Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2020


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


6 lipca 2020

uslugi_ikona_b2b_crm

To już trzeci raz, kiedy przygotowujemy ranking systemów CRM. Jeszcze nigdy nie zabrał nam on aż tak dużo czasu, ale wraz ze wzrostem popularności rankingu, wzrasta nasza ambicja, żeby przygotować go jeszcze lepiej. W tym roku, najpopularniejszy ranking systemów crm w Polsce, lepiej niż kiedykolwiek pomoże wybrać najlepszy CRM dla Waszej firmy. Mam zaszczyt zaprezentować nowy:

 

Ranking systemów CRM w chmurze dla małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Założenia testu

Od czasu kiedy ranking stał się popularny, pojawia się dużo wątpliwości do tego w jaki sposób powstaje. Założenia naszych testów są bardzo proste. W zeszłym roku pomogliśmy ponad 200 firmom wybrać dobry system CRM. Bazując na tych rozmowach oraz reakcjach samych producentów, tworzymy kryteria oraz dobieramy systemy, które będziemy testować. Każdy z systemów jest testowany przez nas osobiście. Nie polegamy na żadnych marketingowych obietnicach, wszystko sprawdzając w rzeczywistości. Z tego powodu tworzenie rankingu trwa bardzo długo. Często przetestowanie jednego systemu CRM potrafi zająć nawet kilka dni.

Założenia samego testu są podobne jak rok temu. Nie testujemy darmowych rozwiązań, oraz do rankingu dopuszczamy tylko te systemy, które w najtańszej płatnej wersji kosztują mniej niż 70 zł netto. Z naszego doświadczenia, droższe systemy, rzadko znajdują zastosowanie w polskich małych i średnich firmach.

Na tej podstawie wybieramy systemy, które kwalifikują się do porównania, a następnie rozpoczynamy testy.

Dodatkowo, każdy system, aby miał szansę znaleźć się w rankingu, musi spełniać kluczowe kryteria, bez których cieżko mówić o systemie CRM:

  • Możliwość założenia karty klienta,
  • Monitorowanie historii wydarzeń na kliencie,
  • Wersja responsywna (korzystanie na telefonie komórkowym),
  • Uprawnienia handlowiec/manager,
  • Moduł raportów,
  • Moduł szans sprzedaży.

ZOBACZ NOWY RANKING SYSTEMÓW CRM 2021! Kliknij w poniższy przycisk.

Ranking Najlepszych Systemów CRM dla MŚP 2021
Kliknij logo, aby przejść do opisu

Przejdź do opisu kategorii

Ilość punktów według SellWise

43

41

41

39

36

35

34

34

31

29

DARMOWY TESTTestTestTestTestTestTestTestTestTestTest
Cena użytkownik / miesięcznie netto59 – 179 PLN12 – 79 USD12,90 – 99,00 EUR30 – 80 PLN39,9 – 119,9 PLN12 – 100 EUR28 – 79,20 PLN24 – 99 PLN19 – 199 USD19 – 59 PLN
Łatwość użytkowania (od 1 do 5)5553445454
Elastyczność / Konfigurowalność (od 1 do 5)5555455444
Czas reakcji na zgłoszenie do supportu (średnia z 3 prób)28 minut17 minut180 minut11 minut348 minut391 minut15 minut167 minutBrak odpowiedzi24 minuty
Czas dodania kontrahenta i kontaktu16,50 s40,91 s22,37 s19,11 s9,10 s40,50 s48,56 s24,65 s67 s39,10 s
Czas dodania szansy sprzedaży22,53 s25,21 s28,57 s33,43 s27,42 s39,05 s45,48 s27,06 s36,01 s39,25 s
Przestrzeń na plikiBez limituBez limituBez limitu2 GB – Bez limituBez limitu1 GB – 100 GBBez limituBez limitu2 GB – 25 GB5 GB – 30 GB
Wersje językowe (liczba)33416412834317
Wsparcie9:00 – 17:0024/724/78:00 – 17:0024/78:00 – 16:009:00 – 18:008:00 – 16:00Nie podano9:00 – 17:00
Wsparcie klienta po polsku
Kalendarz
Synchronizacja kalendarza z CRM do Google
Synchronizacja kalendarza z Google do CRM
Planowanie/zlecanie zadań
Karta Klienta
Historia zdarzeń na kliencie
Uprawnienia managera/handlowca
Wsparcie wielu walut
Integracja z pocztą
Automatyzacja
Dostępne API
Zaawansowany moduł raportowania
Gotowe integracje z aplikacjami zewnętrznymi
Integracja z Zapier
Zarządzanie szansami sprzedaży
Szanse sprzedaży w widoku kanban
Możliwość dodawania własnych pól
Aplikacja mobilna
Monitoring celów handlowców w systemie
Moduł ofertowania
Integracja z VOIP
Możliwość zmian dedykowanych
DARMOWY TESTTestTestTestTestTestTestTestTestTestTest
PEŁNA RECENZJARecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzjaRecenzja

Zamów bezpłatnąkonsultację

Potrzebujesz wsparcia przy profesjonalnym wdrożeniu systemu CRM? Szukasz większego lub dedykowanego systemu? Nasz specjalista pomoże Ci dobrze wybrać.

Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych. (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacja_blue

Jeżeli którykolwiek z powyższych systemów CRM wydaje Ci się dobrym wyborem, warto pogłębić swoją wiedzę w dedykowanych recenzjach, które dokładnie opisują każdy z systemów. Dzięki temu można mieć pewność, że rzeczywiście wybrało się najlepszy system CRM dla swojej firmy. Każda recenzja opisuje jak korzystać z systemu, wskazuje na jego plusy oraz minusy. Miłej lektury!

Uwaga!

Przy systemach CRM znajdują się linki do wygenerowania wersji testowych. Skorzystanie z tych linków pomaga nam tworzyć kolejne wartościowe materiały i jednocześnie nie wpływa na opłatę, którą pobiera każdy z producentów. Bardzo dziękujemy za wszystkie kliknięcia :) 


Systemy CRM - Top 10

Livespace


Przetestuj Livespace przez 14 dni za darmo

BARDZO zależało nam, żeby Livespace nie objął pierwszego miejsca w rankingu, bo to pokazałoby, że nasz ranking jest obiektywny. Natomiast mimo ogromnych chęci, nie możemy manipulować punktacją i po raz trzeci z rzędu Livespace objął pierwsze miejsce. Z jednej strony sytem od zeszłego roku nie zmienił się za bardzo, ale z drugiej – wciąż jest CRMem, który najlepiej łączy funkcjonalności, wsparcie oraz optymalne działanie. Tablica z dyskusjami jest uzależniająca a nieliniowy proces sprzedaży (dla wtajemniczonych), absolutnie genialny. Livespace rzutem na taśmę wygrał tegoroczną edycję Rankingu CRM, głównie poprzez świetne wsparcie oraz optymalne czasy pracy z szansami i klientami, którymi wyprzedził pozostałych dwóch graczy na podium.

Zachęcamy do testów tegorocznego zwycięzcy!

Silne strony

  1. Bardzo przyjemny interfejs, który ułatwia użytkowanie,
  2. Świetne wsparcie użytkownika,
  3. Nieliniowy proces sprzedaży,
  4. Integracja z Zapier.

Słabe strony

  1. Brak modułu ofertowania.

Więcej w pełnej recenzji:

Freshsales


Przetestuj Freshsales za darmo

To debiut Freshsales w naszym rankingu i to bardzo efektowny. System przekonuje prostotą użytkowania oraz przede wszystkim – istnieniem w ogromnym ekosystemie innych rozwiązań, takich jak Freshdesk, Freshcaller czy Freshchat. Umożliwia to objęcie większości procesów obsługowo sprzedażowych w swojej firmie. Co więcej – mimo, że system jest zagraniczny, oferuje sprawne i Polskie wsparcie użytkownika. Wielkie brawa Freshsales!

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Aż 34 wersji językowych – w tym wersja polska,
  2. Wiele różnych dodatków – Freshdesk, Freshcaller, Freshchat i inne,
  3. Integracja z Zapier,
  4. Całodobowy support.

Słabe strony

1. Brak modułu ofertowania,
2. Miejscami, w polskiej wersji językowej, język angielski przeplata się z językiem polskim,
3. Rozdzielenie kontaktów i potencjalnych klientów – za każdym razem przy dodawaniu szansy sprzedaży, z potencjalnego klienta należało utworzyć kontakt, naszym zdaniem ta funkcja jest zbędna, bo wydłuża czas dodania transakcji.

Więcej w pełnej recenzji:

Pipedrive


Przetestuj Pipedrive przez 14 dni za darmo

Pipedrive to CRMowy klasyk znany niemalże wszystkim. Wydawało nam się, że w tym roku zwycięży, ale niestety brak polskojęzycznego wsparcia oraz długi czas oczekiwania na odpowiedź zaważył o wygranej. Jednak, jeżeli nie potrzebujesz wsparcia na co dzień, Pipedrive jest genialnym systemem, który ma gotową ogromną liczbę integracji, ze świetnie przemyślanym interfejsem oraz takimi dodatkami jak chociażby LeadBooster.

Zdecydowanie polecamy ten system CRM.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Pipedrive występuje w aż 16 wersjach językowych, w tym w języku polskim,
  2. Leadbooster – możliwość podpięcia czatbota do naszej strony internetowej z automatycznymi odpowiedziami, które od razu są gromadzone w systemie,
  3. Mnóstwo dostępnych integracji,
  4. Świetna aplikacja mobilna.

Słabe strony

  1. Brak modułu ofertowania,
  2. Miejscami pojawiają się słówka w języku angielskim – poszczególne wyrazy nie są przetłumaczone,
  3. Mimo, że Pipedrive jest bardzo modyfikowalny, to nie ma możliwości wprowadzenia dedykowanych zmian na zamówienie.

Więcej w pełnej recenzji:

Firmao


Przetestuj Firmao przez 14 dni za darmo

Firmao w tym roku zalicza znaczny awans wobec zeszłorocznych wyników. Aplikacja bardzo pozytywnie się zmienia i dostosowuje do trendów na rynku. Doceniamy Firmao przede wszystkim za ogromną możliwość dostosowania systemu, do potrzeb konkretnych klientów. Zespół Firmao jest bardzo pomocny i reaguje niesamowicie szybko. I coś o czym nie można zapomnieć – to jedyny system w zestawieniu, który można byłoby określić mianem “mały system ERP”.

Zachęcamy do testów i przeczytania recenzji!

Silne strony

  1. Możliwość zmian dedykowanych,
  2. Opcja Callback i Livechat, dzięki którym można pozostawać w ciągłym kontakcie z klientem,
  3. Funkcjonalność małego ERP,
  4. Moduł ofertowania.

Słabe strony

  1. Dostępność API w dwóch pierwszych planach wyłącznie za dodatkową opłatą (od 40 zł),
  2. Aplikacja mobilna – RWD zamiast klasycznej aplikacji mobilnej,
  3. Trudność użytkowania – mimo, że Firmao posiada wiele funkcji, to niektóre z nich są poukrywane bądź umieszczone nieintuicyjnie.

Więcej w pełnej recenzji:

CSMART


Przetestuj CSMART przez 14 dni za darmo

CSMART jest nietypowym systemem. Łączy on zaletę bardzo głębokiej możliwości modyfikowania systemu razem z producentem, wraz z przystępnym interfejsem, który działy sprzedaży bardzo szybko “łapią”. Na system powinni zwrócić uwagę szczególnie Ci, dla których pełne licencje pozostałych systemów są za drogie. CSMART oferuje bardzo dobry współczynnik jakości do ceny. Główną wadą systemu jest dość słabe wsparcie użytkownika, które mimo, że jest w języku polskim, zajmuje dość dużo czasu.

Zachęcamy do przeczytania recenzji i testów!

Silne strony

  1. Krótki czas dodania kontrahenta – około 9 s,
  2. Rozbudowany moduł faktur i magazynów,
  3. Możliwość modyfikacji systemu.

Słabe strony

  1. Czasami system się na dłuższą chwilę zawieszał, ale to były chwilowe przerwy,
  2. Brak integracji Zapier,
  3. Bardzo długi średni czas reakcji na zgłoszenie – 348 minut.

Więcej w pełnej recenzji:

Zoho CRM


Przetestuj Zoho CRM przez 14 dni za darmo

Zoho CRM to potężny i znany system CRM. Mimo tego u nas znajduje się mniej więcej w połowie stawki, głównie ze względu na ogromne skomplikowanie samego narzędzia. Mimo tego, warto brać pod uwagę Zoho głównie ze względu na ogromną kompleksowość rozwiązań, które oferuje Zoho. Na uwagę zasługuje darmowy plan do 3 użytkowników oraz AI Zia.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Aż 25 wersji językowych, w tym polska wersja językowa.
  2. Darmowy plan do 3 użytkowników.
  3. Ai Zia.

Słabe strony

  1. Mało miejsca w przestrzeni dyskowej – maksymalnie 1 GB, można ją powiększyć za dodatkową opłatą.
  2. Słabe wsparcie, brak online czatu, telefon tylko dla pełnopłatnych użytkowników, e-mail wyłącznie w sprawach technicznych. Można skorzystać z pomocy, ale wyłącznie na stronie polskiego partnera.
  3. System jest skomplikowany, wiele rzeczy jest ukrytych i dostęp do nich nie jest taki oczywisty.
  4. Mimo polskiej wersji językowej pojawiają się treści w języku angielskim. Niektóre rzeczy są przetłumaczone myląco.

Więcej w pełnej recenzji:

BERG System


Przetestuj Berg System przez 14 dni za darmo

BERG System to tegoroczny debiutant. System skradł nasze serce przesympatyczną i bardzo szybką obsługą oraz poczuciem, że każdy klient jest dla nich rzeczywiście istotny. System wydaje się dbać o najdrobniejsze szczegóły i oferuje bardzo przystępny interfejs. To ciekawa alternatywa na Polskim rynku, dla wszystkich, którzy oczekują wsparcia na najwyższym poziomie oraz przystępnej ceny.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. System łatwy w obsłudze,
  2. Bardzo dobra obsługa,
  3. Przystępny interfejs,
  4. Trzy wersje językowe.

Słabe strony

  1. Brak aplikacji mobilnej – jedynie wersja mobilna z poziomu przeglądarki,
  2. Mała ilość integracji,
  3. Brak modułu ofertowania.

Więcej w pełnej recenzji:

Synergius CRM


Przetestuj Synergius CRM przez 30 dni za darmo

Synergius CRM to jedyny system w rankingu CRM, który jest okrojoną wersją większego rozwiązania. Daje to wiele możliwości i rozbudowy samego rozwiązania i późniejszej zmiany systemu na większy. Możliwość jego dostosowania do potrzeb firmy jest bardzo szeroka. Z naszej perspektywy najbardziej istotnym obszarem są gotowe integracje z programami sprzedażowymi popularnymi na polskim rynku, takimi jak SubiektGT, Optima i podobnymi.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Możliwość dodania katalogu produktów,
  2. Możliwość zmian dedykowanych,
  3. Gotowe integracje z programami handlowymi.

Słabe strony

  1. Mimo pozornie prostego wyglądu Synergius nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania.
  2. Długi czas synchronizacji narzędzia ze skrzynką mailową.
  3. Brak integracji z VOIP.

Więcej w pełnej recenzji:

Zendesk Sell


Przetestuj Zendesk Sell przez 14 dni za darmo

Zendesk Sell to genialne narzędzie, które z powodu prostych błędów skończyło na dość niskiej pozycji w naszym rankingu. Szkoda, ponieważ system jest bardzo dopracowany i bazuje na rozwiązaniu, które wcześniej Zendesk wykupił i dołączył do swojego ekosystemu. Głównym problemem w recenzji jest praktycznie brak wsparcia – to jedyny system, który nie odpowiedział na żadne nasze zgłoszenie. Mimo  tego znalazł się w naszym rankingu ponieważ oferuje naprawdę dużo.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Wiele różnych dodatków – Support, Guide, Chat, Explore,
  2. Zendesk Sell występuje w aż 31 wersjach językowych, w tym w wersji polskiej,
  3. Integracja VOIP,
  4. Integracja z Zapier.

Słabe strony

  1. Mimo dostępnego Supportu nikt nie odpowiedział na nasze zapytania – trzy próby,
  2. Miejscami wersja polska przeplata się z angielskimi sformułowaniami,
  3. Brak zmian dedykowanych,
  4. Brak modułu ofertowania.

Więcej w pełnej recenzji:

Sugester


Przetestuj Sugester przez 14 dni za darmo

Sugester to ciekawy system, który jako jedyny w rankingu zawiera funkcjonalności typowo dedykowane helpdeskom oraz tworzeniu baz wiedzy. Dodatkowo znajdziemy tutaj chat i formularze na stronę oraz przyzwoicie działający moduł do mailingu. Do tego integracja z VoIPem przebiega idealnie a sam system wygląda bardzo przyjaźnie. Warto przetestować ten system.

Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!

Silne strony

  1. Dostępne dodatkowe i kompatybilne moduły – fora sugestii, bazy wiedzy, formularze, czaty,
  2. Możliwość wysyłania mailingów,
  3. Integracja z VOIP.

Słabe strony

  1. Brak modułu ofertowania,
  2. Brak integracji z kalendarzem,
  3. Brak aplikacji mobilnej,
  4. Brak ciekawych, gotowych integracji, w tym brak integracji z Zapier.

Więcej w pełnej recenzji:

Podsumowanie


To artykuł, który zajął najwięcej czasu i pracy w całej historii SellWise. Jeszcze nigdy nie poświęciliśmy tyle czasu na stworzenie żadnego materiału. Wierzę, że dzięki temu wiele firm będzie mogło wybrać dla siebie dobry system CRM, odpowiadający indywidualnym potrzebom i cieszyć się zmierzoną sprzedażą. Dziękuję bardzo Marcie Malinowskie, Dominikowi Bartoszek i Monice Sobocie – bez Was ten ranking by nie powstał 🙂

Gratuluję wszystkim producentom, którzy dostali się do TOP 10!

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące systemów CRM, zamów bezpłatną konsultację (w prawym górnym rogu).

Pozdrawiam,

Opis kryteriów rankingu

Cena rozwiązania nie ma wpływu na punktację.

1. Karta klienta
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów.

2. Historia zdarzeń na kliencie
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów.

3. Uprawnienia na stronie – czy można jest dowolnie wtórzyć i nimi zarządzać
Jeśli tak – 1 punkt,
Jeśli nie – 0 punktów.

4. Kalendarz
Jeśli posiada obustronną integrację – 2 punkty,
Jeśli posiada jednostronną integrację – 1 punkt,

5. Planowanie zadań i ich zlecanie
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów,

6. Moduł raportowania (analiza lejka sprzedaży, analiza powodów przegranej, prognozowanie sprzedaży)
Jeśli posiada wszystkie 3 – 2 punkty,
Jeśli posiada tylko 2 – 1 punkt,
Jeśli posiada tylko 1 – 0 punktów.

7. Szanse sprzedaży widok Kanban
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów,

8. Wsparcie klienta po Polsku
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów,

9. Czas reakcji na wiadomość
Do 30 minut – 2 punkty,
Do 1 godziny – 1 punkt,
Powyżej 1 godziny – 0 punkt.

10. Czas dodawania kontrahenta
Do 20 sekund – 2 punkty,
Do 40 sekund – 1 punkt,
Powyżej 40 sekund – 0 punktów,

11. Możliwość dodawania dowolnych pól
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów.

12. Czas dodawania szansy sprzedaży
Do 25 sekund – 2 punkty,
Do 35 sekund – 1 punkt,
Powyżej 35 sekund – 0 punktów,

13. Przestrzeń na pliki
Jeżeli jest opcja nielimitowanej – 1 punkt,
Jeżeli nielimitowana przestrzeń jest w każdym pakiecie – 2 punkty,
Jeżeli przestrzeń jest limitowana – 0 punktów.

14. Wersje językowe (liczba dostępnych wersji językowych):
Brak wersji polskiej – 0 punktów,
tylko wersja Polska – 1 punkt,
więcej wersji – 2 punkty

15. Wsparcie:
24/7 – 2 punkty,
Z ograniczeniami – 1 punkt,
Tylko chat – 0 punktów.

16. Wsparcie wielu walut (możliwość dodawania szans w walutach innych niż PLN):
1 punkt – jeśli istnieje możliwość,
0 punktów – jeśli nie ma takiej możliwości.

17. Integracja z pocztą (przypisywanie maili do szans, możliwość wysyłąnia e-mail)
Jeśli są obie opcję – 2 punkty,
Jeśli jedna opcja – 1 punkt,
Nie ma takiej opcji – 0 punktów.

18. Automatyzacja
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów

19. Dostęp API
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów.

20. Integracja z ZAPIER
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów.

21. Aplikacja mobilna
Jeśli ma normalną aplikację – 2 punkty,
Jeśli tylko wersję strony mobilną – 1 punkt,

22.Monitoring celów handlowców
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów.

23. Moduł ofertowania
Jeśli jest – 1 punkt,
Jeśli nie ma – 0 punktów,

24. Posiada VOIP
Jeśli tak – 1 punkt,
Jeśli nie – 0 punktów.

25. Możliwość zmian dedykowanych
Jeśli tak – 1 punkt,
Jeśli nie – 0 punktów.

SELLWISE zastrzega, że ze względu na ilość danych do przetworzenia, w rankingu mogły zostać popełnione błędy. Wszelkie pomyłki prosimy zgłaszać na adres: kontakt@sellwise.pl.