Czym zajmuje się Eltrans?
Czym zajmuje się Eltrans?
Eltrans specjalizuje się w międzynarodowym transporcie farmaceutyków i towarów o wysokiej wartości. Firma obsługuje przedsiębiorstwa spedycyjne oraz bezpośrednich producentów z Polski i Europy. Obecnie zatrudnia około 160 osób łącznie z kierowcami.
Małgorzata Łazowska
Kierownik ds. zarządzania systemem jakości
Współpraca z Asią to profesjonalna, kompleksowa opieka nad wszystkimi obszarami, które zaplanowaliśmy podczas warsztatu zerowego. W pełni przygotowanie przed każdymi warsztatami, a każda minuta spotkania wykorzystana w 100%. Po każdym warsztacie otrzymywaliśmy ogromną dawkę wiedzy i inspiracji, dzięki czemu doskonale wiedzieliśmy, co mamy robić do kolejnego spotkania. Podczas warsztatów analiza tego, co udało się zrobić i ich ocena co jeszcze bardziej pomagało nam w udoskonaleniu zdobytej wiedzy.
Współpraca z Asią to profesjonalna, kompleksowa opieka nad wszystkimi obszarami, które zaplanowaliśmy podczas warsztatu zerowego. W pełni przygotowanie przed każdymi warsztatami, a każda minuta spotkania wykorzystana w 100%. Po każdym warsztacie otrzymywaliśmy ogromną dawkę wiedzy i inspiracji, dzięki czemu doskonale wiedzieliśmy, co mamy robić do kolejnego spotkania. Podczas warsztatów analiza tego, co udało się zrobić i ich ocena co jeszcze bardziej pomagało nam w udoskonaleniu zdobytej wiedzy.
Małgorzata Łazowska
Kierownik ds. zarządzania systemem jakości
Problem klienta
Współpracę rozpoczęliśmy od warsztatu zerowego, który pomógł nam ustalić prawdziwe marketingowe i sprzedażowe wyzwania, przed którymi stoi klient i problemy, z którymi się mierzy. W efekcie poznaliśmy pełny, aktualny obraz obszarów, które wymagają rozwoju.
Warsztat zerowy wykazał, że na mocno konkurencyjnym rynku TSL o specjalizacji farmaceutycznej potencjalni klienci nie mają dużej świadomości istnienia marki Eltrans. W rozpoznawalności nie pomagał brak spójnej strategii marketingowej, brak ułożonego procesu sprzedażowego i brak wspierających te procesy narzędzi. Wyzwaniami, przed jakimi stanęliśmy, by zwiększyć ilość klientów końcowych, było opisanie procesu sprzedaży i ustrukturyzowanie działań marketingowych. Potrzebowaliśmy szybko wzmocnić widoczność marki na rynku, rozwinąć kompetencje zespołu i wypracować podejście procesowe, pracując w oparciu o nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż i marketing. Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.
Wprowadzone rozwiązania
Zaczęliśmy od zbudowania silnych podstaw strategicznych:
- Opracowanie buyer person, określenie ich problemów, wyzwań i propozycji wartości Eltrans dla poszczególnych segmentów klientów.
- Ustalenie kanałów dotarcia do opracowanych segmentów, stawiając na 3 filary: inbound marketing, outbound marketing i prospecting.
Następnie zajęliśmy się marketingiem i działaniami takimi, jak:
- Poprawa widoczności marki:
- Stworzenie struktury strony WWW.
- Opracowanie treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek internetowych — atrakcyjnych dla odbiorców i robotów Google’a.
- Zmiana wizerunkowa — nowe logo, zdjęcia na stronie, które podkreślają wartości Eltrans — dynamikę, rozwój i młodość.
- Zaprojektowanie lejków marketingowych skoncentrowanych na tym, by klienci “krążyli” dookoła firmy i byli w kontakcie z marką (powstały w tym celu lead magnety oraz cykliczny newsletter), oraz pozyskiwaniu leadów (między innymi dedykowany lejek pod targi).
- Równolegle rozpoczęte zostały intensywne działania wizerunkowe i prospectingowe w social mediach — głównie LinkedIn.
- Powtarzalne działania marketingowe i sprzedażowe zostały oprocesowane.
- Proces sprzedażowy został odzwierciedlony w nowym CRM, a współpraca z agencją jest monitorowana w oparciu o ustalone KPIs i tablicę PDCA.
Jakie osiągnęliśmy rezultaty?
Działania z pomocą SellWise pomogły osiągnąć mierzalne rezultaty, takie jak:
- Wzrost liczby klientów końcowych o 25%.
- Wzrost widoczności marki i zbudowanie wizerunku wiarygodnego partnera:
- Wzrost obserwujących firmowego profilu LinkedIn o 200%.
- Wzrost obserwujących na strony na Facebooku o 25%.
- Średni Open Rate w newsletterach – powyżej 40% z mocną tendencją wzrostową.
- Systematyczny wzrost ruchu na stronie WWW z miesiąca na miesiąc – w marcu 2023 było 480 użytkowników, w grudniu 2023 było 672 użytkowników.
- Opisane powtarzalne procesy w marketingu (m.in. tworzenie mapy kontentu, cyklicznego newslettera, aktualizacja strony www, proces przygotowania do targów i działań na oraz po targach).
- Wprowadzona rutyna pracy w oparciu o KPIs i PDCA w marketingu.
- Zbudowanie kompetencji marketingowych w zespole.
- Ułożony proces sprzedaży i wdrożony do CRM.
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.