Kim jest klient?
Kim jest klient?
WP² Investments to fundusz inwestujący w skalowalne biznesy z obszarów fintech, impact & tech (edutech, medtech, sporttech), a także green energy. Fundusz WP2 Investments wspiera kapitałowo i strategicznie firmy na wczesnym etapie rozwoju. Tworzą oni razem z wizjonerskimi Founderami spółki od zera. Wchodzą również w pierwsze rundy finansowania (od pre-seed do A) w firmach, które mają już pierwsze sukcesy lub przetestowany produkt, a czasem dopiero wkraczają na rynek z nowym pomysłem biznesowym.
Dlaczego WP² zgłosiło się do SellWise?
Założyciele WP KWADRAT wierzą, że ciągły rozwój jest kluczowy dla sukcesu spółek. Dlatego w ramach autorskiego programu wsparcia ScaleUP Academy pomagają spółkom ze swojego portfela poprzez konferencje, newslettery, czy webinary rozwijać się i zwiększać potencjał. Dzięki transferowi wiedzy mają one dostęp do najnowszych trendów i najlepszych praktyk.
W ramach tego programu managerowie ScaleUP poszukują i planują pakiet inicjatyw: doradczych, networkingowych i edukacyjnych. Jednym z wyzwań, przed którymi stanęli, było zaplanowanie dla spółek warsztatów zwiększających kompetencje osób zarządzających spółkami w obszarze skutecznej sprzedaży i marketingu B2B. Dlatego zgłosili się do SellWise…
Jakie wyzwania blokowały rozwój spółek w portfelu klienta?
Spółki szukające finansowania szczególnie we wstępnych etapach (pre-seed, seed) potrzebują więcej niż tylko pieniędzy. Potrzebują również wsparcia w zakresie know-how z obszarów takich jak sprzedaż, finanse, marketing, i wiele innych.
Dlatego klient potrzebował przygotować dla spółek ze swojego portfela inicjatywy edukacyjnej, której celem była poprawa jej efektywności operacyjnej i zwiększenie ich wartości. Zidentyfikowaliśmy wspólnie kilka obszarów, które blokowały wzrost poszczególnych spółek:
→ Znaczne różnice w poziomach realizacji działań sprzedażowych i świadomości biznesowej w poszczególnych spółkach.
→ Zróżnicowany poziom wiedzy dotyczącej budowania strategii sprzedaży i rozwoju biznesu, który należało wyrównać.
→ Potrzeba wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku lub wyprzedzenia konkurencji oraz praktyczna wiedza, o tym, jak budować propozycję wartości dla klientów.
→ Trudności w dopasowaniu komunikatu sprzedażowego do konkretnych Buyer Person, tak by wiedzieć, w jaki sposób kupują te osoby i ułożyć strategię dotarcia do nich, która przyniesie rezultaty.
→ Brak wiedzy o najnowszych metodach i narzędziach wspierających szukanie nowego biznesu i rozwój portfela klientów.
Na bazie tych wyzwań zrodziło się pytanie — jak wspierać spółki, by zwiększać ich wartość i być dla nich realnym wsparciem biznesowym, tak by zapewnić trwałą zmianę?
Poprzeczka stała wysoko. Musieliśmy stworzyć coś od początku do końca dedykowanego pod faktyczne potrzeby, by pasowało do specyfiki firmy, a nie było kolejnym szkoleniem “z półki”. Mieliśmy pomóc zbudować skuteczne strategie sprzedażowe, a następnie przekuć je na działania i stworzyć platformę do dzielenia się dobrymi praktykami. W ten sposób powstała…
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.
Akademia rozwojowa B2B Sales Executive Program
Jest to rozbudowany 10-dniowy program szkoleniowy skierowany do zarządów i założycieli spółek z portfela naszego klienta. Akademia odbyła się z pięciu dwudniowych modułach. Zjazdy rozłożone były w czasie od lutego do maja 2024. Program zaczął się od spotkania “Kick-off”, które pozwoliło uczestnikom poznać szczegóły Akademii, trenerów oraz cele warsztatów.
Pierwsze warsztaty, które odbyły się w Łodzi, poświęcone były nowoczesnej sprzedaży i zarządzaniu sprzedażą B2B. Uczestnicy mieli okazję zgłębić kluczowe aspekty procesu sprzedaży, takie jak badanie potrzeb klientów, budowanie propozycji wartości oraz strategię komunikacji handlowej.
Wymagało to od nas skoncentrowania w jednym miejscu wielu kompetencji i trenerów. Magdalena Krawczak, Ewa Migo, Oliwia Polak, Łukasz Połubianko i Michał Balcerzak, konsultanci z SellWise, zapewnili solidną dawkę wiedzy oraz praktycznych wskazówek, które zostały następnie utrwalone poprzez zadania wdrożeniowe.
Na kolejnych spotkaniach (stacjonarnych, jak i online) uczestnicy zgłębiali tajniki budowania efektywnych zespołów, zarządzania finansami przedsiębiorstwa, nowoczesnego prospectingu oraz analityki w sprzedaży i marketingu.
Dzięki zadaniom do samodzielnej realizacji każdy z uczestników miał okazję wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę, a także otrzymać feedback od trenerów. Pomogło to w ustrukturyzowaniu wiedzy i płynnym wdrożeniu poznanego materiału w codzienne obowiązki. Akademia była także świetną okazją do networkingu i zacieśnienia współpracy między uczestnikami.
Najlepszym podsumowaniem wspólnej pracy niech będą liczby:
- 5 dwudniowych zjazdów,
- 20 uczestników z 13 spółek,
- 5 szkoleniowców z SellWise,
- 40% czasu poświęconego na teorię, reszta na praktykę.
Jakie efekty uzyskaliśmy?
- Zmapowaliśmy kluczowe obszary biznesowe we wszystkich spółkach uczestniczących w Akademii. Zidentyfikowaliśmy w ten sposób najważniejsze wyzwania i możliwości niezbędne do skuteczne planowania i realizacji działań marketingowych i sprzedażowych.
- Dowiedzieliśmy się dzięki temu, gdzie tkwią największe potencjały do wzrostu. Pozwoliło to poszczególnym spółkom lepiej zrozumieć swoją pozycję na rynku i dostosować strategię marketingową do specyficznych warunków rynkowych.
- Opracowane zostały propozycje wartości i sposoby ich skutecznej komunikacji do klientów, tak by widzieli w nich wartość, która wyróżnia firmę na rynku, a handlowcom pomagała skuteczniej sprzedawać.
- Powstały precyzyjnie opisane Buyer Persony, dzięki którym łatwiej dotrzeć z komunikatem sprzedażowym do właściwych osób w organizacjach. Opracowaliśmy dokładne określenia segmentów rynku, do których warto kierować swoje działania marketingowe i sprzedażowe, tak by nie marnować zasobów na pracę, która nie przynosi efektów.
- Zaplanowaliśmy działania prospectingowe ułatwiające docieranie i pozyskiwanie nowych klientów.
- Klient zdobył wiedzę z obszarów: budowanie efektywnych zespołów, zarządzania finansami przedsiębiorstwa, analityki w sprzedaży i marketingu.
Potrzebujesz podobnych efektów?
Chcesz zaprojektować podobną akademię rozwojową dla swojego zespołu? Zobacz, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie. Zamów bezpłatną konsultację telefoniczną, w trakcie której zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy, czy jesteśmy w stanie zrealizować Twoje cele.
Potrzebujesz podobnych efektów?
Chcesz zaprojektować podobną akademię rozwojową dla swojego zespołu? Zobacz, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie. Zamów bezpłatną konsultację telefoniczną, w trakcie której zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy, czy jesteśmy w stanie zrealizować Twoje cele.
Wojciech Pysiewicz
Co-Founder WP² Investments
Klient o współpracy
Co gwarantuje rozwój funduszu? Trafiony wybór spółki, dobry pomysł biznesowy, idealny timing a przede wszystkim ludzie! Pewnie wszystkie te elementy są ważne, ale nic tak nie zbliża do biznesowego sukcesu jak przyspieszenie procesów sprzedażowych w spółkach portfelowych – deklaruje Wojciech Pysiewicz – współzałożyciel WP2 Investments. Dlatego zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy SellWise, firmę szkoleniową uchodzącą za jedną z najskuteczniejszych w Polsce i wraz z jej specjalistami przygotować i przeprowadzić szkolenie sprzedażowe dla spółek z naszego “niebieskiego” portfela. Po kilku miesiącach znaczna część z nich już może się pochwalić sukcesami, dzięki narzędziom i wiedzy pozyskanej na 10-dniowej akademii prowadzonej przez SellWise. I są to nie tylko podpisane umowy sprzedażowe, ale wdrożone zmiany w procesach sprzedażowych, zdefiniowane na nowo buyer persony a czasem zrobiona na nowo cała strategia sprzedaży. Warto podkreślić, że podczas spotkań szkoleniowych uczestnicy prowadzeni profesjonalnymi rękoma specjalistów z SellWise dzielili się dobrymi praktykami, szukali analogii pomiędzy swoimi procesami i wspólnie wypracowywali nowe rozwiązania. Część teoretyczna szkolenia zajęła około 40 proc. czasu, a cała reszta to praca na konkretnych case’ach i praktycznych wyzwaniach, jakie zgłosiły nasze spółki przed rozpoczęciem akademii. A to na pewno najbardziej praktyczna, najskuteczniejsza i bardzo profesjonalnie poprowadzona strona tego szkolenia. Prowadzący dali z siebie wszystko! Reszta – czyli wdrażanie w swoich spółkach rozwiązań przepracowanych na szkoleniu – w rękach founderów!
Klient o współpracy
Co gwarantuje rozwój funduszu? Trafiony wybór spółki, dobry pomysł biznesowy, idealny timing a przede wszystkim ludzie! Pewnie wszystkie te elementy są ważne, ale nic tak nie zbliża do biznesowego sukcesu jak przyspieszenie procesów sprzedażowych w spółkach portfelowych – deklaruje Wojciech Pysiewicz – współzałożyciel WP2 Investments. Dlatego zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy SellWise, firmę szkoleniową uchodzącą za jedną z najskuteczniejszych w Polsce i wraz z jej specjalistami przygotować i przeprowadzić szkolenie sprzedażowe dla spółek z naszego “niebieskiego” portfela. Po kilku miesiącach znaczna część z nich już może się pochwalić sukcesami, dzięki narzędziom i wiedzy pozyskanej na 10-dniowej akademii prowadzonej przez SellWise. I są to nie tylko podpisane umowy sprzedażowe, ale wdrożone zmiany w procesach sprzedażowych, zdefiniowane na nowo buyer persony a czasem zrobiona na nowo cała strategia sprzedaży. Warto podkreślić, że podczas spotkań szkoleniowych uczestnicy prowadzeni profesjonalnymi rękoma specjalistów z SellWise dzielili się dobrymi praktykami, szukali analogii pomiędzy swoimi procesami i wspólnie wypracowywali nowe rozwiązania. Część teoretyczna szkolenia zajęła około 40 proc. czasu, a cała reszta to praca na konkretnych case’ach i praktycznych wyzwaniach, jakie zgłosiły nasze spółki przed rozpoczęciem akademii. A to na pewno najbardziej praktyczna, najskuteczniejsza i bardzo profesjonalnie poprowadzona strona tego szkolenia. Prowadzący dali z siebie wszystko! Reszta – czyli wdrażanie w swoich spółkach rozwiązań przepracowanych na szkoleniu – w rękach founderów!
Wojciech Pysiewicz
Co-Founder WP² Investments
Ostatnio współpracowaliśmy z SellWise przy organizacji programu “B2B Sales Executive Program” dla naszych spółek portfelowych i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. Jako fundusz inwestycyjny, zależało nam na szkoleniu, które będzie uniwersalne dla różnych sektorów biznesu i jednocześnie konkretne oraz praktyczne.
SellWise w pełni spełnił nasze oczekiwania. Dziesięciodniowy program, podzielony na pięć dwudniowych modułów, został bardzo dobrze zaprojektowany i przeprowadzony. Od spotkania inauguracyjnego po ostatnią sesję, zespół SellWise wykazał się dużą wiedzą i elastycznością.
Warsztaty dotyczące nowoczesnych strategii sprzedaży, badania potrzeb klientów, rozwijania propozycji wartości i komunikacji sprzedażowej były szczególnie cenne. Każda sesja była pełna praktycznych wskazówek, które nasi uczestnicy mogli natychmiast wdrożyć w swoich firmach.
Trenerzy SellWise, Magdalena Krawczak, Ewa Migo, Oliwia Polak, Łukasz Połubianko i Michał Balcerzak, dostarczyli wiele praktycznych porad i wskazówek, zapewniając skuteczne przełożenie teoretycznych koncepcji na konkretne działania. Ich umiejętność dostosowania treści do zróżnicowanego poziomu wiedzy i doświadczenia w naszych spółkach była bardzo pomocna. Rezultaty programu są widoczne.
Zmapowane zostały kluczowe obszary biznesowe, udoskonalone propozycje wartości oraz opracowane efektywne strategie prospectingowe. Skupienie się na praktycznej implementacji i feedbacku pozwala naszym uczestnikom płynnie zintegrować nową wiedzę z codziennymi obowiązkami.
Polecamy SellWise za ich profesjonalizm, głębię wiedzy i umiejętność dostarczania szkoleń o wysokiej wartości. Ich wkład znacząco pomógł w podnoszeniu kompetencji i potencjału naszych spółek portfelowych. Dziękujemy SellWise za świetną współpracę i pomoc w osiągnięciu naszych celów edukacyjnych i rozwojowych”.
Barbara Kudryńska
WP² Investments
Ostatnio współpracowaliśmy z SellWise przy organizacji programu “B2B Sales Executive Program” dla naszych spółek portfelowych i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. Jako fundusz inwestycyjny, zależało nam na szkoleniu, które będzie uniwersalne dla różnych sektorów biznesu i jednocześnie konkretne oraz praktyczne.
SellWise w pełni spełnił nasze oczekiwania. Dziesięciodniowy program, podzielony na pięć dwudniowych modułów, został bardzo dobrze zaprojektowany i przeprowadzony. Od spotkania inauguracyjnego po ostatnią sesję, zespół SellWise wykazał się dużą wiedzą i elastycznością.
Warsztaty dotyczące nowoczesnych strategii sprzedaży, badania potrzeb klientów, rozwijania propozycji wartości i komunikacji sprzedażowej były szczególnie cenne. Każda sesja była pełna praktycznych wskazówek, które nasi uczestnicy mogli natychmiast wdrożyć w swoich firmach.
Trenerzy SellWise, Magdalena Krawczak, Ewa Migo, Oliwia Polak, Łukasz Połubianko i Michał Balcerzak, dostarczyli wiele praktycznych porad i wskazówek, zapewniając skuteczne przełożenie teoretycznych koncepcji na konkretne działania. Ich umiejętność dostosowania treści do zróżnicowanego poziomu wiedzy i doświadczenia w naszych spółkach była bardzo pomocna. Rezultaty programu są widoczne.
Zmapowane zostały kluczowe obszary biznesowe, udoskonalone propozycje wartości oraz opracowane efektywne strategie prospectingowe. Skupienie się na praktycznej implementacji i feedbacku pozwala naszym uczestnikom płynnie zintegrować nową wiedzę z codziennymi obowiązkami.
Polecamy SellWise za ich profesjonalizm, głębię wiedzy i umiejętność dostarczania szkoleń o wysokiej wartości. Ich wkład znacząco pomógł w podnoszeniu kompetencji i potencjału naszych spółek portfelowych. Dziękujemy SellWise za świetną współpracę i pomoc w osiągnięciu naszych celów edukacyjnych i rozwojowych
Barbara Kudryńska
WP² Investments
Michał Stachera
CEO Sparados
Dzięki warsztatom organizowanym przez SellWise, nasza firma zbudowała efektywny lejek sprzedażowy oraz stworzyła dopasowane wartości dla klientów (Buyer Persony). W rezultacie udało się wypracować skuteczny lejek sprzedaży, który przyciąga nowych klientów do firmy Sparados. Wdrożone strategie pozwoliły nam na znaczące zwiększenie efektywności działań sprzedażowych
Dzięki warsztatom organizowanym przez SellWise, nasza firma zbudowała efektywny lejek sprzedażowy oraz stworzyła dopasowane wartości dla klientów (Buyer Persony). W rezultacie udało się wypracować skuteczny lejek sprzedaży, który przyciąga nowych klientów do firmy Sparados. Wdrożone strategie pozwoliły nam na znaczące zwiększenie efektywności działań sprzedażowych
Michał Stachera
CEO Sparados
Wcześniej firmę SellWise kojarzyłem jedynie z podcastów Szymona Negacza, które pochłaniałem z wielką chęcią. Podcasty mają tę zaletę, że pozwalają zdobyć wiele informacji, jednak utrwalenie specyficznej wiedzy i praktyki bywa trudne. Kiedy trafiłem na warsztaty organizowane przez SellWise, nie spodziewałem się, że można spędzić osiem godzin w pełnym skupieniu i zaangażowaniu.
Ogrom praktycznej wiedzy przekazywanej przez świetnych praktyków, połączony z ćwiczeniami, zapadł mi w pamięć. Dzięki warsztatom zrozumiałem, ile procesów w rzeczywistości wymaga poprawy, aby można je było nazwać procesami. Uświadomiłem sobie również, jak wiele czasu można zaoszczędzić sobie oraz współpracownikom dzięki odpowiednio przemyślanym narzędziom oraz ich właściwemu wykorzystaniu.
Warsztaty SellWise nie tylko wzbogaciły moje umiejętności w zakresie sprzedaży B2B, ale również pokazały, jak ważne jest ciągłe doskonalenie i optymalizacja procesów. Gorąco polecam SellWise każdemu, kto pragnie podnieść swoje kompetencje i efektywność w obszarze szerokorozumianej sprzedaży B2B
Krzysztof Całka
Prezes Zarządu GoPay
Wcześniej firmę SellWise kojarzyłem jedynie z podcastów Szymona Negacza, które pochłaniałem z wielką chęcią. Podcasty mają tę zaletę, że pozwalają zdobyć wiele informacji, jednak utrwalenie specyficznej wiedzy i praktyki bywa trudne. Kiedy trafiłem na warsztaty organizowane przez SellWise, nie spodziewałem się, że można spędzić osiem godzin w pełnym skupieniu i zaangażowaniu.
Ogrom praktycznej wiedzy przekazywanej przez świetnych praktyków, połączony z ćwiczeniami, zapadł mi w pamięć. Dzięki warsztatom zrozumiałem, ile procesów w rzeczywistości wymaga poprawy, aby można je było nazwać procesami. Uświadomiłem sobie również, jak wiele czasu można zaoszczędzić sobie oraz współpracownikom dzięki odpowiednio przemyślanym narzędziom oraz ich właściwemu wykorzystaniu.
Warsztaty SellWise nie tylko wzbogaciły moje umiejętności w zakresie sprzedaży B2B, ale również pokazały, jak ważne jest ciągłe doskonalenie i optymalizacja procesów. Gorąco polecam SellWise każdemu, kto pragnie podnieść swoje kompetencje i efektywność w obszarze szerokorozumianej sprzedaży B2B
Krzysztof Całka
Prezes Zarządu GoPay
Marcin Zwierzychowski
Founder / COO Sportigio
Jestem bardzo zadowolony z całego przebiegu programu szkoleniowego. Na początku nie wiedziałem, czego się spodziewać, ponieważ posiadałem już pewną wiedzę z tego obszaru dzięki własnej edukacji. W końcu dostępnych jest wiele materiałów, z których każdy może korzystać na własną rękę. Jednak nie doceniłem, jak wartościowe może być spotkanie grupy ludzi, którzy wspólnie omawiają i analizują dany temat, rozkładając go na czynniki pierwsze. Takie podejście sprawia, że dużo więcej zostaje w pamięci, w porównaniu do słuchania podcastu czy czytania artykułu, gdzie na chwilę skupiam się na temacie, a potem szybko przechodzę do innych spraw, przez co wiele umyka.
Szczególnie doceniam możliwość konsultowania swoich problemów, zarówno ze szkoleniowcami, jak i innymi uczestnikami, z perspektywy mojej firmy i omawianych zagadnień.
Wyjątkowość tego programu polegała również na tym, że spotkali się uczestnicy z różnych branż, ale o podobnym poziomie decyzyjnym – założyciele firm lub szefowie działów sprzedaży. Pozwoliło mi to spojrzeć na swoje działania z zupełnie nowej perspektywy, co jest bardzo odświeżające po kilku latach pracy w tej samej branży. Wiele z omówionych kwestii już powoli wdrażamy, a niektóre z pewnością zostaną zrealizowane do końca roku.
Interesujące było również obserwowanie różnych podejść do podobnych problemów, mimo że moja branża, którą reprezentuję, jest dość specyficzna. Takie szkolenia pomagają przełamywać utarte schematy myślenia.
Uważam, że to szkolenie jest wartościowe nie tylko dla firmy, ale także dla jej klientów. Po tych spotkaniach wszyscy zrozumieliśmy, jak ważne jest skoncentrowanie się na potrzebach klienta, podczas gdy pierwsze skojarzenie z tego typu szkoleniem mogłoby sugerować naukę technik manipulacyjnych czy trików sprzedażowych.
Jestem bardzo zadowolony z całego przebiegu programu szkoleniowego na początku nie wiedziałem czegoś spodziewać ponieważ widziałem że mamy już jakąś wiedzę z tego zakresu poprzez własną edukację a przecież materiałów jest dostępnych mnóstwo i każdy może uczyć się na własną rękę. Ale nie doceniłem takiego faktu że jak spotykamy się i rozmawiamy na ten temat analizując go i rozbierając na czynniki pierwsze to w głowie zostają zupełnie inne rzeczy to nie to samo co posłuchaj podcastu przeczytaj mi artykułu i po godzinie lub dwóch jestem w zupełnie innym temacie.
Podobała mi się możliwość skonsultowania tego w szerszym gronie nie tylko ze szkoleniowcami ale także i innymi uczestnikami szkolenia moich własnych problemów, z perspektywy mojej spółki w kontekście omawianych zagadnień.
Wyjątkowości temu programowi nadawało to że spotkało się wielu uczestników z różnych branż każdy na podobnym poziomie decyzyjnym jako założyciel lub szef sprzedaży.
Mi na pewno pozwoliło to spojrzeć z zupełnie innej strony takie świeżej perspektywy na to co robię od kilku lat i wiele z tych działań powoli wdrażamy a na niektóre przyjdzie czas zapewne do końca roku kalendarzowego.
Ciekawe było obserwować kilkanaście podejść ale nasza branża jest wyjątkowa którą sam reprezentuje ale takie szkolenia pozwalają przełamać takie schematy myślenia.
Myślę że to szkolenie to warto jest nie tylko dla firmy ale także dla jej klientów bo Po tych spotkaniach wszyscy wiemy że trzeba postawić na jego potrzeby, podczas gdy pierwsze skojarzenie z ze szkoleniem sprzedażowym może nasuwać naukę pewnych technik manipulacji czy trików Jak sprzedać najwięcej jak najdrożej.
Marcin Zwierzychowski
Founder / COO Sportigio
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.
Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.