Szkolenie zamknięte dla firm
Szkolenie controlling i finanse
Poznaj praktyczną wiedzę i narzędzia, które umożliwiają skuteczny controlling kosztów, planowanie przyszłości firmy i utrzymanie płynności finansowej.
Jak skutecznie zarządzać gotówką w przedsiębiorstwie i podejmować mądre decyzje inwestycyjne?
Jak skutecznie zarządzać gotówką w przedsiębiorstwie i podejmować mądre decyzje inwestycyjne?
Jeśli:
→ nie wiesz, jak zredukować czas przeznaczony na ustalenie nośników kosztów działań i budżetowanie,
→ ustalenie kosztów działań jest dla ciebie problematyczne, a przygotowany budżet musisz korygować kilka lub nawet kilkanaście razy w roku,
→ masz trudność w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących inwestowania w marketing czy sprzedaż,
→ nie wiesz, jakie działania podjąć wobec nierzetelnych kontrahentów,
→ ręczne i powtarzalne czynności z zakresu controllingu finansowego pochłaniają masę Twojego czasu (lub Twojego zespołu),
→ brakuje Ci odpowiednich wskaźników do rzetelnej oceny kondycji finansowej firmy,
→ chcesz dowiedzieć się, jak powinna wyglądać analiza progu rentowności,
to dołącz do dwudniowego, intensywnego szkolenia i uzyskaj szeroką wiedzę finansowo-ekonomiczną, która pomoże Ci w zarządzaniu. Podczas warsztatu otrzymasz praktyczną wiedzę z zakresu finansów, controllingu, zarządzania budżetem i inwestycjami oraz wszystkimi rodzajami rozliczeń prowadzonych w przedsiębiorstwie.
Czego Twój zespół nauczy się na tym szkoleniu?
Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy po dopasowaniu do Twojego zespołu spełnią one cele rozwojowe Twojej firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy, czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia.
01
Redukowania czasu na przygotowanie budżetu
02
Budżetowania i planowania przyszłości firmy
03
Zarządzania kapitałem obrotowym i zrozumienia cyklu konwersji gotówki
04
Projektowania raportu pozwalającego na utrzymanie kontroli nad zespołem i biznesem
05
Planowania budżetu w podziale na efektywne procesy rozliczeniowe
06
Monitorowania wskaźników dzięki dobrze zaprojektowanym dashboardom
07
Podejmowania decyzji inwestycyjnych w oparciu o fakty i dane, a nie przeczucia
08
Interpretowania elementów sprawozdań finansowych
09
Usuwania chaosu w zespole poprzez jasne reguły współpracy i rozliczeń
Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.
Agenda szkolenia
Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.
Dzień Pierwszy
Sprawozdanie finansowe
- Omówienie, z jakich elementów składa się sprawozdanie finansowe.
- Rola rachunkowości zarządczej i finansowej. Dlaczego rachunkowość zarządcza jest tak istotna?
- Jakich dokumentów wymagać od księgowego?
- Język „czwórek i siódemek” – czyli jak rozmawiać z księgowym?
- Omówienie struktury bilansu oraz rachunku zysków i strat – jak interpretować poszczególne elementy sprawozdania oraz co można z nich wyczytać.
Analiza wskaźnikowa
- Znamy elementy sprawozdania finansowego, wiemy, co powinniśmy otrzymać od księgowego, wobec tego jakie wskaźniki powinniśmy liczyć w firmie produkcyjnej, a jakie w usługowej?
- Częstotliwość weryfikacji wskaźników.
Dzień Drugi
Zarządzanie gotówką w przedsiębiorstwie
- „Gdzie są pieniądze?” – czyli co to jest kapitał obrotowy.
- Omówienie cyklu konwersji gotówki.
- Sposoby na zwiększenie gotówki w firmie, skąd pozyskać kapitał.
- Poduszka bezpieczeństwa – czy potrzebna?
Podejmowanie decyzji inwestycyjnych
- Dlaczego koszty pieniądza w czasie są tak istotne w szczególności w dobie wysokiej inflacji i jak je liczyć?
- Finansowe metody oceny decyzji inwestycyjnych.
Codzienna praca działu finansowo — administracyjnego
- Benchmarking — czy warto porównywać się do konkurencji i jak to robić?
- Gdzie najczęściej pojawiają się błędy z obszaru controllingu? Jakie są ich skutki i jak ich unikać?
Dla kogo jest to szkolenie?
→ Dla dyrektorów i managerów sprzedaży i marketingu.
→ Dla właścicieli i zarządów chcących skuteczniej skalować biznes.
→ Dla managerów z wszystkich obszarów firmy, którzy chcą szerzej poznać controlling operacyjny oraz inne zagadnienia związane z finansami.
Kto prowadzi szkolenie?
Oliwia Polak
Chief Financial Officer
Od ponad 10 lat układa procesy i zarządza finansami spółek. Nadzorowała spółki zagraniczne z ramienia rad nadzorczych. W trakcie pracy zawodowej pozyskała finansowanie na kwotę blisko miliarda zł, w tym znaczna część na finansowanie projektów inwestycyjnych na terenie Azji. W SellWise odpowiada za część administracyjną, finanse i controlling finansowy. Członek stowarzyszenia ACCA.
Czym to szkolenie różni się od innych?
Różnorodność branżowa
Szkolenie uwzględnia różnice między firmami produkcyjnymi a usługowymi, dostarczając konkretne wskazówki dotyczące wskaźników finansowych i podejścia do zarządzania finansami w tych różnych branżach. To podejście dostosowane do specyfiki działalności stanowi wartość dodaną dla uczestników.
Praktyczne materiały edukacyjne
Poza samą teorią szkolenie oferuje materiały edukacyjne, takie jak gotowe szablony, kalkulatory finansowe i przykładowe analizy, co ułatwia uczestnikom dalsze samodzielne doskonalenie umiejętności i efektywne wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy.
Dostosowanie do różnych poziomów doświadczenia
Program uwzględnia różne poziomy doświadczenia uczestników, co oznacza, że może być wartościowy zarówno dla osób początkujących w dziedzinie finansów, jak i dla tych, którzy już posiadają pewne doświadczenie.
Po szkoleniu otrzymasz:
Wraz udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:
→ Szablony w Excelu ułatwiające budżetowanie.
→ Przykładowe analizy finansowe w formie arkuszy kalkulacyjnych, dzięki którym identyfikacja działań oraz tworzenie rachunku kosztów działań będą dla Ciebie łatwiejsze.
→ Scenariusze biznesowe oparte na praktycznych przykładach.
→ Listę KPI, które należy monitorować z perspektywy rachunkowej.
→ Instrukcję jak precyzyjnie czytać informacje zawarte w bilansie zysków i strat oraz przeprowadzać rozliczenie kosztów.
To szkolenie jest częścią Wise Selling System
Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.
Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację, ułatwia osiągnięcie rezultatów.
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Co wpływa na cenę szkolenia?
Na cenę wpływa przede wszystkim liczba uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, liczba trenerów, liczba i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany), realizowanie (bądź nie) sesji follow up wspierającej wdrożenie controllingu poznanego podczas szkolenia materiału. Wszystkie te kwestie ustalimy telefonicznie przed wysłaniem ostatecznej wyceny szkolenia. Najczęściej jeden dzień szkoleniowy to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy