Recenzja: Pipedrive - system CRM


pipedrive-logo

Pipedrive drugi rok z rzędu ląduje w ścisłej czołówce naszego rankingu CRM. I nie bez powodu! Przez wielu nazywany najlepszym narzędziem do zarządzania sprzedażą, ma bardzo ugruntowaną pozycję. Jest stale rozwijany w spójny i stabilny sposób. Jego początki sięgają 2010 roku – zauważono wówczas niszę na rynku systemów CRM, które tworzone z myślą o kierownictwie nie dotykały potrzeb działu sprzedaży. Obecnie system sprawdza się w bardzo wielu firmach, zaspokajając zarówno potrzeby raportowe managerów i zarządów, jak i ułatwiając codzienne czynności zespołom sprzedaży. Sprawdźmy, jak Pipedrive działa w praktyce i czy usystematyzuje i usprawni nasze działania.

Spis treści

  • Wideorecenzja Pipedrive
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Pipedrive
  • Integracje Pipedrive
  • Zalety i wady Pipedrive
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Pipedrive?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Pipedrive

Krótka charakterystyka

Pipedrive to system CRM stworzony w Estonii w 2010 roku. Cechuje go prosta budowa, czytelne menu i intuicyjny interfejs użytkownika, które pozwalają odnaleźć się nawet tym mniej doświadczonym użytkownikom CRM. Jednocześnie, dostarcza taką liczbę funkcji, że bardziej doświadczeni handlowcy również będą zadowoleni. Po lewej stronie znajduje się kolumna ze skrótami do wszystkich podstawowych obiektów i funkcji. Całą resztę przestrzeni wypełnia widok na wybrane narzędzie. Dzięki temu użytkownikowi nic nie przeszkadza w wykonywaniu swoich zadań. Przyjemnym dodatkiem jest możliwość sterowania widokiem z klawiatury. Klikając odpowiedni klawisz (od 1 do 9), system automatycznie przenosi nas do odpowiedniego widoku. Użytkownik, każdy z osobna, może wybrać sobie jaki układ funkcji mu odpowiada, oraz która strona będzie jego domyślną.

W 2023 roku Pipedrive wprowadził szereg nowości, takich jak moduł “Projects” do zarządzania projektami, czy możliwość automatycznego przydzielania nowych leadów. To tylko przykłady, gdyż zmian było znacznie więcej, zaczynając od drobnych (np. możliwość dostosowania widoku systemu), a kończąc na bardziej znaczących, jak wspomniane wcześniej. Spójrzmy jak założyć konto i wykonać pierwsze kroki w systemie.

Procesy w Pipedrive

Pipedrive umożliwia realizacje procesów prospectingowych, kwalifikacyjnych, sprzedaży, a nawet (z pomocą Dodatku Projects) prostych procesów zarządzania projektem. Dodatek LeadBooster pomaga wyszukiwać potencjalnych klientów z bazy danych zawierającej 400 milionów profili. Za pomocą filtrów możemy wyszukiwać dokładnie takich prospektów, na jakich nam zależy.

Dodatkowo LeadBooster umożliwia tworzenie formularzy, Chatbota, czy Chatu na żywo. Po podłączeniu ich ze stroną WWW, jak tylko potencjalny klient wypełni formularz, czy zostawi swoje dane podczas Chatu, jego dane automatycznie lądują w specjalnie na to przygotowanym miejscu w Pipedrive – w skrzynce odbiorczej Lead.

To w tym miejscu handlowcy będą mogli przeprowadzić kwalifikację potencjalnego klienta, prowadzić działania mające na celu „podgrzewanie” kontaktu, aby ostatecznie jednym kliknięciem skonwertować go na szansę sprzedaży.

Widok szansy sprzedaży w Pipedrive dostarcza podobnie pozytywnych wrażeń jak reszta systemu. Jest on prosty, „czysty”, bez żadnych elementów mogących rozproszyć uwagę użytkownika.

Widok szansy sprzedaży w Pipedrive

Kolumna w lewej części ekranu zawiera wszystkie informacje o połączonych z szansą obiektach (jak np. kontakt, czy organizacja) i właściwościach, które są dla nas istotne w procesie sprzedaży. Pipedrive pozwala dodawać dowolne nowe właściwości, wielu typów – w tym pola obliczeniowe. Od niedawna, umożliwia również układanie ich w sekcje, co jeszcze bardziej ułatwia pracę handlowcowi.

Większą część ekranu zajmuje pole z historią działań, aktywnymi zaplanowanymi działaniami i przyciski do dodawania aktywności – czy tworzenie dokumentów, takich jak oferty.

W górnej części dostępna jest graficzna reprezentacja procesu sprzedaży i przyciski służące do zamknięcia szansy sprzedaży. Po wykupieniu Dodatku Projects, zamykając szansę jako wygraną można automatycznie wygenerować nowy projekt powiązany z wygraną szansą sprzedaży.

Integracje Pipedrive

Zdjęcie przedstawiające marketplace z przykładowymi integracjami dla Pipedrive

System można rozszerzać nie tylko o Dodatki (w tym, te wymienione wcześniej). Pipedrive udostępnia również cały marketplace z setkami, gotowych już integracji. Dzięki temu dramatycznie można zmniejszyć koszty integracji Pipedrive z innymi, posiadanymi już narzędziami. W przypadku, gdyby konkretne rozwiązanie nie posiadało przygotowanej aplikacji w Marketplace, Pipedrive udostępnia swoje API i możliwe jest zbudowanie swojej własnej integracji od zera.

Zalety Pipedrive

  1. Pipedrive jest bardzo dojrzałym systemem CRM (brak błędów i problemów)
  2. Leadbooster – prosty chat, bot, formularze
  3. Bardzo dużo dostępnych integracji
  4. Dopracowana aplikacja mobilna
  5. Możliwość prowadzenia realizacji w systemie
  6. Moduł prospectingu – zarządzania leadami
  7. Możliwość wysyłania newslettera
  8. Rozbudowany moduł produktów

Wady Pipedrive

  1. Brak dedykowanego modułu ofertowania (możliwość wykorzystania szablonów dokumentów do stworzenia oferty)
  2. W Pipedrive nie ma możliwości wprowadzania zmian na zamówienie

Dla jakich firm jest przeznaczony Pipedrive?

  • Pipedrive sprawdzi się zarówno u małych i średnich firm, jak i dużych. Wielkość firmy nie ma znaczenia, a tym, co wyróżnia Pipedrive jest brak konieczności zakupu określonej liczby licencji. Nawet najwyższy plan można wykupić dla tylko jednej osoby w Twojej firmie.
  • Organizacje, które mają rozwinięty, lub dopiero rozwijają, prospecting – zwłaszcza ten, który opiera się o właściwą kwalifikację leada.
  • Firmy, który korzystają już z funkcji Marketing Automation, jak formularze, czy automatyczne e-maile – ale nie potrzebują rozbudowanych narzędzi Marketing Automation, które często nie należą do najtańszych.
  • Procesy sprzedaży w Pipedrive są liniowe – etapy występują po sobie. Jeżeli w Twojej organizacji jest inaczej – upewnij się, czy Pipedrive jest dla Ciebie.
  • Dla firm, które nie posiadają poczty e-mail od Google, czy Microsoft. Pipedrive posiada wbudowanego klienta poczty i radzi sobie z pocztą SMTP.
  • Dla organizacji, które potrzebują systemu CRM, ale boją się go wdrażać ze względu na wieloletnie przyzwyczajenia i nawyki pracy swojego zespołu. Pipedrive jest bardzo prosty w budowie i użytkowaniu, a przy tym dostarcza ogrom funkcji.
  • Dla firm, które potrzebują bardziej rozbudowanych funkcji zarządzania dostępem do danych. Pipedrive umożliwia budowę grup widoczności i zestawów uprawnień, które pozwalają zrealizować naprawdę wiele scenariuszy ograniczających dostęp do konkretnych danych.

Pipedrive CRM – czy warto? Podsumowanie

Pipedrive kolejny raz potwierdził jakość wprowadzanych zmian. System wciąż doszlifowuje i przebudowuje swoje elementy, poprawiając to, co działało niedostatecznie lub w mało przejrzysty sposób. Nadal w „cenie” prostego interfejsu otrzymujemy bardzo wiele możliwości. Ważnym elementem, który nadal nie jest standardem, jest czat na żywo 24/7 ze wsparciem.

Moduł postępów, czy tak jak zmieniono teraz jego nazwę – moduł spostrzeżeń – wciąż oferuje bardzo duże możliwości. Tak jak dotychczas, możemy przejrzeć raporty otwartych i przegranych szans sprzedaży, wartości wygranych transakcji, średniego czasu wygrania szans, średniej wartości wygranych szans i innych. Mimo początkowego wrażenia, że nie mamy tu zbyt wielu możliwości ich personalizacji, producenci przygotowali tak dużo ich wariantów, że każdy znajdzie najpotrzebniejsze dla niego dane. Oczywiście wszystkie można również wyeksportować do pliku .xls i .csv.

Kolejną zaletą Pipedrive jest jego prosty interfejs, czytelne menu i możliwość dostosowania widoku sprawiają, że jest przyjazny dla użytkowników o różnym poziomie doświadczenia. Widok szansy sprzedaży jest przejrzysty, a elastyczność systemu pozwala dostosować go do indywidualnych preferencji. Dodatki, integracje i API umożliwiają rozbudowę systemu w dopasowaniu do swoich potrzeb. Pipedrive sprawdzi się szczególnie w firmach, które cenią prostotę obsługi, funkcjonalność CRM oraz możliwość rozwoju zgodnie z własnymi wymaganiami.

Podsumowując: Pipedrive to sprawdzony CRM do zarządzania relacjami z klientami i zarządzania sprzedażą, który pozwoli Ci lepiej zarządzać procesami sprzedaży i podnieść efektywność działań sprzedażowych. W Pipedrive nie zabraknie również możliwości tworzenia bardziej złożonych scenariuszy automatyzacji sprzedaży dla doświadczonych handlowców. Pipedrive dzięki szerokim możliwościom samego narzędzia oraz dodatkowym integracjom zasłużenie znalazł się tak wysoko w naszym rankingu. Pamiętając kilka problemów, które pojawiły się przy zeszłorocznym testowaniu narzędzia, jesteśmy pod wrażeniem zmian, jakie tutaj zaszły. Pipedrive to ponownie mocny kandydat na rynku systemów CRM dla MŚP. Mnogość opcji, które mamy w zasięgu ręki, sprawia, że nie potrzebujemy niczego więcej, aby efektywnie działać na kontaktach, a przy tym uzyskać najlepsze funkcje raportowania sprzedaży i najlepsze funkcje prognozowania sprzedaży. W Pipedrive z łatwością stworzysz własny proces sprzedaży, który ułatwi Ci zarządzanie kontaktami z potencjalnymi klientami, a automatyzacja procesów sprzedażowych pozwoli zwiększyć skuteczność działań zespołu handlowego. Wtórując producentom, można śmiało powiedzieć – więcej sprzedawania, a mniej zbędnej pracy!


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm