Recenzja: Synergius CRM - System CRM


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


1 lipca 2020

Synergius to mobilny system CRM, którego producentem jest polska firma Questy. Pozwala on zwiększać efektywność działań sprzedażowych i budować perspektywiczne relacje z klientami. Sami twórcy opisują go jako proste narzędzie, które nie wymaga wielu czasochłonnych szkoleń, pozwalających wykorzystywać jego potencjał w stu procentach. Czy można się wdrożyć w Synergiusa na własną rękę? Zaraz to zweryfikujemy.

 

Jak zacząć?  

Po wejściu na stronę natychmiastowo rzuca się w oczy pomarańczowy przycisk CTA – „Wypróbuj teraz”. Nie ma zatem na co czekać.

Miłym zaskoczeniem jest fakt, że już nie musimy prosić o dostęp do demo po przez formularz kontaktowy na stronie, wystarczy teraz wypełnić krótki formularz rejestracyjny i możemy zacząć testowanie Synergius CRM aż przez 30 dni.

Gdy uda nam się już utworzyć konto, wita nas całkiem przyjemny, czytelny, a przede wszystkim prosty pulpit. Domyślnie widzimy lejek szans sprzedaży i wykres kołowy przyczyn utraty szans. Oprócz tego, na stronie głównej mamy jeszcze zakładki takie jak: moje zadania, aktywność handlowców, raporty sprzedażowe i nieopłacone faktury. Oczywiście pulpit jest w pełni modyfikowalny – zakładki można edytować dowolnie, w zależności od potrzeb.

Menu znajduje się na górze strony. Wśród podstawowych modułów znajdziemy szanse sprzedaży, kalendarz, klientów, produkty, dokumenty i raporty. Ponadto, z tego poziomu można dodać zadania, zdarzenia, kontakty, oferty i zamówienia. Te wszystkie zakładki sprawiają, że zaczynam wierzyć, że jest to naprawdę kompleksowe narzędzie.

Integracje

Standardowo zaczynam od kalendarza i skrzynki mailowej – Synergius ma obie te integracje. W przypadku pierwszej, należy skontaktować się z konsultantem, aby ten włączył nam opcję synchronizacji kalendarza, który w wersji systemowej wygląda dość dobrze.

 

Integrację z pocztą można z kolei znaleźć w ustawieniach, w zakładce „Wiadomości email”. Synchronizacja trwa dłuższą chwilę – aby to zrobić należy posłużyć się protokołem IMAP.

Synergius CRM ma dostępne API, ale nie integruje się z VOIPem, dla niektórych firm może być dużym utrudnieniem. Ma natomiast kilka innych gotowych integracji z programami handlowymi, które z pewnością dla niektórych firm mogą być kluczowe. W tym obszarze system zdecydowanie się wyróżnia.

Gotowe integracje:

  • Symfonia Handel,
  • Symfonia ERP,
  • Comarch Optima,
  • Subiekt GT,
  • Subiekt Nexo,
  • Asseco Wapro Wf-Mag.

Fajnie, że Synergius jest otwarty i zachęca do konsultacji w razie potrzeby zintegrowania systemu z innym programem niż powyższe – za to plus.

 

CRM

Zawsze sprawdzam, w jaki sposób systemy CRM pozwalają zarządzać szansami sprzedaży. Synergius radzi sobie tutaj znakomicie. Nie dość, że pojawia się konkretna zakładka „Szanse sprzedaży” i nie trzeba kombinować na własną rękę, to moduł ten, jest po prostu przyjemny dla oka. Przyjmuje postać tablicy kanban, gdzie za pomocą metody drag & drop możemy migrować szansami, w zależności od etapu, na którym się znajdują. Co ważne, dodanie nowej szansy sprzedaży nie zajęło mi więcej niż 15 sekund – bardzo dobry wynik. Co ciekawe – widok szans sprzedaży wygląda niemal identycznie jak ten w Pipedrive. Pytanie tylko kto kim się inspirował? 🙂

 

Po najechaniu na szansę, przechodzimy do widoku, który daje nam podgląd na wszystkie informacje, które są niezbędne do finalizacji sprzedaży – możemy z tego poziomu wysłać maila, dodać ofertę, zamówienie, zadanie i inne.

Dodawanie szans sprzedaży to tylko jedna z funkcjonalności wśród wszystkich, które dobry CRM powinien posiadać. Synergius CRM umożliwia nam również prowadzenie bazy wiedzy o klientach, gdzie wszystkie informacje mamy pod ręką – jest to tzw. karta kontrahenta. Znajdziemy tam podstawowe informacje o firmie, historię finansową, dokumenty, aktywne rabaty, atrybuty, zadania i zdarzenia, e-maile i raporty. Wygodne jest to, że kontrahenta można dodawać po numerze NIP, a wszystkie jego dane zostaną zaciągnięte z GUSu. Nie jest to jednak jakiś ewenement – większość polskich systemów CRM posiada taką funkcję.

Oprócz powyższych możemy tworzyć katalogi produktów oraz opracowywać dokumenty – oferty handlowe, zamówienia i faktury. Nie można tym samym zapominać o raportach, w końcu to dzięki nim jesteśmy w stanie monitorować efekty naszej pracy i wyciągać wnioski, dzięki którym można ją ciągle optymalizować. Na ten moment dostępnych jest 14 raportów, które można modyfikować według dostępnych parametrów. Opcje przedstawienia wykresu też są konfigurowalne.

Często proces sprzedażowy wymaga osobistego spotkania w siedzibie potencjalnego klienta. W wielu przypadkach będzie to jeden z najważniejszych etapów budowania trwałych relacji biznesowych. Jednak koszty tego typu spotkań mogą być wysokie i nieść za sobą trudności organizacyjne – szczególnie, jeśli działamy w skali ogólnokrajowej. Duże znaczenie ma w tym przypadku lokalizacja kontrahentów, z którymi handlowcy muszą spotkać się osobiście. Aby zoptymalizować czas pracy i trasy przejazdu handlowców, możemy wykorzystać system CRM i funkcję wyświetlania lokalizacji kontrahentów na mapie. Pozwala ona redukować koszty podróży, takie jak paliwo, hotele, a przede wszystkim – czas handlowca.

Aplikacja mobilna

Mobilny CRM w aplikacji współpracuje z bazowym systemem Synergius CRM. Intuicyjny interfejs daje dostęp do jego kluczowych funkcji:

  • Baza firm i osób kontaktowych w CRM – możliwość bezpośredniego przechodzenia do połączeń telefonicznych.
  • Dodawanie notatek – możliwość dodania notatki np. po zakończonym spotkaniu.
  • Planowanie zadań – szybkie dodawanie nowych czynności.
  • Lista zadań – błyskawiczny dostęp do bieżących i zaległych zadań.

                             

Plusy

  1. Nielimitowana przestrzeń na pliki.
  2. Dostęp na podstawie ról.
  3. Integracja z pocztą.
  4. Gotowe integracje z programami handlowymi.
  5. Graficzne przedstawienie szans sprzedaży.
  6. Możliwość dodawania katalogów produktów.
  7. Krótki czas dodania szansy sprzedaży.
  8. Możliwość zmian dedykowanych.
  9. Moduł ofertowania.
  10. Wsparcie wielu walut.
  11. Dostępność API.

 

Minusy

  1. Brak integracji z VOIP.
  2. Mimo pozornie prostego wyglądu Synergius nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania.
  3. Długi czas synchronizacji narzędzia ze skrzynką mailową.

 

Podsumowanie

Synergius to system CRM, który jest przystępny dla użytkowników. Sam proces poznawania tego narzędzia jest przyjemny, ale mimo pozornie prostego interfejsu pojawiło mi się w głowie kilka pytań. Zbawiennym rozwiązaniem byłby zatem czat, którego na ten moment Synergius nie posiada, a uważam, że powinien. Co go wyróżnia na tle konkurencji, to gotowe integracje z najpopularniejszymi systemami księgowymi. Jeżeli szukasz podstawowego narzędzia do zarządzania sprzedażą, a dodatkowo zależy Ci na połączeniu go z narzędziami handlowymi, Synergius CRM jest dla Ciebie. W przypadku potrzeby posiadania bardziej rozbudowanego rozwiązania lepszym wyborem będzie rozwiązanie dedykowane – Aura Business, które również jest częścią tego „ekosystemu”.