Lead nurturing - element lejka marketingowego


Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


6 maja 2021

Kilka tygodni temu w ramach cyklu webinarów Sales Rocks, prowadziłem spotkanie dotyczące lejków marketingowych. I jednym z tematów, który był poruszony podczas tego webinaru był temat Lead nurturing. Jeżeli ktoś nie miał okazji zobaczyć webinaru dotyczącego lejków marketingowych w B2B, zapraszam do pobrania nagrania. 

Lead nurturing jest takim elementem lejka marketingowego, który służy nam do tego żeby podtrzymać relacje z naszym klientem i żeby zaangażować go w konsumpcje naszych treści marketingowych, naszych materiałów, żeby lepiej zapoznał się z naszą firmą i też stopniowo przekonywał się do tego, że czas zaspokoić swoje potrzeby z pomocą naszego produktu czy naszej usługi. Na czym polega taki lead nurturing? Lead nurturing to jest działanie w którym pozyskujemy właściwie kontakt od naszego odbiorcy i wysyłamy mu ciągłe komunikaty związane z naszymi działaniami, z naszą komunikacją marketingową. To są takie komunikaty jak na przykład kolejne publikacje na blogu, czy jakieś aktywności tak jak webinar, jak kolejne nagrania podcastu, różne formy content marketingu, ale też różne zaproszenia, na wydarzenia, zaproszenia do skorzystania z różnych materiałów informacje o tym że powstały nowe produkty, nowe usługi to wszystko wiąże się z tym, że podtrzymujemy ten kontakt z naszym potencjalnym klientem i mamy szansę zbudować z nim dłuższą relację. Element lead nurturing stosowany jest, dlatego że potrzebujemy w pewien sposób zagospodarować środek lejka marketingowego, czyli oprócz tego, że pozyskujemy uwagę naszego odbiorcy to musimy też ją przyciągnąć na tyle długo, żeby zdążył razem z nami się wyedukować w obszarze którym się zajmujemy, i podjąć świadomą decyzję co do podjęcia współpracy z nami, która można powiedzieć, że znajduje się w tym obszarze BOFU, czyli na samym końcu lejka gdzie nasz potencjalny odbiorca staje się naszym klientem. I teraz żeby to dobrze zobrazować w praktyce. 

Podczas webinaru podawałem przykład pani Anny, która prowadzi agencję SEO. Pani Anna zajmuje się pozycjonowaniem, pozyskuje klientów B2B, którzy potrzebują pozycjonowania do zwiększenia liczby osób odwiedzających stronę internetową, do zwiększenia liczby leadów, do zwiększenia liczby potencjalnych klientów. Tam stworzyliśmy sobie taką hipotezę, według której pani Anna tworzy artykuł dotyczący pozycjonowania dlatego że część osób, która poszukuje agencji być może nie zna się na pozycjonowaniu i chciałaby się czegoś więcej na ten temat dowiedzieć. Tworzymy dla tej grupy artykuł, w momencie kiedy zapoznają się z tym artykułem, nie kończymy komunikacji w lejku marketingowym, tylko proponuję zapis do newslettera i możliwość otrzymywania kolejnych porad w formie artykułów, w formie różnych nagrań wideo i różnych innych form komunikacji. Wychodzimy z założenia, że jeżeli ktoś chciał się zapoznać z jednym materiałem dotyczącym pozycjonowania.To chętnie też zapoznaj się z całą bazą wiedzy, którą my możemy na bieżąco dosłać i w ten sposób pozostać w kontakcie z danym klientem. W taki sposób można powiedzieć w tym lejku marketingowym pani Ani, zaistniał lead nurturing czyli w taki sposób tutaj wymyśliliśmy ten środek lejka, który zapewnia nam uwagę odbiorcy przez dłuższy czas i pozwala żeby on się wyedukował i zdecydował na usługi agencji SEO prowadzonej przez panią Anię. I to jest akurat jeden z takich przykładów.

Natomiast działań które my możemy wykonywać w środku lejka jest bardzo dużo, może to być newsletter, mogą to być webinary. Bardziej chodzi o to żeby nasz lead nurturing był takim powiedzmy cyklicznym działaniem w którym są kolejne kroki, które rozbudowują naszego klienta i które kierują go w odpowiednią stronę, czyli w stronę tej decyzji z nami współpracę.

Jeżeli chcielibyście trochę więcej posłuchać o lejkach marketingowych i o samym lead nurturing to ponownie gorąco zapraszam do skorzystania z naszego nagrania webinaru, który odbył się kilka tygodni temu. Myślę że tam jest dużo fajnej wiedzy ponad godzina spotkania, podczas której pokazuje bardzo fajne przykłady pokazuje jak krok po kroku taki lejek marketingowy rozbudować. No i pamiętajcie w razie czego jeżeli macie jakieś pytania zawsze zachęcam do skorzystania z naszej bezpłatnej konsultacji, którą znajdziecie na naszej stronie Sellwise.pl 


Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


Zobacz również:

Konsultant, trener i marketing manager od ponad 12 lat związany z marketingiem B2B i B2C. Już od początku budował doświadczenie tworząc struktury działów sprzedaży i marketingu w lokalnych projektach medialnych. Działa w oparciu o synergię sprzedaży i marketingu, łącząc to z ideą budowania holistycznego podejścia do Customer Experience.

W swojej pracy wykorzystuje:

  • praktyczne doświadczenie w budowie kampanii reklamowych,
  • twórcze metody opracowania komunikacji propozycji wartości,
  • efektywne podejście do budowy lejków marketingowych i programów lead generation.

Dzięki otwarciu na budowanie doświadczeń klientów dostrzega możliwości marketingowe na każdym z punktów styku klienta z marką. W jego opinii marketing ma nie tylko przynosić wymierne efekty biznesowe, ale również wnosić wartość dodaną w życie klientów.

Potrzebujesz wsparcia w marketingu B2B?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie rozwoju marketingu.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

ilustracja_konsultacje_black