Szkolenie zamknięte
Skuteczne negocjacje
Jak osiągać lepsze rezultaty w kontakcie z działami zakupów?
Jak dobrze przygotować się do negocjacji?
Czym różnią się negocjacje zdalne od tradycyjnych?
Po co Ci szkolenie „Skuteczne negocjacje”?
Negocjacje w szybki sposób potrafią podnieść lub obniżyć rentowności usług czy produktów, które sprzedajesz. W ciągu jednej rozmowy negocjacyjnej możemy zaoszczędzić lub zarobić nawet kilka-kilkanaście procent wartości transakcji. Pomyśl o swoich ostatnich negocjacjach – ile straciłeś/zarobiłeś? Podczas szkolenia wypracujesz umiejętności niezbędne do prowadzenia elastycznych negocjacji realizowanych z szacunkiem do kontrahenta. W trakcie tego szkolenia podzielimy się z Tobą najlepszymi praktykami negocjacyjnymi, pokażemy, jak przygotować ofertę, tak aby była chętnie czytana przez kupców. Wszystko to zamknęliśmy w formie warstwowej, z minimalną ilością teorii dokładając elementy gier negocjacyjnych.
Na warsztacie powiemy o najważniejszych elementach negocjacji:
- Spojrzysz na proces zakupowy z perspektywy klienta,
- Dowiesz się jakie działania możesz podjąć, by skutecznie negocjować z działem zakupów,
- Zwiększysz swobodę i pewność siebie w kontaktach z grupą zawodową kupców.
W rezultacie, zaprojektujemy strategię negocjacyjną, dopasowaną do celu i sytuacji klienta.
Podczas 2-dniowego warsztatu poznasz przebieg procesów w dziale zakupów
Spojrzysz na proces zakupowy z perspektywy klienta.
Dowiesz się jakie działania możesz podjąć, by skutecznie negocjować z działem zakupów
Zwiększysz swobodę i pewność siebie w kontaktach z grupą zawodową kupców.
Dlaczego warto zainwestować w to szkolenie?
01
Praktyczna wiedza
Damy Ci praktyczną wiedzę, która płynie wprost z naszego doświadczenia oraz współpracy z kilkuset klientami na rynku B2B
02
Oszczędności
Zaoszczędzisz pieniądze i czas na błędach, które potencjalnie mógłbyś popełniać.
03
Narzędzia
W trakcie szkolenia otrzymasz praktyczne narzędzia, które pomogą wdrażać poznaną wiedzę już dzień po szkoleniu.
04
Warsztatowa forma
Projektując szkolenia ograniczyliśmy ilość teorii do niezbędnego minimum i pracujemy w oparciu o realne przykłady z Twojej branży
05
Plan
Na naszym warsztacie tworzymy plan, który możesz zacząć wdrażać już dzień po naszym spotkaniu
Agenda szkolenia
Dzień Pierwszy
Jak przebiega proceszakupowy
- Kim są interesariusze każdego etapu procesu zakupu?
- Jaka jest rola działu zakupów w firmie?
- Omówienie zależności pomiędzy działem zakupów, a innymi działami w firmie.
- Kto w organizacji podejmuje decyzje zakupowe?
Jak przygotować ofertę, by była atrakcyjna dla kupca
- Jak przygotować ofertę, by była czytelna?
- Jak aktywnie zwiększać atrakcyjność oferty w oczach klienta?
- Zarządzanie strukturą należności: opex, capex, leasing operacyjny, leasing finansowy, konsygnacja, narzędzia do bezbolesnego wydłużania terminu płatności.
Dzień Drugi
Jak przygotować się i przeprowadzić negocjacje w działem zakupów
- Omówienie technik negocjacyjnych,
- Co to jest BATNA?
- Jak przeprowadzić spotkanie negocjacyjne?
- Omówienie obszarów negocjacyjnych.
- Teoria negocjacji: ZOPA, BATNA, techniki negocjacyjne, socjotechniki, erystyka, perswazja, presja, nieeskalujące narzędzia negocjacyjne.
Jaka jest pożądana postawa handlowca?
- Jak budować relację i zaufanie z pracownikiem działu zakupów?
- Jak rozmawiać, by wywoływać pozytywne emocje u klientów?
- Jak reagować na nieczyste zagrania klienta?
- Jak obronić cenę i swoją marże?
- Gra negocjacyjna.
Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie.
Jak projektujemy warsztat?
Diagnoza sytuacji
- Diagnozujemy sytuację biznesową organizacji
- Rozpoznajemy cele
- Definiujemy główne problemy i wyzwania organizacji w zakresie szkoleń
- Ustalamy wstępne założenia szkoleniowe
Badanie potrzeb
- Definiujemy potrzeby szkoleniowe osób zlecających szkolenie
- Prowadzimy fokusowe badanie potrzeb wśród uczestników szkolenia
- Zbieramy materiał stanowiący bazę pod budowę programu szkoleniowego
- Analizujemy obecny poziom wiedzy uczestników
- Ustalamy formułę szkoleniową (online/ stacjonarnie)
Budowa programu szkoleniowego
- Ustalamy końcowy zakres szkolenia
- Dobieramy formy edukacyjne wykorzystywane podczas szkolenia
- Konsultujemy program wspólnie z klientem
- Planujemy proces szkoleniowy
Planowanie realizacji
- Planujemy proces wdrożenia
- Budujemy harmonogram szkoleń
- Ustalamy ostateczne warunki
- Dobieramy trenera
Realizacja programu
Prowadźmy sesje szkoleniowe zgodnie z harmonogramem
Ewaluacja programu
- Badamy satysfakcje uczestników
- Sprawdzamy poziom realizacji celów szkoleniowych
- Weryfikujemy poziom realizacji założeń przed szkoleniowych
Kto poprowadzi szkolenie?
Masz pytanie o szkolenie?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie.