Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2023

uslugi_ikona_b2b_crm

Sprawdź Ranking systemów CRM i wybierz ten, który najlepiej spełni potrzeby Twojej firmy. Przetestowaliśmy i porównaliśmy kilkadziesiąt produktów dostępnych na rynku, oceniając je na podstawie starannie dobranych kryteriów. Dzięki temu łatwo dobierzesz rozwiązanie, które spełni Twoje najważniejsze wymagania.

 

Ranking najlepszych systemów CRM w 2023 roku.

Założenia testu

Systemy CRM w naszym rankingu sprawdzamy pod kątem potrzeb firm z sektora MŚP w Polsce. To bardzo ważne, aby oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami spełniało wymagania polskiego rynku, ponieważ stawiane wymagania i oczekiwania mogą znacząco różnić się w porównaniu np. do Stanów Zjednoczonych lub krajów Europy Zachodniej. Dlatego w tegorocznej edycji przetestowaliśmy kilkadziesiąt systemów i stworzyliśmy zestawienie porównujące je na podstawie najważniejszych kryteriów. Każdy z nich przetestowaliśmy osobiście, aby otrzymać wiarygodne dane i móc uczciwie ocenić ich funkcjonalności.

Wśród głównych kryteriów, jakimi oceniliśmy każdy z systemów CRM w naszym rankingu, było:

  • możliwość założenia i prowadzenia karty klienta,
  • monitorowanie historii wydarzeń na kliencie,
  • dostępność polskiej wersji językowej oraz supportu,
  • aplikacja mobilna i jej funkcjonalności w dostępie do systemu CRM w pracy terenowej,
  • funkcjonalność modułu raportowania,
  • stopień automatyzacji oraz dostępność API,
  • posiadanie gotowej integracji z systemem marketing automation.

Wyróżnione Systemy CRM

Najczęściej wybierany:

BEZPŁATNY TEST

Dla marketingu i sprzedaży:

BEZPŁATNY TEST

Zobacz nowy ranking systemów CRM 2024

RANKING CRM 2024 - SPRAWDŹ
1 miejsce
35 pkt
2 miejsce
34,5 pkt
3 miejsce
31,5 pkt
4 miejsce
30,5 pkt
5 miejsce
30,5 pkt
6 miejsce
25,5 pkt
7 miejsce
25,5 pkt
8 miejsce
25 pkt
9 miejsce
24,5 pkt
10 miejsce
20 pkt
Systemy CRM
Intuicyjność użytkowania ( od 1 do 5) 5/5 5/5 4/5 3/5 3/5 3/5 3/5 2/5 3/5 3/5
Elastyczność / Konfigurowalność (od 1 do 5) 5/5 5/5 4/5 3/5 2/5 3/5 2/5 5/5 3/5 3/5
Darmowy test TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ
Przestrzeń na pliki Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu Bez limitu
Wersje językowe (liczba) 23 11 2 34 18 3 3 13 3 3
Ceny licencji za użytkownika ( ceny netto) 19,90-119,90 EUR 21-110 EUR 79-399 PLN 15-69 $ 25-300 EUR 69-115 PLN 44-116 PLN 52-142 PLN 69-159 PLN 12.99-79.99$
Wsparcie klienta po polsku
System w języku polskim
Filtrowanie i ustawianie widoków bazy kontaktow
Synchronizacja dwustronna kalendarza google / outlook
Wizualne przedstawienie procesu sprzedaży / widok kanban
Integracja z pocztą email
Dołączanie maili do kartoteki klienta
Szablony komunikacji z klientami
Moduł zadań do wykonania
Możliwość dodawania własnych pół do firmy / kontaktu / szansy sprzedaży
Budowanie i strukturyzowanie zespołów
Wsparcie wielu walut
Baza produktów
Aplikacja mobilna
Monitoring celów handlowców w systemie

Ograniczony

Możliwość analizy powodów wygranej i przegranej szansy sprzedaży

Tylko przegranej

Tylko przegranej

Tylko przegranej

Tylko przegranej

Prognozowanie / estymacja sprzedaży na podstawie lejka
Integracja z VOiP
Call tracking w aplikacji mobilnej
Moduł do prowadzenia obsługi klienta
Moduł ofertowania
Automatyzacje

Tylko proste

Tylko proste

Moduł tworzenia własnych raportów
Dostępne API
Integracja z Zapier / Make / Integrately
Gotowa integracja z systemem marketing automation
Moduł budowy formularzy na stronę internetową
Darmowy test TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ TESTUJ

Pomożemy Ciwybrać system CRM

Pomożemy Ciwybrać system CRM

Chcesz wybrać system, ale nie wiesz, który spełni Twojej wymagania? A może masz inne pytania dotyczące CRM? Porozmawiaj z naszym konsultantem w ramach bezpłatnej konsultacji.

Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych. (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacja_blue

Ranking CRM – Jak samodzielnie wybrać system?

  1. Na podstawie danych w tabeli wybierz kilka systemów (np. dwa lub trzy), które najbardziej odpowiadają wymaganiom w Twojej firmie.
  2. Każdy system CRM posiada obszerną recenzję, która pomaga w uruchomieniu i postawieniu pierwszych kroków w danym oprogramowaniu oraz ocenie, czy ten system CRM faktycznie pasuje do potrzeb organizacji.
  3. Analiza recenzji pozwala wybrać te systemy, które warto przetestować. Klikając przycisk „TEST” możesz bezpłatnie wypróbować każdy z nich w praktyce. Sugerujemy przeprowadzić testy w większym gronie – z doświadczenia wiemy, że wnioski z takich testów są różne np. w ramach jednego działu sprzedaży. Dlatego warto zebrać spostrzeżenia od różnych osób w firmie, które będą korzystać z systemu CRM.
  4. Ostatnim krokiem jest zakup tego systemu, który po fazie testów spisał się najlepiej.

Uwaga!

Przy systemach CRM znajdziesz linki, które służą do poznania wersji testowej produktu. Jeżeli skorzystasz z tego linku, to Twoja cena się nie zmienia. Nam natomiast część poniesionej opłaty pozwoli sfinansować kolejne przedsięwzięcia oraz następne edycje tego rankingu CRM. Twój wybór i zakup pomaga nam się rozwijać. Dziękujemy!

Ranking Systemów CRM - Top 10

Pipedrive


Pipedrive przez kolejny rok udoskonalał swoje narzędzie, dzięki czemu obecnie obejmuje prowadzenie w naszym rankingu. Niski próg wejścia najtańszej licencji sprawił, iż stał się on przystępny dla każdego — od małych zespołów potrzebujących podstawowych funkcji narzędzia (już za 14,99 eur/użytkownik) aż do wielkich klientów korporacyjnych, którzy dzięki rozbudowanym funkcjom dodatkowych modułów mogą rozwijać swój system i zautomatyzować go w taki sposób, w jaki tego potrzebują.  

System rozwija się również w kierunku pozyskiwania leadów (połączenie ze stroną internetową, chat, formularze). Ponadto Pipedrive został ostatnio rozbudowany o moduł do prowadzenia projektów. Dzięki stabilnej ścieżce rozwoju system staje się coraz silniejszą pozycją w naszym rankingu.

Przetestuj

Silne strony

  • Pipedrive jest bardzo dojrzałym systemem CRM (brak błędów lub innych problemów)
  • Leadbooster – prosty chat, bot, formularze
  • Bardzo dużo dostępnych integracji
  • Dopracowana aplikacja mobilna
  • Możliwość prowadzenia realizacji w systemie
  • Moduł prospectingu – zarządzania leadami
  • Możliwość wysyłania newslettera

Słabe strony

  • Brak modułu ofertowania
  • Brak obsługi w języku polskim oraz drobne błędy w tłumaczeniu
  • W pipedrive nie ma możliwości wprowadzania zmian na zamówienie

Więcej w pełnej recenzji:

HubSpot


Dynamika rozwoju tego systemu jest imponująca. Utrzymuje się on w czołówce naszego rankingu. HubSpot rozbudował swoją platformę do potężnego narzędzia, zachowując przy tym jego modularną budowę. Rozdzielenie marketingu, sprzedaży, obsługi klienta CMS oraz operacji pozwala na swobodną konfigurację funkcji według własnych potrzeb. Największą wadą dla polskich firm pozostaje brak obsługi NIP. Narzędzie jest warte uwagi szczególnie dla zespołów chcących automatyzować jak najwięcej działań w procesie sprzedażowym (z licencją Sales Pro).  Wielkie brawa!

Przetestuj

Silne strony

  • All-in-one (Marketing+Sprzedaż+Obsługa Klienta)
  • Pomimo kompleksowych rozwiązań, integruje się z Zapier
  • HubSpot Academy zapewnia dużo materiałów edukacyjnych
  • Moduł prospectingowy
  • Automatyzację
  • Możliwość budowy własnych raportów
  • Płatność tylko za bezpośrednio produkcyjnych

Słabe strony

  • Brak połączenie z GUS
  • Brakuje planu pomiędzy starter a professional – duża różnica w cenie
  • Brak wsparcia w j. polskim

Więcej w pełnej recenzji:

Livespace


System Livespace przeszedł kilka istotnych zmian i wciąż dobrze odpowiada na potrzeby polskich MŚP. System utrzymuje się w czołówce rankingu, jednak spada poniżej HubSpot. Dzięki funkcjonalności nieliniowego procesu sprzedaży można w nim zbudować nawet bardzo wymagające procesy. To funkcjonalność, której nie oferuje niemalże żaden inny system CRM. Livespace mimo minimalistycznego interfejsu użytkownika jest przystępnym i intuicyjnym systemem, który oferuje wiele możliwości. 

Na uwagę polskich firm zasługuje fakt, że dzięki wbudowanej wyszukiwarce możemy uzupełniać dane firmy poprzez wpisanie NIP (integracja z bazą GUS). Zaletą tego systemu jest dobra integracja ze skrzynkami e-mail, a dzięki dodatkom, takim jak np. Calltracker możliwa jest również rejestracja połączeń telefonicznych (dostępna tylko w telefonach z systemem android). Dzięki ciągłym udoskonaleniom system może się teraz pochwalić ciekawą analizą statystyk ze zbiorem wskazówek dla użytkowników — system zwraca użytkownikom uwagę na możliwe problemy występujące w trakcie procesu sprzedaży.

Przetestuj

Silne strony

  • Nieliniowy proces sprzedaży
  • Integracja z Zapier
  • Prosty interfejs
  • Duże możliwości filtrowania danych
  • Sekwencje mailowe

Słabe strony

  • Brak modułu ofertowania
  • Brak możliwości budowy własnych raportów 
  • Brak automatyzacji 
  • Brak modułu prospectingu

Więcej w pełnej recenzji:

Freshworks


Narzędzie freshworks jest potężnym systemem, który zajmuje czwarte miejsce w naszym tegorocznym rankingu z niewielką stratą wobec Livespace. Najważniejszym argumentem przemawiającym za jego wyborem jest odświeżony i przejrzysty interfejs oraz bogaty ekosystem różnych rozwiązań. Wśród nich jest między innymi Freshdesk, Freshcaller, Freshchat, Freshservice i inne. System oferuje polskie wsparcie użytkownika i dzięki wielu dostępnym rozwiązaniom jest świetnym wyborem dla zespołów, które wymagają od systemu CRM nieco większej funkcjonalności.

Przetestuj

Silne strony

  • Aż 34 wersji językowych – w tym wersja polska
  • Wiele różnych dodatkowych modułów – Freshdesk, Freshcaller, Freshchat, FreshService i inne
  • Integracja z Zapier
  • Duża przejrzystość systemu
  • Moduł zarządzania leadami

Słabe strony

  • Brak modułu ofertowania
  • Miejscami, w polskiej wersji językowej, język angielski przeplata się z językiem polskim
  • Mała sieć partnerów w Polsce

Więcej w pełnej recenzji:

Salesforce


Salesforce to rozwiązanie dedykowane dla większych firm — zarówno z większymi potrzebami, jak i większym budżetem. Ten system jest droższy od pozostałych rozwiązań. Przeszkodą we wdrożeniu Salesforce w MŚP jest brak integracji z Zapierem, co nie pozwala na jego proste i niedrogie połączenie z praktycznymi aplikacjami.
Salesforce zasługuje na uwagę szczególnie wśród dużych firm z wysokimi budżetami.

Przetestuj

Silne strony

  • Bardzo szeroka funkcjonalność
  • Możliwość odwzorowania procesów prospectingu
  • Duża możliwość przebudowy systemu

Słabe strony

  • Wysokie koszty wdrożenia i eksploatacji
  • Momentami skomplikowany interfejs
  • Rozbudowa systemu wymaga wsparcia deweloperów
  • Brak wsparcia po Polsku

Więcej w pełnej recenzji:

Bergsystem


Prosty system, którego przyjazny interfejs oraz przejrzysty proces sprzedaży sprawdza się w wielu branżach (finansowej, ubezpieczeniowej czy fotowoltaicznej). Daje możliwość zarówno prowadzenia sprzedaży, jak i realizacji obsługi klienta, a jego dodatkowymi atutami są takie funkcje jak procedowanie sprzedaży ratalnej, nadzorowanie płatności czy budowanie przypomnień dla klienta. System jest ciągle rozwijany i udoskonalany, a dzięki dodaniu modułu spraw oraz integracji z Zapierem sprawdzi się jako bardzo praktyczne narzędzie do zarządzania sprzedażą i obsługą posprzedażową.

Przetestuj

Silne strony

  • System łatwy w obsłudze
  • Wnikliwe odwzorowanie procesów
  • Duża możliwość budowania własnych grup pól dodatkowych
  • Przystępny interfejs

Słabe strony

  • Brak aplikacji mobilnej – jedynie wersja mobilna z poziomu przeglądarki
  • Mała liczba integracji
  • Brak automatyzacji
  • Brak modułu własnych raportów

Więcej w pełnej recenzji:

Synergius

Kolejny w tegorocznym rankingu system zasługujący na uwagę. Synergius jest uproszczoną wersją systemu Aura Business, który jest przez nas z powodzeniem wdrażany w bardzo dużych organizacjach. Synergius w ostatnim roku wykonał bardzo duży przeskok jakościowy — zarówno pod kątem funkcjonalności, jak i wdrożenia nowego wyglądu. Fakt, że jest „mniejszą” wersją systemu Aura Business pozwala  na sprawne przejście na większy system, kiedy firma się rozwinie. 

Z naszej perspektywy najbardziej istotną zaletą tego systemu jest dostępność integracji z popularnymi na polskim rynku programami sprzedażowymi, takimi jak SubiektGT, Optima i podobnymi. Dzięki temu oraz integracją z GUS staje się bardzo dobrym wsparciem zespołu handlowego.

Przetestuj

Silne strony

  • Możliwość dodania katalogu produktów
  • Możliwość zmian dedykowanych
  • Gotowe integracje z programami handlowymi
  • Dużo informacji finansowych w katalogu firmy
  • Możliwość wystawiania zamówień

Słabe strony

  • Długi czas synchronizacji narzędzia ze skrzynką mailową
  • Brak integracji z VOIP
  • Mała przejrzystość systemu
  • Trudne prowadzenie procesów sprzedaży

Więcej w pełnej recenzji:

Asari CRM


Asari CRM pojawia się w naszym rankingu po raz pierwszy. System ten wywodzi się z branży nieruchomości, gdzie dotychczas zbudował sobie mocną pozycję. Dzięki ciągłemu rozszerzaniu funkcjonalności dziś zaspokaja potrzeby zarządzania procesem sprzedaży oraz wsparcia handlowca w budowaniu relacji i pracy z klientem również w innych branżach. Ponadto system wspomaga managerów w zarządzaniu zespołem dzięki takim funkcjom jak zarządzaniem wyposażeniem, wpłatami oraz wypłatami. Asari pozwala generować raporty zarówno w formie graficznej, jak i tabelarycznej oraz budować własne. 

Przetestuj

Silne strony

  • System łatwy w obsłudze
  • Automatyzacje
  • Moduł własnych raportów
  • Przystępny interfejs

Słabe strony

  • Brak skutecznego połączenia z mailem
  • Mała liczba integracji
  • Brak modułu ofertowania
  • Mało rozwinięte ustawienia procesów sprzedaży

Więcej w pełnej recenzji:

EngageBay


Kolejnym nowym systemem w naszym rankingu jest EngageBay. System ten składa się z 3 modułów — sprzedażowego, marketingowego oraz obsługi klienta więc wspomaga pracę każdego z tych działów. Do dyspozycji mamy narzędzie Livechat, które wspiera komunikację z klientem i pozwala zautomatyzować jej znaczną część. System gromadzi w jednym miejscu wszystkie działania prowadzone z klientem. Co ciekawe, w darmowej wersji Engagebay otrzymamy: sekwencje mailowe, landing pages, autorespondery mailowe oraz moduł e-mail marketing. Moduł obsługi klienta pozostaje zawsze za darmo

Przetestuj

Silne strony

  • All-in-one (Marketing+Sprzedaż+Obsługa Klienta) 
  • Narzędzie Livechat zintegrowane z systemem
  • Integracja z Zapier 
  • Automatyzacje w procesie sprzedaży 

Słabe strony

  • Brak polskiej wersji językowej
  • Brak integracji z GUS
  • Brak śledzenia połączeń w aplikacji mobilnej
  • Mała liczba raportów
  • Proste prowadzenie procesów sprzedaż

Więcej w pełnej recenzji:

Firmao


Firmao to jedyny system z naszego rankingu, który zalicza się do grona „małych systemów ERP”. Dzięki swoim unikalnym funkcjonalnościom jest często wybierany przez użytkowników, którzy mają potrzeby szersze niż sam CRM. Funkcje, takie jak magazyn, ofertowanie, płace czy kadry, oraz nadzorowanie projektów sprawiają, że staje się on „małym centrum dowodzenia” dla całej firmy. 

Na uwagę  zasługuje również fakt, iż twórcy systemu oferują możliwość dostosowania go do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Jest to usługa dodatkowo płatna, jednak pozwala na dopasowanie systemu do własnych, specyficznych potrzeb.

Przetestuj

Silne strony

  • Możliwość zmian dedykowanych
  • Opcja Callback i Livechat, dzięki którym można pozostawać w ciągłym kontakcie z klientem
  • Funkcjonalność małego ERP
  • Moduł ofertowania

Słabe strony

  • Nieprzejrzysty interfejs
  • Ograniczenia liczby dodatkowych pól
  • Mało rozwinięte raportowania procesu sprzedaży

Więcej w pełnej recenzji:

Podsumowanie


Oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management) służy do zarządzania relacjami z klientami. Wdrożenie systemu CRM m.in. pomaga firmom uzyskać dostęp do niezbędnych danych (np. analizy historii zakupów), odnotowuje rozmowy telefoniczne oraz wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby generować automatyczne odpowiedzi. W ten sposób firmy mogą zbierać informacje o potencjalnych klientach w jednym, spójnym systemie CRM. Automatyzacja sprzedaży i automatyzacja marketingu to kolejne zalety, które poprawiają obsługę klientów oraz wspierają najważniejsze procesy biznesowe. Oprogramowanie CRM uzupełnia również informacje zewnętrznego oprogramowania do zarządzania projektami.

Nasz ranking CRM zbiera informacje, które są najważniejsze z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Konsultanci SellWise przetestowali dostępne rozwiązania na rynku, aby dostarczyć Ci rzetelnych informacji na temat ich użytkowania. Praktyczne testy pozwoliły określić zalety i wady każdego systemu CRM, dzięki czemu łatwiej dobierzesz oprogramowanie, które odpowie potrzebom w Twojej firmie.

Masz pytanie dotyczące systemów CRM? Zastanawiasz się nad wdrożeniem takiego systemu w Twojej firmie? Chcesz skorzystać z bezpłatnej konsultacji? Wypełnij formularz poniżej, a nasz ekspert odezwie się do Ciebie.

Opis kryteriów rankingu, znajdziesz tutaj

Pomożemy Ciwybrać system CRM

Pomożemy Ciwybrać system CRM

Chcesz wybrać system, ale nie wiesz, który spełni Twojej wymagania? A może masz inne pytania dotyczące CRM? Porozmawiaj z naszym konsultantem w ramach bezpłatnej konsultacji.

Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych. (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacja_blue