Temat CRM-ów powraca na blog Sellwise. Porównanie systemów CRM dla małych firm, które ostatnio opublikowałem, zaskoczyło mnie popularnością. A skoro rynek szuka takich informacji, postanowiłem po raz kolejny wyjść mu naprzeciw i przygotować recenzje systemów dedykowanych dla większych firm. Niestety, ocenianie tego typu rozwiązań jest trudne. Internet jest pełny sponsorowanych artykułów, pisanych przez ludzi, którzy oceniany system znają tylko z ulotki, czy ze słyszenia. Moja recenzja jest inna. Uczestniczyłem jako decydent we wdrażaniu Aura Business CRM w jednej z organizacji.

Aura Business CRM – kto stworzył to rozwiązanie?

Aura Business CRM to system CRM, za który odpowiada Poznańska firma Questy. Kilka słów o producencie – działa na rynku od ponad 15 lat. Dowiedziałem się od właściciela, że firma przeprowadziła już ponad 500 wdrożeń. Dużo czy mało – nieistotne. Każdy producent jest tak mocny, jak skuteczność jego wdrożeń i tym właśnie Questy może się pochwalić.

Wybór CRM-u

Dlaczego zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie? Proces, który chcieliśmy obsłużyć nowym systemem był skomplikowany. Oprócz obszaru sprzedaży dotyczył produkcji, działów pobocznych i w dłuższej perspektywie miał rozszerzyć się na całą organizację, jednocześnie integrując się z systemem ERP. Wszystkie pudełkowe rozwiązania na rynku odpadły w przedbiegach. Z dużych graczy do dyspozycji była „znana” ekipa – Microsoft Dynamics, Salesforce, SAP i kilku innych. To, co mi osobiście przeszkadza w tych rozwiązaniach, to konieczność spotykania się z firmą, która nie pisała oprogramowania, a jedynie je wdraża. Ponadto dochodzi do tego zawiłość procesu do tego stopnia, że w praktyce spowalnia to skuteczne i zwinne wdrożenie. Dlatego wybraliśmy system Aura Business. Przekonał nas zespół pracujący w Polsce, który doskonale zna swoje rozwiązanie. Dodatkowo –  doradził nam, jak skonstruować i przeprowadzić proces wdrożenia, tak żeby nie zakończył się wyprodukowaniem nieużytecznego dla nikogo „potworka”.

Jak każdy duży system, Aura ma listę zalet i cech na kilka stron A4. Często przez natłok informacji trudno zdecydować, co jest najważniejsze. Postaram się omówić krótko te cechy lub zalety, które z mojej perspektywy były najbardziej istotne i wpłynęły na wybór. Poza tym umożliwi to Wam przeczytanie tego artykułu w rozsądnym czasie.

Aura Business – cechy

Lista najważniejszych cech systemu Aura Business:

Elastyczność – twórcy wielu rozwiązań twierdzą, że ich produkty dostosowują się do potrzeb użytkowników. Dlatego słowo „elastyczność” brzmi jak frazes. Nie w tym przypadku. Z mojej perspektywy Aura Business to jedno z najbardziej elastycznych rozwiązań, jakie spotkałem i to nie tylko w obszarze CRM. Konfiguracji podlega niemalże wszystko, co użytkownikowi przyjdzie do głowy. Mniejszy i młodszy brat Aury – Synergius, w moim rankingu małych systemów CRM, również uzyskał w tym obszarze najwyższą notę.

Wydajność – to obszar, w którym poległo moje wdrożenie CRM-u innej firmy. Przy testach wszystko było w porządku, niestety w miarę jak baza danych się zapełniała, system zwalniał. I zwalniał. I zwalniał. Aż zwolnił tak, że nadawał się jedynie do prezentowania jako eksponat muzealny i zmusił nas do zbudowania nowego. W Aurze nie stwierdziłem wpływu rozmiaru bazy, na wydajność systemu, a to bardzo istotne.

Bardzo rozbudowany obszar CRM – no tak, bez tego nic by się nie udało. Aura to świetny CRM, który posiada wszystkie funkcje, których potrzebuje każdy zainteresowany CRM-em użytkownik. Obecnie pracuję w metodyce sprzedaży, która jest bardzo skomplikowana i Aura pozwoliła mi na obsłużenie wszystkich pomysłów i to bez pomocy programistów. Wymienię kilka z nich: możliwość tworzenia własnych procesów sprzedaży, widoków i raportów. Analizowanie lejka, etapów, konwersji, przyczyn przegranych, obrotów, zamówień, brakujących płatności, zintegrowany kalendarz, VOIP, tłumaczenia, różne waluty, baza produktów, możliwość tworzenia ofert, mailingów i wiele, wiele więcej. Naprawdę wszystko, co można sobie tylko wymyślić.

Baza rozwiązań biznesowych – ciekawy pomysł. Producent umożliwia szybką rozbudowę systemu CRM o rozwiązania biznesowe, których najczęściej szukają firmy. To na przykład: integracja z marketing automation, zarządzanie urlopami, e-mail tracking, integracja z AD, raport BDM i inne.

Wielowalutowość i wielojęzyczność – coraz bardziej istotna cecha. Polski eksport rośnie, a więc handlowcy, którzy nie mówią w naszym ojczystym języku to już codzienność. Podobnie z szansami sprzedaży. Coraz więcej firm prowadzi sprzedaż w innej walucie niż PLN, a nawet innej niż EUR i USD.

Szanse sprzedaży – uważam, że w sprzedaży B2B powinno się więcej mówić o szansach sprzedaży, a mniej o klientach. Aura Business może wspierać tę teorię. Szanse sprzedaży pokazywane są w przejrzystym interfejsie, który działa w bardzo intuicyjny sposób. Zmiana etapu szansy, czy dodanie nowych szczegółów zajmuje chwilę. A potem system przepuszcza szanse przez raporty, w taki sposób, że podjęcie dobrej decyzji sprzedażowej jest prostsze.

Zespół ekspertów – to cecha dotycząca bardziej firmy niż rozwiązania, ale również jest istotna. Jestem ekspertem sprzedaży, a nie IT. Rozpoczynając wdrożenie, spodziewałem się, że do mojej wiedzy ze sprzedaży, firma wdrażająca dorzuci jedynie kompetencje informatyczne i tym sposobem cały system się zmaterializuje. Ku mojemu zaskoczeniu, na etapie tworzenia wymagań do systemu, producent aktywnie doradzał nam i dzielił się najlepszymi praktykami z innych firm. To wsparcie, które trudno wycenić i polecam je każdemu, kto myśli, że sam doskonale wie, jak powinien wyglądać system. Ja już tak nie myślę.

Cena – staram się nie opisywać tego punktu za często. Ostatecznie jednak, jak to bywa w naszej rzeczywistości, ten wymiar również jest istotny. W mojej ocenie Aura bezpośrednio konkuruje z bardzo dużymi rozwiązaniami, które w tym przypadku również wchodziły w grę. Jednak ponad znaną marką nie stwierdzam na tyle wyraźnych zalet, że chciałbym za nie dopłacić więcej. Dobrze jest mieć duży, dedykowany system w cenie dużego, dedykowanego systemu, a nie prywatnego odrzutowca.

Obszary do rozwoju – z recenzji, na razie wyszła laurka, ale bez obaw – każdy system na świecie ma minusy. Jedynym obszarem do rozwoju w systemie jest interfejs. I nie zrozumcie mnie źle – nie jest brzydki lub nieczytelny. Jest po prostu specyficzny i użytkownik musi się do niego przyzwyczaić. To nie do końca minus, bo wynika z zalety, czyli tego, że system jest bardzo elastyczny. Być może to prawda. Na szczęście nie musimy tego rozstrzygać. Wiem, że producent już nad tym pracuje.

Podsumowanie

Aura Business CRM to uczciwe i porządne rozwiązanie. Poza wdrożeniem, które opisałem powyżej, sam pracuję na Aurze w Sellwise. Z racji na rozmiar mojej firmy, nie wykorzystuję jej pełnego potencjału. Jednak wierzę, że przez to moje dobre słowa w dzisiejszej recenzji nie są puste.

Wybór dedykowanego systemu jest zawsze trudny. Mam nadzieję, że ta recenzja przez podanie kilku praktycznych informacji, choć trochę go ułatwi. W przypadku pytań na temat samego systemu zachęcam do kontaktu ze mną lub bezpośrednio z producentem na stronie Aura Business.

 

Pozdrawiam,

Ocena

Aura Busines CRM : Bardzo dobry! 95%