Recenzja 2025/2026:Zendesk CRM

Wszystkie recenzje staramy się przygotować jak najbardziej obiektywnie. Nie ma możliwości zamówienia recenzji, a producent dowiaduje się o nich z publikacji. Jednocześnie informujemy, że linki w niniejszym materiale są linkami afiliacyjnymi – jeżeli masz ochotę skorzystać z narzędzia, wykorzystując załączony link, otrzymamy % ze sprzedaży. Niemniej, celem recenzji nie jest generowanie wpływów z załączonych linków – zazwyczaj nie pokrywają one kosztów produkcji recenzji.

Spis treści

  • Wideorecenzja Zendesk
  • Krótka charakterystyka Zendesk
  • Procesy w Zendesk
  • Integracje
  • Zalety i wady Zendesk
  • Dla jakich firm Zendesk będzie odpowiedni?
  • Podsumowanie

Wideorecenzja Zendesk

Zendesk to wszechstronny system CRM, który koncentruje się na zarządzaniu potencjalnymi klientami oraz optymalizacji procesów obsługi. Platforma oferuje kompleksowe narzędzia do automatyzacji komunikacji, zarządzania zgłoszeniami i monitorowania jakości obsługi. Dzięki integracji z różnymi kanałami kontaktu, takimi jak e-mail, czat na żywo czy media społecznościowe, Zendesk umożliwia firmom szybkie i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. System zapewnia również szczegółową analitykę, pomagając firmom lepiej zrozumieć oczekiwania klientów i podnosić jakość świadczonych usług.

Krótka charakterystyka Zendesk Sell

Zendesk najczęściej kojarzy się z obsługą klienta, natomiast kilka lat temu firma rozszerzyła swoją ofertę, wprowadzając narzędzie Zendesk Sell, które koncentruje się na zarządzaniu sprzedażą. Jest to system CRM, który w łatwy sposób integruje się z innymi platformami Zendesk, tworząc jedno środowisko do zarządzania relacjami z klientami. Zendesk Sell zapewni spójność z zakresu obsługi klienta czy sprzedaży, integrując ze sobą te obszary. 

Dzięki temu, osoby korzystające z Zendesk Sell mogą skutecznie zarządzać swoimi działaniami sprzedażowymi, ale także szybciej reagować na potrzeby klientów i potencjalnych klientów. Zendesk Sell jak wiele innych systemów zawiera swój pasek nawigacyjny na lewym boku ekranu, na którym możemy znaleźć najważniejsze dla nas funkcje/obiekty jak np. leady, Kontakty,  Szanse sprzedaży, Zadania, Kalendarz i inne.

Procesy w Zendesk

Zendesk Sell pomoże nam na zaopiekowanie wszystkich naszych procesów sprzedażowych w swoim systemie. Począwszy od zarządzania leadami (Lead Management), system pozwala na skuteczne rejestrowanie leadów, prowadzenie działań, zadań, a następnie na konwertowanie leada na szansę sprzedaży. Następnie zarządzanie procesem sprzedaży – przejrzyste, proste i możliwe z pomocą kilku widoków (tablica, lista, widok etapów).

Każdy z tych widoków w przejrzysty sposób pokazuje nam, na jakim etapie znajduje się dana szansa sprzedaży, czego ona dotyczy, jaka jest kwota transakcji. 

Warto dodać, że zadania w Zendesk tworzy się w bardzo prosty sposób, a takowe zadanie jest od razu dzielone na grupy (dzisiaj, do wykonania, nadchodzące, zaległe, bez daty, ukończone). Wszystko to jest utrzymane w schludnej i białej szacie graficznej, która jest czytelna i łatwo się przez nie przeklikać.

Po zakwalifikowaniu leada, w Zendesk Sell łatwo można przekształcić go w szansę sprzedażową. System pozwala na przypisanie leadu do odpowiedniego pipeline’u sprzedażowego i przypisanie odpowiedzialnego handlowca.

Zaawansowane raportowanie w systemie jest zbudowane w dość osobliwej formule. Otóż każdy raport jest oddzielnie. 

Integracje Zendesk

Jak już zostało wyżej wymienione, Zendesk Sell bardzo dobrze integruje się z pozostałymi systemami z rodziny Zendesk, ale Zendesk Sell oferuje bardzo wiele integracji wychodzących poza swoją platformę. W ustawieniach jesteśmy w stanie znaleźć integracje takie jak: Google (kontakty, zadania), Mapy Google, Zapier, Tray.io. Zendesk integruję się również z kalendarzem Google, jak i z kalendarzem Office 365. 

Zendesk oferuje także swój marketplace, w którym wszystkie aplikacje mamy podzielone na grupy tematyczne, a samych integracji jest powyżej 1000. Gdybyśmy nie znaleźli interesującej nas integracji, możemy użyć API Zendesk, które oferuje również obsługę Webhooków. 

Zalety i wady platformy Zendesk

Zalety:

  • Prosty i przejrzysty system, przyjazny dla użytkowników.
  • Duża ilość integracji w marketplace, z których jesteśmy w stanie skorzystać.
  • Zendesk Sell zaopiekuje nam większość naszych procesów sprzedażowych od prospectingu po sprzedaż i późniejszy Account Management.
  • Wielopoziomowość jeżeli chodzi o segmentację klientów i leadów.
  • Szybkość działania.

Wady:

  • Moduł raportowania oferuje wykorzystanie tylko i wyłączenie raportów już utworzonych z możliwością zmieniania filtrów. 
  • Dla małych zespołów wyższe pakiety mogą być stosukowo drogie (115$).
  • Brak narzędzi do tworzenia ofert, wycen, umów.

Dla jakich firm jest przeznaczony Zendesk CRM?

  • Potrzebują skutecznego zarządzania procesem sprzedaży – od pozyskiwania leadów, przez negocjacje, aż po finalizację transakcji.
  • Chcą zintegrować sprzedaż z innymi procesami biznesowymi – takimi jak zarządzanie projektami, obsługa klienta czy marketing.
  • Potrzebują prostego i intuicyjnego systemu CRM – łatwego do wdrożenia, który nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej, ale jednocześnie spełnia potrzeby dynamicznego zespołu sprzedażowego.

System Zendesk – Podsumowanie 

Zendesk Sell to narzędzie, w którym bardzo dobrze nam się testowało, na pewno dużym plusem jest jego przejrzystość i szybkość działania, nie zacina się, wszystko otwiera, tak jak powinno, co przy wielu codziennych działaniach będzie miało znaczenie. Dla niektórych może to być zarówno plus, jak i minus, ale system nie przytłacza nadmiarem opcji w widokach, dzięki czemu od razu wiadomo, gdzie trzeba kliknąć. Naszym zdaniem osoby ceniące sobie systemy, które stawiają na prostotę działania na pewno docenią Zendesk Sell i będą z niego bardzo zadowolone. 

Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.sellwise.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).

Regulamin Bezpłatnej Konsultacji

uslugi_ikona_b2b_crm