Inbound MarketingJakich efektów możemy się spodziewać?


Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


15 kwietnia 2021

15 kwietnia 2021

Pytanie, które często dostaje od moich klientów: Inbound marketing jakich efektów powinienem się spodziewać? No właśnie jakich? Jeżeli jesteśmy przy inbound marketingu to jest to często duże wyzwanie jeżeli chodzi o działania marketingowe szczególnie dla niektórych osób zarządzających firmą. Mamy takie poczucie że inbound marketing zawsze jest działaniem, które jest oddalone w czasie jeżeli chodzi o efekty to znaczy musimy dosyć dużo energii poświęć, musimy zrobić to konsekwentnie, żeby zobaczyć pewne efekty pewien wpływ na nasz marketing czy na naszą sprzedaż. Zanim zaczniemy podejmować tego typu dział działania, które będą miały charakter inbound marketingowy zawsze musimy sobie odpowiedzieć na pytanie: czy chcemy efektów błyskawicznych? Czy chcemy mieć efekty, które w pewien sposób są takim fundamentem marketingu i będą się rozwijały w czasie? To znaczy będą się kumulować będzie taki efekt kuli śniegowej i z czasem te działania, które teraz podejmiemy będą przynosiły nam pewne można powiedzieć bezpłatne już w przyszłości efekty. To jest pierwsze pytanie i jeżeli jesteśmy niecierpliwi, jeżeli potrzebujemy szybkich efektów to prawdopodobnie inbound marketing może być dla nas dosyć dużym wyzwaniem na samym początku. Natomiast jeżeli jesteśmy gotowi poświęcić więcej czasu na to żeby na początku zbudować te fundamenty, żeby zbierać żniwo później. To myślę że inbound marketing będzie dobrym kierunkiem i to nie jest też tak, że jesteśmy w stanie od razu wejść w inbound marketing i od razu zacząć działać. Na początku musimy sobie przygotować pewną strategie. Musimy zastanowić się nad tym z jakimi klientami chcemy pracować.

 Jaka jest nasza grupa docelowa?

Jakie wartości, jakie potrzeby możemy w tej grupie zagospodarować? Na podstawie tych wartości, na podstawie tych potrzeb powstaje pewien content plan, który może być rozpisany na miesiąc, na kwartał, nawet na rok do przodu. Jeżeli ktoś ma wystarczająco dużo zaparcia żeby to przygotować i wtedy zaczyna się ta żmudna praca. Czyli musimy ten content plan zacząć realizować, musimy robić to cyklicznie, musimy wydawać kolejne materiały, musimy dzielić się wiedzą, to jest właśnie to takie hasło, o którym bardzo dużo mówi się na Linkedinie czy w sieciach społecznościowych, żeby dzielić się wiedzą bo to buduje taki prawdziwy wartościowy marketing i to jest bardzo fajne hasło i to jest rzeczywiście prawda. Natomiast musimy pamiętać o tym że ta cykliczność w tym wszystkim jest najważniejsza, nawet jeżeli wypuścimy fantastyczne materiały, ale zrobimy to jednorazowo to nie da nam to tego efektu marketingowego na którym nam zależy. Stąd musimy mieć dużą konsekwencje i musimy mieć duże zaparcie, żeby rzeczywiście nad tymi materiałami pracować w długim okresie.

Jakich efektów możemy się spodziewać? 

Na pewno nie efektów błyskawicznych. Musimy się nastawić na to, że pierwsze efekty dobrze realizowanej strategii inbound marketingowej mogą przynieść nam efekty po kilku miesiącach, ponad pół roku, być może dopiero po roku. Wszystko zależy od branży, od naszego działania, od naszej grupy docelowej. Natomiast w momencie kiedy te efekty się pojawią one będą na pewno zauważalne dlatego, że oprócz tych zasobów finansowych, które wydajemy na różne płatne kampanie, na różne działania którymi w płatny sposób mamy dotrzeć do naszej grupy docelowej to nagle okaże się, że bardzo dużo z tego będzie pochodziło z pewnego ruchu organicznego, z różnych innych kanałów takich inboundowych i okaże się że będzie to nam rzeczywiście przynosiło nowych klientów.

Warto tutaj dodać, że cała strategia content marketingowa musi być oparta odpowiednią grupę. Musimy wiedzieć czy na pewno te wartości, które komunikujemy to są wartości przeznaczone dla naszych klientów, czy nie będziemy tym naszym inbound marketingiem ściągać niepotrzebnych odbiorców takich odbiorców których nie przekonwertujemy na naszych klientów. Wokół content marketingu można naprawdę jeszcze bardzo długo rozmawiać, erwsze pierwsze pytanie, które zadaliśmy dzisiaj: jakie efekty daje nam inbound marketing? Najprostsza odpowiedź odłożone w czasie. Natomiast jeżeli wszystko zrobimy prawidłowo to mamy później bardzo fajny ruch, który jest właściwie dla nas pewną wypadkową tego co zrobiliśmy wcześniej. Nie musimy zasilać tego cały czas nowymi finansami i w inbound marketingu bardzo często fajne jest to, że jeżeli coś raz zrobimy dobrze to potem możemy od tego  “odcinać kupony” bardzo, bardzo długo. Jeżeli macie jakieś pytania piszcie do mnie. Piszcie w komentarzach, chętnie na nie odpowiem i do usłyszenia w kolejnym materiale!


Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


Zobacz również:

Konsultant, trener i marketing manager od ponad 12 lat związany z marketingiem B2B i B2C. Już od początku budował doświadczenie tworząc struktury działów sprzedaży i marketingu w lokalnych projektach medialnych. Działa w oparciu o synergię sprzedaży i marketingu, łącząc to z ideą budowania holistycznego podejścia do Customer Experience.

W swojej pracy wykorzystuje:

  • praktyczne doświadczenie w budowie kampanii reklamowych,
  • twórcze metody opracowania komunikacji propozycji wartości,
  • efektywne podejście do budowy lejków marketingowych i programów lead generation.

Dzięki otwarciu na budowanie doświadczeń klientów dostrzega możliwości marketingowe na każdym z punktów styku klienta z marką. W jego opinii marketing ma nie tylko przynosić wymierne efekty biznesowe, ale również wnosić wartość dodaną w życie klientów.

Potrzebujesz wsparcia w marketingu B2B?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie rozwoju marketingu.

[contact-form-7 404 "Not Found"]
ilustracja_konsultacje_black