Recenzja: Livespace - system CRM

Zapewne wiele osób może być zaskoczonym pozycją Livespace w tegorocznej edycji naszego rankingu systemów CRM. Ostatnie czasy pokazały nam, jak dynamicznie potrafią zmienić się realia, w jakich trzeba prowadzić firmę. O tym, czy dana firma jest w stanie utrzymać się na rynku i dopasować do zmian, ma wpływ również to, z jakich narzędzi korzysta do codziennej pracy.

Spis treści

  • Wideorecenzja Livespace CRM
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Livespace CRM
  • Integracje Livespace CRM
  • Zalety i wady Livespace
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Livespace CRM?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Livespace CRM

Krótka charakterystyka

Niestety patrząc na historię aktualizacji systemu Livespace z ostatniego roku oraz zestawiając możliwości systemu z funkcjami konkurencji, jego miejsce w rankingu jest w pełni uzasadnione. Systemy, które się nie rozwijają – zostają w tyle.

Pomimo braku aktualizacji, system nadal sprawdzi się jako wsparcie działu sprzedaży dzięki możliwości odwzorowania i zarządzania nieliniowym procesem sprzedaży, czy automatycznemu uzupełnianiu danych z GUS. Dodatkowym atutem jest jego prosty interfejs, który robi z Livespace bardzo intuicyjny system CRM.

Procesy w Livespace CRM

Wspomniany nieliniowy proces sprzedaży niewątpliwie jest atutem, o którym zapomniały nawet duże systemy dostępne na rynku. Pozwala to dokładniej dopasować system do realizowanych w firmie procesów sprzedażowych w celu usprawnienia zarządzania sprzedażą, czy też zarządzania relacjami.

Procesy sprzedażowe w Livespace

W systemie otrzymujemy kilka widoków realizowanych procesów, w tym często używany widok tablicy kanban, który znacznie usprawnia zarządzaniem szansami sprzedażowymi.

Widok procesów sprzedaży w formie tablicy kanban

Brak wsparcia innych procesów sprzedaży, np. prospectingowych, zmusza użytkowników Livespace do wykorzystania zewnętrznych narzędzi.

Integracje Livespace CRM

Livespace, podobnie jak inne systemy CRM, daje możliwość doboru licencji oprogramowania adekwatnie do potrzeb firmy. Proponowane licencje pozwalają rozwijać system w obrębie sprzedaży. Wspominając o dodatkowych narzędziach warto rozwinąć temat związany z integracjami.

Co prawda system pozwala na pewien rozwój w obrębie wyższych licencji, ale w przypadku konieczności dodania narzędzi np. marketingowych, czy związanych z obsługą klienta, konieczne jest wykorzystanie narzędzia Zapier (który swoją drogą wymieniony jest także jako dodatkowa opcja kupując pakiet Automation) lub zbudowanie własnej integracji, w celu czego Livespace udostępnia API.

Livespace marketplace

Zalety:

  1. Możliwość zarządzania nieliniowym procesem sprzedaży
  2. Integracja z GUS
  3. Prosty interfejs

Wady:

  1. Brak modułu ofertowania
  2. Brak możliwości budowy własnych raportów
  3. Brak automatyzacji
  4. Brak modułu prospectingu
  5. Ograniczony marketplace

Dla jakich firm jest przeznaczony Livespace CRM?

  • Livespace znajdzie swoje zastosowanie u firm niewymagających zaawansowanych możliwości wsparcia procesów sprzedaży.
  • W organizacjach, w których proces sprzedaży nie przebiega w liniowy sposób.
  • W firmach, które potrzebują prostego rozwiązania.

Livespace CRM – czy warto? Podsumowanie

System CRM Livespace wiele stracił przez ostatni rok w stosunku do dostępnej na rynku konkurencji. Przy zachowaniu aktualnego tempa rozwoju aplikacji, nie tylko pogłębi swoją stratę w stosunku do innych systemów, ale może stać się niewystarczającym środowiskiem do rozwoju sprzedaży oraz towarzyszących jej procesów w Twojej firmie. Zaznaczmy, że po wdrożeniu Livespace zarządzanie sprzedażą staje się dużo prostsze, niż zarządzanie procesami sprzedaży bez posiadania żadnego systemu. Są też dużo gorsze systemy CRM niż Livespace, aczkolwiek porównując go do tych, które zdecydowaliśmy się opisać w rankingu akurat w tym roku, został on po prostu w tyle.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm