Recenzja: Salesforce - System CRM


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


15 lipca 2021

Przedstawiamy pierwszy raz w naszym rankingu system CRM – Salesforce. W czasach, gdy biznes ciągle się zmienia, ten system ma wszystko co łączy epoka cyfrowa. Salesforce zapewnia proste w użyciu aplikacje biznesowe oparte na chmurze, które wspierają kontakt z potencjalnymi klientami, partnerami, współpracownikami i nie tylko. To wiodąca na świecie platforma CRM, która umożliwia firmom sprzedaż, obsługę i wprowadzenie na rynek jak nigdy dotąd.

 

Jak zacząć?  

W Salesforce mamy do wykorzystania 30 – dniowy, bezpłatny dostęp do narzędzia. W tym czasie możemy przekonać się bez skutków, czy ten system CRM jest tym, czego szukamy. W pierwszej kolejności, aby założyć konto należy, podać adres e-mail, imię, nazwę firmy, numer telefonu oraz hasło, a następnie uzupełnić kilka podstawowych informacji, takich jak: liczba użytkowników, stanowisko oraz język, na którym chcemy pracować.

 

 

Przez okres testowy otrzymujemy dostęp do wszystkich funkcjonalności, które możemy poznawać samodzielnie lub przy uruchomieniu trybu przewodnika.

Podróż po przewodniku nie jest wymagająca, dlatego warto przejść przez te cztery kroki, aby dowiedzieć się jak na przykład wygląda personalizacja procesu sprzedaży, konfiguracja lejka sprzedaży, zestawienie aktywności. Sam kokpit, wydaje się przyjemny i prosty. Widoczny jest podgląd na wyniki kwartalne, wsparcie asystenta, zadania i wydarzenia.

 

Pracując na głównym pulpicie widzimy funkcje, które mamy do dyspozycji w górnym menu – jest tam dostęp do zakładek, gdzie kryją się: pulpit, firmy, kontakty, leady, szanse sprzedaży, zadania, kalendarz, tablica, notatki, raporty, grupy, prognozy, więcej oraz ustawienia. Na samej górze znajdziemy również wyszukiwarkę i powiadomienia. 

Import kontaktów – jak to zrobić? 

Zaczynamy od importu firm i kontaktów, co można zrobić za pomocą pliku CSV, Outlook CSV, ACT! CSV oraz Gmail CSV.



CRM Salesforce

Leady i szanse to fundamenty Salesforce – Zarówno w przypadku potencjalnych klientów, jak i możliwości szans sprzedażowych można zobaczyć wszystkie rekordy jednocześnie lub wybrać określone segmenty do wyświetlania za pomocą przycisku widoków list lub filtrowania. System pozwala na podgląd w 3 wariantach: tabela, kanban, widok podzielony. 

 

Wchodząc na przykładową szansę sprzedażową można zobaczyć szczegółowe informacje:

Klikając przycisk Matk Stage as Complete (oznacz etap jako zakończony), samodzielnie dokonuje rejestracji kolejnego etapu.

Historia aktywności pojawia się poniżej w celu szybkiego odniesienia się do całej historii komunikacji. 

 

Dodatkową kartą jest karta rozmowy „Chatter” – pozwala na komentowanie ze współpracownikami ważnych informacji dotyczących postępów na szansie sprzedaży. 

Jest jeszcze karta „Details”, dzięki której jest możliwe przeglądanie i edycja danych.

 

 

Raporty 

CRM posiada również rozbudowane narzędzie do tworzenia raportów.

Gdy zaczynasz tworzyć nowy raport zostaniesz poproszony o wybranie raportu na podstawie różnych rekordów dla dowolnego typu rekordu, który wybierzesz.  

 

Po wybraniu raportu można dostosować raport dodając lub usuwać różne wiersze i zmieniać kryteria filtrowania

 

 

W zależności od typu wygenerowanego można również dodać wykresy do swoich raportów.

 


Dashboard

Następną funkcją jest Dashboard, gdzie można tworzyć i udostępniać pulpity nawigacyjne. Co ciekawe można je zapisywać w różnych folderach do kontrolowania oraz możemy udostępniać podgląd konkretnym użytkownikom.

Następna podstawowa funkcja to zarządzanie zadaniami – jest dobra do śledzenia interakcji z klientem. Zadania mogą być jednorazowe lub cykliczne i można je oznaczyć jako powiązane z określonym kontaktem czy firmą. Każde zadanie otrzymuje nazwę, datę, priorytet i status w przeciwieństwie do bardziej „trudnego” zadania. Każde zadanie można zaznaczyć jako otwarte lub nieukończone oraz można również tworzyć upomnienia.

 

Aplikacja mobilna

Salesforce posiada wersję mobilną, które współpracują z iOS oraz Androidem. Jest przejrzysta, widzimy w niej kontakty, szanse sprzedaży, zadania oraz powiadomienia. Aplikacja jest przyjemna w użytkowaniu.

 

Plusy 

    1. Wiele produktów biznesowych, które bezproblemowo integrują się ze sobą.
    2. Wskazówki dotyczące wszystkiego, od tworzenia niestandardowego typu raportu po włączanie powiadomień dla użytkowników.
    3. Forum dla użytkowników do bezpośredniej komunikacji z innymi administratorami i użytkownikami razem z bazą wiedzy.
    4. Funkcja zarządzania projektami.
    5. CRM dla użytkowników wszelkiego rodzaju dostępu do potężnego oprogramowania biznesowego z wieloma opcjami dostosowywania. 
    6. Świetny wybór dla małych firm, które szybko się rozwijają. 
    7. Integracja z wieloma aplikacjami. 
    8. CRM, który współpracuje z wieloma branżami.
    9. Intuicyjna obsługa.
    10. Monitorowanie szans sprzedaży.
    11. Aplikacja mobilna.
    12. Elastyczny pane/tablica
    13. Lepsza integracja z Gmailem 

 

Minusy

Warianty cenowe w Salesforce mogą szybko stać się skomplikowane, a wielu użytkowników skarży się na brak jasności, jeśli chodzi o to, co jest wliczone w cenę i jakie dodatkowe koszty. 


Podsumowując

 

Salesforce oferuje szereg produktów biznesowych, które bezproblemowo integrują się ze sobą. Firmy dzięki Salesforce, stopniowo mogą wdrażać nowe funkcje w razie potrzeby. Różne kategorie produktów Salesforce obejmują Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Commerce Cloud, Community Cloud, Quip i Salesforce Platform.

Jedną z funkcji Salesforce jest jego szerokie zastosowanie, co przekłada się na wiele łatwych integracji. Dzięki AppExchange użytkownicy mogą przeglądać wiele powszechnych używanych aplikacji, takich jak Jira, Zapier, Outlook, mnóstwo danych i narzędzi programistycznych, a także błyskawicznie integrować je z Salesforce CRM.

Prawie każdy CRM, ma formę społeczności online, ale społeczność Salesforce Trailblazer jest pełna dokumentacji, która jest bezcenna dla administratorów, co czyni ją prawdziwym atutem. Dostępne są instrukcje dotyczące wszystkiego, od tworzenia niestandardowego typu raportu po włączanie powiadomień dla użytkowników. Istnieje również forum tylko dla użytkowników do bezpośredniej komunikacji z innymi administratorami i użytkownikami.

Jedną z największych funkcji Salesforce są wbudowane funkcje zarządzania projektami, które oferuje użytkownikom. Można z łatwością zarządzać i budować przepływy pracy, przypisywać i śledzić zadania oraz sprawdzać uprawnienia. 

Salesforce CRM jest zbudowany z myślą o potrzebach przedsiębiorstw i dużych firm, ale wraz z rozkwitem świata SaaS i upowszechnieniem rozwiązań dla małych firm, Salesforce rozszerzył swój zakres o uproszczone opcje, które były łatwiejsze i tańsze. Dziś CRM oferuje użytkownikom wszelkiego rodzaju dostęp do potężnego oprogramowania biznesowego z wieloma opcjami dostosowywania. 

Salesforce sprawia, że ​​jest to doskonały wybór dla firm, które szybko się rozwijają. Salesforce AppExchange to jeden ze sposobów, w jaki użytkownicy CRM mogą tworzyć konfigurowalne systemy. Za pośrednictwem sklepu Salesforce oferuje integracje stron trzecich dla tysięcy aplikacji i oprogramowania, od wewnętrznych dodatków Salesforce po rozwiązania innych firm.

Salesforce jest tak ogromną firmą, oferta dostępnych dodatków branżowych jest obszerna, istnieje osobna sekcja dla dodatków dla małych firm, z których wiele jest bezpłatnych.

Na szeroki zakres opcji dostosowywania proces wdrażania Salesforce CRM różni się drastycznie. Po skonfigurowaniu systemu użytkownicy szybko przekonają się, że jest wart wysiłku. Salesforce CRM sprawia, że ​​proces nawigacji jest prosty, tak jak powinien być. Układ w stylu górnej zakładki jest typowy dla oprogramowania biznesowego i osobistego, dzięki czemu jest intuicyjny.

Dla wewnętrznych administratorów może być wymagane więcej szkoleń, ale Salesforce oferuje doskonałą kontrolę administracyjną. Nawet jeśli masz umiarkowaną wiedzę techniczną i doświadczenie administracyjne, nie powinieneś mieć problemów z codziennym zarządzaniem Salesforce, wprowadzaniem użytkowników lub aktualizowaniem uprawnień.