Szkolenie zamknięte dla firm
Chcesz skuteczniej zarządzać działem marketingu B2B w swojej firmie?
Zobacz, jak zarządzać zespołem marketingowym, tak aby realizował strategię, spajał działania sprzedażowe z marketingowymi i osiągał cele stawiane przez zarząd.
Jak prowadząc dział marketingu, jednocześnie wypełniać oczekiwania zarządu, zwiększać zyski firmy i koordynować działania specjalistów i podwykonawców?
Jak prowadząc dział marketingu, jednocześnie wypełniać oczekiwania zarządu, zwiększać zyski firmy i koordynować działania specjalistów i podwykonawców?
Jeśli:
→ Dotychczasowe działania specjalistów ds. marketingu były niewystarczająco efektywne,
→ Masz poczucie działania w chaosie lub wyłącznie w sposób ad-hoc, gasząc pojawiające się pożary,
→ Wrzutki do działu marketingu pożerają Twoje cenne zasoby czasowe i ludzkie, uniemożliwiając Ci planowanie,
→ Brakuje Ci kompetencji z zakresu oceny efektywności prowadzonych działań przez poszczególnych specjalistów,
→ Nie masz pewności, że działania specjalistów w Twoim dziale marketingu są dobrze skoordynowane,
to rozwiązaniem jest dwudniowe szkolenie Marketing B2B – Poziom 2 skierowane do Marketing Managerów i koordynatorów działów marketingu, którzy chcą zwiększyć efektywność działań swoich zespołów w segmencie B2B
Szkolenie zostało podzielone na 3 poziomy
→ Poziom 1: Skierowany do kadry menedżerskiej wysokiego szczebla – członków zarządu, dyrektorów i senior marketing managerów. Porusza tematy strategiczne, związane z budżetowaniem marketingu oraz budową działu marketingu.
→ Poziom 2: Skierowany do marketing managerów i koordynatorów działów marketingu, a także do właścicieli agencji marketingowych. .
→ Poziom 3: Skierowany do specjalistów marketingowych oraz działu operacyjnego.
Czego Twój zespół nauczy się na tym szkoleniu?
Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy spełniają one cele rozwojowe Twojej firmy. Dzięki temu łatwo ocenisz, czy szkolenie po dopasowaniu do Twojego zespołu, zrealizuje cel, który jest ważny dla firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia.
01
Specyfiki wyzwań wewnętrznych i zewnętrznych, z którymi zmagają się zespoły marketingowe w różnych branżach sektora B2B
02
Monitorowania, analizowania i reagowania na sytuacje rynkowe i marketingowe mogące potencjalnie stanowić zagrożenie dla efektywności Twoich działań marketingowych
03
Optymalizacji realizacji zadań w dziale marketingu dzięki ich odpowiedniemu planowaniu i rozdzielaniu
04
Wdrażania nowych taktyk i działań marketingowych, które pozwolą Ci dotrzeć do wartościowych leadów i przekonwertować ich na klientów
05
Efektywnego zarządzania zespołem specjalistów marketingowych tak, aby uzyskiwać najlepsze możliwe efekty w odniesieniu budżetu oraz czasu
06
Roli i znaczenia Buyer Person, propozycji wartości oraz strategii marketingowej
Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.
Agenda szkolenia
Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.
Dzień Pierwszy
Rola i funkcje działu marketingu w B2B
- Rola i cele działu marketingu w B2B.
- Relacja między działem marketingu a sprzedażą w B2B.
- Funkcje działu marketingu w firmie B2B – System Informacji Marketingowej w firmie.
Budowanie komunikacji marketingowej z wykorzystaniem Buyer Person
- Przełożenie potrzeb, wyzwań, problemów, bolączek i oczekiwań klientów B2B na działania.
- Dobieranie taktyk komunikacji do Buyer Person w B2B.
- Komunikacja Propozycji Wartości firmy i jej produktów/usług.
Taktyki marketingowe w B2B
- Dostępne kanały komunikacji i ich dobór.
- Dostępne formaty komunikacji i ich zastosowanie.
- Określenie celów marketingowych i sprzedażowych dla działań marketingowych.
Realizacja lejków marketingowych B2B
- Pojęcie lejka marketingowego i jego struktura z perspektywy działań – TOFU, MOFU i BOFU.
- Umiejscowienie poszczególnych działań i kanałów marketingowych na lejku.
Dzień Drugi
Akcje marketingowe w B2B
- Proces definiowania celów i zakresu akcji marketingowej.
- Planowanie akcji marketingowej jako projektu do realizacji.
- Narzędzia wspomagające planowanie i operacjonalizację akcji marketingowej.
Promoplany
- Czym jest promoplan – wyjaśnienie pojęcia, przykłady.
- Planowanie akcji promocyjnych w kanałach tradycyjnych.
- Planowanie akcji promocyjnych w kanałach digitalowych.
- Operacjonalizacja i egzekucja promoplanu.
Delegowanie zadań w dziale marketingu
- Tworzenie i delegowanie zadań dla specjalistów.
- Definiowanie ścieżki krytycznej realizacji projektu.
- Narzędzia do zarządzania zadaniami w dziale marketingu.
Najważniejsze metryki skuteczności działań marektingowych
- Kluczowe metryki w marketingu B2B.
- Metryki a KPI. Metryki jakości vs. metryki próżności.
- Cykl Deminga i tablica PDCA.
Współpraca z zewnętrznymi podwykonawcami.
- Agencje i freelancerzy – wady i zalety outsourcingu.
- Briefing i debriefing podwykonawców.
- Raportowanie działań podwykonawców.
Spotkania operacyjne vs. raportowanie do zarządu.
- Struktura i cel spotkań operacyjnych – daily, stand-up, sprint.
- Cel, forma i częstotliwość raportowania wyników do zarządu.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie Marketing B2B – Poziom 2 jest dla Marketing Managerów i koordynatorów działów marketingu, którzy chcą zwiększyć efektywność działań swoich zespołów.
Kto prowadzi szkolenie?
Maciej Szeffer
Konsultant Marketingu B2B
Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując działania na poziomach od operacyjnego po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Jest jednym z 4 certyfikowanych trenerów Digital Marketing Institute w Polsce, przygotowującym z zakresu strategii marketingowej, planowania działań oraz budżetowania, kompetencji taktycznych, narzędziowych i operacyjnych. Specjalizuje się także strategicznym wykorzystaniem kanałów digitalowych w procesach marketingowych, sprzedażowych oraz Employer Brandingowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji procesów marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Wdraża procesy podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowanie w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.
Czym to szkolenie różni się od innych?
Wywodzimy się ze świata B2B
Nasze szkolenie zbudowane zostało w oparciu o naszą wielokrotnie zweryfikowaną najlepszą wiedzę, pochodzącą z doświadczenia Konsultantów marketingowych WiseGroup, wypracowaną przez lata tworzenia i zarządzania procesami marketingowymi w firmach B2B. Znamy i rozumiemy różnicę w specyfice procesów marketingowych B2B w stosunku do B2C – i wiedze o tej specyfice chcemy przekazać Tobie.
Mówimy o przetestowanych procesach i narzędziach
Wszystkie procesy i narzędzia omawiane podczas kursu sami przetestowaliśmy wielokrotnie, codziennie z nich korzystając. Nie mówimy o czymś, czego sami byśmy z pełnym przekonaniem nie stosowali w codziennej pracy z naszymi klientami – małymi i dużymi zespołami marketingowymi.
Szkolenie to tylko początek
Dołączając do naszego szkolenia, otrzymasz bogatą bibliotekę wiedzy, szablonów, opisów, instrukcji, plików interaktywnych, artykułów i materiałów wideo, poszerzających Twoją wiedzę i kompetencje w wykorzystaniu i wdrażaniu wiedzy, którą uzyskasz podczas zajęć.
Po szkoleniu otrzymasz:
Wraz z udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:
→ Opis struktury działu marketingu, przydatny na etapie formowania działu i rozdzielania zadań.
→ Szczegółowy opis zadań każdego ze specjalistów, wraz z oczekiwanymi rezultatami jego działań, wymaganymi kompetencjami oraz sposobem mierzenia efektywności jego pracy.
→ Praktyczne wykresy, schematy i listy ułatwiających utrwalanie wiedzy ze szkolenia.
→ Szablony raportów umożliwiających mierzenie skuteczności działań.
→ Szablon przygotowania planu marketingowego, media planu i content planu.
→ Opis kilkunastu narzędzi marketingowych IT, które wesprą Cię przy planowaniu, egzekucji i analityce prowadzonych działań marketingowych.
→ Prasówkę: Bibliotekę dodatkowych artykułów oraz materiałów wideo rozszerzających Twoją wiedzę w poszczególnych obszarach marketingu lub pokazujących wykorzystanie narzędzi.
To szkolenie jest częścią Wise Selling System
Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.
Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu, dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i ułatwia osiągnięcie rezultatów.
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Jak dostać wycenę dla Zarządu?
Zostaw numer, oddzwonimy. Sprawdzimy, czy to szkolenie sprawdzi się w Twojej firmie i przygotujemy wycenę.
Co wpływa na cenę szkolenia?
Na cenę wpływa przede wszystkim liczba uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, liczba trenerów, liczba i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany), realizowanie (bądź nie) sesji follow up wspierającego wdrożenie poznanego podczas szkolenia materiału. Wszystkie te kwestie ustalimy telefonicznie przed wysłaniem ostatecznej wyceny szkolenia. Naczęściej jeden dzień szkoleniowy to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Czy po szkoleniu otrzymam certyfikat?
Tak, każdy otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający ukończenie programu szkoleniowego w obszarze Marketingu B2B.
Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy