Ranking najlepszych systemów CRM dla MŚP 2021

Szymon Negacz
Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise
15 lipca 2021
15 lipca 2021
Czwarty raz w historii naszej firmy przygotowaliśmy ranking systemów CRM. To już kolejny raz kiedy włożyliśmy w niego jeszcze więcej czasu i pracy niż wcześniej. Zgodnie z prośbami użytkowników znieśliśmy w tym roku limit ceny rozwiązań i przetestowaliśmy szersze ich grono. Dzięki temu, najbardziej popularny ranking systemów crm w Polsce, jeszcze lepiej pomoże wybrać najlepszy CRM dla firmy. Z dumą prezentujemy nowy:
Ranking systemów CRM w chmurze dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Założenia testu
Im bardziej popularny jest nasz ranking, tym uważniej przyglądają mu się wszyscy producenci. Nasze założenie produkcji tego rankingu jest wciąż takie samo. Sprawdzamy jakie systemy CRM najlepiej odpowiadają na potrzeby firm MŚP w Polsce. To bardzo ważne, bo to właśnie systemy pasujące do naszej specyfiki wygrywają ten ranking, a nasze rezultaty nie muszą się pokrywać z rankingami przeprowadzanymi na przykład w Stanach Zjednoczonych. Na potrzeby tegorocznej edycji przetestowaliśmy kilkadziesiąt systemów, a na podstawie naszych doświadczeń przygotowaliśmy upgrade kryteriów, które bierzemy pod uwagę. Każdy system był testowany przez nasz zespół i nie dawaliśmy wiary żadnej informacji marketingowej – wszystkie funkcjonalności testowaliśmy osobiście.
Założenia testu zmieniły się. Do rankingu trafiły darmowe rozwiązania oraz znieśliśmy wymagania, aby najtańsza płatna wersja kosztowała mniej niż 70 zł netto. Dzięki temu do rankingu dostał się Hubspot oraz Salesforce, o które od tak dawna prosili użytkownicy. Dzięki temu można zobaczyć jak te systemy mają się do zeszłorocznych uczestników rankingu CRM.
Na podstawie przygotowanych kryteriów wybraliśmy producentów oraz rozpoczęliśmy testy.
Tradycyjnie, każdy system CRM, który znajduje się w naszym rankingu, musiał spełnić podstawowe założenia:
- Możliwość założenia i prowadzenia karty klienta,
- Monitorowanie historii wydarzeń na kliencie,
- Wersja responsywna (korzystanie na telefonie komórkowym),
- Możliwość ustawiania uprawnień handlowiec/manager,
- Moduł raportowania,
- Moduł zarządzania szansami sprzedaży.
Wyróżnione Systemy CRM
Więcej niż CRM:
Najczęściej wybierany:
Dla marketingu i sprzedaży:

Kliknij logo, aby przejść do opisu | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||
Ilość punktów według SellWise | 46 | 46 | 45 | 45 | 44 | 43 | 42 | 39 | 39 | 38 |
DARMOWY TEST | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test |
Cena użytkownik / miesięcznie netto | 59 – 179 PLN | 12,50 – 99,00 EUR | 29 – 99 USD | 46 – 3681 EUR | 75 – 150 EUR | 29 – 99 PLN | 59 – 99 PLN | 39 – 119 PLN | 29 – 90 PLN | 20 – 65 EUR |
Łatwość użytkowania (od 1 do 5) | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Elastyczność / Konfigurowalność (od 1 do 5) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Czas reakcji na zgłoszenie do supportu (średnia z 3 prób) | 6 minut | 6 minut | 15 minut | 1 minuta | 31 minut | 24 minuty | 3 minuty | brak | 102 minut | 1206 minut |
Czas dodania kontrahenta i kontaktu | 28,45 s | 17,1 s | 33,02 s | 30,5 s | 22,2 s | 20,12 s | 35,1 s | 10,14 s | 32,2 | 45,2 s |
Czas dodania szansy sprzedaży | 10,55 s | 23,55 s | 20,01 s | 28 s | 29 s | 18,02 s | 32,2 s | 18,4 s | 29,1 s | 38,2 s |
Przestrzeń na pliki | Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu | 2 GB – Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu | Bez limitu | 1 GB – 100 GB |
Wersje językowe (liczba) | 3 | 18 | 34 | 7 | 61 | 4 | 3 | 1 | 4 | 48 |
Wsparcie | 9:00 – 17:00 | 24/7 | 24/7 | 24/7 | 24/7 | 8:00 – 17:00 | 9:00 – 18:00 | 24/7 | 8:00-16:00 | 08:00 – 16:00 |
Wsparcie klienta po polsku | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Kalendarz | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Synchronizacja kalendarza z CRM do Google | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Synchronizacja kalendarza z Google do CRM | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Wizualne przedstawienie procesu sprzedaży | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Wysyłanie maili z CRM (IMAP) | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Zlecanie zadań | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Planowanie zadań | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Karta Klienta | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Historia zdarzeń na kliencie | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Uprawnienia managera/handlowca | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Wsparcie wielu walut | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Integracja z pocztą | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Podstawowe automatyzacje | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Dostępne API | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Zaawansowany moduł raportowania | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Gotowe integracje z aplikacjami zewnętrznymi | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Integracja z Zapier | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Zarządzanie szansami sprzedaży | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Szanse sprzedaży w widoku kanban | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Możliwość dodawania własnych pól | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Aplikacja mobilna | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Monitoring celów handlowców w systemie | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Moduł ofertowania | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Integracja z VOIP | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Możliwość zmian dedykowanych | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Możliwość analizy powodów wygranej i przegranej szansy sprzedaży | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
DARMOWY TEST | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test | Test |
PEŁNA RECENZJA | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja | Recenzja |
Pomożemy Ciwdrożyć System CRM
Pomożemy Ci wdrożyć System CRM
Potrzebujesz wsparcia przy profesjonalnym wdrożeniu systemu CRM? Szukasz większego lub dedykowanego systemu? Nasz specjalista pomoże Ci dobrze wybrać.
Ranking CRM - Jak samodzielnie wybrać system?
Pierwszym krokiem jest wybranie 2-3 systemów, które na podstawie tabeli, najlepiej pasują do danej firmy.
Następnie, do każdego z powyższych systemów CRM, opracowaliśmy recenzje, które pomagają w uruchomieniu oraz ocenie, czy dany system CRM rzeczywiście pasuje do firmy. Każda recenzja wskazuje wyraźne plusy i minusy systemu. Dzięki temu można mieć większą pewność, że wybiera się najlepszy system CRM dla swojej firmy.
Kolejnym krokiem są testy. Pod przyciskiem „TEST” można przeprowadzić bezpłatne testy każdego z systemów. Warto przeprowadzić testy w szerszym gronie oraz zebrać własne spostrzeżenia na temat każdego systemu.
Ostatnim krokiem jest zakup tego systemu, który najlepiej wypadł w trakcie testów.
Uwaga!
Przy systemach CRM można znaleźć linki, które służą wygenerowaniu wersji testowej. Jeżeli skorzystasz z tego linku, część wniesionej opłaty pomoże nam finansować kolejne przedsięwzięcia, a Twoja opłata się nie zmienia. Twój wybór i zakup pomaga nam się rozwijać. Dziękujemy!
Ranking Systemów CRM - Top 10
Livespace
Livespace po raz czwarty obejmuje pierwsze miejsce w naszym rankingu, tym razem remisując z systemem Pipedrive. System stoi przed dużymi zmianami, które czekają nas w kolejnych latach, ale mimo tego, wciąż jest Systemem CRM, który w naszej ocenie najlepiej odpowiada na potrzeby Polskich firm MŚP, które chcą układać procesy. Dzięki funkcjonalności nieliniowego procesu sprzedaży, łatwo jest dopilnować i wdrożyć proces w swojej firmie. To funkcjonalność, której nie oferuje niemalże żaden inny system CRM. W tym roku Livespace wyróżnił się też wyjątkowo dobrą obsługą klienta oraz atrakcyjną ceną w zestawieniu do możliwości rozwiązania. Bazując na historycznych danych z naszego rankingu CRM, jest to system, na który użytkownicy decydują się najczęściej oraz rezygnują z niego najrzadziej. To bardzo cenna informacja dla potencjalnych kupujących!
Zachęcamy do testów tegorocznego zwycięzcy.
Silne strony
- Tablica pozwalająca śledzić wydarzenia w firmie,
- Świetne wsparcie użytkownika,
- Nieliniowy proces sprzedaży,
- Integracja z Zapier,
- Rozbudowany moduł statystyk.
Słabe strony
- Brak modułu ofertowania.
Więcej w pełnej recenzji:
Pipedrive
Pipedrive to system, który najczęściej konkuruje z Livespace. W tym roku utrudniamy decyzję, dlatego, że Pipedrive razem z Livespace jest zwycięzcą tegorocznego rankingu. Pipedrive jest bardzo dojrzałym i rozbudowanym rozwiązaniem. Posiada ogromną liczbę integracji oraz dodatkowych funkcjonalności. Na wyróżnienie zasługuje szczególnie dodatkowo płatny LeadBooster, który możecie zobaczyć na naszej stronie internetowej (to prosty chatbot). Różnice pomiędzy dwoma zwycięzcami są subtelne – w Pipedrive brakuje walla podsumowującego wydarzenia w firmie oraz nieliniowego procesu sprzedaży. Nie można też obserwować skuteczności sprzedaży przez pryzmat produktów. Za to dla niektórych interfejs Pipedrive jest znacznie bardziej czytelny.
Osobom, które mają trudność w wyborze, rekomenduję test obu systemów oraz porównanie ich w naszej tabeli.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Pipedrive jest bardzo dojrzałym systemem CRM (brak błędów lub innych problemów),
- Leadbooster – prosty chatbot, który daje możliwość automatycznego pobierania leadów ze strony www,
- Bardzo dużo dostępnych integracji,
- Dopracowana aplikacja mobilna.
Słabe strony
- Brak modułu ofertowania,
- Brak obsługi w języku polskim oraz drobne błędy w tłumaczeniu,
- W pipedrive nie ma możliwości wprowadzania zmian na zamówienie.
Więcej w pełnej recenzji:
Freshworks
System freshworks jest ogromny. Oprócz prostoty użytkowania, najważniejszym argumentem przemawiającym za wyborem, jest bardzo duży ekosystem innych rozwiązań. Wśród nich jest między innymi Freshdesk, Freshcaller, Freshchat, Freshservice i inne. System oferuje polskie wsparcie użytkownika i dzięki innym rozwiązaniom jest świetnym wyborem dla zespołów, które potrzebują od systemu CRM nieco większej funkcjonalności.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Aż 34 wersji językowych – w tym wersja polska,
- Wiele różnych dodatków – Freshdesk, Freshcaller, Freshchat i inne,
- Integracja z Zapier,
- Całodobowy support.
Słabe strony
1. Brak modułu ofertowania,
2. Miejscami, w polskiej wersji językowej, język angielski przeplata się z językiem polskim.
Więcej w pełnej recenzji:
HubSpot
To debiut Hubspot w naszym rankingu i to bardzo efektowny, bo system zajmuje od razu drugie miejsce na równi z Freshworks. Hubspot jest znany wszystkim weteranom sprzedaży i marketingu. To jeden z najbardziej profesjonalnych systemów łączących wysiłki działów sprzedaży oraz marketingu. Najczęstszym argumentem, który sprawia, że klienci wybierają inne systemy w Polsce jest cena. Poza nią Hubspot niemalże nie ma wad. Dla osób, które chcą połączyć marketing automation z systemem CRM w jednym miejscu – Hubspot jest niemalże jedynym wyborem.
Wielkie brawa!
Silne strony
- Najlepiej łączy sprzedaż i marketing,
- Pomimo dużego rozmiaru, integruje się z Zapier,
- Ogromna liczba materiałów edukacyjnych.
Słabe strony
1. Brak wsparcia po Polsku,
2. Wysoka cena rozwiązania,
3. Skomplikowany interfejs w porównaniu do innych rozwiązań.
Więcej w pełnej recenzji:
Salesforce
Wielu może dziwić pozycja Salesforce w naszym rankingu, więc już spieszymy z wyjaśnieniami. Salesforce jest wyraźnie droższy od najczęściej wybieranych rozwiązań. Według naszej oceny świetnie sprawdza się w dużych firmach. W MŚP brak choćby integracji z Zapierem, eliminuje go z użycia w wielu przypadkach (przez to nie możemy przeprowadzić wielu prostych i tanich integracji). Salesforce zasługuje na uwagę szczególnie wśród dużych firm z wysokimi budżetami.
Zachęcamy do testów i przeczytania recenzji!
Silne strony
- Najlepszy CRM na świecie (magic quadrant),
- Bardzo szeroka funkcjonalność.
Słabe strony
- Wysokie koszty wdrożenia i eksploatacji,
- Momentami skomplikowany interfejs,
- Brak wsparcia po Polsku.
Więcej w pełnej recenzji:
Firmao
Firmao wciąż jest systemem CRM, który jako jedyny zalicza się do grona „małych systemów ERP”. Nasi klienci najczęściej decydują się na ten system, kiedy potrzebują szerszej funkcjonalności niż tylko CRM. Między innymi jest to magazyn, fakturowanie, ofertowanie, kadry, płace, zarządzanie projektami i inne. Do tego zespół Firmao jest w stanie dostosować ten system do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa (za opłatą) dzięki czemu można dopasować system do specyficznych potrzeb.
Zachęcamy do testów i przeczytania recenzji!
Silne strony
- Możliwość zmian dedykowanych,
- Opcja Callback i Livechat, dzięki którym można pozostawać w ciągłym kontakcie z klientem,
- Funkcjonalność małego ERP,
- Moduł ofertowania.
Słabe strony
- Aplikacja mobilna – RWD zamiast klasycznej aplikacji mobilnej,
- Trudność użytkowania – Firmao poprawia się z roku na rok, ale dalej widać różnicę w porównaniu z innymi systemami.
Więcej w pełnej recenzji:
BERG System
BERG System drugi rok z rzędu znalazł się w naszym zestawieniu. To Polski system, który oferuje niesamowite wsparcie oraz jest idealny dla firm, które oczekują pracy na przyjemnym interfejsie. BERG jest dobrą alternatywą na Polskim rynku oraz oferuje przystępną cenę swojego systemu. Szczególnie dla branży finansowej oraz fotowoltaicznej może być to bardzo dobry wybór.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- System łatwy w obsłudze,
- Bardzo dobra obsługa,
- Przystępny interfejs,
- Trzy wersje językowe.
Słabe strony
- Brak aplikacji mobilnej – jedynie wersja mobilna z poziomu przeglądarki,
- Mała ilość integracji,
- Brak modułu ofertowania.
Więcej w pełnej recenzji:
CSMART
CSMART jest nietypowym systemem. Łączy on zaletę bardzo głębokiej możliwości modyfikowania systemu razem z producentem, wraz z przystępnym interfejsem, który działy sprzedaży bardzo szybko „łapią”. Na system powinni zwrócić uwagę szczególnie Ci, dla których pełne licencje pozostałych systemów są za drogie. CSMART oferuje bardzo dobry współczynnik jakości do ceny. Główną wadą systemu jest dość słabe wsparcie użytkownika, które mimo, że jest w języku polskim, zajmuje dość dużo czasu. W tym roku system nie odpowiedział na żadne zgłoszenie o wsparcie.
Zachęcamy do przeczytania recenzji i testów!
Silne strony
- Krótki czas dodania kontrahenta – około 9 s,
- Rozbudowany moduł faktur i magazynów,
- Możliwość modyfikacji systemu.
Słabe strony
- Czasami system się na dłuższą chwilę zawieszał, ale to były chwilowe przerwy,
- Brak integracji Zapier,
- Brak odpowiedzi na zgłoszenie.
Więcej w pełnej recenzji:
Zoho CRM
Zoho CRM to potężny i znany system CRM. Mimo tego u nas znajduje się mniej więcej w połowie stawki, głównie ze względu na ogromne skomplikowanie samego narzędzia. Mimo tego, warto brać pod uwagę Zoho głównie ze względu na ogromną kompleksowość rozwiązań, które oferuje Zoho. Na uwagę zasługuje darmowy plan do 3 użytkowników oraz AI Zia.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Aż 25 wersji językowych, w tym polska wersja językowa,
- Darmowy plan do 3 użytkowników,
- Ai Zia.
Słabe strony
- Mało miejsca w przestrzeni dyskowej – maksymalnie 1 GB, można ją powiększyć za dodatkową opłatą,
- Słabe wsparcie, brak online czatu, telefon tylko dla pełnopłatnych użytkowników, e-mail wyłącznie w sprawach technicznych. Można skorzystać z pomocy, ale wyłącznie na stronie polskiego partnera,
- System jest skomplikowany, wiele rzeczy jest ukrytych i dostęp do nich nie jest taki oczywisty,
- Mimo polskiej wersji językowej pojawiają się treści w języku angielskim. Niektóre rzeczy są przetłumaczone myląco.
Więcej w pełnej recenzji:
Synergius CRM
Ostatni system w dzisiejszym rankingu również zasługuje na uwagę. Synergius jest uproszczoną wersją systemu Aura Business, który jest przez nas z powodzeniem wdrażany w bardzo dużych organizacjach. To daje możliwość przejścia z tego rozwiązania na większe kiedy firma urośnie. Możliwość jego dostosowania do potrzeb firmy jest bardzo szeroka. Z naszej perspektywy najbardziej istotnym obszarem są gotowe integracje z programami sprzedażowymi popularnymi na polskim rynku, takimi jak SubiektGT, Optima i podobnymi.
Zachęcam do przeczytania pełnej recenzji!
Silne strony
- Możliwość dodania katalogu produktów,
- Możliwość zmian dedykowanych,
- Gotowe integracje z programami handlowymi.
Słabe strony
- Mimo pozornie prostego wyglądu Synergius nie charakteryzuje się dużą łatwością użytkowania,
- Długi czas synchronizacji narzędzia ze skrzynką mailową,
- Brak integracji z VOIP.
Więcej w pełnej recenzji:
Podsumowanie
Ten Ranking CRM jest niezmiennie artykułem, który kosztuje nas najwięcej czasu i pracy. Wkładamy ogromny wysiłek w to, aby w Polsce można było łatwiej wybierać dla siebie najlepszy system CRM. Bardzo dziękuję wszystkim członkom zespołu SellWise, za zaangażowanie w stworzenie tegorocznej edycji. Łącznie w jej powstanie było zaangażowanych 7 osób!
Gratuluję wszystkim producentom, którzy dostali się do TOP 10!
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące systemów CRM, zamów bezpłatną konsultację, formularz znajdziesz poniżej.