Recenzja: Salesmate - system CRM

Salesmate to ciekawe odkrycie ostatniego roku. Komplementarne i już na pierwszy rzut oka przejrzyste narzędzie do zarządzania potencjalnymi klientami, jak i tymi już obecnymi. System ten zaciekawił nas swoimi możliwościami oraz prostotą wstępnych ustawień i działań.

Spis treści

  • Wideorecenzja Salesmate CRM
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Salesmate
  • Integracje Salesmate
  • Zalety i wady Salesmate
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Salesmate CRM?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Salesmate CRM

Krótka charakterystyka

Salesmate jest rozwiązaniem CRM, które pozwala na skuteczne prowadzenie kluczowych dla Twojej firmy procesów. Zaletą tego rozwiązania są rozbudowane możliwości automatyzacji działań tj. kampanie i automatyzacja poczty e-mail, newslettery oraz przepływy pracy w formie automatyzacji działań. To znacznie ułatwia konwertowanie potencjalnych klientów.

Ciekawym rozwiązaniem występującym tylko w niektórych systemach jest osobny moduł do prowadzenia zespołowej poczty.

Pewnego rodzaju wadą i zarazem zaletą jest cennik. Otóż zbudowany jest z licencji za stanowisko oraz dodatków funkcjonalnych w formie Ad-on portalowego. Czyli poza stanowiskami możemy dokupić konkretną funkcjonalność dla całego systemu.

Procesy w Salesmate

Jest to dość rozbudowane i ciekawe narzędzie pozwalające na obsługę prawie wszystkich podstawowych procesów i zarządzania kontaktami. Niestety brakuje prospectingu. Do dyspozycji jest raczej standardowa baza oraz proces sprzedaży oparty o standardowe szanse sprzedaży. Wprowadzenie własnych widoków, układów obiektu, szans sprzedaży oraz własnych pół, pozwala uznać ten system za pełnowartościowy CRM w tym zakresie.

Dodatkowo jest opcja stworzenia wymaganych pól oraz pełny moduł automatyzacji działań w procesie sprzedaży, co pozwoli na podstawie wybranego wyzwalacza wykonać konkretną akcję w systemie. Na tej samej podstawie można wykonać procesy account managementu. Dzięki temu zminimalizuje się powtarzalne zadania, a zespół handlowy może wtedy np. otrzymywać powiadomienia o nadchodzących zadaniach do wykonania.

Integracje Salesmate

System ma rozbudowane API oraz zestaw podstawowych aplikacji do zintegrowania natychmiast. Narzędzie posiada gotowe moduły do natychmiastowego zakupu ( wspomniane wcześniej add-on).

Poza tym pojawiają się standardowe wbudowane połączenia i integracje, tj. poczta e-mail, kalendarz oraz integracja z systemami do dzwonienia i wysyłania wiadomości SMS. Niestety są to systemy, które w warunkach polskich mogą być znacznie droższe niż powinny.

Dużym plusem jest wbudowany czat, formularze oraz moduł umawiania spotkań na podstawie dostępności kalendarza, które możemy dodać na strony internetowe.

Zalety:

  1. Duża elastyczność dostosowania do procesów
  2. Tworzenie własnych obiektów
  3. Intuicyjna automatyzacja
  4. Osobny moduł dla zespołowego maila
  5. Moduł budowy własnych raportów
  6. Rozbudowany moduł automatyzacji działań

Wady:

  1. Brak języka polskiego
  2. Najbardziej zaawansowane moduły wykonane jako płatne dodatki do systemu

Dla jakich firm jest przeznaczony Salesmate?

  • Dla średnich i małych firm – system sprawdzi się zarówno dla niewielkiego zespołu handlowego jak i kilku oddziałowej strukturze sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem obsługi maila zespołowego
  • W mojej ocenie będzie doskonale funkcjonował w środowisku usług lub produktów, towarów
  • Określając bliżej to w Polsce będą napewno organizacje, które nie potrzebują systemu w j. Polskim.

Salesmate – czy warto? Podsumowanie

Salesmate to ciekawe narzędzie. Pozwala na kreowanie praktycznie wszystkich procesów niezbędnych w nowocześniej organizacji. Dodatkowo obsłuży również wymagające procesy z niestandardowymi obiektami.

Uważam, że system odnajdzie się najlepiej w połączeniu z dość mocno rozpoznawalnym systemem ticketowym Zendesk. Takie połączenie może być zwycięskie w niektórych branżach.

Na koniec trzeba przyznać, że na uwagę zasługuje również polska wersja językowa, która trzeba przyznać, że jest dobrze wykonana.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm