Recenzja: Zendesk sell - system CRM

Zendesk sell jest systemem CRM (w ramach systemu Zendesk). Jest to pełnoprawne narzędzie CRM zawierające bazę, moduł zarządzania potencjalnymi klientami i prospectingiem, zarządzania sprzedażą oraz wszelkimi innymi aktywnościami zespołu handlowego.

Spis treści

  • Wideorecenzja Zendesk sell
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Zendesk sell
  • Integracje Zendesk sell
  • Zalety i wady Zendesk sell
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Zendesk sell?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Zendesk sell

Krótka charakterystyka

Zendesk sell jest częścią zestawu narzędzi Zendesk suite (support, czat, raporty i analizy, oraz omawiana część sell). Otóż system jest ciekawie poukładany. W swojej konstrukcji posiada podstawowe obiekty tj.:

  • Lead
  • Kontakt
  • Firma
  • Transakcja

Dodatkowo, jako jeden z niewielu, Zendesk umożliwia tworzenie własnych obiektów niestandardowych oraz posiada moduł wizyt u klientów. W naszej ocenie, jest to jeden z ciekawszych systemów w rankingu pomimo dalekiego miejsca.

Procesy w Zendesk sell

Zendesk, to dość rozbudowane i ciekawe narzędzie pozwalające na obsługę wszystkich podstawowych procesów. Począwszy od prospectingu, wraz z dostępną w systemie bazą do poszukiwania klientów (nie najlepiej radząca sobie w Polsce), umożliwia rejestrowanie leadów / potencjalnych klientów oraz po przeprowadzeniu procesu, konwertowanie ich na szanse sprzedaży.

Jeśli chodzi o proces sprzedaży, Zendesk oferuje wprowadzenie własnych widoków, układów obiektu szanse sprzedaży oraz własnych pól i procesów, co pozwala uznać ten system za pełnowartościowy CRM. Dodatkowo, Zendesk umożliwia tworzenie wymaganych pól oraz posiada pełny moduł automatyzacji działań w procesie sprzedaży, co pozwoli na podstawie wybranego wyzwalacza wykonać konkretną akcję w systemie.

Widok procesów w Zendesk sell

Na tej samej podstawie można wykonać procesy account managementu, a zatem system wspiera nas także w obsłudze klienta.

To głównie te funkcje Zendesk robią z niego system, który naprawdę dobrze wspiera duże, jak i małe firmy i umożliwia dokładniejsze prognozowanie sprzedaży, podnosi jakość obsługi klienta, czy też ułatwia proces zarządzania relacjami. Ale to jeszcze nie wszystko, co oferuje Zendesk.

Tym, co zasługuje na dodatkową uwagę w tym systemie, to moduł tworzenia własnych obiektów. Wyobraź sobie, że poza podstawowymi obiektami typu lead albo szansa sprzedaży, możesz zbudować dowolny, własny obiekt. To jest szalenie istotna możliwość rozbudowy procesowej oraz dość niespotykana możliwość w większości systemów CRM. Zendesk tym rozwiązaniem spełnia potrzeby klientów, którzy niekoniecznie chcą kupować wersje Enterprise w innych popularnych systemach.

Kolejna ciekawa opcja, to moduł wizyt. Można rejestrować wizyty u klientów z konkretnym procesem, a dodatkowo używać do tego mapy w aplikacji mobilnej.

Integracje Zendesk sell

System jest częścią platformy z oprogramowaniem pomocy technicznej, czatem oraz narzędziem do analiz (np. działań sprzedażowych), co czyni go całkiem przydatnym. Posiada możliwości integracji oraz udostępnia dokumentację API, dzięki czemu możemy dostosować działanie systemu do indywidualnych potrzeb firmy.

Zendesk marketplace

Zalety:

  1. Zendesk jest bardzo przejrzystym systemem CRM
  2. Dostęp do działu obsługi klienta w języku polskim
  3. Dopracowana aplikacja mobilna
  4. Moduł prospectingu – zarządzania leadami
  5. Rozbudowany moduł produktów
  6. Poczta e-mail w systemie

Wady:

  1. Brak modułu ofertowania
  2. Trochę skostniały moduł do ustawiania automatyzacji

Dla jakich firm jest przeznaczony Zendesk sell?

  • Dla firm różnej wielkości – system sprawdzi się zarówno dla niewielkiego zespołu handlowego jak i kilku oddziałowej strukturze sprzedaży
  • W naszej ocenie będzie doskonale funkcjonował w przypadku firm oferujących usługi lub produkty, których sprzedaż jest abonamentowa lub realizacja ma wpływ na sprzedaż, gdyż świetnie uzupełnia się z systemem supportu
  • Określając bliżej, to organizacje ceniące informacje na temat przepływu leadów – od pozyskania przez sprzedaż, aż do obsługi klienta
Lejek sprzedaży Zendesk

Zendesk sell – czy warto? Podsumowanie

Zendesk sell, to bez dwóch zdań ciekawe narzędzie. Pozwala na kreowanie praktycznie wszystkich procesów niezbędnych w nowoczesnej organizacji. Dodatkowo obsłuży również wymagające procesy z niestandardowymi obiektami.

Uważamy, że dość mocno rozpoznawalny system zgłoszeń Zendesk, będzie idealnym rozszerzeniem do systemu CRM. Takie połączenie może okazać się strzałem w dziesiątkę w niektórych branżach.

Na koniec trzeba przyznać, że na uwagę zasługuje również polska wersja językowa, która jest naprawdę bardzo dobrze wykonana.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm