Jak już wspominałem w zeszłorocznym rankingu, Firmao to narzędzie, które łączy w sobie funkcjonalności systemu CRM, ale także rozwiązania charakterystyczne dla narzędzi ERP. Czyni go to pewnego rodzaju ewenementem na rynku, na którym funkcjonuje już od 10 lat, ciągle się rozwijając, aby wychodzić naprzeciw rosnącym wymaganiom użytkowników. Obecnie z Firmao korzysta ponad 50 000 użytkowników. Dlaczego zdecydowali się oni akurat na ten system? Sprawdzamy!

 

Jak zacząć?

Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy na stronie Firmao to zielony button, który umożliwia rozpoczęcie testów systemu. Witryna, jak i same narzędzie występują w trzech wersjach językowych – w polskiej, angielskiej i niemieckiej.

Proces rejestracji jest banalnie prosty. Podajemy podstawowe dane i w ciągu kliku sekund otrzymujemy dostęp do panelu systemu, który na początku prosi nas o uzupełnienie ogólnych informacji, takich jak: liczba pracowników w firmie, NIP firmy, numer telefonu. Można od razu dostosować preferowaną skórkę systemu, a także skontaktować się z Firmao w razie chęci dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb firmy. Już na wstępie zatem wiadomo, że można dokonywać zmian dedykowanych.

Ekran startowy zrobił na mnie dobre wrażenie. Można go modyfikować na wiele sposobów, jednakże zaproponowany przez Firmao pulpit jest dostatecznie dobry. Klasycznie mamy podgląd na kalendarz, wiadomości e-mail, listę zadań i wyniki finansowe, istnieje możliwość dodania nowego widoku, a także zmiany układu. Eksperymenty są zatem dozwolone, w razie, gdyby były nieudane można przywrócić widoki do domyślnych ustawień.

Menu znajdujące się po lewej stronie jest przejrzyste, doskonale przedstawia to, co kryje się pod każdą z zakładek – nie ma absolutnie do czego się przyczepić. Po prawej stronie znajdują się powiadomienia i co bardzo przydatne – dostęp do czatu, który umożliwia nam szybki kontakt z Firmao w razie jakichkolwiek trudności. Poza czatem, z pomocy można skorzystać dzwoniąc pod podany na stronie numer telefonu (8:00 – 16:00), a także pisząc e-maile (07:00 – 23:00).

Integracje

Kto już przejrzał kilka moich recenzji, ten wie, że pierwsze integracje, które biorę na warsztat to zdecydowanie skrzynka mailowa i kalendarz. Zdziwiłbym się jakby którejś z nich tutaj zabrakło, ale całe szczęście nie muszę – Firmao posiada je obie.

Synchronizacja ze skrzynką mailową jest jedną z prostszych wśród tych, które kiedykolwiek miałem okazję przeprowadzać. Wystarczy wpisać adres mailowy i hasło – trwa to dosłownie kilka sekund. Po zaimportowaniu poczty wszystko działa jak należy. Co jest bardzo fajne – można wygenerować raport, który pokazuje statystykę wysłanych e-maili.

 

Integracja z kalendarzem nie jest taka oczywista. Zniechęcony poszukiwaniami postanowiłem skontaktować się z supportem, który dopiero włączył mi tę funkcję. Duży plus za szybki czas reakcji, ale akurat uważam, że taka powszechna integracja jak ta z kalendarzem powinna być dostępna „od ręki”.

Wśród innych, dostępnych integracji można wymienić:

  • Integrację z VOIP/SIP,
  • Integrację z usługą SMS,
  • Integrację z Presta-Shop,
  • Integrację z Rewzor GT oraz Wapro Fakir,
  • Integrację z firmami kurierskimi,
  • Integrację z Aplikacją Ramzes,
  • Integrację z drukarką fiskalną,
  • Integrację z Allegro,
  • Integrację z emSzmal 3.

Część z wymienionych może być wdrożona samodzielnie, niektóre – przy pomocy konsultantów Firmao. Szczerze mówiąc liczyłem na więcej. Co prawda jest dostępne API, ale mimo wszystko brakuje mi niektórych gotowych integracji. Wystarczyłoby dołożyć Zapier, a byłbym usatysfakcjonowany. 🙂

 

CRM

Jak Firmao sprawdza się jako system CRM? Według mnie bardzo dobrze – posiada praktycznie wszystkie z funkcji, które dobry CRM powinien posiadać i jeszcze więcej. Możemy dodawać szanse sprzedaży, tworzyć katalogi produktów, wystawiać faktury, dodawać oferty, zamówienia, robić notatki i tworzyć bazy kontaktów.

Co do szans sprzedaży – szkoda, że jedynym możliwym widokiem jest lista. Uważam, że tablica kanban jest bardziej przystępna wizualnie i łatwiej z jej poziomu zarządzać szansami sprzedaży. Dużą zaletą jest natomiast czas dodania kontrahenta i samej szansy sprzedaży – odpowiednio 9 i 14 sekund – rewelacyjny wynik!

Z poziomu zakładki produktowej możemy w natychmiastowy sposób dodawać poszczególne produkty. Gdy stworzymy już konkretne katalogi, po zaznaczeniu wybranych produktów, możemy bezpośrednio tutaj stworzyć transakcję, ofertę albo zamówienie.

Gdybyśmy jednak chcieli przygotować ofertę/zamówienie od zera to można to zrobić z poziomu odpowiedniego modułu.

 

Oprócz powyższych, Firmao umożliwia nam również tworzenie rozbudowanych baz kontaktów. Klikając na daną pozycję widzimy od razu notatki przypisane do kontaktu, szanse sprzedaży, zadania, transakcje, oferty/zamówienia, e-maile i wiele innych. Bardzo fajnie, że te wszystkie kluczowe informacje znajdują się w jednym miejscu – te rozwiązanie z pewnością bardzo ułatwia pracę.

To, co pozwala nam badać efektywność naszych działań to raporty. W Firmao są one dostępne w poszczególnych modułach. W pierwotnej wersji nie są one za ciekawe – występują w postaci tabel, moim zdaniem, jest to mało przejrzyste rozwiązanie.

 

Warto tutaj dodać wzmiankę o rozwiązaniach takich jak Callback, Livechat i Chat. Dzięki pierwszemu z nich jesteśmy w stanie zbierać kontakty, które klienci zostawiają na naszej stronie. Wskakują one natychmiastowo do systemu, dzięki czemu możemy natychmiastowo się z nimi kontaktować. Livechat – tego chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Te narzędzie możemy w bardzo szybki sposób zainstalować na swojej stronie, jedyne co należy zrobić to wkleić krótki kawałek kodu. Callback – to chyba jedyny system CRM, który ma własne rozwiązanie tego typu. Oba z wymienionych ułatwiają budowanie pozytywnych relacji z klientami bezpośrednio z poziomu systemu CRM. Firmao nie zapomina też o tym, jak ważne są relacje i szybki kontakt w zespole, dlatego oferuje także komunikator wewnętrzny – bardzo przydatna funkcja.

Plusy

  1. Trzy wersje językowe, w tym polska wersja językowa.
  2. Wsparcie w postaci czatu, e-maila i telefonu. Tutaj muszę jednak dodać, że odpowiedzi w obu pierwszych przypadkach nie są natychmiastowe, zazwyczaj pojawiały się po kilku godzinach.
  3. Aplikacja mobilna.
  4. Moduł ofertowania.
  5. Katalog produktów.
  6. Integracja z VOIP.
  7. Krótki czas dodania kontrahenta i szansy sprzedaży.
  8. Możliwość zmian dedykowanych.
  9. Duża konfigurowalność systemu.
  10. Dostęp na podstawie ról.
  11. Narzędzia – Callback, Livechat i Chat.
  12. Funkcjonalność małego ERP.

 

Minusy

  1. Dodatkowa opłata za dostępność API.
  2. Brak integracji z narzędziami marketingowymi.
  3. Limitowana przestrzeń na pliki.

 

Podsumowanie

Firmao to system, który zdecydowanie pomaga zarządzać firmą w sposób kompleksowy. Oprócz funkcji zwykłego CRM daje nam jeszcze masę innych możliwości takich jak generowanie listy płac, prowadzenia ewidencji środków trwałych i inne. Jest jeden haczyk – z pewnością wszystkie z dostępnych modułów nie będą uruchomione. Warto dać Firmao szansę i nie zrażać się, gdy czegoś nie znajdziemy na własną rękę. To rozbudowane narzędzie z wieloma funkcjonalnościami, które w pełni możemy odkryć tylko korzystając z pomocy konsultantów.