Umiejętności idealnego specjalisty do spraw marketingu


Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


6 maja 2021

Można powiedzieć że specjalista do spraw marketingu powinien mieć szereg określonych umiejętności. 

To są umiejętności związane z takim teoretycznym tradycyjnym marketingiem, z digital marketingiem z wieloma różnymi odmianami, różnymi taktykami, które są wykorzystywane w marketingu B2B i w marketingu B2C. To o czym chciałbym dzisiaj porozmawiać to jakie techniczne umiejętności mogą być przydatne w pracy specjalisty do spraw marketingu, który opiekuje się powiedzmy marketingiem naszej firmy w takim zakresie B2B.

Dobrze, jaka jest taka pierwsza umiejętność, która może być przydatna jeżeli mówimy o marketingu B2B? Przyjmując że naszym głównym elementem, miejscem konwersji jest strona internetowa, zresztą nie tylko miejscem konwersji bo to jest taki ośrodek, takie centrum wielu naszych działań czy wszystkich naszych działań w digital marketingu. Musimy mieć pewne kompetencje dotyczące umiejętności zarządzania tą stroną. To znaczy musimy wiedzieć w jaki sposób ją skonfigurować, w jaki sposób zmieniać treści, w jaki sposób edytować grafikę tej strony, i to nie tylko ma znaczenie kiedy tworzymy naszą stronę internetową, bo nigdy nie powinniśmy traktować naszej strony internetowej jako takiego monolitu takiego elementu, który nigdy nie ulega zmianie. Powinniśmy mierzyć wiele aspektów funkcjonowania naszej strony. Powinniśmy tę stronę odpowiednio dostosowywać, zmieniać zgodnie z potrzebami naszych odbiór i zgodnie z tym co widzimy w naszej analityce marketingowej. To jest to jest taki pierwszy aspekt, czyli różne takie elementy związane z działaniami na stronie internetowej. 

Druga kwestia, to jest w pewnym zakresie również umiejętność edytowania grafik, które potem są wykorzystywane w naszych kampaniach, na przykład kampania Facebookowych, czy kampaniach Linkedin, kampaniach displayowych w Google ADS. To są takie miejsca w których taka zwinność prawda czyli taka umiejętność tworzenia grafiki i dostosowania jej do bieżących potrzeb związanych z naszą kampanią czy z optymalizacją danej kampanii, ona się bardzo mocno przydaje. To nas trochę uniezależnia od zewnętrznych dostawców, zewnętrznych podwykonawców powiedzmy osób, które ściśle zajmują się grafiką, które niewątpliwie są w stanie zrobić coś znacznie lepszego znacznie bardziej estetycznego od tego co robi taka osoba, która nie tylko zajmuje się marketingiem, ale też różnymi innymi aspektami. Natomiast jeżeli mamy takie kompetencje w zespole, jeżeli mamy takiego specjalistę do marketingu, który nie boi się operować w kwestiach graficznych to zawsze możemy liczyć na to, że pewne elementy uda się zrobić szybciej i że szybciej uda się je w razie potrzeby również zmienić. I to ma także zastosowanie do nagrywania wideo, no bo jeżeli w naszej strategii marketingowej jest content marketing i chcemy tworzyć nagrania dotyczące naszej działalności chcemy tworzyć nagrania które są pożyteczne dla naszych potencjalnych klientów, powinniśmy czy moglibyśmy mieć kogoś w zespole, kto również  nie boi się złapać za telefon i nagrać krótki film, który jest zrobiony w taki sposób spontaniczny, nie wyreżyserowany albo przynajmniej sprawia takie wrażenie, i wykorzystać tego typu materiały od razu w komunikacji, czy w mediach społecznościowych  czy w reklamach na YouTubie czy nawet tworząc pewne takie treści eksperckie, które się znajdują na naszej stronie internetowej. No i znowu tutaj gdybyśmy chcieli to zrobić z wykorzystaniem zewnętrznych sił musielibyśmy zrobić tego z tego cały proces i zaangażować wiele różnych elementów, tymczasem jeżeli mamy kogoś takiego kto nie boi się zrobić to samodzielnie, który kto ma podstawowe kompetencje związane z montowaniem tego typu nagrań to zawsze mamy pewną przewagę. Bardzo ważne jest to żeby też mieć pewne takie zacięcie związane z skonfigurowaniem analityki marketingowej, chociażby na stronie internetowej, która jest takim naszym doskonałym narzędziem do badania zachowania naszych odbiorców czy do monitorowania w jaki sposób oni interaktują z naszą stroną, z naszą firmą, z naszym contentem, który się znajduje na tej stronie. Ważne jest to żeby nie bać się takich zagadnień jak instalacja skryptów na stronie internetowej, jak delikatne zmiany dotyczące HTML, jak delikatne zmiany dotyczące CSSa czyli tych arkuszów stylów na stronie internetowej, to są takie rzeczy, które sprawiają, że jeżeli potrafimy to zrobić od ręki albo z niewielką pomocą Google, jesteśmy w stanie szybciej reagować na potrzeby naszych klientów, jesteśmy reagować na potrzeby optymalizacyjne związane z naszym marketingiem. To są takie podstawowe cechy to są też takie cechy, które często szukamy w kandydatach, dla pracowników działów marketingu naszych partnerów w Sellwise i jeżeli masz takie poczucie że jesteś takim marketerem, który dobrze działa w różnych elementach nieważne czy to jest kwestia copyrightingu, czy też czasami zmiana odrobiny kodu, zainstalowania analityki czy stworzenie grafiki. Zawsze zachęcamy do przesłania CV do nas. Dlatego że w każdym momencie i na bieżąco mamy wiele różnych rekrutacji. Często potrzebujemy w takich ludzi jak jak Ty, którzy potrafią zrobić dużo ciekawych projektów i sprawnie reagować na różne potrzeby związane z pracą nad tymi projektami nad optymalizacją. Także uprzejmie zachęcam do kontaktu sellwise.pl/praca tutaj mamy wszystkie oferty, ale zawsze też przyjmujemy CV od fajnych kandydatów, po to żeby nasi partnerzy mieli później jak największe jak największe możliwości rozwoju.
Dzięki i do zobaczenia w kolejnym materiale!


Karol Kieżel

Konsultant Marketingu B2B


Zobacz również:

Konsultant, trener i marketing manager od ponad 12 lat związany z marketingiem B2B i B2C. Już od początku budował doświadczenie tworząc struktury działów sprzedaży i marketingu w lokalnych projektach medialnych. Działa w oparciu o synergię sprzedaży i marketingu, łącząc to z ideą budowania holistycznego podejścia do Customer Experience.

W swojej pracy wykorzystuje:

  • praktyczne doświadczenie w budowie kampanii reklamowych,
  • twórcze metody opracowania komunikacji propozycji wartości,
  • efektywne podejście do budowy lejków marketingowych i programów lead generation.

Dzięki otwarciu na budowanie doświadczeń klientów dostrzega możliwości marketingowe na każdym z punktów styku klienta z marką. W jego opinii marketing ma nie tylko przynosić wymierne efekty biznesowe, ale również wnosić wartość dodaną w życie klientów.

Potrzebujesz wsparcia w marketingu B2B?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie rozwoju marketingu.

[contact-form-7 404 "Not Found"]
ilustracja_konsultacje_black