Czym zajmuje się Prasmet?
Prasmet to polski producent seryjnych elementów metalowych z ponad 20-letnim doświadczeniem i uznaną na rynku renomą. Produkowane podzespoły stosowane są w przemyśle energetycznym, samochodowym, oświetleniowym i AGD. Firma współpracuje z dużymi światowymi koncernami i polskimi firmami rodzinnymi.
W jakich obszarachzidentyfikowaliśmy problemy?
W jakich obszarachzidentyfikowaliśmy problemy?
Współpracę zaczęliśmy od przeprowadzenia warsztatu zerowego. Pomógł on nam zdiagnozować prawdziwe problemy po stronie klienta i obszary wymagające rozwoju. W efekcie odkryliśmy kilkanaście obszarów, które wymagały poprawy.
Account management
20 lat funkcjonowania firmy pozwoliło zbudować pokaźną bazę klientów. Niestety brak procesu segmentacji tych klientów pod kątem potencjału zarobkowego oraz brak wdrożonych Account Planów utrudniał monetyzowanie potencjału pozyskanych klientów.
Proces sprzedażowo — marketingowy
Klienci obsługiwani są jedynie drogą mailową, a proces sprzedaży nie obejmuje rozmów handlowych, których celem jest badanie potrzeb oraz prezentacja rozwiązań.
Proces prospectingowy
Prospecting to jedna z najszybszych dróg do zdobywania klientów oraz wyjścia na nowe rynku. Prasmet nie posiadał niestety procesu prospectingowego.
Oferta
Oferta dla potencjalnych klientów pełni funkcję cennika wysyłanego mailem i nie jest dopasowana do procesu zakupowego klienta B2B, co obniża jej skuteczność.
Brak działu handlowego
Firma nie posiada działu handlowego. Sprzedaż i jej intensywność uzależniona jest jedynie od czasu trzech osób w firmie, które nie są handlowcami na pełen etat. Brakuje rzetelnych informacji, by określić, czy, a jeśli tak to ile osób firma potrzebowałaby do obsługi klienta w przypadku wybudowanego procesu sprzedażowo — marketingowego.
Brak buyer person
Firma posiada bardzo uproszczone, nieprecyzyjne wersje buyer person, które nie mogą być wykorzystywane w działaniach sprzedażowo — marketingowych.
Brak rutyn menedżerskich
Obecnie firma ma wdrożone rutyny związane z zarządzaniem produkcją, ale nie ma wdrożonych rutyn związanych z dobrymi praktykami zarządzania sprzedażą, co wpływa negatywnie na skuteczność sprzedaży w firmie.
Brak propozycji wartości
Prasmet posiada bardzo okrojoną listę propozycji wartości, która nie została zweryfikowana z rynkiem. W rezultacie ciężko mówić o praktycznym wykorzystaniu tych propozycji wartości w sprzedaży i marketingu całej organizacji.
Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy firmie Prasmet?
Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy firmie Prasmet?
Fundamenty sprzedaży
Fundamenty sprzedaży
01
Silnapropozycja wartości
Zdefiniowanie propozycji wartości w ramach produktów, obsługi klienta i wartości dodanych, które przekraczają standardy rynkowe.
02
Buyer Personydopasowane do działań
Zdefiniowanie Buyer Person, które ułatwiają proaktywne działania w obszarze prospectingu, sprzedaży i marketingu.
03
Oferta dopasowanado decyzji klienta
Stworzenie oferty wysyłanej do potencjalnych klientów, dopasowanej do procesu zakupowego klienta B2B.
04
Podziałobowiązków
Podstawowy zestaw aktywności dla managera odpowiedzialnego za zespół sprzedażowy.
05
Proces sprzedażyzgodny z zakupowym
Zmapowanie procesu sprzedaży opartego o proces zakupowy grupy docelowej.
06
Tablica wskaźnikówsprzedaży
Prototyp tablicy do mierzenia najważniejszych wskaźników w procesie sprzedaży Prasmet.
Techniki sprzedaży
Techniki sprzedaży
07
ProcesAccount Managementu
Wprowadzenie do Account Managementu i wybudowanie procesu rozwoju obecnych klientów.
08
Segmentacjai skrypt rozmowy
Segmentacja klientów oraz opracowanie schematu rozmowy telefonicznej testowanej z klientami.
09
Video-notatkisprzedażowe
Powstał schemat video-notatki skracającej proces sprzedaży i eliminującej efekt „głuchego telefonu”.
10
Delegowaniezadań sprzedaży
Zdefiniowanie aktywności do wydelegowania w ramach sprzedaży – uwolnienie czasu specjalistów.
11
Skuteczna kampaniaprospectingowa
Zdefiniowanie schematu kampanii mailowej (prospecting), wraz z wysłaniem kampanii testowej.
12
Proceszbierania feedbacku
Opracowanie systemowego procesu zbierania opinii od klientów w celu doskonalenia oferty i jakości obsługi.
13
Kluczowerozmowy handlowe
Stworzenie schematu 4 głównych rozmów handlowych oraz sposobu kontaktu z byłymi i potencjalnymi klientami.
14
Narzędzia operacyjne dla zespołu
Wypracowane narzędzia do codziennych zadań pracowników, m.in.: notatka w CRM, system follow-up, kontakt telefoniczny po odpowiedzi, zbieranie feedbacku, mail z ofertą + plik.
15
Lejeksprzedażowy
Budowa pierwszego z dwóch lejków sprzedażowych – dopasowanego do konkretnej Buyer Persony.
Działania marketingowe
Działania marketingowe
16
Nowa strona wspierająca sprzedaż
Przebudowa WWW zgodna z celami marketingowymi i sprzedażowymi organizacji.
17
Audyt działańmarketingowych
Analiza dotychczasowych działań marketingowych z rekomendacjami optymalizacji i poprawy skuteczności.RetryS
?
Chcesz wdrożyć u siebiepodobne rozwiązania?
Opowiedz nam z jakim wyzwaniem się mierzysz, a my podpowiemy jak mu sprostać.
Jakie osiągnęliśmy rezultaty, dzięki powyższym działaniom?
Jakie osiągnęliśmy rezultaty, dzięki powyższym działaniom?
Działania podjęte z pomocą SellWise pozwoliły stworzyć proces, który bez nadmiernego angażowania obecnego zespołu pozwala osiągać mierzalne rezultaty takie jak:
- W miesiącach prowadzonych intensywnych działań prospectingowych wzrost ilości zakwalifikowanych zapytań ofertowych z 5 do 30.
- Zwiększenie feedbacku z wysłanych ofert z 10 do 80%.
- Pozyskanie kilku zamówień rekompensujących wartość poniesionej inwestycji w budowanie procesu – te konkretne zamówienia nie pojawiłyby się same, bez podjęcia odpowiednich zaplanowanych działań sprzedażowych.
Co mówi klient o naszej współpracy?
Bartłomiej Bieniasz
CEO Prasmet
Podjęte działania pozwoliły nam na stworzenie od zera procesu sprzedaży, który był dopasowany do naszych referencyjnych, „specyficznych” warunków. Tylko dzięki pracy z konsultantem dostrzegliśmy, że teorie sprzedaży z książek, takie jak praca nad buyer personą, propozycje wartości, agendy rozmów, rozmowy telefoniczne, a nie suche maile – mają zastosowanie w naszej branży i odpowiednio przygotowane ułatwiają, a nie utrudniają codzienną pracę. Zakładaliśmy na początek współpracy, że damy sobie 6 miesięcy na pierwsze mierzalne rezultaty. Te rezultaty się pojawiły, rozwijamy obecnych klientów i regularnie pozyskujemy nowych.
Podjęte działania pozwoliły nam na stworzenie od zera procesu sprzedaży, który był dopasowany do naszych referencyjnych, „specyficznych” warunków. Tylko dzięki pracy z konsultantem dostrzegliśmy, że teorie sprzedaży z książek, takie jak praca nad buyer personą, propozycje wartości, agendy rozmów, rozmowy telefoniczne, a nie suche maile – mają zastosowanie w naszej branży i odpowiednio przygotowane ułatwiają, a nie utrudniają codzienną pracę. Zakładaliśmy na początek współpracy, że damy sobie 6 miesięcy na pierwsze mierzalne rezultaty. Te rezultaty się pojawiły, rozwijamy obecnych klientów i regularnie pozyskujemy nowych.
Bartłomiej Bieniasz
CEO Prasmet
Chcesz poprawić działania sprzedażowe w Twojej firmie?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy możemy pomóc Ci w procesie przemodelowania sprzedaży.