Recenzja: ActiveCampaign – system Marketing Automation 2025

Wszystkie recenzje staramy się przygotować jak najbardziej obiektywnie. Nie ma możliwości zamówienia recenzji, a producent dowiaduje się o nich z publikacji. Jednocześnie informujemy, że linki w niniejszym materiale są linkami afiliacyjnymi – jeżeli masz ochotę skorzystać z narzędzia wykorzystując załączony link, otrzymamy % ze sprzedaży. Niemniej, celem recenzji nie jest generowanie wpływów z załączonych linków – zazwyczaj nie pokrywają one kosztów produkcji recenzji.
ActiveCampaign to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zaawansowanej automatyzacji działań marketingowych. Ale to nie wszystko – dzięki dodatkowemu zintegrowanemu modułowi CRM możemy również zarządzać leadami z marketingu na procesie sprzedażowym. Będzie to optymalne rozwiązanie dla firm, które chcą połączyć działania marketingowe z procesami sprzedażowymi w ramach centralnej platformy. System ten może również pochwalić się szerokim wachlarzem funkcjonalności oraz obsługiwanych kanałów komunikacji, dzięki czemu marketerzy będą mogli w ramach tego narzędzia realizować tzw. kampanie omnichannel skierowane do potencjalnych klientów.
Spis treści
- Krótka charakterystyka
- Funkcje ActiveCampaign
- Integracje ActiveCampaign
- Zalety i wady ActiveCampaign
- Dla jakich firm jest przeznaczony ActiveCampaign?
- Podsumowanie
Krótka charakterystyka
ActiveCampaign to narzędzie umożliwiające automatyzację procesów i działań marketingowych. ActiveCampaign to kompleksowe narzędzie służące do zaawansowanej automatyzacji marketingu, które Jego główną zaletą jest wsparcie firm w harmonijnym łączeniu działań marketingowych z procesami sprzedażowymi na jednej platformie, co ułatwia prowadzenie spójnej komunikacji z klientem na różnych etapach ścieżki zakupowej. Cennik ActiveCampaign jest przystępny, a narzędzie użytkowane głównie przez małe i średnie firmy.
Funkcje ActiveCampaign
Jedną z kluczowych funkcji ActiveCampaign jest zaawansowana automatyzacja e-mail marketingu (początkowo system ten skupiał się wyłącznie na tym kanale, stąd takie rozłożenie akcentów). W ramach tego kanału możliwe jest tworzenie dynamicznych scenariuszy, personalizowanie treści w oparciu o dane kontaktów, tworzenie list kontaktów czy
Wbudowany (choć dodatkowo płatny) moduł CRM to kolejna istotna funkcjonalność ActiveCampaign, dzięki której możemy automatyzować zadania sprzedażowe, segmentować kontakty, i śledzić interakcji z klientami. Ta funkcjonalność może okazać się najbardziej wartościowa dla firm B2B. Kolejna istotna funkcjonalność to możliwość integracji z różnymi kanałami komunikacji, takimi jak wiadomości SMS, media społecznościowe i powiadomienia push, co umożliwia realizację kompleksowych kampanii marketingowych na podstawie zachowań klientów, m.in. w mediach społecznościowych.
ActiveCampaign wyróżnia się również rozbudowanymi narzędziami, które umożliwiają analizę i raportowanie automatyzacji. Pozwalają zyskać szczegółowe dane na temat efektywności kampanii, i tym samym pozwalają je na bieżąco optymalizować. Dostępne w systemie testy A/B oraz scoring leadów z kolei pomagają zrozumieć zachowanie użytkowników i dopasować strategię marketingową do ich potrzeb.
Narzędzie pozwala zbierać dane na temat swoich klientów z mediów społecznościowych, kampanii e-mail marketingowych czy kampanii SMS marketing.
Integracje ActiveCampaign
ActiveCampaign opiera się na bogatym marketplace’ie aplikacji, który zapewnia szerokie możliwości integracji z innymi systemami i narzędziami, takimi jak np. Salesforce, Shopify, WordPress, Zapier, Google Analytics i wiele innych. Dzięki temu użytkownicy mogą bezproblemowo połączyć swoje działania marketingowe z innymi obszarami działalności, takimi jak sprzedaż, obsługa klienta czy analityka danych.
System jest skalowalny i łatwo można go rozbudowywać w miarę rozwoju firmy, dzięki czemu możemy śmiało nazwać go wszechstronnym narzędziem zarówno dla małych, jak i średnich przedsiębiorstw.
Zalety:
- Przejrzysty interfejs ActiveCampaign
- Zaawansowane funkcje automatyzacji
- Bezpośrednia integracja ze sprzedażą
- Przystępny cennik
Wady:
- Nacisk na e-mail marketing
- Brak dostępnego importu danych przez XLSX
Dla jakich firm jest przeznaczony system do automatyzacji marketingu ActiveCampaign?
ActiveCampaign będzie dobrym wyborem dla małych i średnich firm, które chcą wzbogacić swoje spersonalizowane kampanie e-mail marketingowe o dodatkowe kanały komunikacji oraz którym zależy na integracji działań marketingowych ze sprzedażą.
System ten doskonale sprawdzi się w firmach działających w modelu B2B, dla których tak istotne jest precyzyjne targetowanie działań marketingowych. Dodatkowo dostępne automatyzacje odciążą zespół marketingowy i pozwolą jego członkom skupić się na planowaniu strategii i działań kreatywnych.
ActiveCampaign – czy warto? Podsumowanie
ActiveCampaign to popularne narzędzie automatyzujące marketing, oferujące jednocześnie zintegrowany moduł CRM do zarządzania leadami w procesie sprzedaży. Dzięki niemu automatyzacja marketingu staje się prostsza. To opcja dla firm, które potrzebują jednej, centralnej platformy do łączenia działań marketingowych i sprzedażowych, w tym m.in. wysyłki newsletterów.
System wyróżnia się zestawem zaawansowanych funkcji i wsparciem dla różnych kanałów komunikacji.
Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu Marketing Automation?
Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!