Szkolenie zamknięte
Transformacja ze sprzedaży transakcyjnej w doradczą
Jak skutecznie sprzedawać na rynku B2B?
Jak unikać „wciskania” i przenieść sprzedaż na nowy poziom?
Jak dostosować swoją sprzedaż do zmian na rynku?
Po co Ci szkolnie „Transformacja ze sprzedaży transakcyjnej w doradczą”?
Rynek bardzo szybko się zmienia. Kupujący z każdym dniem coraz bardziej zmieniają swoje nawyki i zostawiają nam coraz mniej czasu, aby dopracować do nich swoje działania. Sprzedaż doradcza staje się rozwiązaniem dla firm, które sprzedają droższe produkty lub usługi. Pomaga ona komunikować klientom wpływ tego co robimy na ich biznes w formie biznesowej dyskusji, zamiast sprzedażowej prezentacji.
Na warsztacie powiemy o najważniejszych elementach sprzedaży:
- Zrozumienie swojego kupującego,
- Zbadanie jego potrzeb,
- Przygotowanie dla niego rozwiązania,
- Prowadzenie swoich działań tak, żeby proces sprzedaży nie przedłużał się,
- Przygotowanie odpowiedniej oferty.
- W rezultacie, zaprojektujemy proces sprzedaży doradczej, dopasowany do celu i sytuacji klienta.
Podczas 2-dniowego warsztatu poznasz przebieg procesów w dziale zakupów
Spojrzysz na proces zakupowy z perspektywy klienta.
Dowiesz się jakie działania możesz podjąć, by skutecznie negocjować z działem zakupów
Zwiększysz swobodę i pewność siebie w kontaktach z grupą zawodową kupców.
Dlaczego warto zainwestować w to szkolenie?
01
Praktyczna wiedza
Damy Ci praktyczną wiedzę, która płynie wprost z naszego doświadczenia oraz współpracy z kilkuset klientami na rynku B2B
02
Oszczędności
Zaoszczędzisz pieniądze i czas na błędach, które potencjalnie mógłbyś popełniać.
03
Narzędzia
W trakcie szkolenia otrzymasz praktyczne narzędzia, które pomogą wdrażać poznaną wiedzę już dzień po szkoleniu.
04
Warsztatowa forma
Projektując szkolenia ograniczyliśmy ilość teorii do niezbędnego minimum i pracujemy w oparciu o realne przykłady z Twojej branży
05
Plan
Na naszym warsztacie tworzymy plan, który możesz zacząć wdrażać już dzień po naszym spotkaniu
Agenda szkolenia
Dzień Pierwszy
Sprzedaż doradcza - po co?
- Czym różni się sprzedaż doradcza od sprzedaży transakcyjnej?
- Jakie typy sprzedawców można wyróżnić?
- Co w praktyce oznacza sprzedaż doradcza?
Propozycja wartości
- Jak przygotować ofertę, by była czytelna?
- Jak aktywnie zwiększać atrakcyjność oferty w oczach klienta?
- Zarządzanie strukturą należności: opex, capex, leasing operacyjny, leasing finansowy, konsygnacja, narzędzia do bezbolesnego wydłużania terminu płatności.
Proces zakupu
- Na czym polega proces zakupu i czym różni się od procesu sprzedaży?
- Jakie etapy można wyróżnić w ramach procesu zakupu i co to oznacza dla sprzedawcy?
- Jak wykorzystać proces zakupu do stworzenia skutecznego procesu sprzedaży?
Dzień Drugi
Badanie potrzeb
- Na czym polega badanie potrzeb w kontekście sprzedaży doradczej?
- Jakie pytania zadawać klientom w momencie badania potrzeb?
- Jak połączyć badanie potrzeb z procesem zakupu i procesem sprzedaży?
Spotkanie handlowe
- Na czym polega spotkanie handlowe w kontekście sprzedaży doradczej?
- Co warto zrobić przed spotkaniem handlowym?
- Z jakich etapów składa się spotkanie handlowe?
Budowa oferty handlowej
- Jak zaprojektować 8 obszarów skutecznej oferty handlowej?
- Jak połączyć ofertę z procesem zakupu?
- Jak narzędzia mogą wspierać proces ofertowania?
Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie.
Jak projektujemy warsztat?
Diagnoza sytuacji
- Diagnozujemy sytuację biznesową organizacji
- Rozpoznajemy cele
- Definiujemy główne problemy i wyzwania organizacji w zakresie szkoleń
- Ustalamy wstępne założenia szkoleniowe
Badanie potrzeb
- Definiujemy potrzeby szkoleniowe osób zlecających szkolenie
- Prowadzimy fokusowe badanie potrzeb wśród uczestników szkolenia
- Zbieramy materiał stanowiący bazę pod budowę programu szkoleniowego
- Analizujemy obecny poziom wiedzy uczestników
- Ustalamy formułę szkoleniową (online/ stacjonarnie)
Budowa programu szkoleniowego
- Ustalamy końcowy zakres szkolenia
- Dobieramy formy edukacyjne wykorzystywane podczas szkolenia
- Konsultujemy program wspólnie z klientem
- Planujemy proces szkoleniowy
Planowanie realizacji
- Planujemy proces wdrożenia
- Budujemy harmonogram szkoleń
- Ustalamy ostateczne warunki
- Dobieramy trenera
Realizacja programu
Prowadźmy sesje szkoleniowe zgodnie z harmonogramem
Ewaluacja programu
- Badamy satysfakcje uczestników
- Sprawdzamy poziom realizacji celów szkoleniowych
- Weryfikujemy poziom realizacji założeń przed szkoleniowych
Kto poprowadzi szkolenie?
Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie.