Szkolenie zamknięte dla firm

Skuteczny lejek marketingowy


Pozyskaj najcenniejszych klientów, dzięki umiejętności budowania i optymalizacji skutecznych lejków marketingowych B2B.

DOPASUJ SZKOLENIE DO SWOJEJ FIRMY

Masz ograniczone zasoby marketingowe i chciałbyś wykorzystać je w optymalny sposób?


Jeśli:

→ prowadzisz wiele działań marketingowych i nie do końca wiesz, które z nich mają realny wpływ na konwersję,
→ chcesz skutecznie prowadzić pozyskane leady przez Twoje kanały komunikacji marketingowej od pozyskania do konwersji i szukasz dobrych praktyk w tym zakresie,
→ dostrzegasz, że Twoja konkurencja skuteczniej niż Ty pozyskuje klientów i szybciej zamyka z nimi proces sprzedażowy,
→ przed Tobą misja stworzenia planu marketingowego na kolejny rok,
→ szukasz inspiracji do stworzenia skutecznych lejków marketingowych spośród rozwiązań już funkcjonujących na rynku,
→ do Twojego działu handlowego trafiają leady o niskiej wartości lub o niskim potencjale sprzedażowym,
→ starasz się zbudować rozpoznawalność i pozycję Twojej marki na konkurencyjnym rynku,

to dołącz do dwudniowego intensywnego szkolenia z budowania lejków marketingowych B2B. Dostarczymy Ci niezbędną wiedzę, od roli lejka marketingowego w całym procesie pozyskiwania i podgrzewania leadów, poprzez taktyki pozyskiwania i kwalifikowania leadów, aż po mierzenie i optymalizację konwersji. To kompleksowe podejście pomoże Ci zrozumieć, jak różne elementy lejka marketingowego wpływają na cały proces sprzedażowy i jak je optymalizować na każdym etapie.

Czego Twój zespół nauczy się na tym szkoleniu?

Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy spełniają one cele rozwojowe Twojej firmy. Dzięki temu łatwo ocenisz, czy szkolenie po dopasowaniu do Twojego zespołu, zrealizuje cel, który jest ważny dla firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia. 

01

Tworzenia skutecznego i optymalnego kosztowo lejka marketingowego B2B

02

Korzystania z różnych kanałów komunikacji marketingowej, by pozyskiwać i podgrzewać za ich pomocą wartościowe leady

03

Oceny potencjału sprzedażowego leadów już na poszczególnych etapach lejka marketingowego oraz jak konstruować KPI.

04

Tworzenia, wdrażania i optymalizowania efektywnych działań marketingowych skierowanych na lead nurturing

05

Efektywnego wykorzystania budżetu marketingowego i jego alokowania w działaniach, które przynoszą sprzedaż 

06

Oceniania kanałów marketingowych pod kątem ich potencjału do pozyskiwania wartościowych leadów

07

Dostarczania Twoim potencjalnym klientom wiedzy na temat unikatowych wartości, jakie im oferujesz

08

Mapowania dotychczasowych działań marketingowych z kolejnymi etapami ścieżki klienta

09

Identyfikacji luk w swojej komunikacji, które sprawiają, że tracisz leady

Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacje_black

Agenda szkolenia

Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.

Dzień Pierwszy

Rola i miejsce lejka marketingowego w całym procesie sprzedażowym B2B

  • Definicja i znaczenie lejka marketingowego w procesie. 
  • Pojęcie wartości leada (Lead Value) w kontekście taktyk pozyskiwania ruchu. 
  • Pojęcie ścieżki konwersji klienta – ścieżka konwersji a lejek marketingowy.

Struktura lejka marketingowego: TOFU, MOFU, BOFU

  • Definicje i rola Góry, Środka i Dołu lejka marketingowego B2B.
  • Charakterystyka i rola leadów na różnych etapach lejka.
  • Jakie typy i formaty treści są najbardziej efektywne na poszczególnych etapach lejka.
  • Mapowanie aktualnych działań marketingowych na lejku.
  • Ustalenie celów i KPIs dla każdego etapu.
  • Konwersja pomiędzy kolejnymi etapami lejka.

Taktyki pozyskiwania leadów do lejka marketingowego

  • Inbound Marketing: SEO, content marketing, media społecznościowe. 
  • Outbound Marketing: zewnętrzne listy leadów, targi branżowe, kampanie reklamowe. 
  • Rola firmowej strony WWW oraz Landing Page. 
  • Testy A/B w działaniach pozyskiwania leadów.

Dzień Drugi

Taktyki remarketingu: Statycznego, segmentowego i dynamicznego

  • Podstawy remarketingu i jego rola w lejku marketingowym.
  • Remarketing statyczny – jego rola, znaczenie i przykłady.
  • Remarketing segmentowy – jego rola, znaczenie i przykłady.
  • Remarketing dynamiczny – jego rola, znaczenie i przykłady.
  • Segmentacja, Personalizacja i Customizacja w komunikacji marketingowej.
  • Pomiar i optymalizacja skuteczności kampanii remarketingowych.
  • Narzędzia do automatyzacji marketingu.

Kwalifikacja marketingowa leadów

  • Definicja i znaczenie kwalifikacji leadów. 
  • Scoring leadów. 
  • Taktyki i metryki efektywnej kwalifikacji. 
  • Przekazywanie kwalifikowanych leadów (MQL) do działu sprzedaży. 
  • SLA: Zasady współpracy między marketingiem a sprzedażą w kontekście kwalifikacji.

Planowanie ścieżki klientów poprzez lejek marketingowy

  • Omówienie punktów styku z klientem na różnych etapach lejka.
  • Warstwa personalna ścieżki klienta – Customer Experience.
  • Identyfikacja i eliminacja punktów zastoju, opóźnień i wycieków w lejku.
  • Jak używać analityki internetowej do analizy ścieżki klienta na przykładzie Google Analytics 4?

Mierzenie konwersji i jej optymalizacja na poszczególnych poziomach lejka marketingowego

  • Kluczowe metryki umożliwiające mierzenie konwersji na poszczególnych etapach lejka.
  • Taktyki do optymalizacji konwersji na poziomach: TOFU, MOFU i BOFU.
  • Jak korzystać z narzędzi analitycznych do mierzenia konwersji?
  • Testy A/B działań marketingowych pod kątem skuteczności konwersji.
  • Cykl PDCA w odniesieniu do lejków marketingowych B2B.

Ewaluacja działań marketingowych na poziomie strategicznym

  • Kluczowe metryki sukcesu w marketingu B2B.
  • Optymalizacja strategii na podstawie danych i analiz.
  • Data-driven Decision Making – w obszarze marketingu.

Budowanie marki w B2B 

  • Kreowanie marki w świecie B2B – case-study.
  • Marka Eksperta i rola doradców w komunikacji marketingowej.
  • Budowanie relacji jako narzędzie marketingowe.

Przegląd narzędzi badań marketingowych 

  • Warsztat: Analiza 4P i 7P marketing mix w praktyce.
  • Badania rynku w marketingu B2B – analiza 5 Sił Portera.
  • Wykorzystanie narzędzi digitalowych w podejmowaniu strategicznych decyzji – ćwiczenia.

Budżetowanie marketingu i outsourcing działań marketingowych

  • Planowanie budżetu marketingowego – praktyczne wzory. 
  • Współpraca z agencjami marketingowymi i freelancerami. 
  • Zalety i ograniczenia outsourcingu działań marketingowych.

Dla kogo jest to szkolenie?

Dla dyrektorów marketingu oraz marketing managerów.
→ Dla właścicieli firm i ich zarządów, chcących penetrować nowe rynki lub grupy docelowe.
Dla marketerów chcących optymalizować koszt oraz efektywność prowadzonych działań marketingowych.
Dla doświadczonych specjalistów ds. marketingu, aspirujących do roli marketing managera.

Kto prowadzi szkolenie?

Maciej Szeffer

Konsultant Marketingu B2B

Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując działania na poziomach od operacyjnego po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Jest jednym z 4 certyfikowanych trenerów Digital Marketing Institute w Polsce, przygotowującym z zakresu strategii marketingowej, planowania działań oraz budżetowania, kompetencji taktycznych, narzędziowych i operacyjnych. Specjalizuje się także strategicznym wykorzystaniem kanałów digitalowych w procesach marketingowych, sprzedażowych oraz Employer Brandingowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji procesów marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Wdraża procesy podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowanie w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.

Czym to szkolenie różni się od innych?

Mówimy o sprawdzonym, praktycznym i nowoczesnym marketingu 

To szkolenie zostało zbudowane w oparciu o najnowszą, zweryfikowaną w wielu firmach (polskich i zagranicznych) praktyczną wiedzę marketingową, wykorzystywaną w działaniach B2B. Oznacza to, że taktyki, techniki i procesy, jakie poznasz, nie są wyłącznie modelami teoretycznymi, ale są opisem rzeczywistych elementów strategii marketingowych, wdrażanych przez firmy o wielomilionowych obrotach i potężnych budżetach marketingowych.

 

Działania oparte na procesach i mierzone za pomocą konkretnych liczb 

Pokazujemy działania, które zostały ułożone w powtarzalny, weryfikowalny i mierzalny proces. Od nas nie usłyszysz popularnej wśród marketerów odpowiedzi: „To zależy”. My wiemy, dlaczego prezentowane przez nas taktyki działają, jak działają i jakiego efektu możemy się spodziewać. Dzięki tej wiedzy przypadkowość w marketingu zostaje zredukowana do minimum. W ten sposób możesz świadomie alokować swój budżet oraz zasoby Twoich pracowników. Pokażemy Ci ponadto, jak dobrać metryki pozwalające na zmierzenie efektywności Twoich działań marketingowych.

 

Element wielokrotnie zweryfikowanego w różnych firmach Wise Selling Systemu

Wiedza, którą przekazujemy, jest rzetelnym, kompleksowym i systemowym rozwiązaniem, będącym częścią naszego autorskiego Wise Selling Systemu – zestawu współdziałających ze sobą procesów. Umożliwiają one skuteczne zaplanowanie i egzekucję najbardziej efektywnych taktyk skalowania Twojego biznesu.  

Po szkoleniu otrzymasz:

Wraz udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:

  • Opisy przykładowych lejków marketingowych dla kilku typowych celów marketingowych, np. dotarcia do nowej grupy docelowej, penetracji nowego rynku, promocji sezonowej w trade-marketingu, wdrożenia nowej usługi, czy reaktywowania klientów, którzy utracili zainteresowanie naszą ofertą. 
  • Listę praktycznych narzędzi IT umożliwiających mierzenie skuteczności działań na poszczególnych etapach lejka. 
  • Wzory kryteriów tworzenia najbardziej przydatnych list remarketingowych np. dla podnoszenia konwersji użytkowników strony, przesuwania leadów z fazy koncepcji do edukacji w procesie zakupowym, stymulowania leadów do nawiązania kontaktu z handlowcami etc. 
  • Szablon tablicy PDCA umożliwiający cykliczną kontrolę efektywności stworzonego lejka marketingowego, zawierający kluczowe metryki efektywności. 
  • Checklistę pytań kontrolnych, niezbędnych na etapie dobierania źródeł pozyskiwania leadów. 
  • Przykładowe lejki marketingowych, zaczerpnięte z rzeczywistych strategii marketingowych działających firm.

To szkolenie jest częścią Wise Selling System

Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.

Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu, dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i ułatwia osiągnięcie rezultatów.

Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

ilustracja_konsultacje_black

Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Co wpływa na cenę szkolenia?

Na cenę wpływa przede wszystkim liczba uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, liczba trenerów, liczba i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany), realizowanie (bądź nie) sesji follow up wspierającego wdrożenie poznanego podczas szkolenia materiału. Wszystkie te kwestie ustalimy telefonicznie przed wysłaniem ostatecznej wyceny szkolenia. Naczęściej jeden dzień szkoleniowy to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise

Wszystkie szkolenia

Te marki zaufały


future-processing
eqsystem
sylius
bitbag
leanpassion-logo
woda-dla-firmy-logo

Skontaktuj sięz nami

Skontaktuj się z nami

Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

formularz_ilustracja

Bezpośredni kontakt


Bezpośredni kontakt

Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań

NIP: PL6312699869

Działamy na terenie całej Europy