Recenzja: Salesforce - system CRM

salesforce-logo

Wszystkie recenzje staramy się przygotować jak najbardziej obiektywnie. Nie ma możliwości zamówienia recenzji, a producent dowiaduje się o nich z publikacji. Jednocześnie informujemy, że linki w niniejszym materiale są linkami afiliacyjnymi – jeżeli masz ochotę skorzystać z narzędzia wykorzystując załączony link, otrzymamy % ze sprzedaży. Niemniej, celem recenzji nie jest generowanie wpływów z załączonych linków – zazwyczaj nie pokrywają one kosztów produkcji recenzji.

Salesforce, to platforma o ugruntowanej pozycji i dosyć dobrze znana na rynku narzędzi wspierających działania sprzedaży. Pomimo, że jest dedykowany dla większych organizacji znajduje również swoje zastosowanie w sektorze MŚP.

Spis treści

  • Wideorecenzja Salesforce CRM
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Salesforce CRM
  • Integracje Salesforce CRM
  • Zalety i wady Salesforce CRM
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Salesforce CRM?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Salesforce CRM

Krótka charakterystyka

Salesforce to system CRM, który potrafi sprostać skomplikowanym wymaganiom, aczkolwiek jego odpowiednia konfiguracja może być skomplikowana. Wtedy najlepiej, jakby we wdrożeniu systemu pomógł programista Salesforce.

Procesy w Salesforce CRM

W przypadku Salesforce, system daje możliwość odwzorowania praktycznie każdego procesu sprzedażowego. Obsługę leadów wspiera stworzony do tego dedykowany widok pozwalający na szybki podgląd oraz obsługę napływających leadów.

Widok wszystkich leadów w Salesforce

Widok ten można dosyć szybko dopasować do swoich potrzeb prezentując aktualny przepływ pracy procesu w przejrzystym widoku Kanban.

Wizualne przedstawienie przepływu pracy w widoku Kanban

W podobny sposób wspierany jest proces sprzedaży, uzupełniając znane wszystkim tabele kanban narzędziem do prezentacji i tworzenia własnych raportów.

Widok tworzenia własnych raportów z szans sprzedaży

Odpowiednie widoki pozwolą zaopiekować cała ścieżkę klienta od potencjalnie zainteresowanej osoby do klienta Twojej firmy.

Integracje Salesforce CRM

Salesforce jest platformą co oznacza, że pozwala na połączenie w jednym środowisku wiele usług takich jak omawiany Sales Cloud, czy m.in. Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud, Commerce Cloud. Możliwość zestawienia wielu narzędzi w ramach jednego środowiska stanowi zdecydowany atut tego rozwiązania i znacznie rozszerza możliwości platformy.

Ponadto, system Salesforce umożliwia integrację wykorzystując do tego AppExchange. Jeśli funkcje Salesforce nie są dla nas wystarczające i chcielibyśmy rozszerzyć jego zakres działania, pozwala on na integrację z wieloma wykorzystywanymi w codziennej pracy aplikacjami m.in. takimi jak Zoom, Zapier, Asana, czy Outlook.

Szeroka gama dostępnych w systemie modułów oraz gotowe integrację zewnętrznych narzędzi, pozwalają na stworzenie systemu, który zbierze w sobie wszystkie istotne dane sprzedażowe oraz informacje na temat obsługiwanych klientów.

Zalety:

  1. Salesforce oferuje szeroki zakres funkcji
  2. Duże możliwości przebudowy systemu
  3. Moduł obsługi leadów

Wady:

  1. Wysokie koszty wdrożenia systemu
  2. Wymagane wsparcie deweloperów przy wdrożeniu i rozbudowie systemu
  3. Brak wsparcia w języku polskim
  4. Momentami skomplikowany interfejs

Dla jakich firm jest przeznaczony Salesforce CRM?

  • Sprawdzi się w organizacjach dysponujących większym budżetem na wdrożenie systemu, gdyż większe modyfikacje systemu wiążą się z wyższymi kosztami
  • W firmach oczekujących od systemów CRM dużo większych możliwości, niż tylko obsługa sprzedaży
  • Dla firm wymagających od systemu możliwości personalizacji narzędzia pod swoje oczekiwania
  • Salesforce będzie również dobrym rozwiązanim w sytuacji, gdy firmy korzystają z wielu aplikacji w tym zbudowanych indywidualnie pod siebie. Udostępniony protokół API da możliwość na połączenie platformy praktycznie z każdym narzędziem.

Należy jednak pamiętać, że dostęp do wszystkich integracji dzięki API dostępny jest za dodatkowymi opłatami, które dokładniej przedstawia cennik Salesforce.

Salesforce CRM – czy warto? Podsumowanie

Salesforce, pomimo wysokiego progu wejścia systemu do organizacji, nadal jest wartą rozważenia możliwością. Pozwala na zamknięcie działalności wielu działów firmy w jednej platformie ułatwiając komunikację oraz podejmowanie decyzji. Trzeba się z tym liczyć, że aby poprawnie skonfigurować platformę Salesforce, trzeba przygotować się na większe nakłady finansowe oraz poziom skomplikowania, co znacząco wpływa na proces wdrożenia systemu CRM w życie organizacji.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm