Na codzień, jak widać, prowadzę Sellwise.pl, ale jestem również dyrektorem handlowym. Prowadziłem już 3 zespoły, które działały w sprzedaży B2B, głównie na rynkach zachodnich. Jak wielu moich kolegów, niemalże każdego dnia zastanawiam się jak zwiększyć sprzedaż w mojej firmie. Jak ulepszyć procesy, tak żeby były możliwie optymalne i dotrzeć z naszą ofertą do jak największej ilości nowych klientów. Już dłuższy czas temu trafiła na moje biurko książka Jeba Blounta. Czy pomogła mi w mojej pracy?

Lubię zaczynać recenzję tajemniczo. Pokręcić się trochę dookoła kilku ogólników i potrzymać czytelnika w napięciu. Wiadomo, że każdy czyta recenzję tylko po to, żeby znaleźć odpowiedź na pytanie: “Czy warto przeczytać?”. Dzisiaj nie będę przedłużał, ani krążył. Nie przy tej książce. Recenzja, będzie taka, jakie jest “Fanatyczne poszukiwanie klientów”.

Otóż… Jeżeli sprzedaż byłaby religią, tę książkę powołałbym na jej biblię.

Przeczytałem w moim życiu dziesiątki, jeżeli nie setki różnych biznesowych książek. W wielu z nich autorzy dużą część czasu spędzają na budowaniu własnego autorytetu, czy pisaniu tak, żeby nikogo nie urazić i zadowolić każdego czytelnika. A to praktycznie zawsze kończy się kwaśnymi kompromisami. Ta książka to nie pizza – nie każdy ją polubi.

Jeb Blount prosto i konkretnie punktuje wszystkie wymówki, które w moim zawodzie słyszę na codzień. Jasno tłumaczy zasady, którymi rządzi się mechanika sprzedaży i nie daje nikomu “magicznych rozwiązań”. Sprzedaż to ciężka praca i tyle. Kropka. Żeby na koniec wypić szampana, trzeba się zmachać i nigdy nie będzie inaczej. A jeżeli już machać, to tylko z głową. I tutaj również nikt nie wyjdzie niezadowolony. Dziesiątki konkretnych rad zadowolą nawet najbardziej “wszystkowiedzących” pracowników działów sprzedaży. Łącznie ze mną oczywiście.

“Fanatyczne poszukiwanie klientów” dotyka sprawy bardzo kompleksowo. Od tego po co są nam nowi klienci, przez wszystkie najbardziej popularne nawyki sprzedażowe, po szczegółowe omówienie większości popularnych typów prospectingu. Żaden z rozdziałów nie ma w sobie ani krzty lania wody, za co należy się autorowi duży szacunek.

Książka jest świetna. I tyle. Powinien ją przeczytać każdy handlowiec, który choć raz miał pusty lejek sprzedażowy. I każdy Dyrektor sprzedaży, który choć raz nie wiedział co powinien zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w swojej firmie. Polecam tak mocno, jak żadną inną książkę na moim blogu do tej pory.

Z dumą mogę napisać, że ja i konsultanci współpracujący z Sellwise, stosujemy i szkolimy z metod opisanych w tej książce.

 

Pozdrawiam,

Ocena

Jeb Blount - Fanatyczne Poszukiwania Klientów : Celujący! 100%

Kup książkę w wybranym sklepie


Jeżeli kupisz książkę używając poniższego widgetu, otrzymam za to drobną prowizję. Z góry dziękuję za wszystkie zakupy!