Happy Client Story: Decerto

Jak pomogliśmy firmie Decerto wejść na zagraniczny rynek i pozyskać dochodowych klientów?
Gdyby wejście na rynek zagraniczny było proste, każda firma próbowałaby swoich sił poza granicami kraju. A tak — udaje się to tylko nielicznym. Sprawdź, jak z pomocą SellWise firma Decerto dotarła do bardzo sprecyzowanej i wymagającej grupy odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
Czym zajmuje się Decerto?
Decerto to software house, który już od blisko dwóch dekad tworzy oprogramowanie usprawniające procesy sprzedażowe, logistyczne, związane z CRM-em i wiele innych. Z rozwiązań Decerto korzystają banki, firmy ubezpieczeniowe i korporacje z sektora finansowego. Flagowym produktem Decerto jest Hyperion, który po dołączeniu do dowolnej architektury, przejmuje konfigurację procesów, algorytmów i obliczeń produktów finansowych.
Z jakim problemem zgłosiła się do nas firma Decerto?
Głównym problemem firmy Decerto było niesystematyczne podejście do sprzedaży i marketingu, rozproszenie działań pomiędzy tymi działami i brak spójności. Dodatkowo firma miała w planach wejście na zagraniczny rynek. Tylko że kiedy sprzedaż i marketing działają bez jasnego planu i procesów — trudno porywać się na podbój zagranicznych rynków. Właśnie dlatego firma Decerto zgłosiła się do SellWise.
Jakie wprowadziliśmy rozwiązania?
Kluczowym krokiem podczas rozpoczęcia pracy, było stworzenie Buyer Person — precyzyjnych profilii idealnych klientów. Te dokumenty stały się fundamentem dla dalszych strategii marketingowych i sprzedażowych, pozwalając dopasować sposób działania do tych osób, które najbardziej potrzebują rozwiązań oferowanych przez Decerto.
Kolejnym etapem naszej pracy było uporządkowanie procesów w dziale sprzedaży. Następnie skoncentrowaliśmy się na działaniach marketingowych. Tutaj głównym punktem odniesienia był produkt Hyperion — strategia marketingowa zbudowana specjalnie dla tego produktu stała się fundamentem dla dalszych działań.
Później wprowadziliśmy nową taktykę content marketingową, która trafia prosto w potrzeby grup docelowych. Równocześnie zadbaliśmy o optymalizację publikacji, aby generowały jak najbardziej kaloryczny ruch organiczny z rynku w USA. Zauważyliśmy też, że dział marketingu w Decerto potrzebował wsparcia — mały zespół nie by w stanie prowadzić tak szerokich działań. Dlatego skierowaliśmy Decerto do HireWise, agencji rekrutacyjnej wyspecjalizowanej w rekrutacji ludzi sprzedaży i marketingu. Dzięki pomocy HireWise dział marketingowy Decerto poszerzył się o marketera, który miał dokładnie takie kompetencje, jakie potrzebne były w zespole. Przez cały okres trwania projektu zależało nam na tym, aby specjaliści i menedżerowie Decerto po zakończeniu naszej współpracy mogli samodzielnie kontynuować realizowanie skutecznych działań sprzedażowych i marketingowych.

Marcin Nowak
Współwłaściciel Decerto
Dziękuję za wsparcie w określeniu strategii marketingowej podkreślającej naszą specjalizację i najmocniejsze strony, wsparcie w budowie działu marketingu oraz procesów marketingowych w naszej firmie. Czujemy teraz, że jesteśmy gotowi dalej działać samodzielnie.
Jakie osiągnęliśmy rezultaty?
Dzięki współpracy z SellWise Decerto zyskało nową specjalizację skoncentrowaną na rynku ubezpieczeń. Nasz zespół wspomógł klienta w procesie rekrutacji i strukturyzacji nowego działu marketingu. Dzięki uspójnieniu działań sprzedażowych i marketingowych firma otworzyła możliwości na szersze pozyskiwanie klientów zagranicznych. Jednak to, co jest najważniejsze — to fakt, że procesy, które wprowadziliśmy, działają również po zakończeniu naszej współpracy.
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.