Szkolenie zamknięte dla firm
Szkolenie lejek marketingowy
Zbuduj skuteczny lejek marketingowy B2B i pozyskaj najcenniejszych klientów.
Masz ograniczone zasoby marketingowe i chciałbyś wykorzystać je w optymalny sposób?
Jeśli:
→ prowadzisz wiele działań marketingowych i nie do końca wiesz, które z nich mają realny wpływ na konwersję,
→ chcesz skutecznie prowadzić pozyskane leady przez Twoje kanały komunikacji marketingowej od pozyskania do konwersji i szukasz dobrych praktyk w tym zakresie,
→ dostrzegasz, że Twoja konkurencja jest skuteczniejsza w swoich działaniach, łatwiej dociera do potencjalnych klientów i doprowadza do finalizacji transakcji,
→ przed Tobą misja stworzenia planu marketingowego na kolejny rok,
→ chcesz zbudować lejek marketingowy i szukasz inspiracji spośród rozwiązań już funkcjonujących na rynku,
→ do Twojego działu handlowego trafiają leady o niskiej wartości lub o niskim potencjale sprzedażowym,
→ starasz się zbudować rozpoznawalność i pozycję Twojej marki na konkurencyjnym rynku,
to dołącz do dwudniowego intensywnego szkolenia, dzięki któremu zrozumiesz, jak skutecznie zbudować lejek marketingowy B2B. Dostarczymy Ci niezbędną wiedzę, od roli lejka marketingowego w całym procesie pozyskiwania i podgrzewania leadów, poprzez taktyki pozyskiwania i kwalifikowania leadów, aż po mierzenie i optymalizację konwersji. To kompleksowe podejście pomoże Ci zrozumieć, jak różne etapy lejka wpływają na cały proces sprzedażowy i jak optymalizować każdy element lejka marketingowego.
Czego Twój zespół nauczy się na tym szkoleniu?
Sprawdź kompetencje poniżej i oceń czy po dopasowaniu do Twojego zespołu spełnią one cele rozwojowe Twojej firmy. Jeżeli na liście brakuje ważnej dla Ciebie kompetencji, poinformuj nas o tym. Sprawdzimy, czy jesteśmy w stanie zmodyfikować program szkolenia.
01
Tworzyć skuteczny i optymalny kosztowo lejek marketingowy B2B
02
Korzystania z różnych kanałów komunikacji marketingowej, by pozyskiwać i podgrzewać za ich pomocą wartościowe leady
03
Oceny potencjału sprzedażowego leadów już na poszczególnych etapach lejka marketingowego oraz jak konstruować KPI.
04
Tworzenia, wdrażania i optymalizowania efektywnych działań marketingowych skierowanych na lead nurturing
05
Efektywnego wykorzystania budżetu marketingowego i jego alokowania w działaniach, które przynoszą sprzedaż
06
Oceniania kanałów marketingowych pod kątem ich potencjału do pozyskiwania wartościowych leadów
07
Dostarczania Twoim potencjalnym klientom wiedzy na temat unikatowych wartości, jakie im oferujesz
08
Mapowania dotychczasowych działań marketingowych z kolejnymi etapami ścieżki klienta
09
Identyfikacji luk w swojej komunikacji, które sprawiają, że tracisz leady
Chcesz sprawdzić czy to szkolenie pasuje do Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy czy to szkolenie zrealizuje cele Twojej firmy.
Agenda szkolenia
Sprawdź dokładną agendę szkolenia i modułów. Agenda może zostać dostosowana do indywidualnej sytuacji Twojej firmy.
Dzień Pierwszy
Lejek marketingowy. Jaka jest jego rola i miejsce w całym procesie sprzedażowym B2B?
- Czym jest lejek marketingowy i jakie ma znaczenie w procesie?
- Pojęcie wartości leada (Lead Value) w kontekście taktyk pozyskiwania ruchu.
- Pojęcie ścieżki konwersji klienta – ścieżka konwersji a nowoczesny lejek marketingowy.
Struktura lejka marketingowego: TOFU, MOFU, BOFU
- Definicja i rola góry, środka i dołu lejka marketingowego B2B.
- Charakterystyka i rola leadów na różnych etapach lejka.
- Jakie tworzyć treści na poszczególne etapy lejka marketingowego (góra lejka, środkowy etap lejka i dół lejka marketingowego)?
- Jakie typy i formaty treści są najbardziej efektywne ma poszczególnych etapach lejka?
- Mapowanie aktualnych działań marketingowych na lejku.
- Ustalenie celów i KPIs dla każdego etapu.
- Konwersja pomiędzy kolejnymi etapami lejka marketingowego.
Taktyki pozyskiwania leadów do lejka marketingowego
- Inbound Marketing: SEO, content marketing, social media marketing.
- Outbound Marketing: zewnętrzne listy leadów, targi branżowe, kampanie reklamowe.
- Rola firmowej strony WWW oraz Landing Page.
- Testy A/B w działaniach pozyskiwania leadów.
Dzień Drugi
Taktyki remarketingu: Statycznego, segmentowego i dynamicznego
- Podstawy remarketingu i jego rola w lejku marketingowym.
- Remarketing statyczny – jego rola, znaczenie i przykłady.
- Remarketing segmentowy – jego rola, znaczenie i przykłady.
- Remarketing dynamiczny – jego rola, znaczenie i przykłady.
- Segmentacja, Personalizacja i Customizacja w komunikacji marketingowej.
- Pomiar i optymalizacja skuteczności kampanii remarketingowych.
- Narzędzia do automatyzacji marketingu.
Kwalifikacja marketingowa leadów
- Definicja i znaczenie kwalifikacji leadów.
- Scoring leadów.
- Taktyki i metryki efektywnej kwalifikacji.
- Przekazywanie kwalifikowanych leadów (MQL) do działu sprzedaży.
- SLA: Zasady współpracy między marketingiem a sprzedażą w kontekście kwalifikacji.
Planowanie ścieżki klientów poprzez efektywny lejek marketingowy
- Omówienie punktów styku z klientem na różnych etapach lejka (na górze lejka, w środku i na dole lejka).
- Warstwa personalna ścieżki klienta – Customer Experience.
- Identyfikacja i eliminacja punktów zastoju, opóźnień i wycieków w lejku.
- Jak używać analityki internetowej do analizy ścieżki klienta na przykładzie Google Analytics 4?
Mierzenie konwersji i jej optymalizacja na poszczególnych poziomach lejka marketingowego
- Kluczowe metryki umożliwiające mierzenie konwersji na poszczególnych etapach lejka marketingowego.
- Taktyki do optymalizacji konwersji na poziomach: TOFU, MOFU i BOFU.
- Jak korzystać z narzędzi analitycznych do mierzenia konwersji?
- Testy A/B działań marketingowych pod kątem skuteczności konwersji.
- Cykl PDCA w odniesieniu do lejków marketingowych B2B.
Ewaluacja działań marketingowych na poziomie strategicznym
- Kluczowe metryki sukcesu w marketingu B2B.
- Optymalizacja strategii na podstawie danych i analiz.
- Data-driven Decision Making – w obszarze marketingu.
Budowanie marki w B2B
- Kreowanie marki w świecie B2B – case-study.
- Marka Eksperta i rola doradców w komunikacji marketingowej.
- Budowanie relacji jako narzędzie marketingowe.
Przegląd narzędzi badań marketingowych
- Warsztat: Analiza 4P i 7P marketing mix w praktyce.
- Badania rynku w marketingu B2B – analiza 5 Sił Portera.
- Wykorzystanie narzędzi digitalowych w podejmowaniu strategicznych decyzji – ćwiczenia.
Budżetowanie marketingu i outsourcing działań marketingowych
- Planowanie budżetu marketingowego – praktyczne wzory.
- Współpraca z agencjami marketingowymi i freelancerami na każdym etapie lejka marketingowego.
- Zalety i ograniczenia outsourcingu działań marketingowych.
Dla kogo jest szkolenie Lejek marketingowy?
→ Dla dyrektorów marketingu oraz marketing managerów.
→ Dla właścicieli firm i ich zarządów, chcących penetrować nowe rynki lub grupy docelowe.
→ Dla marketerów chcących optymalizować koszty oraz szybciej docierać do potencjalnych klientów.
→ Dla doświadczonych specjalistów ds. marketingu, którzy chcą zgłębić temat lejków marketingowych.
Kto prowadzi szkolenie Lejek marketingowy?
Maciej Szeffer
Konsultant Marketingu B2B
Blisko od 15 lat związany z marketingiem, zarządzając nim i realizując konkretne działania marketingowe na poziomach od operacyjnego po strategiczny. Swoje kompetencje potwierdził ponad 15 certyfikacjami z zakresu marketingu, głównie w środowisku digitalowym. Jest jednym z 4 certyfikowanych trenerów Digital Marketing Institute w Polsce, przygotowującym z zakresu strategii marketingowej, planowania działań oraz budżetowania, kompetencji taktycznych, narzędziowych i operacyjnych. Specjalizuje się także w strategicznym wykorzystaniu kanałów digitalowych w procesach marketingowych, sprzedażowych oraz Employer Brandingowych, które wdrożył jak dotąd w ponad 50 międzynarodowych organizacjach. Ponadto wspiera klientów w obszarach budowania komunikacji marketingowej, optymalizacji procesów marketingowych oraz w zakresie budowania przekrojowych kompetencji zwiększania efektywności marketingu. Wdraża procesy podejmowania decyzji strategicznych i ich walidowanie w oparciu o pozyskiwane dane. Na 4 uczelniach wyższych wykłada przedmioty związane z planowaniem kampanii reklamowych, strategią e-commerce, CRM oraz strategią komunikacji marketingowej.
Czym to szkolenie różni się od innych?
Mówimy o sprawdzonym, praktycznym i nowoczesnym marketingu
To szkolenie zostało zbudowane w oparciu o najnowszą, zweryfikowaną w wielu firmach (polskich i zagranicznych) praktyczną wiedzę marketingową, wykorzystywaną w działaniach B2B. Oznacza to, że taktyki, techniki i procesy, jakie poznasz, nie są wyłącznie modelami teoretycznymi, ale są opisem rzeczywistych elementów strategii marketingowych, wdrażanych przez firmy o wielomilionowych obrotach i potężnych budżetach marketingowych.
Działania marketingowe oparte na procesach i mierzone za pomocą konkretnych liczb
Pokazujemy działania, które zostały ułożone w powtarzalny, weryfikowalny i mierzalny proces. Od nas nie usłyszysz popularnej wśród marketerów odpowiedzi: „To zależy”. My wiemy, dlaczego prezentowane przez nas taktyki działają, jak działają i jakiego efektu możemy się spodziewać. Dzięki tej wiedzy przypadkowość w marketingu zostaje zredukowana do minimum. W ten sposób możesz świadomie alokować swój budżet oraz zasoby Twoich pracowników. Pokażemy Ci ponadto, jak dobrać metryki pozwalające na zmierzenie efektywności Twoich działań marketingowych. Dzięki temu będziesz efektywnie przechodzić do lejka sprzedażowego z lejka marketingowego.
Element wielokrotnie zweryfikowanego w różnych firmach Wise Selling Systemu
Wiedza, którą przekazujemy, jest rzetelnym, kompleksowym i systemowym rozwiązaniem, będącym częścią naszego autorskiego Wise Selling Systemu – zestawu współdziałających ze sobą procesów. Umożliwiają one skuteczne zaplanowanie i egzekucję najbardziej efektywnych taktyk skalowania Twojego biznesu.
Po szkoleniu otrzymasz:
Wraz z udziałem w szkoleniu otrzymujesz dostęp do bogatej biblioteki wiedzy:
- Opisy przykładowych lejków marketingowych dla kilku typowych celów marketingowych, np. dotarcia do nowej grupy docelowej, penetracji nowego rynku, promocji sezonowej w trade-marketingu, wdrożenia nowej usługi, czy reaktywowania potencjalnych klientów, którzy utracili zainteresowanie naszą ofertą.
- Listę praktycznych narzędzi IT umożliwiających mierzenie skuteczności działań na każdym etapie lejka marketingowego.
- Wzory kryteriów tworzenia najbardziej przydatnych list remarketingowych np. dla podnoszenia konwersji użytkowników strony, przesuwania leadów z fazy koncepcji do edukacji w procesie zakupowym, stymulowania leadów do nawiązania kontaktu z handlowcami etc.
- Szablon tablicy PDCA umożliwiający cykliczną kontrolę efektywności stworzonego lejka marketingowego, zawierający kluczowe metryki efektywności.
- Checklistę pytań kontrolnych, niezbędnych na etapie dobierania źródeł pozyskiwania leadów.
- Przykładowe lejki marketingowe, zaczerpnięte z prawdziwych strategii marketingowych, docierających do rzeczywistych klientów.
To szkolenie jest częścią Wise Selling System
Kiedy SellWise wchodziło na rynek, w większości firm, różne działy były szkolone według innych metod, przez zupełnie różnych trenerów. Niejednokrotnie wiedza pozyskana przez różne zespoły, była ze sobą sprzeczna. W praktyce to zwiększało podziały i bardzo utrudniało współpracę.
Nasze szkolenia zamknięte są zbudowane według jednej spójnej metodyki. To oznacza, że wszystkie zespoły w Twojej firmie będą posługiwać się taką samą nomenklaturą, a wszystkie kompetencje będą się uzupełniać. Dzięki takiemu podejściu, dział sprzedaży, marketingu, managerowie czy zarząd używają tego samego słownictwa i pracują według spójnej metody. To znacznie poprawia komunikację i pozwala skuteczniej budować nie tylko lejek marketingowy, ale również lejek sprzedażowy.
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Chcesz otrzymać wycenę szkolenia dla Twojej firmy?
Zostaw numer, oddzwonimy i dopytamy o niezbędne kwestie. Do 24 godzin od rozmowy przygotujemy dla Ciebie wycenę!
Co wpływa na cenę szkolenia?
Na cenę wpływa przede wszystkim liczba uczestników (grup szkoleniowych), realizowanie (bądź nie) warsztatu diagnozującego potrzeby szkoleniowe, czas trwania szkolenia, forma (stacjonarnie/online), poziom zaawansowania uczestników w danym temacie, liczba trenerów, liczba i forma materiałów dodatkowych, forma certyfikatu (online/drukowany), realizowanie (bądź nie) sesji follow up wspierającej wdrożenie poznanego podczas szkolenia materiału. Wszystkie te kwestie ustalimy telefonicznie przed wysłaniem ostatecznej wyceny szkolenia. Naczęściej jeden dzień szkoleniowy to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Sprawdź pozostałe szkolenia SellWise
Szkolenie bardzo rzeczowe, mocno osadzone w realiach, świetne analizy procesu zakupu i wartości dodanych. Bardzo dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami szkolenia.
.
.
.
Grzegorz Ząbek
Prezes Zarządu w Hartmann Tresore
Spotkanie odbyło się w trybie warsztatowym podczas którego zapoznaliśmy się również z know-how i narzędziami do cold outreachu. Stosujemy je teraz w naszej codziennej pracy przy budowaniu lejka sprzedażowego.
Przemysław Grzywa
Co-CEO w Revolve
Sellwise pomógł nam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy: od wdrożenia procesu sprzedaży i systemu CRM, przez marketing i rekrutację nowych handlowców, aż do uporządkowania pracy biura . Gorąco polecam!
.
Miłosz Kubiak
Właściciel w Promika Solar
Brałem udział w szkoleniach i konsultacjach, które uważam za bezwartościowe. W przypadku SellWise uważam, że każda zainwestowana złotówka zwróciła się już wielokrotnie. Polecam!
Karol Góralski
CEO w wodadlafirmy.pl
Stała współpraca z SellWise, która trwa już od ponad roku, jest nieocenionym źródłem wiedzy, pomysłów i inspiracji. Warsztaty uszyte pod nasze wyzwania i procesy – rezultaty są niesamowite. Serdecznie polecam.
Paweł Jędrzejewski
CEO & founder w Sylius
Jeśli wahasz się nawiązać współpracę z SellWise, posłuchaj podcastu NSM i sam odpowiedz sobie na pytanie “Czy warto?”. Ja powiem tylko, że warto i to bardzo 🙂
.
.
.
Bartłomiej Bartoszek
Key Account Manager w Firmao
SellWise wsparło naszą firmę w budowie platformy e-klimas.com, która stała się istotnym elementem w naszej przewadze konkurencyjnej. Zdecydowanie polecam!
.
.
.
Maciej Strychalski
Dyrektor Marketingu w Klimas Wkręt-Met
W trakcie darmowej konsultacji SellWise ustrzegło mnie przed popełnieniem bardzo kosztownego błędu. Następnie wziąłem udział szkoleniu z prospectigu i dostałem konkretne rozwiązania i narzędzia.
.
Marek Kowalczyk
Managing Partner at Mandarine
Jeśli szukasz połączenia wiedzy i konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność działań sprzedażowych jak i samą sprzedaż – lepiej trafić nie mogłeś.
.
.
.
Marcin Sojka
Owner at SalesHR
Te marki zaufały
Skontaktuj sięz nami
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!
Bezpośredni kontakt
Gliwice, Warszawa, Kraków, Poznań
NIP: PL6312699869
Działamy na terenie całej Europy