firmę w jej działach. Firma doradcza buduje z zespołem spójną strategię, którą później realizuje cała firma.
Doradztwo w sprzedaży - jakie są koszty?
Koszty naszego doradztwa są skalkulowane tak, aby były rentowne nawet dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród naszych klientów znajdują się nawet kilkuosobowe firmy, które dzięki tej usłudze, już na wczesnym etapie rozwoju firmy, w sposób świadomy budują jej przewagę konkurencyjną. Jeżeli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej darmową konsultację i opowiedz nam o sytuacji, którą próbujesz rozwiązać.
FAQ - najczęściej zadawane pytania o doradztwo w sprzedaży
Pracujemy z firmami, które sprzedają w modelu B2B. Projekt doradczy ma największy sens, kiedy już w zespole pracują handlowcy lub marketerzy. Nasi klienci to najczęściej firmy produkcyjne, przemysłowe, usługowe i handlowe. Najczęściej zatrudniające od kilkudziesięciu do kilkuset, a nawet kilku tysięcy pracowników.
Tak. Warsztat zerowy to element usługi, w którym oddajemy najwięcej wiedzy, w najkrótszym czasie. Wymaga zaplanowania, pojawienia się w firmie klienta oraz pracy kilku osób nad przygotowaniem raportu. Sam plan i raport budujemy w taki sposób, aby klient mógł użyć wniosków, jeżeli nie zdecyduje się na dalszą wspólną pracę. Koszt warsztatu zerowego to najczęściej od kilku, do kilkunastu tysięcy.
Dobry projekt doradczy nigdy się nie kończy. Jeżeli obie strony dobrze robią swoją pracę, z czasem jest coraz więcej wyzwań. Nowy konkurent, rotacja ważnego pracownika, nowa linia produktowa, nowe pomysły na pozyskanie rynku. To wszystko nas angażuje i dzięki naszym działaniom, firma klienta działa sprawniej. Pierwsza część (wdrożeniowa) najczęściej trwa od 6 do 12 miesięcy.
Jeżeli firma już działa, a zespoły robią dużo działań, pierwsze rezultaty mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach. Wtedy mamy możliwość wprowadzenia modyfikacji w już działających procesach i szybko obserwować wyniki. Na rezultaty czeka się najdłużej kiedy budujemy dział lub zespół od zera.
Po zamówieniu bezpłatnej konsultacji, najpierw zadzwoni nasz zespół sprzedaży. Na podstawie pierwszej rozmowy, razem z zespołem, dobierze konsultanta, którego doświadczenie najbardziej pasuje do celu i branży klienta. Następnie klient może poznać dobraną osobę w trakcie pierwszej rozmowy. Jeżeli ta przebiegnie pozytywnie, klient ma możliwość sprawdzenia merytoryki i stylu pracy konsultanta w trakcie warsztatu zerowego. Dzięki temu możemy mieć pewność, że konsultant pasuje do projektu.
Dzwonimy do każdego naszego stałego klienta raz na kwartał, aby sprawdzić zadowolenie z projektu. Jeżeli w projekcie występują bieżące problemy wystarczy powiedzieć o nich konsultantowi. Jeżeli jednak problem jest poważniejszy, każdy klient ma kontakt do lidera oraz szefa konsultantów. Zgłoszony w ten sposób problem jest zawsze rozwiązywany (przygotowujemy tzw. plan naprawczy).
Sposób pracy jest każdorazowo uzgadniany z konsultantem przy każdym projekcie. Niektóre nasze projekty są realizowane tylko zdalnie, a inne tylko w siedzibie klienta. Duża część z nich jest prowadzona w formule mieszanej – w zależności od przerabianego tematu.
Sprawdź klientów, którzy skorzystali z doradztwa w sprzedaży
Sprzedaż B2B - przydatne artykuły i podcasty
Fundamenty procesu sprzedaży – zbuduj raz a dobrze
Strategia sprzedaży B2B – jak ją stworzyć i rozwijać?
Zarządzanie sprzedażą – 11 najczęstszych błędów
Dobra oferta sprzedaży – jak ją przygotować?
Klient rozmyślił się – problem, który może zabić Twoją firmę
Zmiany w dziale sprzedaży – z czego wynika opór handlowców?
Proces sprzedaży i lejek sprzedaży – czym są i po co Ci one?
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy