Happy Client Story: Eltrans

Happy Client Story: Eltrans


Joanna Misiak

Konsultant sprzedaży B2B

Czym zajmuje się Eltrans?

Czym zajmuje się Eltrans?

Eltrans specjalizuje się w międzynarodowym transporcie farmaceutyków i towarów o wysokiej wartości. Firma obsługuje przedsiębiorstwa spedycyjne oraz bezpośrednich producentów z Polski i Europy. Obecnie zatrudnia około 160 osób łącznie z kierowcami.

malgorzata_lazowska_eltrans
Małgorzata Łazowska

Kierownik ds. zarządzania systemem jakości

Współpraca z Asią to profesjonalna, kompleksowa opieka nad wszystkimi obszarami, które zaplanowaliśmy podczas warsztatu zerowego. W pełni przygotowanie przed każdymi warsztatami, a każda minuta spotkania wykorzystana w 100%. Po każdym warsztacie otrzymywaliśmy ogromną dawkę wiedzy i inspiracji, dzięki czemu doskonale wiedzieliśmy, co mamy robić do kolejnego spotkania. Podczas warsztatów analiza tego, co udało się zrobić i ich ocena co jeszcze bardziej pomagało nam w udoskonaleniu zdobytej wiedzy.

Współpraca z Asią to profesjonalna, kompleksowa opieka nad wszystkimi obszarami, które zaplanowaliśmy podczas warsztatu zerowego. W pełni przygotowanie przed każdymi warsztatami, a każda minuta spotkania wykorzystana w 100%. Po każdym warsztacie otrzymywaliśmy ogromną dawkę wiedzy i inspiracji, dzięki czemu doskonale wiedzieliśmy, co mamy robić do kolejnego spotkania. Podczas warsztatów analiza tego, co udało się zrobić i ich ocena co jeszcze bardziej pomagało nam w udoskonaleniu zdobytej wiedzy.

Małgorzata Łazowska

Kierownik ds. zarządzania systemem jakości

Problem klienta

Współpracę rozpoczęliśmy od warsztatu zerowego, który pomógł nam ustalić prawdziwe marketingowe i sprzedażowe wyzwania, przed którymi stoi klient i problemy, z którymi się mierzy. W efekcie poznaliśmy pełny, aktualny obraz obszarów, które wymagają rozwoju. 

Warsztat zerowy wykazał, że na mocno konkurencyjnym rynku TSL o specjalizacji farmaceutycznej potencjalni klienci nie mają dużej świadomości istnienia marki Eltrans. W rozpoznawalności nie pomagał brak spójnej strategii marketingowej, brak ułożonego procesu sprzedażowego i brak wspierających te procesy narzędzi. Wyzwaniami, przed jakimi stanęliśmy, by zwiększyć ilość klientów końcowych, było opisanie procesu sprzedaży i ustrukturyzowanie działań marketingowych. Potrzebowaliśmy szybko wzmocnić widoczność marki na rynku, rozwinąć kompetencje zespołu i wypracować podejście procesowe, pracując w oparciu o nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż i marketing. Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?

konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka

Wprowadzone rozwiązania

Zaczęliśmy od zbudowania silnych podstaw strategicznych:

  • Opracowanie buyer person, określenie ich problemów, wyzwań i propozycji wartości Eltrans dla poszczególnych segmentów klientów.
  • Ustalenie kanałów dotarcia do opracowanych segmentów, stawiając na 3 filary: inbound marketing, outbound marketing i prospecting. 

Następnie zajęliśmy się marketingiem i działaniami takimi, jak:

  1. Poprawa widoczności marki:
    • Stworzenie struktury strony WWW.
    • Opracowanie treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek internetowych — atrakcyjnych dla odbiorców i robotów Google’a.
    • Zmiana wizerunkowa — nowe logo, zdjęcia na stronie, które podkreślają wartości Eltrans — dynamikę, rozwój i młodość.
  2. Zaprojektowanie lejków marketingowych skoncentrowanych na tym, by klienci “krążyli” dookoła firmy i byli w kontakcie z marką (powstały w tym celu lead magnety oraz cykliczny newsletter), oraz pozyskiwaniu leadów (między innymi dedykowany lejek pod targi).
  3. Równolegle rozpoczęte zostały intensywne działania wizerunkowe i prospectingowe w social mediach — głównie LinkedIn.
  4. Powtarzalne działania marketingowe i sprzedażowe zostały oprocesowane.
  5. Proces sprzedażowy został odzwierciedlony w nowym CRM, a współpraca z agencją jest monitorowana w oparciu o ustalone KPIs i tablicę PDCA.

Jakie osiągnęliśmy rezultaty?

Działania z pomocą SellWise pomogły osiągnąć mierzalne rezultaty, takie jak:

  1. Wzrost liczby klientów końcowych o 25%.
  2. Wzrost widoczności marki i zbudowanie wizerunku wiarygodnego partnera:
  • Wzrost obserwujących firmowego profilu LinkedIn o 200%.
  • Wzrost obserwujących na strony na Facebooku o 25%.
  • Średni Open Rate w newsletterach – powyżej 40% z mocną tendencją wzrostową. 
  • Systematyczny wzrost ruchu na stronie WWW z miesiąca na miesiąc – w marcu 2023 było 480 użytkowników, w grudniu 2023 było 672 użytkowników.
  1. Opisane powtarzalne procesy w marketingu (m.in. tworzenie mapy kontentu, cyklicznego newslettera, aktualizacja strony www, proces przygotowania do targów i działań na oraz po targach).
  2. Wprowadzona rutyna pracy w oparciu o KPIs i PDCA w marketingu.
  3. Zbudowanie kompetencji marketingowych w zespole.
  4. Ułożony proces sprzedaży i wdrożony do CRM.

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka