Szkolenie zamknięte dla firm
Szkolenie zamknięte dla firm
Szkolenie marketing B2B
Zdobądź rzetelną wiedzę z obszaru marketingu B2B i zostań dobrze opłacanym marketing managerem, którego trudno zastąpić.
Chcesz skuteczniej zarządzać działem marketingu B2B w swojej firmie?
Jeśli:
→ chcesz bliżej poznać współczesny marketing internetowy B2B,
→ chcesz zdobyć umiejętności, dzięki którym skutecznie zaplanujesz i wdrożysz strategię marketingową,
→ chcesz zbudować skuteczny dział marketingu,
→ chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki w internecie i łatwiej nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami,
→ nie masz pewności, czy działania specjalistów w Twoim dziale marketingu są dobrze skoordynowane,
→ masz poczucie działania w chaosie lub wyłącznie w sposób ad-hoc, gasząc pojawiające się pożary,
to rozwiązaniem jest dwudniowe szkolenie “Marketing B2B”, skierowane do kadr zarządzających przedsiębiorstwami B2B. Na szkoleniu zdobędziesz dogłębną wiedzę na temat skutecznego marketingu B2B, roli i znaczenia Buyer Person, propozycji wartości oraz strategii marketingowej.
Poznasz strategiczne narzędzia marketingowe, które pomogą Ci w planowaniu i ewaluacji prowadzonych działań. Wiele praktycznych ćwiczeń warsztatowych pozwoli Ci utrwalić wiedzę na przykładzie Twojej własnej branży. W rezultacie będziesz w stanie efektywnie zarządzać działaniami marketingowymi w swojej firmie, osiągając lepsze wyniki i zwiększając konkurencyjność na rynku B2B. Rzeczywistość biznesowa zmienia się dynamicznie, a dzięki szkoleniu łatwiej się do niej dostosujesz.
Czego nauczysz się na tym szkoleniu?
Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy po dopasowaniu do Twojego zespołu spełnią one cele rozwojowe Twojej firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy, czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia “Marketing B2B”.
01
Taktyk i działań, które najlepiej sprawdzają się w pozyskiwaniu leadów i ich prowadzenia ku konwersji na rynku digitalowym i tradycyjnym
02
Stosowania narzędzi IT – MarTech – które wesprą Cię w planowaniu, realizacji i mierzeniu efektów działań marketingowych
03
Planowania ról i zakresu działań dla członków zespołu marketingowego
04
Stosowania w praktyce kluczowych metryk efektywnościowych dla marketingu
05
Uruchamiania nowych procesów marketingowych, gwarantujących zwrot z inwestycji
06
Pozyskiwania nowych kompetencji do działu marketingu w firmie
Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.
Agenda szkolenia
Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.
Dzień Pierwszy
Wprowadzenie do marketingu B2B
- Definicja i cechy charakterystyczne marketingu B2B
- Różnice między marketingiem B2B a B2C
- Kluczowe wyzwania i możliwości w marketingu B2B
Rola Buyer Person B2B w budowaniu komunikacji marki
- Zrozumienie potrzeb, wyzwań, problemów, bolączek i oczekiwań klientów B2B
- Omówienie tworzenia Buyer Persony – warsztat praktyczny
- Kreowanie spójnej komunikacji marki opartej na propozycji wartości
Podstawy tworzenia strategii marketingowej w firmie B2B
- Etapy budowania strategii marketingowej w oparciu o model SOSTAC®
- Analiza PESTEL i SWOT w kontekście B2B – warsztat z wyprowadzania wektora pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
- Określenie celów i wskaźników sukcesu, czyli efektywność marketingu B2B
Lejki marketingowe w B2B
- Pojęcie lejka marketingowego i jego struktura – TOFU, MOFU i BOFU
- Lejek marketingowy a ścieżka klienta
- Taktyki pozyskiwania leadów do lejka marketingowego
- Taktyki uszczelniania lejka – optymalizacja konwersji
- Remarketing i marketing automation
Trade marketing w B2B
- Marketingowe wsparcie sprzedaży w relacjach B2B – case study
- Praktyczne strategie budowania partnerstw biznesowych
- Optymalizacja działań merchandisingowych – warsztat
Direct marketing w B2B
- Taktyki direct marketingowe w B2B
- Personalizacja komunikacji z klientami – case-study
- Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych przez direct marketing
Dzień Drugi
Retail marketing w B2B
- Specyfika marketingu detalicznego w kontekście B2B – warsztat
- Planowanie akcji promocyjnych w kanałach detalicznych – studium przypadku
- Optymalizacja asortymentu i poprawa wrażeń klientów w punktach detalicznych
Rola działań Incentive w marketingu B2B
- Skuteczne strategie motywacyjne w B2B – case study
- Programy lojalnościowe vs. wydarzenia incentive – co wybrać? Wady i zalety
- Ewaluacja działań incentive – analiza wyników
Ewaluacja działań marketingowych na poziomie strategicznym
- Kluczowe metryki sukcesu w marketingu B2B
- Optymalizacja strategii na podstawie danych i analiz
- Data-driven Decision Making – w obszarze marketingu
Budowanie marki w B2B
- Kreowanie marki w świecie B2B – case study
- Marka eksperta i rola doradców w komunikacji marketingowej
- Budowanie relacji jako narzędzie marketingowe
Przegląd narzędzi badań marketingowych
- Warsztat: Analiza 4P i 7P marketing mix w praktyce
- Badania rynku w marketingu B2B – analiza 5 Sił Portera
- Wykorzystanie narzędzi digitalowych w podejmowaniu strategicznych decyzji – ćwiczenia
Budżetowanie marketingu i outsourcing działań marketingowych
- Planowanie budżetu marketingowego – praktyczne wzory
- Współpraca z agencjami marketingowymi i freelancerami
- Zalety i ograniczenia outsourcingu działań marketingowych
Dla kogo jest to szkolenie?
- Dla dyrektorów marketingu oraz zarządów firm o profilu B2B.
- Dla marketing managerów chcących zwiększyć efektywność działań swoich zespołów.
- Dla doświadczonych specjalistów ds. marketingu, aspirujących do roli managera.
Kto prowadzi szkolenia marketingowe?
Maciej Szeffer
Konsultant Marketingu B2B
Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując działania na poziomach od operacyjnego, po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Tworzył i kierował działami marketingu w międzynarodowych koncernach m.in. niemieckim, holenderskim i polskim. Specjalizuje się także w strategicznym wykorzystaniu kanałów digitalowych w procesach marketingowych oraz sprzedażowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji działań marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Jest miłośnikiem podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowania w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.
Czym to szkolenie różni się od innych?
Wywodzimy się ze świata B2B
Nasze szkolenie zbudowane zostało w oparciu o naszą wielokrotnie zweryfikowaną najlepszą wiedzę, pochodzącą z doświadczenia Konsultantów marketingowych WiseGroup, wypracowaną przez lata tworzenia i zarządzania procesami marketingowymi w firmach B2B. Znamy i rozumiemy różnicę w specyfice procesów marketingowych B2B w stosunku do B2C – i wiedzę o tej specyfice chcemy przekazać Tobie.
Mówimy o przetestowanych procesach i narzędziach
Wszystkie procesy i narzędzia omawiane podczas kursu sami przetestowaliśmy wielokrotnie, codziennie z nich korzystając. Nie mówimy o czymś, czego sami byśmy z pełnym przekonaniem nie stosowali w codziennej pracy z naszymi klientami – małymi i dużymi zespołami marketingowymi.
Szkolenie to tylko początek
Dołączając do naszego szkolenia, otrzymasz bogatą bibliotekę wiedzy, szablonów, opisów, instrukcji, plików interaktywnych, artykułów i materiałów wideo, poszerzających Twoją wiedzę i kompetencje w wykorzystaniu i wdrażaniu wiedzy, którą uzyskasz podczas zajęć.
Po szkoleniu otrzymasz:
Wraz z udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:
→ Szablon mediaplanu do wykorzystania w Twojej firmie w formie pliku excel (social media marketing).
→ Interaktywny szablon contentplanu do wykorzystania w formie pliku excel (content marketing).
→ Interaktywny szablon planu budżetowego w formie pliku excel.
→ Schematy i tabele pozwalające w łatwy sposób dobierać cele i metryki marketingowe.
→ Praktyczne wykresy, schematy i listy pomagające w utrwaleniu wiedzy ze szkolenia.
Materiały ułatwią Ci pozyskiwanie klientów i pomogą zmienić Twój marketing. Szkolenia z kolei zawierają obszerną wiedzę, dzięki której będziesz potrafił wykorzystywać te narzędzia w codziennej pracy.
To szkolenie jest częścią Wise Selling System
Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.
Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i ułatwia osiągnięcie rezultatów.
Jak dostać wycenę dla Zarządu?
Zostaw numer, oddzwonimy. Sprawdzimy, czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie i przygotujemy wycenę.
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Co wpływa na cenę szkolenia?
Wynagrodzenie trenera, ilość uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, ilość trenerów, ilość i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany) realizowanie (bądź nie) sesji followup wspierających wdrożenie poznanego na szkoleniu materiału.
Czy po szkoleniu otrzymam certyfikat?
Tak, każdy otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający zdobycie wiedzy i ukończenie programu szkoleniowego w obszarze Marketingu B2B.
Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise
Znajdziesz wśród nich szkolenia sprzedażowe, marketingowe, finansowe i z zarządzania.
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Program szkolenia sprzedażowego został przygotowany przez trenera Sellwise na potrzeby naszej firmy i był dla wielu uczestników prawdziwym „otwarciem oczu”.
.
.
Krzysztof Gorzechowski
Sales Director w WIRTHWEIN Polska Sp. z o.o.
Te marki zaufały
Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy