Recenzja: Asari CRM - System CRM

Asari pojawia się w naszym rankingu po raz pierwszy. To bardzo ciekawy system – szczególnie do prowadzenia działań handlowych. Wywodzi się z rynku nieruchomości, jednak widać, że jego możliwości są o wiele większe. Oczywiście, jak w większości systemów CRM, tutaj dostawca również oferuje bezpłatny 14-dniowy okres testowy.

Jak utworzyć konto?

Aby skorzystać z dwóch tygodni okresu próbnego, wystarczy podać adres email i wykonać kolejne kroki na stronie Asari. Następnie pojawi się prośba o wskazanie rodzaju systemu, a w kolejnym etapie trzeba podać prawdziwe dane firmy i członków zespołu, aby na końcu potwierdzić adres mailowy i telefon poprzez SMS. Wtedy uzyskamy dostęp do pełnych możliwości systemu.

Pierwsze kroki

Na samym początku zobaczymy naprawdę ciekawy panel raportów. W jego skład wchodzą: faktury, prognozy, działania, kontakty, a nawet liczbę wykonanych telefonów.

Na menu główne składają się następujące kategorie: pulpity, raporty, szanse, firmy, kontakty, leady, faktury. W pozostałych zakładkach ukrywają się: wpłaty, wypłaty, działania, użytkownicy, dokumenty, produkty, kreator dokumentów, wyposażenie.

W tym systemie mamy firmy, kontakty i szanse sprzedaży w oddzielnych bazach.

Firmę zakładamy przez dość rozbudowany formularz, mając do dyspozycji pobieranie danych z bazy NIP. 

Dodatkowo możemy ustawić dowolne dane, jakie potrzebujemy utrzymywać na karcie firmy. Jest to duża baza informacji wyświetlana w przyjazny dla użytkownika sposób. Kontakty, historia, dokumenty, pliki, działania, faktury, notatki, zmiany i szanse. Jest to jeden z niewielu prostych systemów na rynku, który ma w swojej ofercie fakturowanie.

Moduł leady

Bardzo ciekawym elementem w systemie jest moduł leadów. Mamy tutaj do dyspozycji status komunikacji, który pozwala nam ocenić, czy jest to lead kwalifikowany, czy też nie. Jednak mam poczucie, że moduł ten nie został jeszcze w pełni dopracowany. Nie ma możliwości konwertowania leada w szansę sprzedaży, tylko jest w kontakt i firmę. A uważam, że powinno być dokładnie odwrotnie – najpierw firma i kontakt, potem lead, następnie szansa sprzedaży.

Szanse sprzedaży

Kolejny element to szanse sprzedaży. Tutaj mamy do dyspozycji widok typu kanban oraz tabelę. Wygląd jest przejrzysty, a cała karta dostarcza nam niezbędnych informacji.

Widzimy tutaj wszystkie połączenia i informacje niezbędne do prowadzenia sprzedaży wraz z procesem w formie ciekawego diagramu.

Działania

Kolejny ważny element systemu to działania. Zostały określone jako: połączenia telefoniczne, zadania, wydarzenia i spotkania. Rejestracja połączeń telefonicznych przebiega w specyficzny sposób. Pierwszy raz widzę w systemie stoper umożliwiający liczenie czasu połączenia. Bardzo ciekawa jest też opcja ustawienia celu rozmowy.

Działania oczywiście są łączone z obiektami takimi jak: firma, kontakt, lead czy szansa sprzedaży.

Produkty

W tym systemie mamy moduł produktów. Nie jest zbyt rozbudowany, jednak daje wystarczające możliwości rozgraniczenia, co sprzedajemy i w jakich cenach.

Karta produktu jest uproszczona. Pozwala nam na dodanie: nazwy, ceny netto, stawki VAT, ceny brutto oraz jednostki miary, waluty i typu produktu.

Istnieje również możliwość dodawania własnych pól. Dzięki temu można spersonalizować kartę produktu i opisać dowolne jego cechy.

Generator dokumentów

Kolejny ważny element systemu stanowi generator dokumentów – w tym również ofert. To rzadko spotykana opcja w systemach CRM.

Dodawanie dokumentu w tym przypadku jest łatwe. Wystarczy wypełnić prosty formularz: nazwa, język, rodzaj edytora (wizualny lub HTML) oraz widoczność w module wydruku: firma lub szansa sprzedaży. Jak już to zrobimy, to możemy przejść do edytora zawartości. Tutaj mamy do dyspozycji ciekawy przybornik pozwalający nam na zbudowanie dokumentu. Tabele, obrazy, teksty, media, filmy, a nawet kod programowania.

Wszystko to umożliwia na skuteczne budowanie szablonów dokumentów. Następnie dokument możemy dodać do danej szansy sprzedaży, a ofertę wydrukować.

 

Raporty

W Asari ten moduł zaskakuje. Mamy do dyspozycji dużą liczbę raportów w przystępnej formie. Raporty są w formie graficznej: większość z nich to wykresy lub diagramy. Można je układać w formie pulpitów. Każdy z raportów poza wykresem ma też podsumowanie liczbowe, w formie tabeli i kilka opcji personalizacji wyświetlanych danych.

 

Raport możemy wyeksportować do Excela oraz dodać do konkretnego pulpitu. Tabela pod wykresem prezentuje dane w czysto liczbowej formie. Wszystko zależy od raportu i preferencji użytkownika.

Aplikacja mobilna

Asari posiada aplikację mobilną, która pozwala na prowadzenie działań w CRM oraz na rejestrację połączeń telefonicznych. Jak na stosunkowo nowe rozwiązanie ma bardzo dobrze zaprojektowany call tracker, czyli opcje pozwalającą na dodawanie połączeń telefonicznych bezpośrednio po ich wykonaniu z telefonu komórkowego.

Podsumowanie

Asari pierwszy raz pojawiło się w naszym rankingu. Trzeba przyznać, że jest naprawdę ciekawym narzędziem. Widać w nim jeszcze powiew świeżości, jednak już teraz można powiedzieć, że w wielu opcjach nie odbiega od standardów przynajmniej krajowych. Na pierwszy rzut oka to niepozorny CRM wywodzący się z nieruchomości, lecz później, jak się go poznaje bliżej, okazuje się oprogramowaniem, które pozwoli zarządzić sprzedażą B2B do prospectingu poprzez kwalifikację, proces sprzedaży z ujęciem ofert i dokumentów.

Raportowanie jest na poziomie wystarczającym – pozwala na skuteczną ocenę, czy idziemy w dobry kierunku z naszym procesem sprzedaży. Dodatkowo trzeba przyznać, że cena narzędzia jest atrakcyjna. Dajmy mu szanse i zobaczmy jak sobie poradzi w tym roku 🙂


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm