Csmart to kompleksowy system CRM, który porządkuje procesy sprzedażowe w firmie, zwiększając tym samym szanse na domykanie sprzedaży. Jest to polskie narzędzie, które powstało dość niedawno. Podobnie jak wszystkie systemy CRM pozwalaja budować relacje z klientami, a tym samym zarządzać procesami sprzedaży . Co zatem wyróżnia Csmarta? Testujemy!

 

Jak zacząć? 

Po wejściu na stronę główną Csmarta czeka na nas przycisk, który ma nas zachęcić do wypróbowania tego narzędzia. Proces rejestracji jest prosty – choć nie mierzyłem, myślę, że możemy wierzyć twórcom na słowo – nie zajęło mi to więcej niż 15 sekund. Po zalogowaniu otrzymujemy 14 – dniowy dostęp do systemu. To wystarczająco dużo czasu, aby sprawdzić czy system odpowiada naszym potrzebom.

Po zalogowaniu pojawia się pulpit. Na pierwszy rzut oka może być odrobinę przytłaczający – pokazuje nam się wiele różnych informacji. Po głębszej analizie jest to jednak bardzo czytelne, mamy pod ręką wszystko co istotne – zadania, notatki, wygrane szanse sprzedaży, klientów, wystawione oferty.

Podoba mi się, że menu po lewej stronie jest na ciemnym tle, nie ma problemu z jego lokalizacją, a dzięki poglądowym ikonom intuicyjnie wiadomo, gdzie klikać.

Z poziomu pulpitu możemy również natychmiastowo dodać:

  • Kontakt,
  • Zadanie,
  • Szansę sprzedaży,
  • Ofertę,
  • Zamówienie,
  • Fakturę.

Integracje

Podstawowe z nich – pocztę i kalendarz można zsynchronizować w bardzo szybki sposób. Skrzynkę mailową synchronizujemy po najechaniu na swoje konto (prawy górny róg), wyskakuje nam wtedy formularz, który należy odpowiednio uzupełnić i gotowe.

 

Kalendarz z kolei integrujemy w zakładce „Kalendarz”. Chwila „roboty” i już jesteśmy połączeni z kalendarzem Google. Trzeba przyznać, że ten Csmartowy też jest niczego sobie. Można przydzielać kolory według kategorii i odznaczać wykonane punkty – bardzo fajnie.

Co mnie mocno zdziwiło, nie znajdziemy tutaj żadnych gotowych integracji ani VOIPa. Na osłodę mogę dodać, że jest API, co w jakimś stopniu załatwia sprawę, ale nie ukrywam, że i tak czuć niedosyt.

 

CRM

Szanse sprzedaży w Csmarcie są wyszczególnione w menu, także nie trzeba szukać i kombinować, gdzie ewentualnie mogłyby się znajdować. Widok można ustawić na dwa sposoby – jako lista oraz tablica kanban.

 

Warto tutaj zaznaczyć, że czas dodania szansy sprzedaży jest bardzo krótki – zaledwie 12 sekund. Co więcej, porównywalnie krótko dodaje się pozycję do kontaktów – rewelacja!

Zakładki można modyfikować dowolnie, samych procesów może być wiele, to od nas zależy do czego ta tablica zostanie wykorzystana.

Sprawne zarządzanie szansami sprzedaży to nie wszystko co oferuje Csmart. Dzięki niemu możemy też:

  • Planować i zlecać zadania,
  • Przygotowywać oferty,
  • Wprowadzać zamówienia,
  • Generować faktury – VAT, proformy, korygujące, zaliczkowe,
  • Tworzyć katalogi produktów,
  • Tworzyć i przechowywać dokumenty,
  • Zarządzać stanami magazynowymi,
  • Generować raporty.

W raportach znajdziemy wszystkie potrzebne dane do analizy. Raporty są ładne, czytelne, z pewnością będą one dobrą bazą, dzięki której będzie można ulepszać swoje działania.

Plusy

  1. Czat w określonych godzinach. Wsparcie telefoniczne 24/7.
  2. Dostępność API.
  3. Możliwość wysyłania mailingów.
  4. Intuicyjny, prosty system.
  5. Dostęp na podstawie ról.
  6. Wsparcie wielu walut.
  7. Możliwość zmian dedykowanych.
  8. Nielimitowana przestrzeń na pliki.
  9. Moduł ofertowania.
  10. System pracuje szybko.
  11. Krótki czas dodania kontrahenta i szansy sprzedaży.

 

Minusy

  1. Tylko polska wersja językowa. Wiem, że pracują nad angielską.
  2. Brak gotowych integracji.
  3. Brak aplikacji mobilnej.

 

Podsumowanie

Csmart to przyjemny i łatwy w obsłudze system CRM. Narzędzie te pozwala w pełni monitorować cele, zadania, analizować szczegółowe statystki – wszystko to, dzięki czemu jesteśmy w stanie poprawiać efektywność naszej sprzedaży. Mimo, że nie posiada gotowych integracji, wiele jesteśmy w stanie zrobić bez tego – z poziomu Csmarta wystawimy fakturę, przygotujemy ofertę, dodamy katalog produktów i wiele innych. Dość niepozorny system, a spełnia wiele istotnych oczekiwań. Warte do przetestowania – szczególnie przez małe i średnie firmy.