Recenzja: HubSpot - system CRM

HubSpot jest platformą, która pozwala na zintegrowanie wielu obszarów działań w jednym narzędziu. Dzięki tzw. hubom, HubSpot oferuje nam na realizację działań związanych z obszarem sprzedaży, marketingu, obsługą klienta czy e-commerce. 

Spis treści

  • Wideorecenzja HubSpot
  • Krótka charakterystyka
  • Procesy w HubSpot CRM
  • Integracje HubSpot
  • Zalety i wady HubSpot
  • Dla jakich firm jest przeznaczony HubSpot?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja HubSpot

Krótka charakterystyka

HubSpot Sales Hub

Oczywiście HubSpota możemy używać jedynie jako systemu CRM – wtedy naszym sojusznikiem w organizacji będzie HubSpot Sales Hub – i to jemu poświęcimy w rankingu najwięcej przestrzeni.

Widok kontaktów, w tym między innymi potencjalnych klientów, w systemie HubSpot
HubSpot Service Hub
HubSpot Marketing Hub

Nie można zapomnieć, że pozostałe moduły HubSpota pozwolą nam na zautomatyzowanie części działań, jak choćby przekazywanie leadów z marketingu do sprzedaży (HubSpot Marketing Hub pełni od licencji Pro rolę Marketing Automation Platform) czy obsługę zgłoszeń serwisowych lub reklamacji, na co pozwoli nam wdrożenie HubSpot Service Hub (system ticketowy).

Procesy w HubSpot CRM

Nowy proces wyszukiwania potencjalnych klientów w HubSpot

W HubSpot CRM obsłużymy procesy: prospectingowe, kwalifikacyjne, sprzedażowe oraz account management. Oprócz tego, przy rozbudowie o Service Hub mamy możliwość implementacji procesów związanych z obsługą klienta oraz reklamacji.

Procesy prospectingu, kwalifikacji oraz sprzedaży w HubSpot są liniowe – etapy postępują jeden po drugim, a w oparciu o przechodzenie szans sprzedaży czy potencjalnych klientów przez poszczególne etapy, mogą być wyzwalane automatyzacje ułatwiające codzienność i systematyzujące działania zespołu w procesie.

Integracje HubSpot CRM

HubSpot oferuje bardzo rozbudowane możliwości integracyjne. Od marketplace pozwalającego na instalację konkretnej, gotowej wtyczki (np. do automatyzacji marketingu) aż po dobrze opisaną dokumentację API, pozwalającą na budowę własnych integracji.

Dzięki takiej elastyczności narzędzia pozwala ono na bardzo szerokie łączenie go z innymi rozwiązaniami. Dzięki dodatkowemu (płatnemu) modułowi Operations Hub możliwe jest także wykorzystanie webhooków, co również usprawni budowę integracji. 

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, HubSpot oferuje także dodatkowe moduły. Najbardziej oczywistym kierunkiem rozbudowy jest przeważnie platforma do automatyzacji marketingu – Marketing Hub. Wśród najważniejszych funkcji platformy, na pewno znajdzie się zebranie danych potencjalnych klientów odwiedzających naszą witrynę, analizę formularzy, newsletterów, budowę landing page czy CTA, integracje z kontami w social mediach, planowanie kampanii, czy automatyzację procesów. Takie narzędzie zintegrowane ze sprzedażą pozwoli zbudować pełny obraz naszych działań i wyraportować niemal wszystko od pierwszych punktów styku leada z naszą firmą, aż do końca procesu sprzedaży – świetna sprawa!

Na uwagę zasługuje też coraz popularnieszy moduł Service Hub – moduł obsługi klienta. Pozwala on na obsługę zgłoszeń (tworzonych automatycznie, lub częściowo automatycznie – w zależności od wersji licencyjnej). Dzięki temu żadna reklamacja lub problem po stronie klienta nie umknie nikomu w firmie, a sprzedaż będzie tez miała pełen obraz tego, jakie działania prowadzone są po stronie obsługi klienta.

Zalety:

  1. Duża dostępność dodatkowych integracji oraz aplikacji (marketplace)
  2. Platforma HubSpot Academy jako źródło wiedzy o systemie
  3. Moduł wspierający pozyskiwanie nowych klientów
  4. HubSpot oferuje wiele możliwości automatyzacji
  5. Elastyczne wyceny dostępów dla użytkowników: Sprzedaż, darmowy, użytkownik łączony.
  6. Możliwość budowy własnych raportów
  7. Możliwość doboru wysokości planu licencyjnego do potrzeb organizacji

Wady:

  1. Brak natywnej integracji z GUS
  2. Nadal pomiędzy planami HubSpot CRM Starter a HubSpot CRM Professional jest duża przepaść cenowa

Dla jakich firm jest przeznaczony HubSpot CRM?

  • Wielkość firmy nie ma znaczenia – system sprawdzi się już od jednego użytkownika, natomiast pełnie możliwości i wykorzystania funkcji HubSpot, osiągniemy kupując wersję HubSpot CRM Professional – dostępna od 5 licencji produkcyjnych 
  • Dla organizacji, które działanią w oparciu o inbound…  
  • …oraz (od tej edycji rankingu) outbound – dzięki modułowi potencjalnych klientów i procesowi leada. 
  • HubSpot CRM nie jest dedykowany żadnej z branż, natomiast bardzo silnie opiera się na komunikacji mailowej i działaniach online 
  • Firmy, które chcą połączyć działania marketingu i sprzedaży (synergia) i/lub obsługę klienta
  • Procesy w HubSpot są liniowe – etapy następują po sobie. Jeżeli Twój proces zakłada występowanie działań nieliniowo – sprawdź, czy HubSpot będzie na pewno dla Ciebie 
  • Dla organizacji, które mocno stawiają na dojrzałe rozwiązania i automatyzację procesów.

HubSpot CRM – czy warto? Podsumowanie

Platforma HubSpot dalej rozwija się w dobrym tempie – warto też wspomnieć, że coraz śmielej do systemu wchodzą rozwiązania oparte na AI, wspierające nas choćby w budowie treści do newsletterów czy maili sprzedażowych. Dzięki temu HubSpot zdecydowanie wspiął się na szczyt rankingu. Aby jednak pozostać obiektywnym – jest jedna rzecz, która zmieniła się na gorsze. Jest to czas działania automatyzacji. Odnotowaliśmy, że o ile wczesniej większość z nich działała błyskawicznie, o tyle z racji na rozległość rozwiązań – w niektórych instancjach – działają zwyczajnie wolniej. Mówimy tu oczywiście o sekundach, natomiast HubSpot rozpieścił nas niesamowitą sprawnością swojego działania.

Po tych wszystkich nowych rozwiązaniach, mamy tu jeden z systemów CRM, który doskonale sprawdzi się w wielu branżach, obsłuży liniowe procesy sprzedażowe oraz pozwoli na integrację sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Patrząc na liczbę zmian i nowości w systemie w roku 2023, nie możemy się doczekać co nowego HubSpot przygotuje w kolejnym.


Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm