Kim jest klient?
Kim jest klient?
Optimum Cargo świadczy z powodzeniem usługi spedycyjne w kraju i za granicą. Firma obsługuje klientów z różnych branż i realizuje wszystkie kierunki transportowe w całej Europie.
Z jakim wyzwaniem trafił do nas klient?
Firma działa w warunkach silnej konkurencji, mając do czynienia z klientami z wielu branż i krajów. Dodatkowo preferują oni różne formy kontaktu. Sprzedaż usługi w takich warunkach, to nie lada wyzwanie nawet dla doświadczonych handlowców. Jak więc zwiększyć sprzedaż, gdy pozyskiwaniem klientów i ich obsługą nie zajmują się profesjonalni handlowcy z wieloletnim doświadczeniem?
Po stronie Optimum Cargo robią to spedytorzy. I to dla nich mieliśmy przeprowadzić wewnętrzne szkolenie sprzedażowe. Stanęliśmy przed sporym wyzwaniem – jak w weekend nauczyć spedytorów pracujących z klientem skutecznej i nowoczesnej sprzedaży B2B w tak konkurencyjnej branży?
Nasze działania
Zaczęliśmy od przedyskutowania potrzeb klienta. Dzięki temu mieliśmy pewność, że zaproponowany przez nas program uwzględnia specyfikę firmy i działania spedytorów, a także dopasowany jest do faktycznych wyzwań, które napotykają oni w trakcie sprzedaży.
W efekcie powstał program szkoleniowy, w którym skupiliśmy się na przekazaniu zasad nowoczesnej sprzedaży B2B – robionej tak, by klienci lubili sposób, w jaki sprzedawane są im usługi Optimum Cargo.
Za cel szkolenia postawiliśmy także podniesienie kompetencji zespołu w zakresie sprzedaży, a zwłaszcza — pozyskiwania nowych klientów i działań realizowanych z klientami przychodzącymi.
Tematyka warsztatu objęła takie zagadnienia jak:
→ wprowadzenie w świat nowoczesnej sprzedaży B2B,
→ budowanie strategii sprzedaży — buyer persona, proces zakupowy klienta, mapowanie rynku, mapowanie procesów decyzyjnych klientów,
→ umiejętność znalezienia unikatowych wartości firmy i tego, co robimy lepiej niż konkurencja,
→ działania prospectingowe i nowoczesne metody dotarcia do nowych kontrahentów,
→ umiejętność zadawania pytań, by uzyskać od klienta wiedzę o jego problemach i wyzwaniach, które firma może pomóc rozwiązać,
→ przygotowanie i prowadzenie spotkania z klientem,
→ radzenie sobie z obiekcjami klienta.
Jakie uzyskaliśmy efekty? Oddajmy głos klientowi!
“Najważniejsza zmiana zaszła w samym zespole, który podszedł do sprzedaży w sposób bardziej zorganizowany i otwarty. Udało nam się odwrócić trend sprzedaży, a w kolejnych miesiącach spodziewamy się podpisania nowych, wypracowanych wspólnie, kontraktów”.
Michał Wawrzyński,
Prezes Zarządu w Optimum Cargo sp. z o.o.
Potrzebujesz podobnych efektów?
Zobacz, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie. Zamów bezpłatną konsultację telefoniczną, w trakcie której zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy, czy jesteśmy w stanie zrealizować Twoje cele.
Potrzebujesz podobnych efektów?
Zobacz, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie. Zamów bezpłatną konsultację telefoniczną, w trakcie której zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy, czy jesteśmy w stanie zrealizować Twoje cele.