50 statystyk o sprzedaży na 2019 rok


Szymon Negacz

Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise


6 sierpnia 2019

W majowym odcinku podcastu NSM mówiliśmy o tym, że ludzie nie pracują dla tabel i liczb. My, ludzie sprzedaży, mamy jednak w sobie pierwiastek, który chcąc – nie chcąc sprawia, że ciągnie nas do danych liczbowych oraz statystyk. Lubimy analizować, sprawdzać i szukać rozwiązań, ale przede wszystkim uwielbiamy się inspirować, aby ulepszać swoje codzienne działania, nie tylko te sprzedażowe. To między innymi powody, dla których chętnie dzielimy się z Wami interesującymi danymi, napotkanymi na temat sprzedaży. Zebranie tych pojedynczych publikacji, udostępnianych często w postaci infografik, byłoby nie lada wyzwaniem. Zebraliśmy zatem 50, według nas najbardziej ciekawych, statystyk sprzedażowych i udostępniliśmy do przeczytania. W końcu szybkiej porcji wiedzy w pigułce nigdy za wiele!

 

Statystyki o sprzedaży

 

  1. Aż 61% handlowców uważa, że sprzedaż obecnie jest dużo trudniejsza niż była 5 lat temu. Marc Wayshak

 

  1. Najlepszymi dniami na telefoniczny kontakt z potencjalnymi klientami są środa i czwartek. CallHippo

 

  1. Spersonalizowane wiadomości e-mail zwiększają CTR o 14%, a CR o 10%. Aberdeen Research

 

  1. Prawie sześciu na dziesięciu kupujących chce przedyskutować ceny przy pierwszym połączeniu. Hubspot

 

  1. Tylko 24% e-maili o tematyce sprzedażowej jest otwieranych. Hubspot

 

  1. Przeciętna osoba usuwa 48% e-maili, które otrzymuje codziennie. To zadanie zajmuje jej zaledwie pięć minut. Boomerang

 

  1. W 2007 r. dotarcie do potencjalnego klienta przy wykorzystaniu cold callingu wymagało 3,68 próby. Obecnie potrzebne jest aż 8. TeleNet, Ovation Sales Group

 

  1. Linie tematu składające się z trzech bądź czterech słów otrzymują więcej odpowiedzi niż krótsze i dłuższe. Boomerang

 

  1. Niektóre z branż zgłosiły 50-procentowy wzrost przychodów dzięki Social Sellingowi. SalesforLife

 

  1. Im bardziej obszerny e-mail, tym mniejsze prawdopodobieństwo otrzymania odpowiedzi. Tylko jedna na trzy wiadomości – dłuższych niż 2500 słów, otrzymuje odpowiedź. Zbyt krótki e-mail – do 25 słów jest w przybliżeniu tak samo skuteczny, jak ten, w którym użyto na przykład 2000 słów. Jaki jest złoty środek? Między 50, a 125 słów. Boomerang

 

  1. 79% wszystkich leadów marketingowych nigdy nie jest zamienianych na sprzedaż. Salesforce

 

  1. 41% handlowców twierdzi, że ich telefon jest najskuteczniejszym narzędziem sprzedaży, jakim dysponują. Marc Wayshak

 

  1. Czterech na dziesięciu handlowców zamknęło w ostatnim czasie od dwóch do pięciu transakcji dzięki mediom społecznościowym. Forbes

 

  1. 92% nabywców zaufało poleceniom od znajomych. Nielsen

 

  1. Korzystanie z systemów CRM zwiększa sprzedaż nawet o 29%. Salesforce

 

  1. 55% nabywców B2B szuka informacji w mediach społecznościowych. MediaBistro

 

  1. Tylko 7% firm odpowiada na przesłany formularz/zapytanie w ciągu pierwszych pięciu minut od momentu jego otrzymania. Ponad połowa nie odpowiada w ciągu pięciu dni roboczych. Drift

 

  1. 30% marketerów B2B uważa, że ​​płatne reklamy (billboardy, outdoor, print) są przereklamowane. PureB2B

 

  1. 23% e-maili nigdy nie trafia do ich adresata. Sendgrid

 

  1. 18% handlowców nie wie, czym jest CRM. HubSpot

 

  1. 19% handlowców spędza ponad 60 minut dziennie na wprowadzaniu danych do bazy. HubSpot

 

  1. 35% osób decyduje, czy otworzyć wiadomość e-mail wyłącznie na podstawie tematu. Convince&Convert

 

  1. Do 2020 roku, na całym świecie będzie 3 miliardy użytkowników poczty elektronicznej. The Radicati Group

 

  1. 58% dorosłych sprawdza e-maile natychmiast po przebudzeniu eZanga

 

  1. Optymistyczni handlowcy wyprzedzają pesymistów o 57%. To nawet prawda, gdy pesymiści mają lepsze umiejętności sprzedaży. Forbes, Seligman

 

  1. Pozyskanie nowego klienta kosztuje 5-25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego. Harvard Business Review

 

  1. 83% potencjalnych klientów, którzy proszą o informacje, nie kupuje przez 3–12 miesięcy. MarketingDonut

 

  1. 46% handlowców nie zamierzało pracować w sprzedaży. To oznacza ​​4,14 miliona przypadkowych sprzedawców w USA. Hubspot

 

  1. 90% dyrektorów generalnych twierdzi, że nigdy nie odpowiada na cold mailing i cold calling. Harvard Business Review

 

  1. Tylko 3% klientów uważa, że sprzedawcy są godni zaufania. Hubspot

 

  1. Najskuteczniejszy czas na cold calling to 10:00 – 14:00. Najmniej efektywny? Po 17:00. Uniwersytet Baylora

 

  1. 51% najlepszych handlowców koncentruje się na budowaniu relacji. Salesforce

 

  1. 79% nabywców biznesowych chciałoby, aby handlowcy byli zaufanymi doradcami, którzy dodają wartość. Klienci chcą konsultantów, a nie profesjonalistów sprzedaży w starym stylu. Salesforce

 

  1. 42% handlowców twierdzi, że prospecting jest najtrudniejszą częścią ich pracy. Hubspot

 

  1. Wykorzystanie AI przez zespoły sprzedaży wzrośnie o 143% w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Salesforce

 

  1. Filmy dotyczące cech produktów są najbardziej popularne wśród potencjalnych klientów. Następne w kolejności są instrukcje i recenzje. ThinkWithGoogle

 

  1. Handlowcy, którzy potrafią „przełączać” się między trybami introwertycznymi i ekstrawertycznymi, przewyższają zarówno introwertyków, jak i ekstrawertyków od 24%, do nawet 32%. Forbes

 

  1. 93% skonwertowanych leadów jest osiąganych dopiero przez 6 próbę połączenia. Velocify

 

  1. 86% kupujących chce mieć możliwość osobistego zadawania pytań przed zakupem, a 84% chce kupić od kogoś, kogo znają i któremu ufają. PewResearch

 

  1. Średnio, przyjmuje się, że handlowcy mają 12,5 szans sprzedaży w miesiącu, z czego 29,3% się zamyka. SalesforLife

 

  1. 83% klientów chętnie poleca po pozytywnym doświadczeniu. Tylko 29% faktycznie to robi, ponieważ handlowcy o to nie proszą. Texas Tech

 

  1. Ludzie we wszystkich grupach wiekowych ufają rekomendacjom od znajomych bardziej niż jakiemukolwiek innemu źródłu. Nielsen

 

  1. 91% firm z 11 pracownikami i więcej, korzysta z oprogramowania CRM. Buyerzone

 

  1.  50% zespołów korzystających z dobrze zintegrowanego CRM widzi zwiększoną wydajność. Forrester

 

  1. 40% handlowców nadal używa arkuszy kalkulacyjnych zamiast systemów CRM Hubspot

 

  1. Przewiduje się, że potencjał rynku CRM wyniesie 82 mld USD do 2025 r., Co oznacza wzrost o 12% rocznie. Seeking Alpha

 

  1. 70% firm twierdzi, że zamknięcie większej liczby transakcji jest ich najwyższym priorytetem. Hubspot

 

  1. Obecni, lojalni klienci, którzy z czasem będą wspierać Twoją markę, wydadzą o 67% więcej niż nowi klienci. Inc.

 

  1. Temat wiadomości napisany w całości wielkimi literami obniża wskaźnik odpowiedzi o około 30%. Boomerang

 

  1. Używanie wspólnych słów miało pozytywny wpływ na połączenia, a użycie „my” zamiast „ja” zwiększa szanse na wygraną sprzedaży o 35%. io

 

To by było na tyle. Mark Twain powiedział kiedyś, że są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyki. Czy można się z nim zgodzić? Z pewnością wielu z nas podjęło w swoim życiu przynajmniej jedną decyzję podpierając się statystkami, co jest absolutnie w porządku. Nie oznacza to tym samym, że zawsze trzeba im ślepo wierzyć – kto słyszał o paradoksie Simpsona, ten wie o czym mówię. Czy któraś z przedstawionych wyżej statystyk Was szczególnie zaskoczyła? A może dodalibyście coś jeszcze do powyższej listy?