Szkolenie zamknięte dla firm

Marketing B2B


Zbuduj skuteczny marketing B2B swojej organizacji.

DOPASUJ SZKOLENIE DO SWOJEJ FIRMY

Dlaczego w Polsce wciąż tak trudno znaleźć specjalistów marketingu B2B? 


Uczelnie, szkoły, kursy i szkolenia dotyczą praktycznie wyłącznie specyfiki działań marketingowych B2C. Braki w tej wiedzy sprawiają, że zmiany w organizacjach niezbędne do rozwoju i bycia konkurencyjnym zachodzą za wolno. Setki szkoleń i godzin pracy z firmami z sektora B2B pokazują nam, że firmy nie wiedzą, jak wykorzystać w pełni możliwości, które dają im nowoczesne metody i narzędzia marketingowe B2B.

My jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że komunikacja marketingowa B2B, by była skuteczna, wymaga zupełnie innego podejścia, strategii, kanałów i sposobów komunikacji oraz innych taktyk planowania i jej optymalizacji. Dlatego stworzyliśmy szkolenie „Marketing B2B”, które w przekrojowy i gruntowny sposób omawia najważniejsze elementy związane z marketingiem kierowanym do klienta biznesowego.

 

Na tym praktycznym szkoleniu poznasz nie tylko charakterystykę planowania działań specyficznych dla segmentu B2B, ale dowiesz się o najważniejszych różnicach, pułapkach i wartościach związanych z planowaniem i egzekucją działań skierowanych do odbiorców biznesowych. 

Pozyskasz wiedzę i umiejętności potrzebne do skutecznego planowania, wdrażania i ewaluacji prowadzonych działań marketingowych. Praktyczne ćwiczenia warsztatowe, pozwolą ci utrwalić wiedzę na przykładzie własnej Twojej własnej branży. W rezultacie zaczniesz efektywnie zarządzać działaniami marketingowymi w swojej firmie, osiągając lepsze wyniki i zwiększając konkurencyjność na rynku B2B. 

Czego Twój zespół nauczy się na tym szkoleniu?

Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy spełniają one cele rozwojowe Twojej firmy. Dzięki temu łatwo ocenisz, czy szkolenie po dopasowaniu do Twojego zespołu, zrealizuje cel, który jest ważny dla firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia. 

01

Prowadzenia skutecznych działań marketingowych bez przepalania budżetu

02

Pozyskiwania wartościowych leadów, metod na szybszą konwersję leadów na klientów

03

Budowy poprawnych procesów marketingowych

04

Oceny efektów prowadzonych działań marketingowych za pomocą właściwych metryk

05

Budowania zespołu marketingowego o odpowiednich kompetencjach

06

Budowy komunikacji marketingowej dopasowanej do rynku i klientów

07

Minimalizacji ryzyk realizacji działań o niskiej skuteczności

08

Wdrażania nowych taktyk i działań marketingowych

09

Prowadzenia badań i analiz marketingowych

Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacje_black

Agenda szkolenia

Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.

Dzień Pierwszy

Wprowadzenie do marketingu B2B

  • Definicja i cechy charakterystyczne marketingu B2B.
  • Różnice między marketingiem B2B a B2C.
  • Kluczowe wyzwania i możliwości w marketingu B2B.

Rola Buyer Person B2B w budowaniu komunikacji marki

  • Zrozumienie potrzeb, wyzwań, problemów, bolączek i oczekiwań klientów B2B.
  • Omówienie tworzenia Buyer Persony – warsztat praktyczny.
  • Kreowanie spójnej komunikacji marki opartej na Propozycji Wartości.

Podstawy tworzenia strategii marketingowej w firmie B2B

  • Etapy budowania strategii marketingowej w oparciu o model SOSTAC®.
  • Analiza PESTEL i SWOT w kontekście B2B – warsztat z wyprowadzania wektora pozycji strategicznej przedsiębiorstwa.
  • Określenie celów i wskaźników sukcesu w marketingu B2B.

Lejki marketingowe B2B 

  • Pojęcie lejka marketingowego i jego struktura – TOFU, MOFU i BOFU.
  • Lejek marketingowy a ścieżka klienta.
  • Taktyki pozyskiwania leadów do lejka marketingowego.
  • Taktyki uszczelniania lejka – optymalizacja konwersji.
  • Remarketing i Marketing Automation.

Dzień Drugi

Trade Marketing w B2B 

  • Marketingowe wsparcie sprzedaży w relacjach B2B – case-study. 
  • Praktyczne strategie budowania partnerstw biznesowych. 
  • Optymalizacja działań merchandisingowych – warsztat.

Direct Marketing w B2B 

  • Taktyki direct marketingowe w B2B.
  • Personalizacja komunikacji z klientami – case-study.
  • Zbudowanie długotrwałych relacji biznesowych przez direct marketing.

Retail Marketing w B2B

  • Specyfika marketingu detalicznego w kontekście B2B – warsztat.
  • Planowanie akcji promocyjnych w kanałach detalicznych – studium przypadku.
  • Optymalizacja asortymentu i poprawa wrażeń klientów w punktach detalicznych.

Rola Działań Incentive w Marketingu B2B 

  • Skuteczne strategie motywacyjne w B2B – case-study.
  • Programy lojalnościowe vs. wydarzenia incentive – co wybrać? Wady i zalety.
  • Ewaluacja działań incentive – analiza wyników.

Ewaluacja działań marketingowych na poziomie strategicznym

  • Kluczowe metryki sukcesu w marketingu B2B.
  • Optymalizacja strategii na podstawie danych i analiz.
  • Data-driven Decision Making – w obszarze marketingu.

Budowanie marki w B2B 

  • Kreowanie marki w świecie B2B – case-study.
  • Marka Eksperta i rola doradców w komunikacji marketingowej.
  • Budowanie relacji jako narzędzie marketingowe.

Przegląd narzędzi badań marketingowych 

  • Warsztat: Analiza 4P i 7P marketing mix w praktyce.
  • Badania rynku w marketingu B2B – analiza 5 Sił Portera.
  • Wykorzystanie narzędzi digitalowych w podejmowaniu strategicznych decyzji – ćwiczenia.

Budżetowanie marketingu i outsourcing działań marketingowych

  • Planowanie budżetu marketingowego – praktyczne wzory. 
  • Współpraca z agencjami marketingowymi i freelancerami. 
  • Zalety i ograniczenia outsourcingu działań marketingowych.

Dla kogo jest to szkolenie?

→ Dla Dyrektorów Marketingu oraz Zarządów firm o profilu B2B.
→ Dla Marketing Managerów chcących zwiększyć efektywność działań swoich zespołów.
→ Dla doświadczonych Specjalistów ds. Marketingu aspirujących do roli Managera.

Kto prowadzi szkolenie?

Maciej Szeffer

Konsultant Marketingu B2B

Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując działania na poziomach od operacyjnego po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Jest jednym z 4 certyfikowanych trenerów Digital Marketing Institute w Polsce, przygotowującym z zakresu strategii marketingowej, planowania działań oraz budżetowania, kompetencji taktycznych, narzędziowych i operacyjnych. Specjalizuje się także strategicznym wykorzystaniem kanałów digitalowych w procesach marketingowych, sprzedażowych oraz Employer Brandingowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji procesów marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Wdraża procesy podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowanie w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.

Czym to szkolenie różni się od innych?

Wywodzimy się ze świata B2B 

Szkolenie zbudowaliśmy w oparciu o wielokrotnie zweryfikowaną wiedzę płynącą z doświadczeń Konsultantów marketingowych WiseGroup. Lata tworzenia i zarządzania procesami marketingowymi w firmach B2B w Polsce i za granicą, sprawia, że znamy i rozumiemy różnicę w specyfice marketingu B2B w stosunku do B2C – i wiedzę o tej specyfice chcemy przekazać Tobie. 

 

Mówimy o przetestowanych procesach i narzędziach 

Wszystkie procesy i narzędzia omawiane na szkoleniu przetestowaliśmy wielokrotnie, codziennie z nich korzystając. Nie mówimy o czymś, czego sami byśmy z pełnym przekonaniem nie stosowali w codziennej pracy z naszymi klientami – małymi i dużymi zespołami marketingowymi.

Po szkoleniu otrzymasz:

Wraz z udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:

→ Szablony media planu do wykorzystania w Twojej firmie (plik Excel).
→ Interaktywny szablon content planu do wykorzystania (plik Excel).
→ Interaktywny szablon planu budżetowego (plik Excel).
→ Schematy i tabele pozwalających w łatwy sposób dobierać cele i metryki marketingowe.
→ Praktyczne wykresy, schematy i listy ułatwiających utrwalanie wiedzy ze szkolenia.
→ Szablony raportów umożliwiających mierzenie skuteczności działań.
→ Listę kluczowych metryk efektywnościowych dla marketingu wraz z ich szczegółowym opisem i zastosowaniem.
→ Prasówkę: biblioteki dodatkowych artykułów i materiałów wideo rozszerzających Twoją wiedzę o poszczególnych obszarach marketingu lub pokazujących wykorzystanie narzędzi.
→ Opis kilkunastu narzędzi marketingowych IT, które wesprą Cię przy planowaniu, egzekucji i analityce prowadzonych działań marketingowych. 

To szkolenie jest częścią Wise Selling System

Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.

Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu, dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i ułatwia osiągnięcie rezultatów.

Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacje_black

Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Co wpływa na cenę szkolenia?

Na cenę wpływa przede wszystkim liczba uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, liczba trenerów, liczba i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany), realizowanie (bądź nie) sesji follow up wspierającego wdrożenie poznanego podczas szkolenia materiału. Wszystkie te kwestie ustalimy telefonicznie przed wysłaniem ostatecznej wyceny szkolenia. Naczęściej jeden dzień szkoleniowy to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise

Wszystkie szkolenia

Te marki zaufały


woda-dla-firmy-logo
future-processing
eqsystem
sylius
bitbag
leanpassion-logo
alnor
lunching-crm
sherlock-waste-logo

Skontaktuj sięz nami

Skontaktuj się z nami

Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

formularz_ilustracja

Bezpośredni kontakt


Bezpośredni kontakt

Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań

NIP: PL6312699869

Działamy na terenie całej Europy