Recenzja: Firmao - system CRM

firmao - logo

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu wybór odpowiedniego systemu CRM stał się kluczowym elementem efektywnego zarządzania sprzedażą, obsługą klienta i zarządzania relacjami, czy też zarządzania projektami. Recenzja systemu CRM Firmao przybliży Ci, jak narzędzie to może wspierać firmy w tych obszarach.

Spis treści

  • Wideorecenzja Firmao
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w Firmao CRM
  • Integracje Firmao
  • Zalety i wady Firmao
  • Dla jakich firm jest przeznaczony Firmao?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Firmao

Krótka charakterystyka

Firmao to rodzimy system CRM, który został stworzony i rozwija się od 2010 roku. Jednak stwierdzenie, że Firmao to jedynie system CRM, to znaczne uproszczenie. Firmao to kompleksowe narzędzie, które integruje funkcje zarówno systemu CRM, jak i systemu ERP, obejmując zarządzanie magazynem czy fakturowanie. Dzięki takiemu podejściu wydaje się być doskonałym rozwiązaniem dla mniejszych firm, które potrzebują nie tylko systemu CRM, ale również narzędzia ERP – zwłaszcza że tradycyjne, rozbudowane rozwiązania klasy ERP są często poza ich zasięgiem.

Firmao cechuje bardzo prosty interfejs, przypominający miejscami oprogramowanie sprzed lat. Niesie to za sobą jednak również korzyści, takie jak prosta budowa i bardzo szybkie działanie.

Lewa strona widoku to Menu w którym to użytkownik może wybrać, do jakich obiektów ma mieć szybki dostęp (poprzez „przypięcie” ich do menu). Dodatkowo możliwe jest tworzenie własnych filtrów, które pozwalają w ramach konkretnych widoków prezentować tylko te informacje, które nas interesują.

Procesy w Firmao CRM

W systemie CRM Firmao procesy są kluczowym narzędziem zarządzania relacjami i działaniami z klientami. Można je łatwo budować i wyzwalać, dostosowując się do potrzeb biznesowych.

Firmao umożliwia realizacje procesów sprzedaży w ramach osobnego widoku, z możliwością dodawania wielu własnych procesów. Każdy z procesów może mieć własne etapy, pola obowiązkowe, czy nawet kolory. To zdecydowanie ułatwia prowadzenie obsługi sprzedażowej.

Dodatkowo, w ramach systemu, możliwe jest śledzenie procesu realizacji zamówień. Jest to szczególnie przydatne w organizacjach, które realizują oba typy działań w ramach osobnych zespołów/procesów.

Integracje Firmao

Firmao potrafi zaskoczyć również w kontekście możliwości rozbudowy, czy integracji z systemami zewnętrznymi. Dlaczego?

Pierwsze wrażenie jaki daje ten system CRM jest takie, że wygląda on na tak prosty, że aż prostacki – i z niczym połączyć się nie możemy. Ale czy to jest prawda? NIE!

Poza podstawowymi integracjami takimi, jak kalendarz czy skrzynka mailowa, Firmao CRM oferuje szereg rozwiązań, które wesprą Cię w codziennej pracy. Ta część stale się rozwija, dając coraz więcej możliwości. Samo Firmao, jest tak naprawdę platformą, której CRM jest tylko częścią.

Firmao to również:

  • system ERP – mamy więc moduł magazynowy
  • system księgowy – umożliwia tworzenie i monitorowanie płatności za faktury
  • system do zarządzania procesem zamówień
  • System do zarządzania projektami – choć w bardzo podstawowym zakresie.

Sami przyznacie, że całkiem dużo jak na tak „proste” narzędzie? Ale to nie wszystko!

W ramach systemu, Firmao CRM przygotowany ma zestaw integracji z tak popularnymi w Polsce podmiotami jak: Allegro, GetResponse, Przelewy24 i wiele, wiele więcej. Dziś na stronie producenta możemy przeczytać, że dostępnych jest ponad tysiąc integracji.

Firmao udostępnia również swoje API – na wypadek, gdyby potrzebna była integracja z jeszcze innym narzędziem.

Jest jeszcze jedna rzecz o której nie powiedziałem, a wyróżnia Firmao spośród konkurencji. Firmao może także stworzyć dodatkowe funkcjonalności zgodnie z Waszymi życzeniami specjalnymi – nawet jak dana funkcjonalność w systemie jest nie obecna, o czym informują swoich klientów już w momencie tworzenia konta w systemie automatyczną wiadomością e-mail:

Zalety Firmao:

  1. Możliwość dedykowanych zmian zgłoszonych przez konkretnego klienta
  2. Opcja Callback i Livechat, dzięki którym można pozostawać w ciągłym kontakcie z klientem
  3. Funkcjonalność małego ERP
  4. Posiada moduł ofertowania

Wady Firmao:

  1. Mało przejrzysty interfejs
  2. Ograniczenia liczby dodatkowych pól w niektórych modułach
  3. Mało rozwinięte raportowania procesu sprzedaży

Dla jakich firm jest przeznaczone Firmao?

  • Raczej mniejsze organizacje, w szczególności takie, które nie posiadają systemu ERP, lub posiadają, ale jest on przestarzały.
  • Organizacje, które nie mają szczególnych wymagań względem odtworzenia procesów prospectingowych, czy account managementowych w systemie.
  • Firmy, który nie szukają systemu z funkcjami Marketing Automation, albo realizują takie potrzeby już w ramach osobnych narzędzi.
  • Procesy sprzedaży w Firmao są liniowe – etapy występują po sobie. Jeżeli w Twojej organizacji jest inaczej – upewnij się, czy Firmao jest dla Ciebie.
  • Dla firm, które korzystają z dowolnych dostawców poczty i kalendarza.
  • Dla firm, które potrzebują prostego systemu CRM, bez rozbudowanych funkcji automatyzacji, czy raportowania.

Firmao CRM – czy warto? Podsumowanie

Firmao jest narzędziem wszechstronnym, łączącym elementy CRM z narzędziami ERP. Poza opisanymi przydatnymi funkcjami, do dyspozycji mamy jeszcze wiele innych, takich jak na przykład generowanie listy płac, prowadzenia ewidencji środków trwałych lub księgowości.

System posiada coraz więcej integracji, są stale rozwijane i poprawiane. Jest to dobre narzędzie dla osób, które zajmują się bardzo szerokim obszarem w firmie, a nie tylko sprzedażą.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm