Recenzja: Monday - system CRM
Wszystkie recenzje staramy się przygotować jak najbardziej obiektywnie. Nie ma możliwości zamówienia recenzji, a producent dowiaduje się o nich z publikacji. Jednocześnie informujemy, że linki w niniejszym materiale są linkami afiliacyjnymi – jeżeli masz ochotę skorzystać z narzędzia wykorzystując załączony link, otrzymamy % ze sprzedaży. Niemniej, celem recenzji nie jest generowanie wpływów z załączonych linków – zazwyczaj nie pokrywają one kosztów produkcji recenzji.
Monday to chyba najmocniej promowany w social mediach system CRM, do zarządzania projektami oraz do zarządzania relacjami. Jeżeli korzystasz z takich serwisów jak YouTube, czy LinkedIn na pewno trafiłeś/aś na jakąś jego reklamę. Promują się na system nowoczesny z przyjemną dla oka szatą graficzną zachęcającą wręcz swoich użytkowników do współpracy w nim i intuicyjny interfejs. Trzeba przyznać, że Monday właśnie taki jest.
Spis treści
- Wideorecenzja Monday
- Krótka charakterystyka
- Procesy w Monday CRM
- Integracje Monday
- Zalety i wady Monday
- Dla jakich firm jest przeznaczony Monday?
- Podsumowanie
Wideorecenzja Monday
Krótka charakterystyka
Podstawowym widokiem w Monday, również w Monday Sales CRM, jest widok tabeli. To w ramach tabel przechowywane są wszystkie informacje w systemie. Kontakty, leady, czy szanse sprzedaży.
Nie odpowiada Ci to? Nie ma problemu – do wyboru masz przynajmniej 5 innych widoków, w tym tablicę kanban czy wykres Gantta, a dodatkowo możesz pobrać i wykorzystać jeden z setek udostępnionych przez producenta, czy innych firm, predefiniowanych widoków.
To stanowi o sile systemu Monday. Nie odpowiada Ci prezentacja w tabeli? Nie ma problemu, można to zmienić. Tabela jest OK, ale dane są niewystarczające, a nie masz pomysłu jak je zaprezentować? Żaden problem. Zajrzyj do biblioteki widoków i wybierz taki, który Ci odpowiada.
Monday to jeden z bardziej elastycznych systemów, pod kątem prezentacji treści. Mało tego, stworzyłeś widok (lub zestaw widoków), którym chciałbyś się podzielić w organizacji? Możesz zapisać go jako aplikacja i dystrybuować dalej.
Przy tym system jest czytelny, kolorowy, ma sporo przydatnych funkcji, a jego intuicyjny interfejs może być naprawdę przyjemny dla użytkownika.
Procesy w Monday CRM
Trudno określić wprost jakie procesy Monday realizuje, ale czy to coś złego? Uważamy, że nie.
Z jednej strony domyślnymi obiektami w systemie są m.in. szansa sprzedaży (którym można realizować proces sprzedaży) i Lead (do procesu prospectingowego), ale czy to tyle?
Ktoś kto nie zna możliwości systemu i zaloguje się do niego po raz pierwszy tak może uważać, ale nie można być dalej od prawdy!
Dzięki temu w jaki sposób zbudowany jest sytem (tabele, tabele, tabele), to w jaki sposób go wykorzystamy, do jakich procesów go przygotujemy, ograniczone jest nie systemem – a naszą wyobraźnią. Możemy tworzyć dedykowane procesy pod poszczególne zadania. Potrzebny nam proces Account Managementu? Tworzymy odpowiednią tablice, przygotowujemy grupy, właściwości, automatyzacje i mamy to! Potrzebny proces akceptacji? Nie ma najmniejszego problemu. Kwalifikacje? Proszę bardzo. Potrzebujemy czegoś do zarządzenia projektami? Jeszcze jak!
Żaden inny system nie przypomina mi w swojej budowie LEGO. Złożyć możemy naprawdę wiele i często pytanie nie brzmi CZY, ale JAK. To daje nam wiele możliwości w kontekście działań sprzedażowych, zarządzania projektami czy obsługi klientów.
I owszem, może wyjdzie czasem trochę „kanciasto”, ale się da (i jak to z LEGO, można się tego spodziewać).
Integracje Monday
Dzisiaj o Monday możemy mówić jak o platformie. Pierwszym ich produktem był monday work management – czyli system do zarządzania projektami. Sales CRM doszedł później. Dodatkowo jest jeszcze monday dev, który służy do zarządzania rozwojem oprogramowania.
Sam Monday dostarcza jeszcze takie aplikacje jak WorkForms (do budowy formularzy), czy WorkCanvas (czyli tablice online do współpracy; odpowiedź na Miro, czy Lucid Spark).
Nie można jednak zapomnieć o marketplace aplikacji z przygotowanymi natywnymi integracjami do innego oprogramowania. Czy znajdziesz tam potrzebne Tobie? Prawdopodobnie tak – już dzisiaj jest ich ponad 200 (integracji, aplikacji jest ponad 400). Czy podołają Twoim wymaganiom? Prawdopodobnie. Ponad 700 000 instalacji daje naprawdę porządną bazę użytkowników, która działa na korzyść ich funkcjonalności i stabilności.
A co jeżeli to nie wystarczy? Albo chciałbyś połączyć Monday ze swoim własnym oprogramowaniem? Również nie ma problemu – dostępne API umożliwi budowę własnych integracji.
Zalety:
- Elastyczność platformy i możliwość jej dostosowania do swoich potrzeb
- Bogata biblioteka szablonów widoków
- Intuicyjna automatyzacja
- Marketplace integracji
- Ułatwienia we współpracy pomiędzy członkami zespołów
- Możliwość udostępniania wybranych części systemu do klientów/podwykonawców/osób spoza organizacji
Wady:
- Integracja kalendarza wyłącznie z Google
- Jeżeli nie znajdziemy odpowiedniego szablonu, długotrwałe dostosowanie widoków do potrzeb
- Brak śledzenia połączeń
- Brak możliwości zapraszania na spotkania online
Dla jakich firm jest przeznaczone Monday?
- Wielkość firmy nie ma znaczenia, monday będzie świetny zarówno dla mniejszych jak i większych organizacji.
- Firmy w których obecnych jest wiele różnych procesów (sprzedażowe, zarządzanie projektami, HR, akceptacji, itp.), które łączą różne zespoły i powinny to robić w prosty sposób w ramach jednego narzędzia.
- Firmy, który nie szukają systemu z rozbudowanymi funkcjami Marketing Automation, albo realizują takie potrzeby już w ramach osobnych narzędzi.
- Jeżeli pocztę opartą masz o rozwiązaniach Google, w innym przypadku trzeba się zastanowić (synchronizacja wyłącznie z kalendarzami Google).
- Procesy sprzedaży w Monday mogą być takie jak je sobie wymyślisz – jeżeli potrzebujesz więcej elastyczności to Monday może być właśnie dla Ciebie
- Dla organizacji świadomych swoich potrzeb. Monday sam z siebie, bez odpowiedniej konfiguracji może być toporny, nieprzyjazny, albo wręcz kłopotliwy. Wszystko zmienia się jak zaczynają rodzić się pomysły jakie jeszcze procesy można odtworzyć w systemie.
- Dla firm, które nie mają dużych wymagań w zarządzaniu dostępami do danych, Monday proponuje dość atrakcyjne cenowo licencjonowanie. Masz potrzeby enterprisowe? Nie ma problemy, ale zapłacisz odpowiednio więcej.
Monday CRM – czy warto? Podsumowanie
Monday, intensywnie obecny w mediach społecznościowych, wyróżnia się nowoczesnym designem i elastycznym podejściem do prezentacji danych. Jego podstawowy widok tabeli, choć jednym z wielu, pozwala użytkownikom dostosować prezentację według własnych potrzeb. System jest czytelny, kolorowy i przyjazny dla użytkownika, oferując różnorodne widoki, takie jak tablica kanban czy wykres Gantta. Monday to platforma o dużych możliwościach elastycznego kształtowania procesów według indywidualnych potrzeb użytkowników. Z bogatym ekosystemem aplikacji i integracji, stanowi atrakcyjne rozwiązanie dla firm różnej wielkości, szczególnie dla tych ceniących sobie elastyczność, prostotę obsługi i personalizację systemu zgodnie z własnymi wymaganiami.
Szukasz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?
Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!