Szkolenie zamknięte dla firm
Szkolenie zamknięte dla firm

Szkolenie marketing B2B


Zdobądź rzetelną wiedzę z obszaru marketingu B2B i zostań dobrze opłacanym marketing managerem, którego trudno zastąpić. 

DOPASUJ SZKOLENIE DO SWOJEJ FIRMY

Chcesz skuteczniej zarządzać działem marketingu B2B w swojej firmie?


Jeśli:

→ chcesz bliżej poznać współczesny marketing internetowy B2B,
→ chcesz zdobyć umiejętności, dzięki którym skutecznie zaplanujesz i wdrożysz strategię marketingową,
→ chcesz zbudować skuteczny dział marketingu,
→ chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki w internecie i łatwiej nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami,
→ nie masz pewności, czy działania specjalistów w Twoim dziale marketingu są dobrze skoordynowane,
→ masz poczucie działania w chaosie lub wyłącznie w sposób ad-hoc, gasząc pojawiające się pożary,

to rozwiązaniem jest dwudniowe szkolenie “Marketing B2B”, skierowane do kadr zarządzających przedsiębiorstwami B2B. Na szkoleniu zdobędziesz dogłębną wiedzę na temat skutecznego marketingu B2B, roli i znaczenia Buyer Person, propozycji wartości oraz strategii marketingowej.

Poznasz strategiczne narzędzia marketingowe, które pomogą Ci w planowaniu i ewaluacji prowadzonych działań. Wiele praktycznych ćwiczeń warsztatowych pozwoli Ci utrwalić wiedzę na przykładzie Twojej własnej branży. W rezultacie będziesz w stanie efektywnie zarządzać działaniami marketingowymi w swojej firmie, osiągając lepsze wyniki i zwiększając konkurencyjność na rynku B2B. Rzeczywistość biznesowa zmienia się dynamicznie, a dzięki szkoleniu łatwiej się do niej dostosujesz.

Czego nauczysz się na tym szkoleniu?

Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy po dopasowaniu do Twojego zespołu spełnią one cele rozwojowe Twojej firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy, czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia “Marketing B2B”.

01

Taktyk i działań, które najlepiej sprawdzają się w pozyskiwaniu leadów i ich prowadzenia ku konwersji na rynku digitalowym i tradycyjnym

02

Stosowania narzędzi IT – MarTech – które wesprą Cię w planowaniu, realizacji i mierzeniu efektów działań marketingowych

03

Planowania ról i zakresu działań dla członków zespołu marketingowego

04

Stosowania w praktyce kluczowych metryk efektywnościowych dla marketingu

05

Uruchamiania nowych procesów marketingowych, gwarantujących zwrot z inwestycji

06

Pozyskiwania nowych kompetencji do działu marketingu w firmie

Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji | Obowiązek informacyjny

ilustracja_konsultacje_black

Agenda szkolenia

Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.

Dzień Pierwszy

Wprowadzenie do marketingu B2B

  • Definicja i cechy charakterystyczne marketingu B2B
  • Różnice między marketingiem B2B a B2C
  • Kluczowe wyzwania i możliwości w marketingu B2B

Rola Buyer Person B2B w budowaniu komunikacji marki

  • Zrozumienie potrzeb, wyzwań, problemów, bolączek i oczekiwań klientów B2B
  • Omówienie tworzenia Buyer Persony warsztat praktyczny
  • Kreowanie spójnej komunikacji marki opartej na propozycji wartości

Podstawy tworzenia strategii marketingowej w firmie B2B

  • Etapy budowania strategii marketingowej w oparciu o model SOSTAC®
  • Analiza PESTEL i SWOT w kontekście B2B – warsztat z wyprowadzania wektora pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
  • Określenie celów i wskaźników sukcesu, czyli efektywność marketingu B2B

Lejki marketingowe w B2B

  • Pojęcie lejka marketingowego i jego struktura – TOFU, MOFU i BOFU
  • Lejek marketingowy a ścieżka klienta
  • Taktyki pozyskiwania leadów do lejka marketingowego
  • Taktyki uszczelniania lejka – optymalizacja konwersji
  • Remarketing i marketing automation

Trade marketing w B2B

  • Marketingowe wsparcie sprzedaży w relacjach B2B – case study
  • Praktyczne strategie budowania partnerstw biznesowych
  • Optymalizacja działań merchandisingowych – warsztat

Direct marketing w B2B

  • Taktyki direct marketingowe w B2B
  • Personalizacja komunikacji z klientami – case-study
  • Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych przez direct marketing

Dzień Drugi

Retail marketing w B2B

  • Specyfika marketingu detalicznego w kontekście B2B – warsztat
  • Planowanie akcji promocyjnych w kanałach detalicznych – studium przypadku
  • Optymalizacja asortymentu i poprawa wrażeń klientów w punktach detalicznych

Rola działań Incentive w marketingu B2B

  • Skuteczne strategie motywacyjne w B2B – case study
  • Programy lojalnościowe vs. wydarzenia incentive – co wybrać? Wady i zalety
  • Ewaluacja działań incentive – analiza wyników

Ewaluacja działań marketingowych na poziomie strategicznym

  • Kluczowe metryki sukcesu w marketingu B2B
  • Optymalizacja strategii na podstawie danych i analiz
  • Data-driven Decision Making – w obszarze marketingu

Budowanie marki w B2B

  • Kreowanie marki w świecie B2B – case study
  • Marka eksperta i rola doradców w komunikacji marketingowej
  • Budowanie relacji jako narzędzie marketingowe

Przegląd narzędzi badań marketingowych

  • Warsztat: Analiza 4P i 7P marketing mix w praktyce
  • Badania rynku w marketingu B2B – analiza 5 Sił Portera
  • Wykorzystanie narzędzi digitalowych w podejmowaniu strategicznych decyzji – ćwiczenia

Budżetowanie marketingu i outsourcing działań marketingowych

  • Planowanie budżetu marketingowego – praktyczne wzory
  • Współpraca z agencjami marketingowymi i freelancerami
  • Zalety i ograniczenia outsourcingu działań marketingowych

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Dla dyrektorów marketingu oraz zarządów firm o profilu B2B.
  • Dla marketing managerów chcących zwiększyć efektywność działań swoich zespołów.
  • Dla doświadczonych specjalistów ds. marketingu, aspirujących do roli managera.

Kto prowadzi szkolenia marketingowe?

Maciej Szeffer

Konsultant Marketingu B2B

Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując działania na poziomach od operacyjnego, po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Tworzył i kierował działami marketingu w międzynarodowych koncernach m.in. niemieckim, holenderskim i polskim. Specjalizuje się także w strategicznym wykorzystaniu kanałów digitalowych w procesach marketingowych oraz sprzedażowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji działań marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Jest miłośnikiem podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowania w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.

Czym to szkolenie różni się od innych?

Wywodzimy się ze świata B2B 

Nasze szkolenie zbudowane zostało w oparciu o naszą wielokrotnie zweryfikowaną najlepszą wiedzę, pochodzącą z doświadczenia Konsultantów marketingowych WiseGroup, wypracowaną przez lata tworzenia i zarządzania procesami marketingowymi w firmach B2B. Znamy i rozumiemy różnicę w specyfice procesów marketingowych B2B w stosunku do B2C – i wiedzę o tej specyfice chcemy przekazać Tobie.

 

Mówimy o przetestowanych procesach i narzędziach 

Wszystkie procesy i narzędzia omawiane podczas kursu sami przetestowaliśmy wielokrotnie, codziennie z nich korzystając. Nie mówimy o czymś, czego sami byśmy z pełnym przekonaniem nie stosowali w codziennej pracy z naszymi klientami – małymi i dużymi zespołami marketingowymi.

 

Szkolenie to tylko początek

Dołączając do naszego szkolenia, otrzymasz bogatą bibliotekę wiedzy, szablonów, opisów, instrukcji, plików interaktywnych, artykułów i materiałów wideo, poszerzających Twoją wiedzę i kompetencje w wykorzystaniu i wdrażaniu wiedzy, którą uzyskasz podczas zajęć.

Po szkoleniu otrzymasz:

Wraz z udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:

→ Szablon mediaplanu do wykorzystania w Twojej firmie w formie pliku excel (social media marketing).

→ Interaktywny szablon contentplanu do wykorzystania w formie pliku excel (content marketing).

→ Interaktywny szablon planu budżetowego w formie pliku excel.

→ Schematy i tabele pozwalające w łatwy sposób dobierać cele i metryki marketingowe.

→ Praktyczne wykresy, schematy i listy pomagające w utrwaleniu wiedzy ze szkolenia.

Materiały ułatwią Ci pozyskiwanie klientów i pomogą zmienić Twój marketing. Szkolenia z kolei zawierają obszerną wiedzę, dzięki której będziesz potrafił wykorzystywać te narzędzia w codziennej pracy.

To szkolenie jest częścią Wise Selling System

Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.

Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i ułatwia osiągnięcie rezultatów.

Jak dostać wycenę dla Zarządu?

Zostaw numer, oddzwonimy. Sprawdzimy, czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie i przygotujemy wycenę.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji | Obowiązek informacyjny

ilustracja_konsultacje_black

Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji | Obowiązek informacyjny

Co wpływa na cenę szkolenia?

Wynagrodzenie trenera, ilość uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, ilość trenerów, ilość i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany) realizowanie (bądź nie) sesji followup wspierających wdrożenie poznanego na szkoleniu materiału.

Czy po szkoleniu otrzymam certyfikat?

Tak, każdy otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający zdobycie wiedzy i ukończenie programu szkoleniowego w obszarze Marketingu B2B.

Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise

Znajdziesz wśród nich szkolenia sprzedażowe, marketingowe, finansowe i z zarządzania.

Wszystkie szkolenia

Te marki zaufały


future-processing
eqsystem
sylius
bitbag
leanpassion-logo
woda-dla-firmy-logo

Skontaktuj sięz nami

Skontaktuj się z nami

Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności)

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji | Obowiązek informacyjny

formularz_ilustracja

Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań

NIP: PL6312699869

Działamy na terenie całej Europy