Szkolenie zamknięte dla firm
Zarządzasz firmą lub działem marketingu i potrzebujesz rzetelnej wiedzy o marketingu B2B?
Zyskaj dogłębną wiedzę i umiejętności potrzebne do skutecznego planowania i wdrażania strategii marketingowych w segmencie B2B.
Dlaczego tak trudno dziś pozyskać wartościową i aktualną wiedzę o marketingu B2B?
Dzieje się tak, ponieważ uczelnie, szkoły, kursy i szkolenia dotyczą praktycznie wyłącznie specyfiki działań marketingowych w segmencie B2C. Komunikacja marketingowa B2B wymaga zupełnie innego podejścia, innej strategii, kanałów, sposobów komunikacji oraz innych taktyk planowania i optymalizacji. Dlatego stworzyliśmy 3-etapowe szkolenie “Marketing B2B”, które w przekrojowy i gruntowny sposób omawia najważniejsze elementy związane z marketingiem skierowanym do klienta biznesowego.
Jeśli:
→ Chcesz zbudować skuteczny dział marketingu B2B w swojej firmie.
→ Twoje dotychczasowe działania marketingowe były nieskuteczne lub przepalały budżet.
→ Widzisz, że Twoja konkurencja pozyskuje bardziej wartościowe leady i szybciej niż Ty konwertuje je na klientów.
→ Nie wiesz, jak poprawnie zbudować procesy marketingowe w swojej firmie.
→ Brakuje Ci kompetencji z zakresu oceny efektywności prowadzonych działań z perspektywy odpowiednio dobranych metryk.
→ Zastanawiasz się nad tym, jak lepiej poznać i zrozumieć rynek oraz swoich klientów tak, aby skuteczniej budować komunikację marketingową.
→ Myślisz nad tym, jakie działania pozwolą Ci na skuteczne pozycjonowanie Twojej firmy na rynku, na tle konkurencji.
→ Masz wrażenie, że próbowałeś już różnych działań marketingowych, ale nie widzisz, aby przekładały się na wzrost sprzedaży.
to rozwiązaniem jest dwudniowe szkolenie Marketing B2B – Poziom 1 skierowane do kadry menedżerskiej wysokiego szczebla — członków zarządu, dyrektorów i senior marketing managerów. Zdobędziesz na nim dogłębną wiedzę na temat marketingu B2B, w tym zrozumienie roli i znaczenia Buyer Person, propozycji wartości oraz strategii marketingowej.
Szkolenie zostało podzielone na 3 poziomy
→ Poziom 1: Skierowany do kadry menedżerskiej wysokiego szczebla – członków zarządu, dyrektorów i senior marketing managerów. Porusza tematy strategiczne, związane z budżetowaniem marketingu oraz budową działu marketingu.
→ Poziom 2: Skierowany do marketing managerów i koordynatorów działów marketingu, a także do właścicieli agencji marketingowych. .
→ Poziom 3: Skierowany do specjalistów marketingowych oraz działu operacyjnego.
Czego nauczysz się na tym szkoleniu?
Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy spełniają one cele rozwojowe Twojej firmy. Dzięki temu łatwo ocenisz, czy szkolenie po dopasowaniu do Twojego zespołu, zrealizuje cel, który jest ważny dla firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia.
01
Optymalizacji zasobów strategicznych w dziale marketingu, kierunkując je na działania o największej efektywności
02
Taktyk i działań marketingowych, które pozwolą Ci dotrzeć do wartościowych leadów i przekonwertować ich na klientów
03
Specyfiki marketingu B2B i najważniejszych cech odróżniających go od działań B2C
04
Minimalizacji ryzyka realizacji działań o niskiej skuteczności, powodujących przepalanie budżetu marketingowego
05
Prowadzenia badań i analiz marketingowych, które pozwolą Ci podejmować trafne decyzje biznesowe, oparte na danych
06
Jak szukać specjalistów w zakresie marketingu B2B
Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.
Agenda szkolenia
Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.
Dzień Pierwszy
Wprowadzenie do marketingu B2B
- Definicja i cechy charakterystyczne marketingu B2B.
- Różnice między marketingiem B2B a B2C.
- Kluczowe wyzwania i możliwości w marketingu B2B.
Rola Buyer Person B2B w budowaniu komunikacji marki
- Zrozumienie potrzeb, wyzwań, problemów, bolączek i oczekiwań klientów B2B.
- Omówienie tworzenia Buyer Persony – warsztat praktyczny.
- Opisywanie Propozycji Wartości firmy i jej produktów/usług.
Podstawy tworzenia strategii marketingowej w firmie B2B
- Etapy budowania strategii marketingowej w oparciu o model SOSTAC®.
- Analiza PESTEL i SWOT w kontekście B2B – warsztat z wyprowadzania wektora pozycji strategicznej przedsiębiorstwa.
- Określenie celów i wskaźników sukcesu w marketingu B2B.
Lejki marketingowe B2B
- Pojęcie lejka marketingowego i jego struktura – TOFU, MOFU i BOFU.
- Lejek marketingowy a ścieżka klienta.
Dzień Drugi
Trade Marketing w B2B
- Marketingowe wsparcie sprzedaży w relacjach B2B – case-study.
- Praktyczne strategie budowania partnerstw biznesowych.
Retail Marketing w B2B
- Specyfika marketingu detalicznego w kontekście B2B – warsztat.
- Planowanie akcji promocyjnych w kanałach detalicznych – studium przypadku.
Rola Działań Incentive w Marketingu B2B
- Skuteczne strategie motywacyjne w B2B – case-study.
- Programy lojalnościowe vs. wydarzenia incentive – co wybrać? Wady i zalety.
Ewaluacja działań marketingowych na poziomie strategicznym
- Kluczowe metryki sukcesu w marketingu B2B.
- Optymalizacja strategii na podstawie danych i analiz.
- Data-driven Decision Making – w obszarze marketingu.
Przegląd narzędzi badań marketingowych
- Warsztat: Analiza 4P i 7P marketing mix w praktyce.
- Badania rynku w marketingu B2B – analiza 5 Sił Portera.
Budżetowanie marketingu i outsourcing działań marketingowych
- Planowanie budżetu marketingowego – praktyczne wzory.
- Zalety i ograniczenia outsourcingu działań marketingowych.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie Marketing B2B – Poziom 1 jest dla Dyrektorów Marketingu oraz Zarządów firm o profilu B2B.
Kto prowadzi szkolenie?
Maciej Szeffer
Konsultant Marketingu B2B
Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując działania na poziomach od operacyjnego po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Jest jednym z 4 certyfikowanych trenerów Digital Marketing Institute w Polsce, przygotowującym z zakresu strategii marketingowej, planowania działań oraz budżetowania, kompetencji taktycznych, narzędziowych i operacyjnych. Specjalizuje się także strategicznym wykorzystaniem kanałów digitalowych w procesach marketingowych, sprzedażowych oraz Employer Brandingowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji procesów marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Wdraża procesy podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowanie w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.
Czym to szkolenie różni się od innych?
Wywodzimy się ze świata B2B
Nasze szkolenie zbudowane zostało w oparciu o naszą wielokrotnie zweryfikowaną najlepszą wiedzę, pochodzącą z doświadczenia Konsultantów marketingowych WiseGroup, wypracowaną przez lata tworzenia i zarządzania procesami marketingowymi w firmach B2B. Znamy i rozumiemy różnicę w specyfice procesów marketingowych B2B w stosunku do B2C – i wiedze o tej specyfice chcemy przekazać Tobie.
Mówimy o przetestowanych procesach i narzędziach
Wszystkie procesy i narzędzia omawiane podczas kursu sami przetestowaliśmy wielokrotnie, codziennie z nich korzystając. Nie mówimy o czymś, czego sami byśmy z pełnym przekonaniem nie stosowali w codziennej pracy z naszymi klientami – małymi i dużymi zespołami marketingowymi.
Szkolenie to tylko początek
Dołączając do naszego szkolenia, otrzymasz bogatą bibliotekę wiedzy, szablonów, opisów, instrukcji, plików interaktywnych, artykułów i materiałów wideo, poszerzających Twoją wiedzę i kompetencje w wykorzystaniu i wdrażaniu wiedzy, którą uzyskasz podczas zajęć.
Po szkoleniu otrzymasz:
Wraz z udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:
→ Interaktywny szablon planu budżetowego (plik Excel).
→ Szablon tworzenia strategii marketingowej w oparciu o Model SOSTAC®
→ Schematy i tabele pozwalających w łatwy sposób dobierać cele i metryki marketingowe.
→ Praktyczne wykresy, schematy i listy ułatwiających utrwalanie wiedzy ze szkolenia.
→ Opis kilkunastu narzędzi marketingowych IT, które wesprą Cię przy planowaniu, egzekucji i analityce prowadzonych działań marketingowych.
→ Prasówkę: Bibliotekę dodatkowych artykułów oraz materiałów wideo rozszerzających Twoją wiedzę w poszczególnych obszarach marketingu lub pokazujących wykorzystanie narzędzi.
To szkolenie jest częścią Wise Selling System
Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.
Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu, dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i ułatwia osiągnięcie rezultatów.
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Jak dostać wycenę dla Zarządu?
Zostaw numer, oddzwonimy. Sprawdzimy, czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie i przygotujemy wycenę.
Co wpływa na cenę szkolenia?
Wynagrodzenie trenera, ilość uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, ilość trenerów, ilość i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany) realizowanie (bądź nie) sesji followup wspierających wdrożenie poznanego na szkoleniu materiału.
Czy po szkoleniu otrzymam certyfikat?
Tak, każdy otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający ukończenie programu szkoleniowego w obszarze Marketingu B2B.
Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy